Pitäisi saada 1998 mallin t4 multivanin lämmitys/ ilmastointi puhallinmoottori irti.
Meni ihan hyvin siihen asti kun aloin vetämään pois pesästä....ei tule pois ilman että irrottaa matkustajan airbagin ja kojetaulun rungon....
Voi helevetti sanon.
Onko jollain kokemusta?? Valeo on tämä ilmastoidun mallin puhallin. Climatronic.
T4 lämppärin puhallin irrotus
Valvoja: ffp jäsenet
Re: T4 lämppärin puhallin irrotus
Kyllä se kojelaudan runko tarvii irrottaa. Ellet halua sille rälläkkää näyttää. Kojelautaa ei tartte irrottaa.
Konehuoneen puolella on kuusiokolopultteja. Ja kabiinin puolella taitaa olla muttereilla. Ohjauspilari myös irti kojelaudan rungosta. Mittaristo irti.
Jotenki tolleen
Konehuoneen puolella on kuusiokolopultteja. Ja kabiinin puolella taitaa olla muttereilla. Ohjauspilari myös irti kojelaudan rungosta. Mittaristo irti.
Jotenki tolleen
Re: T4 lämppärin puhallin irrotus
Tein vielä testin.
Kun auto käynnissä ja laitan puhaltimen täysille, niin puhaltimen liittimiin tulee 12V. Ja kun sammuttaa puhalluksen, niin tietenkin 0V.
Mutta ei pyöri. Tämän seurauksena ajattelin tietenkin, että puhallin on rikki.
No, tein kuitenkin penkin alla olevasta lisäakusta sulakkeen ja vipukytkimen kautta suoran liitoksen puhaltimelle. Johan alkoi puhaltaa!
Kysymys:
Miksi yleismittari näyttää 12V vaikka puhallin ei pyöri. Ja molemmat tulee johtimiin. Siis plus ja miinus. Onko kyseessä jokin ohjausjännite esim?
Ei siis tehollista virtaa tule.
Kun auto käynnissä ja laitan puhaltimen täysille, niin puhaltimen liittimiin tulee 12V. Ja kun sammuttaa puhalluksen, niin tietenkin 0V.
Mutta ei pyöri. Tämän seurauksena ajattelin tietenkin, että puhallin on rikki.
No, tein kuitenkin penkin alla olevasta lisäakusta sulakkeen ja vipukytkimen kautta suoran liitoksen puhaltimelle. Johan alkoi puhaltaa!
Kysymys:
Miksi yleismittari näyttää 12V vaikka puhallin ei pyöri. Ja molemmat tulee johtimiin. Siis plus ja miinus. Onko kyseessä jokin ohjausjännite esim?
Ei siis tehollista virtaa tule.
Re: T4 lämppärin puhallin irrotus
Yleismittarin läpi ei mene jännitemittauksessa juurikaan virtaa --> riittää, että johdossa on edes joku karva vielä ehjä. Eli johdoissa voisi olla vikaa.
Kannattaa muutenkin tommoset testata testilampun kanssa. Tekee vaikka 21W peltikantaisesta semmoisen. Se jos palaa kirkkaasti, on johdot kunnossa.
Kannattaa muutenkin tommoset testata testilampun kanssa. Tekee vaikka 21W peltikantaisesta semmoisen. Se jos palaa kirkkaasti, on johdot kunnossa.
Re: T4 lämppärin puhallin irrotus
Puhaltimen rele oli syy. 140 numero, löytyy sulakkeitten kanssa samasta tilasta.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 27 vierailijaa