Mikähän mahtaa olla vialla kun ovien lukitus toimii jokapäivä vaihtelevasti? Auto on ollut omistuksessa pari vuotta ja koko sen ajan välillä ovet aukeaa kauempaa ja nyt toisella avaimella ei aukea ollenkaan ja toisella täytyy mennä lähelle autoa. Paristoja olen vaihdellut usein eli siitä ei ole kiinni ellei sitten avaimet itsekseen pura virtoja.
Muista Borista ei ole kokemusta eli onko tuo tyypillistä mallille ettei kovin kaukaa toimi parhaimmillaankaan? Passatissa ovet aukeaa todella kaukaa mutta tuossa max. 5m autosta.
Boran avaimen kaukosäädön heikko toimivuus
Valvoja: ffp jäsenet
Re: Boran avaimen kaukosäädön heikko toimivuus
Tyyppivika, lähettimet hajoaa kaukosäätimistä. Uutta tilalle ebaystä.
-
- -
- Viestit: 14
- Liittynyt: 25.9.2017 18:59
Re: Boran avaimen kaukosäädön heikko toimivuus
Jultsu kirjoitti:Tyyppivika, lähettimet hajoaa kaukosäätimistä. Uutta tilalle ebaystä.
Tuota vähän pelkäsinkin mitä googlettamalla löysin lisätietoa. Marmoritiskillä voi valmistautua 100-150€ laskuun/avain? Itse en viitsi alkaa ebaysta tilailemaan jos siinä täytyy jotain muutakin tehdä kuten ohjelmoida avain.
Re: Boran avaimen kaukosäädön heikko toimivuus
Varmaankin vähintään joo. Tuo paritus onnistuu kyllä kotikonsteinkin ilman diagnostiikkasoftia tai muitakaan vekottimia. Youtubessa kasapäin ohjeita. Ainoa "hankala" homma on repiä se vanha kaken puolikas irti avaimesta.
Re: Boran avaimen kaukosäädön heikko toimivuus
Ihan selvennykseksi (sitä kuuluisaa rautalankaa) :
Ei siis tarvitse uutta avainta eikä ajoneston sirua.
Vaan vain uuden keskuslukituksen kauko-ohjaimen, jonka pystyy opettamaan autolle ilman mitään "työkaluja" ;)
Se avain kun koostuu (toiminnan kannalta) kolmesta erillisestä osasta:
-itse avain jolla käytetään virtalukkoa
-ajoneston siru jonka virtalukolla oleva lukupuola tunnistaa (sellainen pieni lasiampulli avaimen sisällä)
-keskuslukituksen Kauko-ohjain (napit, piirilevy ja patteri)
Ei siis tarvitse uutta avainta eikä ajoneston sirua.
Vaan vain uuden keskuslukituksen kauko-ohjaimen, jonka pystyy opettamaan autolle ilman mitään "työkaluja" ;)
Se avain kun koostuu (toiminnan kannalta) kolmesta erillisestä osasta:
-itse avain jolla käytetään virtalukkoa
-ajoneston siru jonka virtalukolla oleva lukupuola tunnistaa (sellainen pieni lasiampulli avaimen sisällä)
-keskuslukituksen Kauko-ohjain (napit, piirilevy ja patteri)
Re: Boran avaimen kaukosäädön heikko toimivuus
Jos tarvii apua, niin jkl - tre välillä onnistuu avainten korjaus.
Re: Boran avaimen kaukosäädön heikko toimivuus
mippo84 kirjoitti:Jos tarvii apua, niin jkl - tre välillä onnistuu avainten korjaus.
Millä tavalla korjaat avaimia?
Re: Boran avaimen kaukosäädön heikko toimivuus
Tässä tapauksessa ihan lähettimen tilaus, vaihto paikalleen ja kaukolukituksen paritus.
Löytyy kyl kans jyrsintä koneet ja muutamia pin koodin sörkintä palikoita, avainaihioita id48 siruja jne.
Löytyy kyl kans jyrsintä koneet ja muutamia pin koodin sörkintä palikoita, avainaihioita id48 siruja jne.
Re: Boran avaimen kaukosäädön heikko toimivuus
Tommosen avaimen pystyy tekemään ihan kotikonstein. Jyrsintä on ainoa minkä joutuu avainsepällä tekemään, muuten onnistuu vcdsllä ja skc koodilla. Jos sitäkään ei ole niin senkin saa tongittua mittaristosta, siihen kuuluvalla ohjelmalla.
Mutta aloittajan tapauksessa ei uutta avainta siruineen tarvita, vaan toimisin käyttäjien pete73 ja mippo84 ohjeiden mukaan.
Mutta aloittajan tapauksessa ei uutta avainta siruineen tarvita, vaan toimisin käyttäjien pete73 ja mippo84 ohjeiden mukaan.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 37 vierailijaa