Miten meidän konsernissa on hoidettu vähän vanhemmat rengaspainevaroittimet renkaiden kausivaihdossa? Kun nykyään nehän tunnistaa pyörintänopeudet, eikö?
Kaverin faija raapii päätään uuden Opelin kanssa. Joka kerta kun vaihtaa renkaat, homma jotenkin sekoaa. Aina pitäisi jollain OBD-mokkulalla tmv. resetoida järjestelmä? Silloin kyseessä lienee radiolla toimiva paineanturi jotka pitää opettaa aina kausittain uudestaan tunnistamaan alla olevien renkaiden lähettimet?
VW-groupin rengaspainevaroittimet
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Re: VW-groupin rengaspainevaroittimet
ABS anturien pyörimiskehistä laskee ja kuittaus / nollaus onnistuu radion infotainment systeemin kautta iisisti.
Vanteissa ei tartte mitään antureita ja näinollen alle voi senpuoleen heittää mitä vaan jos muuten miellyttää tai mahtuu pyörimään. Järjestelmähän ei sitten tiedä virallista painetta, mutta huomaa kyllä kokemuksesta kertoen ainakin n 0,5bar pudotuksen .
Näin ainakin mk7 golf ja muut sen sukuiset/ikäiset. Itsellä kokemusta tosin vaan golf ja leon 5f.
Vanteissa ei tartte mitään antureita ja näinollen alle voi senpuoleen heittää mitä vaan jos muuten miellyttää tai mahtuu pyörimään. Järjestelmähän ei sitten tiedä virallista painetta, mutta huomaa kyllä kokemuksesta kertoen ainakin n 0,5bar pudotuksen .
Näin ainakin mk7 golf ja muut sen sukuiset/ikäiset. Itsellä kokemusta tosin vaan golf ja leon 5f.
Re: VW-groupin rengaspainevaroittimet
Polossa sama. Vaatii resetoinnin aina renkaidenvaihdon jälkeen. Helppo homma.
Re: VW-groupin rengaspainevaroittimet
VAG autoissa on kahta mallia, abs anturoihin perustuvaa ja painelähettimillä. Jos mittaristosta näkee paineen niin renkaissa on painelähettimet.
VAG autoissa mielestäni aina on käyttäjän mahdollista resetoida rengaspainemonitorointi, joko erillinen nappula tai näytön valikoista. Kaikilla merkeillä näin ei ole, vaan nollaus pitää tehdä testerillä.
VAG autoissa mielestäni aina on käyttäjän mahdollista resetoida rengaspainemonitorointi, joko erillinen nappula tai näytön valikoista. Kaikilla merkeillä näin ei ole, vaan nollaus pitää tehdä testerillä.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Re: VW-groupin rengaspainevaroittimet
Mutta renkaiden kausivaihdossakaan ei tartte noilla radiolähettimillä kun kuitata hälytys tmv? Mites jos anturi vaihdetaan kokonaan uuteen?
Opelissa lieneen niin hieno että signaali on jotenkin koodattu/yksilöity. :)
Jos jollain sattuu olemaan kyseisestä härvelistä hyvää käytännön tietoa, niin voisi lähettää mulle viestiä, ettei sotketa tätä oikeiden autojen foorumia, ni voin sit konsultoida ongelma-auton omistajaa. :D Uus Astra tais olla kyseessä.
Opelissa lieneen niin hieno että signaali on jotenkin koodattu/yksilöity. :)
Jos jollain sattuu olemaan kyseisestä härvelistä hyvää käytännön tietoa, niin voisi lähettää mulle viestiä, ettei sotketa tätä oikeiden autojen foorumia, ni voin sit konsultoida ongelma-auton omistajaa. :D Uus Astra tais olla kyseessä.
Re: VW-groupin rengaspainevaroittimet
Opelista joutuu ihan omal laitteella lukee jokaisesta anturista erikseen tiedot ja koodaa ne, onnistuneesta koodauksesta per rengas töötti soi kerran.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 34 vierailijaa