Tuli käytettyä otsikon autoa määräaikaishuollossa joka ei mennyt ihan putkeen. Auto oli pajalla koko päivän 8 tuntia. Puolessa välin päivää aloin kysellä tilannetta kun auto piti olla jo aamulla kunnossa. Ei kuulemma startannut pa-suodattimen vaihdon jälkeen.
No auto oli kuitenkin iltapäivällä noudettavissa ja syyksi kerrottiin että edellisessa huollossa oli laitettu suodattimelle tulevat letkut väärinpäin joka oli lopulta huomattu ja saatu järjestelmä ilmattua ja auto käyntiin.
Voikohan tässä olla perää vai onko koko työ sössitty jotenkin? Voiko letkut laittaa väärin ja auto kuitenkin on toiminut moitteetta huoltoon asti? Hieman googlettelin ja ilmeisesti korkeapainepumpulle voi saada vauriota aikaan jos se pyörii kuivana? Voiko pumppu vaurioitua jos koko päivä hierotaan autoa käyntiin startilla?
Mietityttää vaan jos kallis osa poikii jonkun ajan päästä, onko syytä huoleen?
1.6 CR Tdi pa-suodattimen vaihto
Valvoja: ffp jäsenet
Re: 1.6 CR Tdi pa-suodattimen vaihto
Letkuja ei oteta irti vaan se pelkkä kansi. Noissa on ollu välillä ongelmaa lähtee suodattimen vaihdon jälkeen käyntiin ,välillä lähtee heti. Ei lähde käyntiin välillä vaikka ajaa testerillä pumppua, saanu aina käyntiin ku imeny alipainelaitteella linjasta.
Re: 1.6 CR Tdi pa-suodattimen vaihto
Minä imen jarrujen ilmauslaitteella suodattimen purkin täyteen suotimen vaihdon jälkeen. Otan sen railipumpulle menevän letkun irti suotimen kannesta ja siitä imen niin kauan, kun kuplatonta tulee. Sen jälkeen lähtee laakista käyntiin. Kaksi talvea ajan aina samalla suotimella, eli mun ajoilla semmosen 70 tonnia.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 37 vierailijaa