VW Scirocco - DRL canbus häiriö
Valvoja: ffp jäsenet
VW Scirocco - DRL canbus häiriö
2010 R Sciroccoon on vaihdettu kirkkaammat DRL-valot etupuskuriin. Tästä johtuen ajotietokone herjaa palanutta polttimota. Olen penkonut ebayta, mutta löytänyt canbus-moduuleja vain rekisterikilvenvaloihin. Käykö rekisterikilvenvalojen canbus-modulit myös päiväajovaloihin? Vai onko johtosarjat käypäsiä kaikkii polttimoihin? Olisin erittäin kiitollinen mikäli joku pystyisi tarjoamaan linkin, josta saa tilattua sopivat moduulit valohini.
-
- -
- Viesti:
Re: VW Scirocco - DRL canbus häiriö
Sehän ei siis tarvi muuta kun lisää kuormaa että virtaa kulkee vanhaan malliin.
Elektroniikkakaupasta vastus uuden lampun rinnalle.
Elektroniikkakaupasta vastus uuden lampun rinnalle.
Minkäslaista vastusta nää väyläsähköt vaatii?
Ohjekirjassa ehkä lukee alkuperäisen polttimon teho, ja jos tiedät noiden uusien valojen tehon (tai virrankulutuksen) niin voidaan suorittaa laskutoimitus.
Tosin, eikö muka noin uudesta autosta löydy CECMin koodauksista polttimonvalvonnan poistamista DRL:iltä tai jopa valotyypin muuttamista ledeiksi jolloin polttimonvalvonta jäisi edelleen päälle.
Tosin, eikö muka noin uudesta autosta löydy CECMin koodauksista polttimonvalvonnan poistamista DRL:iltä tai jopa valotyypin muuttamista ledeiksi jolloin polttimonvalvonta jäisi edelleen päälle.
"vaihdettu kirkkaammat DRL-valot etupuskuriin."
Mitä siellä sii tarkalleen on tehty?
Vaihdettu lamput vai koko valaisin?
Jos mahdollista niin linkki asennettuun tuotteeseen vois auttaa.. Ja toki tieto millainen lamppu alunperin oli..
Mitä siellä sii tarkalleen on tehty?
Vaihdettu lamput vai koko valaisin?
Jos mahdollista niin linkki asennettuun tuotteeseen vois auttaa.. Ja toki tieto millainen lamppu alunperin oli..
Palaako ne valot ylipäätään?
Tuohon mun Eosiin kun asennettiin Sciroccon keula LED-DRL:ineen, on ollut haasteena saada ne palamaan niin kuin pitää. Eosissa on alun perin perinteiset halogenihuomiovalot. Sciroccon LED-valoja taas ohjataan pulssilla. Kaksi eri kirkkautta - silloin kun on pelkät päiväajovalot päällä, ne on kirkkaammat, ja sitten kun syttyy ajovalot, himmenee päiväajovalot huomiovaloiksi. Ja tätä ohjataan pulssin leveyttä muuttamalla.
Eosissa nuo palaa nyt himmeämmällä moodilla ja tosiaan vikakoodit tulee mullakin mittaristoon. Olen miettinyt, pitääkö sinne itse rakentaa palikka, joka tekee sen tarvittavan kanttiaallon LED:eille.
Tuohon mun Eosiin kun asennettiin Sciroccon keula LED-DRL:ineen, on ollut haasteena saada ne palamaan niin kuin pitää. Eosissa on alun perin perinteiset halogenihuomiovalot. Sciroccon LED-valoja taas ohjataan pulssilla. Kaksi eri kirkkautta - silloin kun on pelkät päiväajovalot päällä, ne on kirkkaammat, ja sitten kun syttyy ajovalot, himmenee päiväajovalot huomiovaloiksi. Ja tätä ohjataan pulssin leveyttä muuttamalla.
Eosissa nuo palaa nyt himmeämmällä moodilla ja tosiaan vikakoodit tulee mullakin mittaristoon. Olen miettinyt, pitääkö sinne itse rakentaa palikka, joka tekee sen tarvittavan kanttiaallon LED:eille.
Tässä muutama kuva mitä tuli mittailtua toissa kesänä Sciroccon LED DRL:stä.
Noita kirkkauksia pystyi muistaakseni säätämään jossain rajoissa VCDS:llä valojen ohjainlaitteen asetuksista.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”