Terve,
Eli ongelma on tuo suodatin.
Ei tunnu mistään löytyvän kyseistä suodatinta, jostain syystä tuo on ns. tuplat normi golffin suodattimeen nähden.
Koko on siis 39cm x 16,5cm x n. 4cm...
Motonetistä ei tuntunut löytyvät, LTn suodatin oli kaikkein lähinnä, mutta ei sopiva.
Golf Country raitisilmasuodatin
Valvoja: ffp jäsenet
Re: Golf Country raitisilmasuodatin
Ei sopivaa ole saanut uutena enää vuosikausiin.
Kyseessä on hieno kotimainen jälkiasennus ja kokoa on tosiaan tuplasti enemmän kun normaalissa mk2 golffin raittarista, mitä saisi vielä uutena.
Itse käytän Mann-Filterin mallia CU 3942, joka on mitoiltaan 385x170x17 eli kaikken lähimpänä alkuperäistä kokoa oleva mitä olen löytänyt mistään luettelosta.
Kyseessä on hieno kotimainen jälkiasennus ja kokoa on tosiaan tuplasti enemmän kun normaalissa mk2 golffin raittarista, mitä saisi vielä uutena.
Itse käytän Mann-Filterin mallia CU 3942, joka on mitoiltaan 385x170x17 eli kaikken lähimpänä alkuperäistä kokoa oleva mitä olen löytänyt mistään luettelosta.
Kiitos nopeasta vastauksesta!
Tuo selittääkin todella paljon, mistähän lie syystä ovat noin järeän jälkiasennus filtterin keksineet laittaa..
Tuo selittääkin todella paljon, mistähän lie syystä ovat noin järeän jälkiasennus filtterin keksineet laittaa..
Raittarien jälkiasennus oli aikansa suomivarustelua, ihan kuten finlandia2000 kattoluukkukin.
Ei taida enää olla sellaista henkilöä intternetissä, kun osaisi sanoa mikä on tarina noiden varustelujen takana.
Ei taida enää olla sellaista henkilöä intternetissä, kun osaisi sanoa mikä on tarina noiden varustelujen takana.
-
- -
- Viesti:
Muistelen että vuosia sitten IKH:sta löysin omani. Oiskohan valmistaja ollu Teho-filter ja alunperin jonkin Mercedeksen ison pakettiauton moottorin ilmansuodin.
Moni käytti 250 tai 300d mersun ilmansuodatinta ajalta 90 luku, mutta se on reippaasti liian lyhyt, sellainenkin löytyy tallista.
Jonde kirjoitti:Raittarien jälkiasennus oli aikansa suomivarustelua, ihan kuten finlandia2000 kattoluukkukin.
Jostain -80 luvun loppupuolen Tekniikan Maailmasta varmasti löytyy jotain tietoa. Kyllä aiheesta kirjoitettiin kun noita tuli markkinoille. Minun ensimmäisessä -87 golfissa sitä ei ollut, mutta -91 mallisessa semmoinen jo oli.
Ja idea oli kai alunperin Suomesta.
Selailin aikoinaan suodatinvalmistajien luetteloita etsien sopivan kokoista raitisilmansuodatinta näihin kakkoskorisiin. Raitisilmansuodattimista en ihan sopivaa löytänyt, mutta huomasin, että E36 318tds bemarin moottorin ilmansuodatin on juuri oikean kokoinen. Sellaisia on tullut laitettua raitisilmansuodattimiksi useampaankin kakkoskoppaan ja ne ovat hoitaneet hommansa mainiosti. Sitä suodatinta löytyy vaikka Motonetista: https://www.motonet.fi/fi/tuote/167189
Kommentoin tähän, että jää myös jälkipolville muistiin
WA6261 valmistaja Wix filters 393x166x42
WA6261 valmistaja Wix filters 393x166x42
Laitetaan vielä muistiin BM2V:n varaosanumero kyseiselle suodattimelle:
13712245401
Sopii kuin nyrkki silmään kakkikseen.
Hakusanaksi golf 2 mk2 raitisilmasuodatin
13712245401
Sopii kuin nyrkki silmään kakkikseen.
Hakusanaksi golf 2 mk2 raitisilmasuodatin