Tervehdys,
Nyt tarvitaan viisaampien apuja.
Autoa käytiin katsastamassa ja hylsy tuli takajarrujen liian suuresta voimaerosta.
Ohessa tulokset:
Vas. 1,8kn Etuakseli Oik. 2,5kn ero 28% sallittu 30%
Vas. 1,1kn Taka-akseli Oik. 1,7kn ero 35% sallittu 30%
Vas. 1,5kn Seisontajarru Oik. 1,2kn ero 20% sallittu 70%
Huomasin että levyt ja palat ovat huonossa kunnossa, joten vaihdoin ne ja uusi yritys konttorille.
Yllätys oli melkoinen kun oik. käsijarru ei ottanut ollenkaan, muuten jarruvoimat olivat ok.
Ennen palojen ja levyjen vaihtoa käsijarru kuitenkin toimi normaalista.
Samalla katsastusmien huomasi että jarrupoljin menee pohjaan kohtuu helposti, ja että oik. takajarru tulee hieman viiveellä mukaan.
Jarrut ovat nyt ilmattu ja jarruvaijerit ovat kunnossa, mutta silti ei löydy käsijarrua ja poljin menee pohjaan.
T:Sami
Seat Leon -05 tdi jarruongelmia
Valvoja: ffp jäsenet
Re: Seat Leon -05 tdi jarruongelmia
Polkimen pohjaan meno usein tarkoittaa sitä, että pääsylinterissä on sisäinen vuoto.
Vuoto monesti saa alkunsa siitä, kun jarruja ilmataan, ja poljin poljetaan lattiaan saakka. Tällöin pääsylinterin mäntä pääsee likaiselle alueelle, jonne se normiajossa ei koskaan joudu, ja tiiviste vaurioituu.
Vuoto monesti saa alkunsa siitä, kun jarruja ilmataan, ja poljin poljetaan lattiaan saakka. Tällöin pääsylinterin mäntä pääsee likaiselle alueelle, jonne se normiajossa ei koskaan joudu, ja tiiviste vaurioituu.
Re: Seat Leon -05 tdi jarruongelmia
Oletko tarkastanut liukutappien liikkumisen?
Re: Seat Leon -05 tdi jarruongelmia
Mikey? kirjoitti:Polkimen pohjaan meno usein tarkoittaa sitä, että pääsylinterissä on sisäinen vuoto.
Vuoto monesti saa alkunsa siitä, kun jarruja ilmataan, ja poljin poljetaan lattiaan saakka. Tällöin pääsylinterin mäntä pääsee likaiselle alueelle, jonne se normiajossa ei koskaan joudu, ja tiiviste vaurioituu.
Minäkin olen toistanut tätä netistä opittua mantraa lähes raamattulliseen tapaan, mutta tässä taannoin kun itse purin oman alumiinirunkoisen, puoli miljoonaa rullatun TDI-passatin jarrupääsylkän, oli se sisältä neitseellisessä kunnossa. Viisaus lienee peräisin ajalta jolloin pääsylkät oli rautarunkoisia tjsp. ?
Re: Seat Leon -05 tdi jarruongelmia
Jos painat kädellä satulan hahloa mihin käsijarruvaijeri tulee niin tapahtuuko mitään? Siis meneekö pyörä lukkoon.
Paloja vaihtaessa männät pyöritettiin sisään eikä painettu suoraan väkisin?
Toi että poljin menee pohjaan voi johtua siitäkin että takana männät on kaukana paloista. Ei sitten toimi käsijarrukaan.
Paloja vaihtaessa männät pyöritettiin sisään eikä painettu suoraan väkisin?
Toi että poljin menee pohjaan voi johtua siitäkin että takana männät on kaukana paloista. Ei sitten toimi käsijarrukaan.
Re: Seat Leon -05 tdi jarruongelmia
Mulla oli pari vuotta sitten 2004 passatissa samanlaista vikaa, poljin meni lattiaan hiljalleen ja käsijarrua ei saanut pitämään millään vaikka palat ja vaijerit oli uudet. Otin satulat takaa irti ja purin ne niin kuskinpuolelta oli männän alta kierretappi poikki missä mäntä kiinni.
Hommasin suosiolla molemmat takasatulat uudet ja johan tuli hyvät jarrut kaikinpuolin.
Hommasin suosiolla molemmat takasatulat uudet ja johan tuli hyvät jarrut kaikinpuolin.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa