Pari vuotta seissyt corrado g60 käyntiin?
Valvoja: ffp jäsenet
Pari vuotta seissyt corrado g60 käyntiin?
Nyt kaivattaisiin asiantuntijavinkkejä. Corrado ei ole käynyt kahteen vuoteen, ja sitä ennen oli vuosia vähällä käytöllä.
Kipinää tulee joka tulpalle, bensaakin vaikuttaisi saavan. Silti ainoat potkut tulee, kun tulpan reikiin lääkeruiskulla pistää bensaa, ja sen jälkeen taas hyytyy.
Eli tulpat kastuu, mutta välillä vähän lupaa ylimääräisen bensan avulla.
Nämä geet kun ovat hienoja instrumenttejä, onkohan jotain erityisiä toimenpiteitä, mitä kannattaisi vielä kokeilla/tarkastaa, ennen kuin alkaa osa kerrallaan uusimaan?
Kipinää tulee joka tulpalle, bensaakin vaikuttaisi saavan. Silti ainoat potkut tulee, kun tulpan reikiin lääkeruiskulla pistää bensaa, ja sen jälkeen taas hyytyy.
Eli tulpat kastuu, mutta välillä vähän lupaa ylimääräisen bensan avulla.
Nämä geet kun ovat hienoja instrumenttejä, onkohan jotain erityisiä toimenpiteitä, mitä kannattaisi vielä kokeilla/tarkastaa, ennen kuin alkaa osa kerrallaan uusimaan?
Re: Pari vuotta seissyt corrado g60 käyntiin?
Onko tankissa tuoreet bensat?
Re: Pari vuotta seissyt corrado g60 käyntiin?
Terveet tulpat, tuoreet bensat ja kahtoo perus asiat kuntoon. Esim bensanpainetta on ja sytkä edes hehtaarilla. Vikakoodejahan kai tuollaisesta saattais saada pihalle?
Re: Pari vuotta seissyt corrado g60 käyntiin?
Bensapumpulle toisella akulla pakkovirta ja jostain alipaineletkusta suihkii starttipilottia ja pitää väkisin käynnissä kunnes kone lämpenee vähän. Noilla konsteilla sulkee pois bensapuolen viat. Järjestelmään mahtuu kuitenkin useampi desi vanhaa bensaa vaikka tankkiin ne vaihdoitkin.
Re: Pari vuotta seissyt corrado g60 käyntiin?
Näinhän se on, mutta pääsinpä taas hetkeksi jatkamaan tutkimuksia! Oliko näissä kaksi bensapumppua? Jotain elämää on, koska lähtee surisemaan kun virrat laittaa päälle. Kumpi pumppu sitten on kyseessä? Pitää joka kerta niin kiireessä tän kanssa pelata että joutuu kyselemään tyhmiä täällä:D
Pumpun releen laitoin oikosulkuun, eikä vika ainakaan sillä poistunut.
Pitääpä kokeilla tuota donan ehdottamaa pakkosyöttöä seuraavaksi
Pumpun releen laitoin oikosulkuun, eikä vika ainakaan sillä poistunut.
Pitääpä kokeilla tuota donan ehdottamaa pakkosyöttöä seuraavaksi
Re: Pari vuotta seissyt corrado g60 käyntiin?
Vanhemmat on kahdella.. Tankissa on nostopumppu ja auton alla varsinainen paineen kehittävä pumppu.
Re: Pari vuotta seissyt corrado g60 käyntiin?
Ai näitä on kahdellakin pumpulla?
Itse ollut aina käsityksessä yhdestä pumpusta Geen kohdalla.
Toki itsellä ollut vaan Golfeja.
Itse ollut aina käsityksessä yhdestä pumpusta Geen kohdalla.
Toki itsellä ollut vaan Golfeja.
Re: Pari vuotta seissyt corrado g60 käyntiin?
Joo.. Vanhemmat on.
nostopumppu
painepumppu
Tuolta tulkittuna vuoteen yhdeksänkymmentä on tehty tuolla tavalla:
50-L-005 732
Mut jos siellä auton alla ei ole kuin filtteri niin pelihän on aika selkeää..
nostopumppu
painepumppu
Tuolta tulkittuna vuoteen yhdeksänkymmentä on tehty tuolla tavalla:
50-L-005 732
Mut jos siellä auton alla ei ole kuin filtteri niin pelihän on aika selkeää..
Re: Pari vuotta seissyt corrado g60 käyntiin?
Kumpi pumppu siellä surisee, kun kääntää virrat päälle? Ja muistanko väärin, pitäisikö tuon surrata joka kerta kun kääntää virrat päälle, vai pelkästään tarvittaessa? Nythän se vain satunnaisilla yrityksillä lähtee pyörimään.
Auto on sen verran tontissa, etten päässyt katsomaan alle. Mutta on alkupään 1989 mallia, joten oletan olevan kahdella pumpulla.
Auto on sen verran tontissa, etten päässyt katsomaan alle. Mutta on alkupään 1989 mallia, joten oletan olevan kahdella pumpulla.
Re: Pari vuotta seissyt corrado g60 käyntiin?
Molemmat on saman johdon perässä eli kummatkin. Kun kääntää virrat päälle, pitäisi pumppujen käydä aina pari sekuntia. Ja koneen käydessä koko ajan..
Re: Pari vuotta seissyt corrado g60 käyntiin?
Mulla joskus auton alla oleva pumppu vaati hiukan avaimella kylkeen kolauttamista, että lähti kunnolla tekemään painetta.
Re: Pari vuotta seissyt corrado g60 käyntiin?
MXU kirjoitti:Molemmat on saman johdon perässä eli kummatkin. Kun kääntää virrat päälle, pitäisi pumppujen käydä aina pari sekuntia. Ja koneen käydessä koko ajan..
Eli tästä voisi päätellä, että pitää se eculta tuleva signaali tarkistaa seuraavaksi, kun välillä surraa ja välillä ei. Tietysti tällä ei vielä poissuljeta pumpuissa olevia vikoja, mutta taas päästään vähän lähemmäs. Kiitos, tästä oli hyötyä!
Re: Pari vuotta seissyt corrado g60 käyntiin?
Sama laite, uudet murheet.
Purkamalla ja testaamalla selvisi, että siirtopumpun perässä oleva metalli-kumiholkki oli sulanut. Tähän piti keksiä omavalmisteosaa, vain todetakseni painepumpunkin olevan rikki. Lopulta tein walbro swapin ja lähti pelaamaan.
Tätä pihassa vähitellen fiksaillen alkoi jo näyttää lupaavalta, kunnes yhdellä kertaa alkoi käymään kolmella. Totesin, että 4-sylinterin tulpanjohto löi läpi sormille. Vaihdoin koko sarjan, eikä sen koommin ole käynnistynyt. Vaihdoin myös virranjakajan hilut, edelleen mykkä. Tulpat tulossa maailmalta, vaikka vanhoistakin näyttäisi kipinää löytyvän.
Hall vaikuttaisi olevan kunnossa, kierroslukumittari liikahtaa startatessa. Bensaa tulee, edes käynnistyssumulla ei notkahda, tästä päätellen sytytyksessä vika.
Isv tikittää, kun virrat päällä. Tuntee kädellä, että värisee jatkuvasti. Voiko ISV näin pahaa jälkeä tehdä?
Ajoitusta yrittänyt tarkistaa, vauhtipyörästä ei erota merkkejä ollenkaan! Muut merkit täsmää.
Tulee enää mieleen vaihtoehdot: ecu palanut, jako hypännyt, joku muu:mikä?
Edit: Ecun rele testattu ja toimii. Virtalukko oletettavasti kunnossa, koska startti pyörii ja virtaa kaikkialle?
Purkamalla ja testaamalla selvisi, että siirtopumpun perässä oleva metalli-kumiholkki oli sulanut. Tähän piti keksiä omavalmisteosaa, vain todetakseni painepumpunkin olevan rikki. Lopulta tein walbro swapin ja lähti pelaamaan.
Tätä pihassa vähitellen fiksaillen alkoi jo näyttää lupaavalta, kunnes yhdellä kertaa alkoi käymään kolmella. Totesin, että 4-sylinterin tulpanjohto löi läpi sormille. Vaihdoin koko sarjan, eikä sen koommin ole käynnistynyt. Vaihdoin myös virranjakajan hilut, edelleen mykkä. Tulpat tulossa maailmalta, vaikka vanhoistakin näyttäisi kipinää löytyvän.
Hall vaikuttaisi olevan kunnossa, kierroslukumittari liikahtaa startatessa. Bensaa tulee, edes käynnistyssumulla ei notkahda, tästä päätellen sytytyksessä vika.
Isv tikittää, kun virrat päällä. Tuntee kädellä, että värisee jatkuvasti. Voiko ISV näin pahaa jälkeä tehdä?
Ajoitusta yrittänyt tarkistaa, vauhtipyörästä ei erota merkkejä ollenkaan! Muut merkit täsmää.
Tulee enää mieleen vaihtoehdot: ecu palanut, jako hypännyt, joku muu:mikä?
Edit: Ecun rele testattu ja toimii. Virtalukko oletettavasti kunnossa, koska startti pyörii ja virtaa kaikkialle?
Re: Pari vuotta seissyt corrado g60 käyntiin?
Isv tikittää, kun virrat päällä. Tuntee kädellä, että värisee jatkuvasti. Voiko ISV näin pahaa jälkeä tehdä?
Kyl se surisee... Pwm ohjattu... Ihan normaalia.
Hall vaikuttaisi olevan kunnossa, kierroslukumittari liikahtaa startatessa. Bensaa tulee, edes käynnistyssumulla ei notkahda, tästä päätellen sytytyksessä vika.
Tuo ilmeisesti vanhempaa mallia kun on kahdella polttoainepumpulla. Kierroslukumittari saa tiedon Puolan miinukselta. Eli hall pitäisi olla ehjä. Ymmärsin et kipinää tulee mut ei edes lupaa? Onko mitään muuta tehty kuin vaihdettu tulpan johdot? Niitten järjestys kannattaa käydä ajatuksella läpi. Pyörijälle löytyy ajoitusmerkki kannen alta, siitä ainakin saa varmistuksen ettei ole puolta kierrosta pielessä.
Re: Pari vuotta seissyt corrado g60 käyntiin?
Jatkoin eilen tutkimuksia. Kun pari viikkoa sitten ensimmäisen kerran aloin pyörittämään räikällä nokkakepin päästä, 1-sylinteri oli tulpan reiästä meisselillä katsottuna suunnilleen ylhäällä, nokkapyörän ja jakajan ajoitusmerkit täsmäsi.
Nyt, kun pyöritellessä muutaman kerran hylsy livennyt, jako onkin ihan kunnolla loikannut! Nokka ja virranjakaja ovat kohdillaan, mutta kampiakseli varmaan 45 astetta jäljessä. Taisi olla siis hihna, joka muljahti, eikä hylsy.
Olisiko ollut hihna löysä, hypännyt hampaan verran alkuun ja lopulta vähän enemmän. Jatketaan selvityksiä.
Nyt, kun pyöritellessä muutaman kerran hylsy livennyt, jako onkin ihan kunnolla loikannut! Nokka ja virranjakaja ovat kohdillaan, mutta kampiakseli varmaan 45 astetta jäljessä. Taisi olla siis hihna, joka muljahti, eikä hylsy.
Olisiko ollut hihna löysä, hypännyt hampaan verran alkuun ja lopulta vähän enemmän. Jatketaan selvityksiä.
Re: Pari vuotta seissyt corrado g60 käyntiin?
Jaa pyöritelty konetta aivan väärästä paikasta.... ei ikinä nokan pultista vaan kampiakselilta.
Re: Pari vuotta seissyt corrado g60 käyntiin?
tutkija kirjoitti:Jaa pyöritelty konetta aivan väärästä paikasta.... ei ikinä nokan pultista vaan kampiakselilta.
Kyllä, jälkeenpäin ajateltuna aivan p*ska idea. Tuo jakohihna selkeästi löysällä, nyt kun sai jakopään purettua auki.
Re: Pari vuotta seissyt corrado g60 käyntiin?
Tästä taas opittiin jotakin, jako kuntoon ja käyntiin lähti! Edessä vielä lukemattomia muita huolto-/korjauskohteita, liikenteeseen 2025!
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 17 vierailijaa