Passat 3C takalaakerin irroituksesta
Valvoja: ffp jäsenet
Passat 3C takalaakerin irroituksesta
Pitäisi vaihtaa levyt ja laakerit molemmille puolille taakse, ja kiinnostaisi tietää pitäisikö laakerin irrota pultin irroituksen jälkeen ihan käsivoimin? Kiristys momenttiin X + 180 astetta tms?
Re: Passat 3C takalaakerin irroituksesta
Jos tarkoitat vajaavetoisen napa/laakeriyhdistelmää niin teoriassa joo, mutta käytännössä tarvinnee ulosvetäjän ja silloinkin kannattaa varautua siihen että laakerista jää osa navan akseliin jumiin ja sen saa rälläköidä pois.
Re: Passat 3C takalaakerin irroituksesta
Noissa ei jää ikinä kooli autoon, joten aika helppo homma
Re: Passat 3C takalaakerin irroituksesta
Pultti vaa ja pois, lähtee irti melkein ku vähän karjasee sille.
Re: Passat 3C takalaakerin irroituksesta
Ok, käsitin kanssa että saattais lähteä aika helposti irti, tosta siis ainakin lähdetään. Momentti oli siis 200Nm + 180 astetta ilmeisesti? Tosta pystyy varmaan laskemaan mikä toi lopullinen momentti tulee olemaan - jotain 400 Nm kenties? Vääntääks noita joku oikeasti speksin tiukkuuteen?
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Re: Passat 3C takalaakerin irroituksesta
Ei sitä voi laskea kun se pultti venyy. Tai ehkä joku metallurgi vois jonkun teoreettisen kaavan heittää.
Miksei vääntäis kun helpompaahan se asteiden kiristäminen on ku momentti. Ja tokkopa toi nyt ihan parin asteen päälle on?
Miksei vääntäis kun helpompaahan se asteiden kiristäminen on ku momentti. Ja tokkopa toi nyt ihan parin asteen päälle on?
Re: Passat 3C takalaakerin irroituksesta
180nm+180 astetta
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa