Selaillu nettiä vaikka kuinka mut kellään ei tunnu olevan tällästä vikaa(ylläri ylläri) moni saanu kuntoo aina niitten
perus anturien vaihdoilla. Elikkä siis 1.4 16v bca 2002 borasta kipinä kadoksissa. Rupee konstit loppumaa pikkuhiljaa.
Puolille tulee jatkuva virta(napa 3 jos oikein muistan), maadotukset ok. 4. Napaan ei tule startatessa virtaa. Kytkentä kaavion mukaan pitäisi tulla eculta. Eculle menevät virrat mitattu ja on ok. Bensa pumppu toimii. Cranksensor mitattu ja vaihdettu, lukee myös rpm signaalin. Lämpötila anturi mitattu ja vaihdettu . Nokka akselin asento tunnistin mitattu vastus arvot vaikutti ok:ltä.
Virtalukon päästä ajoneston lukijakin mitattu vaikuttaa täysin ehjältä. Sulakkeet kaikki ehjiä, yleis mittarilla luettu jokainen yksitellen.
Kaikki pelaa sisältä, keskuslukitus toimii ja radio yms.
Piuhan perässä käytetty ja vikakoodeja ei löytynyt. Autosähkö liikkeen vehje kyseessä. (Ei vcds)
Ainoastaan liipasu virta puolilta hukassa. Alkas olla niin sanotust kaikki vaihtoehdot käyty läpi mitä mieleen juolahtanu. Ainut mitä mietin että voiko ajonesto vielä kiusata vaikkei teekkää sitä perus temppua että käynnistyy sekunniksi? Pystyykö VAG kaapelilla mitää tekemään parantaakseen tilannetta? Oliko näissä ECUssa ollu jotain ns. Perus vikaa?
Heittäkää toki ilmoille mietteitä jos sellaisia löytyy.
Bora mk4 1.4 kipinä kateissa
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Re: Bora mk4 1.4 kipinä kateissa
Ajonesto ei ainakaan pelkkää kipinää tietty voi katkaista, koska palamaton bensa...
Lisäksi ajonesto antaa vikakoodin.
Lisäksi ajonesto antaa vikakoodin.
Re: Bora mk4 1.4 kipinä kateissa
1ja 2 napa on maadoituksia, 3 napa virta joka haarautuu myö ECU:lle pinniin 27 on 15 virta. 4 napaantulee ECUlta maadoitus tai virta,(en varma kumpi)jos ei tule kumpaakaan ja ei mitään vikakoodeja moottorissa tai mittaristossa(ajonestossa) ni vaikuttaisi ECU vialta.
Re: Bora mk4 1.4 kipinä kateissa
Kiitoksia vastauksista. Tosiaan itse myös alkanu kääntymään tuohon ecun puoleen mutta kävi huollossa paikallisella elektroniikka miehel, varmuutta en voi sanoa että kävikö tarpeeks huolel läpi, ja oliko tarpeeks tietotaitoa näihin vehkeisiin. Kouvolan alueella tuskin on ketään kuka pystyy piuhan perästä kattomaan pelkkää ecua? Eikös tollasissa ajeta joku ohjelma läpi eculta nii sitte vasta voi todeta mikä mättää. Josllain on tietoa hyvästä liikkeestä mihin tuo kannattais lähettää niin kertokaa toki.
Muistaako vielä joku ulkoonta miten puolat mitattiin oikea oppisesti? Mun mielestä mittasin kyl puolienkin navat 1 ja 3(jos oikein muistan navat) anto kyllä vastusarvoja. Uskomattomalta kyl kuulostaa et kaikki puolat olis yhtäaikaa risat.
Suurinpiirtein olen piuhatkin pläränny läpi ettei missään ollut hankaumia tms. Ne ol viel ihan ku tehtaan jälilt.
Muistaako vielä joku ulkoonta miten puolat mitattiin oikea oppisesti? Mun mielestä mittasin kyl puolienkin navat 1 ja 3(jos oikein muistan navat) anto kyllä vastusarvoja. Uskomattomalta kyl kuulostaa et kaikki puolat olis yhtäaikaa risat.
Suurinpiirtein olen piuhatkin pläränny läpi ettei missään ollut hankaumia tms. Ne ol viel ihan ku tehtaan jälilt.
Re: Bora mk4 1.4 kipinä kateissa
Ja lisää apuja kaivattas viisaammilta. Vastaavaa ecua koitettu vieläkin mykkä. Meneekö puolat piloille jos on tyhjänä starttaillu? Siis puolat irti ja tulpat pois koneesta.
Nokka akselin anturi vielä meni vaihtoon edelleen sama ongelma.
Nokka akselin anturi vielä meni vaihtoon edelleen sama ongelma.
Re: Bora mk4 1.4 kipinä kateissa
Meneekö borassa se moottorin koko johtosarja siitä vaihdelaatikon etupuolelta?
Tullu vastaan monta vaggilaista, joissa johtosarjavika on löytynyt sieltä alimmasta kohtaa johtosarjaa, johdot hankaantuneet siihen muoviseen suojaputkeen ja hapettuneet poikki.
Tullu vastaan monta vaggilaista, joissa johtosarjavika on löytynyt sieltä alimmasta kohtaa johtosarjaa, johdot hankaantuneet siihen muoviseen suojaputkeen ja hapettuneet poikki.
Re: Bora mk4 1.4 kipinä kateissa
Kiitos vastauksesta. Juu kyllähän ne sieltä kulkee. Pitääki zoomailla vielä ne huolella läpi. Edelleen vaan pidän mahdottomana että kaikki puolat olis mykkiä. Nähnyt noita mk4 koppasii palaneena moottoritilasta. Bensapaineen säätimen kohalla piuhat aika tiukilla ja painaa suoraa b-säätimeen näkyy ihan johdoista että montaa kymmentä tuhatta ei ois tarvinu ajaa niin olis voinu käydä huonost. Ohi mennen tuli huomattua, neloskoppasten omistajat suosittelen tarkistamaan.
Re: Bora mk4 1.4 kipinä kateissa
Ei se toisen auton eculla lähdekkään käyntiin. Vikakoodeja?
Re: Bora mk4 1.4 kipinä kateissa
Kyllä lähtee, aina, mikäli autossa on muutoin kaikki kunnossa, ja käy aina sen saman sekunnin verran.
Tästä voidaan siis päätellä että ECUssa se vika ei satavarmasti ainakaan ole. Ecun johtosarjasta lähtien eteenpäin siis kaikki edelleen auki...
Tästä voidaan siis päätellä että ECUssa se vika ei satavarmasti ainakaan ole. Ecun johtosarjasta lähtien eteenpäin siis kaikki edelleen auki...
Re: Bora mk4 1.4 kipinä kateissa
Parin päivän päästä lähtee länsiauton käsittelyyn. Katotaa mikä tuomio. Piuhoja tutkin lisää, mutta ei vaan satusilmää edes sellast kohtaa missä ois piuhat rikki.(suojakuoret olen kyllä purkanu). Koitettu paremmal akullaki. Informeeran tänne myös ni viisastuis itekki. Täs ajas mitä käyttäny vian etsimisee ni ois jo 3 kertaa johdottanu megasquirtin sinne.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa