Pyöränpulttien riittävä pituus
Valvoja: ffp jäsenet
Pyöränpulttien riittävä pituus
Onko tietoa paljonko pitäis upota kierteelle että turvallisesti kiinni? Ultraleggerat menee nykyisillä pulteilla (ei vanteiden mukana tulleet) n. 5kierrosta eli 5 kierrettä uppoaa kun liidulla merkkasin. Alta 10mm kuitenkin.
-
- -
- Viesti:
Re: Pyöränpulttien riittävä pituus
Onkos semmonen nyrkkisääntö olemassa, että pultin halkaisijan verran pitäs olla kierteellä?
Vai muistanko taas ihan omiani? :D
No tilaan jokatapauksessa pidemmät mutta onko ne sitten kuinka helposti liian pitkät? Nuo on 33mm ja seuraava helposti saatava kierrepituus 40mm. Voiko ottaa johonkin jo kiinni?
Kutosgolffi siis autona.
Kutosgolffi siis autona.
-
- -
- Viesti:
Ainahan niitä saa lyhennettyä?
Mut jos on nyt vähän lyhyt ja seitsemän milliä tulis lisää, ni kuulostas just sopivilta mun korvaan.
Mut jos on nyt vähän lyhyt ja seitsemän milliä tulis lisää, ni kuulostas just sopivilta mun korvaan.
Noita nyrkkisääntöjä on tullut kuultua melko monenlaisia ja hyvin vaihtelevin mitoin. Itse käyttäisin sellaisia pultteja jotka tulevat inan verran yli takaa, siis millin-kaksi. Kierreosan pituus lienee jotain sentin luokkaa navassa. Yli sentin ylitys takaa alkaa jo mahdollisesti ottamaan kiinni jonnekin, toki se on helppo mitata ilman vannetta kun ruuvaa pultteja kiinni ja katsoo kuinka paljon saa kurkata.
Silmään näytti että riittää helpostikin kun katselin kuinka pultti tuli vanteesta läpi mutta navassa kierre ei ala heti vaan tyhjää on ensin lähes 10mm.
Täytyy tosiaan kurkata ilman vannetta paljonko saa pyöritellä ennenkun menee yli.
http://blog.moddedeuros.com/how-to-determine-the-correct-lug-bolt-length-for-your-audi-or-volkswagen
Täytyy tosiaan kurkata ilman vannetta paljonko saa pyöritellä ennenkun menee yli.
http://blog.moddedeuros.com/how-to-determine-the-correct-lug-bolt-length-for-your-audi-or-volkswagen
H. Jormalainen kirjoitti:Onkos semmonen nyrkkisääntö olemassa, että pultin halkaisijan verran pitäs olla kierteellä?
tätä oon käyttäny ja hyvin toimii, kolfiin vaihtoin pinnapultit ni ei tarvi enää miettiä meneekö pultit tarpeeksi syvälle laippaan.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”