VAG iskari/alusta asiaa

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

Yrjö
-
Viestit: 5
Liittynyt: 31.7.2018 2:33

VAG iskari/alusta asiaa

ViestiKirjoittaja Yrjö » 31.7.2018 2:50

Terve mieheen kaikille!

Olen uusi foorumilla, vaikka jo 6:nnen vaggilaisen omistaja. Yleensä olen löytänyt vastaukset ongelmiin eri foorumien kautta googlettamalla, niin en ole kokenut tarvetta kirjautua itse foorumeille. Mutta nyt on jo hetken mieltä askarruttanut asia, mihin en ole löytänyt tietoa suomenkielisiltä, enkä englannin kielisiltä foorumeilta tai sivustoilta :( Elikkä.... Käypikö "polo MK3" iskarit, jouset, alustasarjat yms. "SEAT cordobaan" vm. 2001 ? Lähinnä siksi kysyn kun on coilovereiden hankinta edessä ja olen huomannut että Polon alustaa saa muutaman kympin halvemmalla, ja eikö Cordoba olenkin Polon tekniikkaa???

T: Yrjö

Jultsu
-
Viestit: 2984
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

Re: VAG iskari/alusta asiaa

ViestiKirjoittaja Jultsu » 31.7.2018 9:55

Jos ostat "väärän" sarjan niin pääset samantien väärennyshommiin, se auto ei tule läpäisemään muutoskatsastusta jos lyöt katsurille eteen TÜV-lappuset joissa lukee soveltuvuus aivan eri autoon kuin mitä olet katsastamassa.

Yrjö
-
Viestit: 5
Liittynyt: 31.7.2018 2:33

Re: VAG iskari/alusta asiaa

ViestiKirjoittaja Yrjö » 31.7.2018 15:44

Oho, vaikka olisi tismalleen samat osat!? Parempi se on sitten köyhän taas ostaa kalliimpaa :(

Jultsu
-
Viestit: 2984
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

Re: VAG iskari/alusta asiaa

ViestiKirjoittaja Jultsu » 31.7.2018 16:14

No, jos satut löytämään jostain netistä sen oman automallin alustasarjan tüvin jossa ne sarja/tuotenumerot täsmää siihen ”vääränmallisen” sarjan palikoihin niin kyllä silloin pitäisi onnistua. Jos paperissa eroteltu moottorit / akselimassatkin niin niidenkin pitää täsmätä 100%, et voi laittaa esim. V6 jousia rivinelosautoon.

Yrjö
-
Viestit: 5
Liittynyt: 31.7.2018 2:33

Re: VAG iskari/alusta asiaa

ViestiKirjoittaja Yrjö » 31.7.2018 16:49

Kiitos vastauksista, tilaan kuitenkin ihan seatin alustan, niin ei tarvi mitään ylimääräistä miettiä ja värkätä. Ja tynkäperä mallin Polon alustaa mietin, mikä on sama auto kun oma tynkäperä Cordoba, että akselimassat olis täsmännyt. Mutta kuitenkin, en osannut ajatella sitä että muutoskatsastuksessa tulee ongelmaa, niin kiitos tiedosta, viisastuin :)

pete73
-
Viestit: 2110
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

Re: VAG iskari/alusta asiaa

ViestiKirjoittaja pete73 » 1.8.2018 16:20

Tuossa facelift-cordobassa (kuin myös ibiza 2000-2001) on etujousen ylätuenta erilainen kuin muissa eli vaatii omanlaisensa etujousen että istuu oikein paikalleen.

Etuiskarit sopii ristiin g2?- g3-Polo-ibiza-cordoba mutta golffin takaiskari ei käy (on paljon pitempi), muiden osalta sopii.

pete73
-
Viestit: 2110
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

Re: VAG iskari/alusta asiaa

ViestiKirjoittaja pete73 » 1.8.2018 16:35

Yrjö kirjoitti:Ja tynkäperä mallin Polon alustaa mietin, mikä on sama auto kun oma tynkäperä Cordoba

Tämä lause ei mulle kyllä avautunut.. Mikä on tynkäperä cordoba?


Siis polostahan on 3 versiota: pystyperä 6n, sedan 6k (classic) ja farkku 6k.
Pystyperäinen on ihan eri auto kuin nuo muut, kuten tyyppimerkintäkin kertoo. Sedan ja farkku on seatin kans sama kori, joka on taas aika suoraa sukua golf3:lle.

Seatilla cordoba 6k (sedan ja farkku) sekä ibiza 6k (pystyperä).
Ja ibiza siis on perää lukuun ottamatta sama auto kuin cordoba, ei sukua pystyperäiselle pololle.

Ja 2002 vuosimallista alkaen on kaikissa sitten kokonaan uusi koriversio käytössä.... Eli nuo edellä mainitut pätee 90-luvulla suunniteltuihin koreihin...

Yrjö
-
Viestit: 5
Liittynyt: 31.7.2018 2:33

Re: VAG iskari/alusta asiaa

ViestiKirjoittaja Yrjö » 2.8.2018 0:09

Kiitos vielä lisäselvityksestä :) Kun tosiaan en tarkkaan noita malleja ja korityyppejä tiedä, niin tynkäperällä tarkoitin tosiaan polossa tuota classic mallia ja kun itellä on saman muotoinen tuo cordoba eli se sedani :D


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 15 vierailijaa