1.8t FAQ/jutustelut/kysymykset tänne
Valvoja: ffp jäsenet
Onko tämä ketju vielä elossa? :)
Piti nyt vihdoinkin rekata tänne kyselemään muutamat tyhmät(?) kysymykset, joihin ei googella saa selvää ohjeistusta.
Eli autoni on 1.8t -98vm Golffi. Tekniikkaa on kutiteltu hieman, K04-ahdin, putkisto, ohjemointi ja dumppi. Päälle varmaankin perussetit eli suuttimet, vauhtipyörät ym, mitä näitä nyt onkaan? Tuosta saa valaista tyhmää ihmistä. Special Tuning Harisella on penkitetty ja ohjelmoitu, laput 236hp pyöriltä, ahtoja vain 1.15bar. Paperit toki noin viiden vuoden takaa, ties mitä välissä on tehty kun ei huoltokirjaa ole, vain muutamia (hyödyttömiä) kuitteja.
Suurempi välijäähdytin oli heitetty keulille ja puskurille annettu rälläkkää. Malaasin tuon jäähdyttimen ja sijoitin hieman paremmin sekä vetelin putkiston uudelleen hieman siistimmin ja kiinnitin myös paremmin. Mutta tässäkohtaa tulee se ongelma, dumppi.
Dumpin suhahduksista en itse pahemmin välittäisi, sanotaan nyt heti alkuun. Kaasuttelun jälkeen tietyillä paineilla mäntämallin dumppi hieman jumittaa paikalleen ja päästää pitkän vihellyksen, kunnes vihdoin sulkeutuu kokonaan. Suhahdus on asia erikseen siis. Ei ihan normaalia toimintaa tuo vihellys ja sulkeutuminen?
Mitä tasantarkkaan olisi tarve tehdä jos tuon dumpin haluaisi poistaa käytöstä? Mitä haittaa siitä koituisi? Tai MAF:n säätämä seos ainakin pysyisi kohillaan, joten siitä hyötyisi? Entäpä jos tilalle ajattelisi bypassia? Mitä tällöin pitäisi muuttaa, ja olisiko tämä parempi vaihtoehto nykyiseen tilanteeseen nähden, kuin dumpin pois ottaminen? Tai kolmas vaihtoehto, pystyykö tuota dumppia jollain huoltamaan? Tuohan on siis säädettävä dumppi, se vielä mainittakoon.
Monia muita kysymyksiäkin on, mutta aloitetaan nyt tästä, jos joku osaisi ja jaksaisi valaista. Kiitoksia jo etukäteen, mikäli joku vaivaantuu ! :)
Piti nyt vihdoinkin rekata tänne kyselemään muutamat tyhmät(?) kysymykset, joihin ei googella saa selvää ohjeistusta.
Eli autoni on 1.8t -98vm Golffi. Tekniikkaa on kutiteltu hieman, K04-ahdin, putkisto, ohjemointi ja dumppi. Päälle varmaankin perussetit eli suuttimet, vauhtipyörät ym, mitä näitä nyt onkaan? Tuosta saa valaista tyhmää ihmistä. Special Tuning Harisella on penkitetty ja ohjelmoitu, laput 236hp pyöriltä, ahtoja vain 1.15bar. Paperit toki noin viiden vuoden takaa, ties mitä välissä on tehty kun ei huoltokirjaa ole, vain muutamia (hyödyttömiä) kuitteja.
Suurempi välijäähdytin oli heitetty keulille ja puskurille annettu rälläkkää. Malaasin tuon jäähdyttimen ja sijoitin hieman paremmin sekä vetelin putkiston uudelleen hieman siistimmin ja kiinnitin myös paremmin. Mutta tässäkohtaa tulee se ongelma, dumppi.
Dumpin suhahduksista en itse pahemmin välittäisi, sanotaan nyt heti alkuun. Kaasuttelun jälkeen tietyillä paineilla mäntämallin dumppi hieman jumittaa paikalleen ja päästää pitkän vihellyksen, kunnes vihdoin sulkeutuu kokonaan. Suhahdus on asia erikseen siis. Ei ihan normaalia toimintaa tuo vihellys ja sulkeutuminen?
Mitä tasantarkkaan olisi tarve tehdä jos tuon dumpin haluaisi poistaa käytöstä? Mitä haittaa siitä koituisi? Tai MAF:n säätämä seos ainakin pysyisi kohillaan, joten siitä hyötyisi? Entäpä jos tilalle ajattelisi bypassia? Mitä tällöin pitäisi muuttaa, ja olisiko tämä parempi vaihtoehto nykyiseen tilanteeseen nähden, kuin dumpin pois ottaminen? Tai kolmas vaihtoehto, pystyykö tuota dumppia jollain huoltamaan? Tuohan on siis säädettävä dumppi, se vielä mainittakoon.
Monia muita kysymyksiäkin on, mutta aloitetaan nyt tästä, jos joku osaisi ja jaksaisi valaista. Kiitoksia jo etukäteen, mikäli joku vaivaantuu ! :)
Näin hatusta arvailen ilman kuvia että, sinne on takaisinkierrättävän vakioventtiilin (DV) tilalle pistetty ulospuhaltava venttiili (dump). Silloin riittäisi että laittaisi paikoilleen toimivan vakio venttiilin. Ohjelmakin on jollain todennäköisyydellä tehty alkuperäiselle takaisinkierrättävälle venttiilille joten mitään muuta muutosta ei tarvita. Mutta tämä siis ihan hatusta kun ei ole kuvia tai tietoja kyseisestä yksilöstä.
Tässä todella heikot kuvat. En ymmärrä miten niistä noin huonot edes sainkin. Pistetään luurin piikkiin. :D
Linkkeinä, kun ovat niin suuret kuvat suoraan puhelimen kamerasta..
https://dl.dropboxusercontent.com/u/212023582/turhat/20140616_174041.jpg
https://dl.dropboxusercontent.com/u/212023582/turhat/20140616_174036.jpg
Ei tosiaan ole tietoa onko tuo dumppi ollut kiinni ohjelmoinnin aikana vai ei. Jos tuon nyt ottaa pois, mistä sen huomaa jos ohjelma onkin tehty tuon dumpin kanssa? Suorituskyky heikkenee, käy rikkaalla, kulutus nousee vaiko..?
Mikäli ohjelmaa joutuu siten uusimaan, pistän tilalle uuden dumpin kyllä. En aio enkä pystykkään nyt maksamaan uudelleenohjelmointia.
E: Millä nimikkeellä tuota vakiomallista takaisinkiertävää venttiiliä pitäisi etsiä?
Linkkeinä, kun ovat niin suuret kuvat suoraan puhelimen kamerasta..
https://dl.dropboxusercontent.com/u/212023582/turhat/20140616_174041.jpg
https://dl.dropboxusercontent.com/u/212023582/turhat/20140616_174036.jpg
Ei tosiaan ole tietoa onko tuo dumppi ollut kiinni ohjelmoinnin aikana vai ei. Jos tuon nyt ottaa pois, mistä sen huomaa jos ohjelma onkin tehty tuon dumpin kanssa? Suorituskyky heikkenee, käy rikkaalla, kulutus nousee vaiko..?
Mikäli ohjelmaa joutuu siten uusimaan, pistän tilalle uuden dumpin kyllä. En aio enkä pystykkään nyt maksamaan uudelleenohjelmointia.
E: Millä nimikkeellä tuota vakiomallista takaisinkiertävää venttiiliä pitäisi etsiä?
Osaisko joku sanoa/tsekata omasta 1.8T:n maffista (sen mallinen maf johon tulee 4 sähköpiuhaa liittimeen eikä 5:ttä) että tuleeko +12V DC:tä maf pistokkeen/liittimen sähköjohtoon numero 3?
Itsellä vaivannut jo pidempään auton satunnainen pätkiminen kiihdyttäessä ja epätasainen tyhjäkäynti sillointällöin ja vikakoodi 16486 MAF - signal too low sekä oisko ollut 16516 tai 16514 joka viittasi johonkin toimintahäiriöön lamdassa ennen kattia.
Löysin kuitenkin eilen akun pääli sulakeboxista yhden 30A sulakkeen joka oli puoliksi sulanut ja hitsaantunut mutta kuitenkin ehjä jonka sitten vaihdoin toisen samankokoisen kanssa ristiin ja jonka jälkeen ei ole lambda vikakoodia tullut (tosin olen ajanut autolla sen jälkeen vasta 5km)
Tässä vielä ohje tuohon kysymykseeni maffin testausta liittyen:
http://easyautodiagnostics.com/vw_maf_4 ... r_vw_2.php elikkä tuossa tuo maf test 1 -kohta, ei tule itselleni tuota +12V:tä mihinkään noista sähkölangoista.
Mietin vaan että onko maffissa vika vai sen johdotuksissa.. Eli jos jollekkin muulle tulee tuo +12V:tä niin selkeesti mulla jossai johdossa vika eikä itse maffissa.
Auto Audi A3 1.8T -99 AGU, lastutettu ja putkisto.
Tästä tiedosta olisi erittäin suuri apu ja saataisiin varmistettua että kyseisen linkin maffi testi toimii ja saataisiin jonkin sortin apua kaikille maffivikojen kanssa painiville !
Kiitos paljon jo etukäteen !!
Itsellä vaivannut jo pidempään auton satunnainen pätkiminen kiihdyttäessä ja epätasainen tyhjäkäynti sillointällöin ja vikakoodi 16486 MAF - signal too low sekä oisko ollut 16516 tai 16514 joka viittasi johonkin toimintahäiriöön lamdassa ennen kattia.
Löysin kuitenkin eilen akun pääli sulakeboxista yhden 30A sulakkeen joka oli puoliksi sulanut ja hitsaantunut mutta kuitenkin ehjä jonka sitten vaihdoin toisen samankokoisen kanssa ristiin ja jonka jälkeen ei ole lambda vikakoodia tullut (tosin olen ajanut autolla sen jälkeen vasta 5km)
Tässä vielä ohje tuohon kysymykseeni maffin testausta liittyen:
http://easyautodiagnostics.com/vw_maf_4 ... r_vw_2.php elikkä tuossa tuo maf test 1 -kohta, ei tule itselleni tuota +12V:tä mihinkään noista sähkölangoista.
Mietin vaan että onko maffissa vika vai sen johdotuksissa.. Eli jos jollekkin muulle tulee tuo +12V:tä niin selkeesti mulla jossai johdossa vika eikä itse maffissa.
Auto Audi A3 1.8T -99 AGU, lastutettu ja putkisto.
Tästä tiedosta olisi erittäin suuri apu ja saataisiin varmistettua että kyseisen linkin maffi testi toimii ja saataisiin jonkin sortin apua kaikille maffivikojen kanssa painiville !
Kiitos paljon jo etukäteen !!
Pitäisi hieman lyttyynmennyttä ja ruosteen syömää ohjaustehostimen alempaa putkea uusia. Eli se putki joka kiertää koneen etupuolelta/alta ja toimii samalla jäähdytysputkena. Päissä kumiletkut.
Marmoritiskiltä kustantaisi reilu 200€, tähän en kyllä rahojani laita! Purkaamolta kävin katsastamassa ilmeisesti 1.6 tai TDI:n samaisen putken, meni aivan eri reittiä.
Onko 1.8t koneessa siis erilainen kuin muissa bensakoneissa, jos käytettynä koittaisi metsästää? Mistä mallista tuon uskaltaa ostaa näkemättä osaa itse?
Tai mistä saisi hieman edullisemmin ostettua uuden, vinkkejä otetaan vastaan!
Marmoritiskiltä kustantaisi reilu 200€, tähän en kyllä rahojani laita! Purkaamolta kävin katsastamassa ilmeisesti 1.6 tai TDI:n samaisen putken, meni aivan eri reittiä.
Onko 1.8t koneessa siis erilainen kuin muissa bensakoneissa, jos käytettynä koittaisi metsästää? Mistä mallista tuon uskaltaa ostaa näkemättä osaa itse?
Tai mistä saisi hieman edullisemmin ostettua uuden, vinkkejä otetaan vastaan!
Kyllähän tässä on jo yksin puheltukkin..
Lisäkysymystä. Sivun ensimmäisessä viestissä selitelty mitä omalle perseenliikuttimelle tehty. Dumpin tilalle on laitettu TT:n hieman kestävämpi pässi.
Eli kuinka pitkälle vakio ilmanputsari riittää? Vaihdoin tuohon vakioon suodattimen tuossa kuukausi sitten. Tuntui että hieman paremmin vastaa kaasuun. Ja tottakai vastaakin, kun vanha oli melkoisen tukossa.
Eli onko merkittävää hyötyä metsästää esim R32:sen putsaria tai vaparia?
Sitten, onko mahdollista itse ohjelmoida turboa heräämään aikaisemmin? Nyt herää 3t ja vasta 4,5t kohdalla alkaa tapahtumaan oikeasti. Tuskin onnistuu itse, mutta onnistuuko ahtopaineiden nosto? Vag-comin/VCDS:n kanssa? Ja auto on tosiaan -98, joten hieman on jäänyt epäselväksi että meneekö tähän OBD2-kaapeli vai ei???
Vikakoodejakin pitäisi tsekkailla, joten olisiko vain helpompi ostaa valmis testeri, kun nuo alkuperäiset piuhat ovat melko tyyriitä ja kopioiden kanssa ollut hieman ongelmia?
Lisäkysymystä. Sivun ensimmäisessä viestissä selitelty mitä omalle perseenliikuttimelle tehty. Dumpin tilalle on laitettu TT:n hieman kestävämpi pässi.
Eli kuinka pitkälle vakio ilmanputsari riittää? Vaihdoin tuohon vakioon suodattimen tuossa kuukausi sitten. Tuntui että hieman paremmin vastaa kaasuun. Ja tottakai vastaakin, kun vanha oli melkoisen tukossa.
Eli onko merkittävää hyötyä metsästää esim R32:sen putsaria tai vaparia?
Sitten, onko mahdollista itse ohjelmoida turboa heräämään aikaisemmin? Nyt herää 3t ja vasta 4,5t kohdalla alkaa tapahtumaan oikeasti. Tuskin onnistuu itse, mutta onnistuuko ahtopaineiden nosto? Vag-comin/VCDS:n kanssa? Ja auto on tosiaan -98, joten hieman on jäänyt epäselväksi että meneekö tähän OBD2-kaapeli vai ei???
Vikakoodejakin pitäisi tsekkailla, joten olisiko vain helpompi ostaa valmis testeri, kun nuo alkuperäiset piuhat ovat melko tyyriitä ja kopioiden kanssa ollut hieman ongelmia?
1.8t AUM kysymys: Ajelin noin 100km, sammutin auton noin minuutiksi ja käynnistin niin käynnistyi vähän vaivalloisesti ja kierrokset jäi vajaaseen 3tonniin jonka jälkeen tippui sinne normaaliin 800. Tämän jälkeen kokeilin samaa että käynnistän uusiksi niin nyt kierrokset nousi kansss startatessa reilu 2 tonniin ja käynnistysmisaika oli pitempi taas mitä normaalisti. Välillä tekee tätä ja useimmiten käynnistyy kyllä hyvin ja kierrokset ei jää huutamaan.
Ahtopainemittari on asennettu bensapaineensäätimen letkun väliin ja mietin voisiko siellä oleva liitos fuskata ja näin tekisi tuota ongelmaa vai mikähä olis?
Ahtopainemittari on asennettu bensapaineensäätimen letkun väliin ja mietin voisiko siellä oleva liitos fuskata ja näin tekisi tuota ongelmaa vai mikähä olis?
Golf IV 1.8t (AGU) nykii välillä kiihdyttäessä raskaammin
Mulle tuli kyseiseen autoon tollanen vika, että kun raskaammin kiihdyttää, niin alkaa välillä nykimään ja tuntuu välillä pienenä tärinänä ja ahdot ei nouse kun 0.6bar vaikka pitäs nousta 1.0-1.1bariin (lastutettu). Kylmällä moottorilla ei tee tuota, mutta lämpimällä moottorilla tekee ja välillä sitte pelittää ihan oikeinki lämpimänäkin kiihdyttäessä. Puolan ja tulpat vaihdoin 1kk sitten ja alkoi viikko siitä jälkeenpäin temppuileen. Auto käy hyvin tyhjäkäynnillä ja lähtee hyvin käyntiin. Vikakoodit luin ja näyttää lämpötila-anturia. Sama vikakoodi ollut reilu vuoden ja ei oo ennen oireillut auto noin. Muita vikakoodeja ei löydy. Osaisko joku kertoa mikäs Golffia vaivaa?
AWT 1.8T ketjun ja kiristimen vaihto
Olikin ihan kohtuullinen homma vaikka alkuun vähän epäilytti. Aikaa meni ihmetellessä ja epäillessä n. 4,5-5 tuntia. samalla putsailin huohottimen letkut ja venttiilikopan päässä olevan venttiilin, kun oli vesi öljy kuraa täynnä. Varmaan seuraavaks menee turbo, kun huohotin putki menee suoraan ahtimen imupuolelle eikä välissä varmaankaan ole mitään suodatinta. Hieno rakenne. Kyllä täytyy taas ylistää pitkää huoltoväliä ja pätkäajoa. Ehkä muutama huoltoväli mennyt pitkäksi ko autossa. Mene ja tiedä. Osat maksoi rahteineen n. 200 kotiovelle toimitettuna. Valmistaja lupaa 2 vuoden takuun. Öljypumpun imusihti menee varmaan seuraavassa öljynvaihdossa vaihtoon.
1) Pyörittelin moottorin siihen asentoon, että ajoitusmerkit oli kohdallaan.
2) purin tarvittavan määrän letkua / putkea tieltä pois, sytytyspuolat jakopään kopan ja nokka-akselin asentoanturin
3) imunokka kokonaan pois ja pakonokka "löysälle". Laitoin kaverin neuvomana nippareilla jakohihnan imunokan hihnapyörään kiinni, ettei pääse hyppäämään.
4) pakonokkaa nostin varovasti muovisella verhoilunirroitustyökalulla ylös päin sen verran, että sain kiristimen välistä pois, sen jälkeen sai imunokankin irti kokonaisuudessaan.
5) kasaaminen käänteisessä järjestyksessä.
Jos on kokemusta vastaavanlaisista hommista, niin ei todellakaan ole paha homma. uskoisin, että menee johonkin 2,5-3 tuntiin helpostikkin jos ei tarvitse mitään ylimääräistä hohhailla ja etsiä työkaluja ympäri tallia.
1) Pyörittelin moottorin siihen asentoon, että ajoitusmerkit oli kohdallaan.
2) purin tarvittavan määrän letkua / putkea tieltä pois, sytytyspuolat jakopään kopan ja nokka-akselin asentoanturin
3) imunokka kokonaan pois ja pakonokka "löysälle". Laitoin kaverin neuvomana nippareilla jakohihnan imunokan hihnapyörään kiinni, ettei pääse hyppäämään.
4) pakonokkaa nostin varovasti muovisella verhoilunirroitustyökalulla ylös päin sen verran, että sain kiristimen välistä pois, sen jälkeen sai imunokankin irti kokonaisuudessaan.
5) kasaaminen käänteisessä järjestyksessä.
Jos on kokemusta vastaavanlaisista hommista, niin ei todellakaan ole paha homma. uskoisin, että menee johonkin 2,5-3 tuntiin helpostikkin jos ei tarvitse mitään ylimääräistä hohhailla ja etsiä työkaluja ympäri tallia.
Aika kysymys merkkinä saa nyt olla. AEB tekee tämmöistä, että ajossa tasakaasulla nytkähtelee, ihankuin kipinä jäisi väliin koko kierrokselta. Yhtäkkiä sammuu, saattaa väläyttää randomilla jotain varoitusta taulussa. Kun yrittää startata niin ei edes yritä.
Koneella ei pääse ECUun kiinni. Akun irroitus ei ole auttanut. mutta ECU irti ja takaisin niin hörähtää käymään. Ei mitään päälle jäävää vikakoodia. Eikä kahdella kerralla ollut yhtään samaa. Ensimmäisellä kerralla valitti kaasuläpän perus asetuksesta ja tankin venttiilistä, toisella kerralla ykkös nakuanturista. ---->nollaus ----> käymään ja ei mitään.
Toisella kerralla alkoi nykiminen ja vetäsin sivuun tyhjäkäynnillä sammahti aina kun nykäsy tuli, Ei vikakoodeja eikä blokeissa näkyny mitään kummallista kuin 40rpm korkeampi tyhjäkäynti, joka varmaan johtui kun veden lämmöt vasta 78 astetta.
Ajattelin logittaa Ecun jännitettä joka näytti tyhjäkäynnillä ja kaasutellessa 13,7v Jos se pätkii niin olisi siis vain huono kontakti.
Ecussa königin asentama ABT lastu vaihtokannalla. Silmämääräisesti piirilevyllä ei ollut moitittavaa.
Onko ollut vastaavaa? Alkoi nyt -7 asteen pakkasessa.
Koneella ei pääse ECUun kiinni. Akun irroitus ei ole auttanut. mutta ECU irti ja takaisin niin hörähtää käymään. Ei mitään päälle jäävää vikakoodia. Eikä kahdella kerralla ollut yhtään samaa. Ensimmäisellä kerralla valitti kaasuläpän perus asetuksesta ja tankin venttiilistä, toisella kerralla ykkös nakuanturista. ---->nollaus ----> käymään ja ei mitään.
Toisella kerralla alkoi nykiminen ja vetäsin sivuun tyhjäkäynnillä sammahti aina kun nykäsy tuli, Ei vikakoodeja eikä blokeissa näkyny mitään kummallista kuin 40rpm korkeampi tyhjäkäynti, joka varmaan johtui kun veden lämmöt vasta 78 astetta.
Ajattelin logittaa Ecun jännitettä joka näytti tyhjäkäynnillä ja kaasutellessa 13,7v Jos se pätkii niin olisi siis vain huono kontakti.
Ecussa königin asentama ABT lastu vaihtokannalla. Silmämääräisesti piirilevyllä ei ollut moitittavaa.
Onko ollut vastaavaa? Alkoi nyt -7 asteen pakkasessa.
Lueskelin tuossa alkusivulla olevasta linkistä tuosta 1.8T:n "pulputuksesta", mutta kysytään vielä tarkentavaa. Mites tuollainen tilanne kun apukuskin puolelta auton alta tai jostain samoilta suunnilta kuuluu sellainen ääni, että aivan kuin kiehuvan kattilan kannen alta porisisi ilmaa ulos. Jäähdytysnestettä ei katoa, auto ei oireile mitään, ja koitin jo seuraavaa: lämppäri täysille, lämppäri pois, ilmastointi päälle, ilmastointi pois, ei vaikutusta.
Ääni kuuluu vain tyhjäkäynnillä, kierrokset ei vaikuta ääneen, ääni alkaa kun auto on hetken aikaa käynyt ja lämmennyt, ja jatkuu sammuttamisen jälkeen n. kymmenkunta sekuntia ennen kuin pikkuhiljaa alkaa vaimenemaan ja loppuu. Ainoa ongelma koko autossa mitä olen huomannut, niin auton kun jättää parkkiin, niin on aivan sama seisooko minuutin vai tunnin, niin kaikki ikkunat ovat sisältä umpihuurussa.
Sekä pelottaa jo valmiiksi, kun jakopää + vesipumppu on tehty n. 2000 km sitten, niin ettei siellä nyt jokin olisi perseellään.
Ja Passat -04 AWT koneella kyseessä
Ääni kuuluu vain tyhjäkäynnillä, kierrokset ei vaikuta ääneen, ääni alkaa kun auto on hetken aikaa käynyt ja lämmennyt, ja jatkuu sammuttamisen jälkeen n. kymmenkunta sekuntia ennen kuin pikkuhiljaa alkaa vaimenemaan ja loppuu. Ainoa ongelma koko autossa mitä olen huomannut, niin auton kun jättää parkkiin, niin on aivan sama seisooko minuutin vai tunnin, niin kaikki ikkunat ovat sisältä umpihuurussa.
Sekä pelottaa jo valmiiksi, kun jakopää + vesipumppu on tehty n. 2000 km sitten, niin ettei siellä nyt jokin olisi perseellään.
Ja Passat -04 AWT koneella kyseessä
Viritetyn AGU:n tulpat?
Käyntiääni on hieman röpöttävä ja välillä ei tunnu tehot tulevan täysillä peliin. Tulppia ajattelin ensimmäisenä koittaa vaihdella, kun niistä ei täyttä varmuutta ole milloin on vaihdeltu..
Lamba-anturi heitti kerran vikakoodia tuossa eilisellä katsellessa, muttei ilmennyt uudelleen. Arvo kuitenkin huiteli 20-25%, kun pitäisi olla -10-10%. Olisiko tähän liittyvää?
Autosta löytyy siis AGU -moottorikoodillinen motti, johon hilpettä vaihdeltu. K04-001, suuttimet, vauhtis, kytkin, ohjelmistoa rukattu ja putkisto nyt ainakin.
Vanhan omistajan tekosia, ei siis täyttä varmuutta näistä.. Penkitetty kuitenkin 236hp ja 325nm.
Kylmempää tulppaa sieltä ainakin pitäisi siis löytyä. Suosituksia mitä nyt pistäisi tilalle?
Lamba-anturi heitti kerran vikakoodia tuossa eilisellä katsellessa, muttei ilmennyt uudelleen. Arvo kuitenkin huiteli 20-25%, kun pitäisi olla -10-10%. Olisiko tähän liittyvää?
Autosta löytyy siis AGU -moottorikoodillinen motti, johon hilpettä vaihdeltu. K04-001, suuttimet, vauhtis, kytkin, ohjelmistoa rukattu ja putkisto nyt ainakin.
Vanhan omistajan tekosia, ei siis täyttä varmuutta näistä.. Penkitetty kuitenkin 236hp ja 325nm.
Kylmempää tulppaa sieltä ainakin pitäisi siis löytyä. Suosituksia mitä nyt pistäisi tilalle?
Onko kenelläkään kokemusta/tuttuja oettinger ecut? Pihaan ilmestyi vahingossa tuollainen vm.99 GTI Golffi AGU moottorilla johon on saksassa tökätty ainakin oettinger softa, rek.otteessa tehot muutettu 110kw-->132kw tosin voi olla että jotain muutakin on sörkitty ja tehty kun löytyy putkistoa ja ahdin on ? tosin ei sillä nyt niin väliä.
Ongelma on nyt se että vagcom, vcds, autocom kiinaobd tai mikään muukaan laitos ei pääse ecuun käsiksi, kaikkea muuta (vilkut, keskuslukot, abs jne) pääsee tutkimaan mutta ECUa ei löydy eli nyt ilmenneiden käynti vikojen selvitys (puola vammaa havaittu, ei kierrä yli 5,500rpm?) on hieman haastavaa kun ei pääse käyttää diagnostiikkaa. Kysymys kuulukin onko noi purkit jotenkin lukittu vai onko obd:ssä nyt jotain haistaveetä?
Ongelma on nyt se että vagcom, vcds, autocom kiinaobd tai mikään muukaan laitos ei pääse ecuun käsiksi, kaikkea muuta (vilkut, keskuslukot, abs jne) pääsee tutkimaan mutta ECUa ei löydy eli nyt ilmenneiden käynti vikojen selvitys (puola vammaa havaittu, ei kierrä yli 5,500rpm?) on hieman haastavaa kun ei pääse käyttää diagnostiikkaa. Kysymys kuulukin onko noi purkit jotenkin lukittu vai onko obd:ssä nyt jotain haistaveetä?
Moro, tuli vähä puolavikaa passattiin (yllätys). Niin tossa oli semmoset pultattavat puolat kuusiokoloilla kiinni, niin voiko tohon ostaa semmosen tilalle mikä on vaan painamalla kiinni? Oli Bosch niitä painettava mallia jossakin aika halvalla ja eikö se iha laatu merkki oo? Kaikissa 1.8t ssä ne liittimet samanlaiset?
Ruuvattaviakin on kahta mallia, ne vanhemmat missä rosterinen lukitus liittimessä ja uudemmat ruuvattavat missä normaali muovinen liitin.
Ensimmäisiä ei voi vaihtaa painettaviin ilman että johtosarjaa muuttaa. Jälkimmäiset voi vaihtaa, mutta eivät oikeen hyvin pysy siinä venttiilikannen koloissa paikoillaan kun tilaa on pari senttiä joka suuntaan. Sitten on vielä vaihtoehtona päivittää tfsi puolat jotka on sentin pidemmät vielä ja tarviivat väliin sopivan korokkeet pysyäkseen paikoillaan.
Ensimmäisiä ei voi vaihtaa painettaviin ilman että johtosarjaa muuttaa. Jälkimmäiset voi vaihtaa, mutta eivät oikeen hyvin pysy siinä venttiilikannen koloissa paikoillaan kun tilaa on pari senttiä joka suuntaan. Sitten on vielä vaihtoehtona päivittää tfsi puolat jotka on sentin pidemmät vielä ja tarviivat väliin sopivan korokkeet pysyäkseen paikoillaan.
Olen tässä hiukan koitellut tietoa etsiskellä, mutta hiukan heikonlaisesti löytyy ns. OEM-tasoisesta asennuksesta tietoa. Eli 1.8t:n muuttaminen E85 polttoaineelle. Ei siis kiinnosta mitään "huijauspurkkeja" yms virityksiä tekemään. Isompia suuttimia olen haalinut, sekä hieman tuottoisampaa soppapumppua. Ja luonnollisesti letkujen vaihtelua varmasti viinaystävällisiksi.
Nyt vain kiinnostaa tuo moottorinohjauspuoli. Onko vakiopurkki säädettävissä/ohjelmoitavissa paremmille säädöille vai tarvitseeko alkaa kikkailemaan aftermarket vehkeillä ja laajakaistalambdoilla? Tuo laajakaista käsittääkseni vaaditaan jos haluaa tehdä flexifuelin yhdellä ohjelmalla eikä vaihtelemalla ohjelmien väliä polttoaineen mukaan?
Kaikki tieto tästä aiheesta otetaan vastaan, viisaampia kuunnellaan mielellään ja toivon että tämä kirjoitus tavoittaa henkilöitä jotka osaavat käyttää googlea paremmin kuin meikäläinen :)
Nyt vain kiinnostaa tuo moottorinohjauspuoli. Onko vakiopurkki säädettävissä/ohjelmoitavissa paremmille säädöille vai tarvitseeko alkaa kikkailemaan aftermarket vehkeillä ja laajakaistalambdoilla? Tuo laajakaista käsittääkseni vaaditaan jos haluaa tehdä flexifuelin yhdellä ohjelmalla eikä vaihtelemalla ohjelmien väliä polttoaineen mukaan?
Kaikki tieto tästä aiheesta otetaan vastaan, viisaampia kuunnellaan mielellään ja toivon että tämä kirjoitus tavoittaa henkilöitä jotka osaavat käyttää googlea paremmin kuin meikäläinen :)
Ei nyt selvää vastausta löytynyt googlettelulla, tai ehkä olen sokea :D mutta ajokkina 95vm audi a4 1.8t, aeb koneella. Yritin vakio suutinten mallia/ kokoa löytää, onko esim passatissa samat? Tai ylipäätään kaikissa aeb koneissa samat suuttimet? Löytyi ainakin tälläinen halpa paikka, mitä mieltä? http://www.hansautoparts.com/058133551AInjector.aspx
-
- -
- Viestit: 14
- Liittynyt: 25.6.2013 22:01
Re: 1.8t FAQ/jutustelut/kysymykset tänne
Hellurei.
En viitsi uutta ketjua aloittaa tämän takia joten käytetään tätä.
Autoni on vw passat -97 1.8T ja aeb tyyppinen kone. Ongelma on seuraavanlainen, auto toimii moitteetta.. Noin viisitoista kilometriä. Sen jälkeen se sammuu ja ei anna minkaanlaisia elonmerkkejä. N. 15min jähyttelyn jälkeen se sitten käynnistyy ja matka voi jatkua. Googlettelujen perusteella vika olis sytytyksen ohjausboksissa, vaihdoin sen mutta ongelma jäi. Seuraavana ajattelin koittaa bensapumpun relettä. Missähän muuten lie releet tässä autossa? En ole tähän merkkiin juuri perehtynyt. Onko kenelläkään antaa vinkkejä että kuin jatkaa vian metsästystä, nämä mun mutuilut on ihan arpapeliä ja se käy kalliiksi pitemmänpäälle.
Edit. Vika paikallistettu ja korjattu. Syypää oli kampiakselin asentoanturi.
En viitsi uutta ketjua aloittaa tämän takia joten käytetään tätä.
Autoni on vw passat -97 1.8T ja aeb tyyppinen kone. Ongelma on seuraavanlainen, auto toimii moitteetta.. Noin viisitoista kilometriä. Sen jälkeen se sammuu ja ei anna minkaanlaisia elonmerkkejä. N. 15min jähyttelyn jälkeen se sitten käynnistyy ja matka voi jatkua. Googlettelujen perusteella vika olis sytytyksen ohjausboksissa, vaihdoin sen mutta ongelma jäi. Seuraavana ajattelin koittaa bensapumpun relettä. Missähän muuten lie releet tässä autossa? En ole tähän merkkiin juuri perehtynyt. Onko kenelläkään antaa vinkkejä että kuin jatkaa vian metsästystä, nämä mun mutuilut on ihan arpapeliä ja se käy kalliiksi pitemmänpäälle.
Edit. Vika paikallistettu ja korjattu. Syypää oli kampiakselin asentoanturi.
-
- -
- Viestit: 209
- Liittynyt: 14.8.2013 15:31
Re: 1.8t FAQ/jutustelut/kysymykset tänne
http://www.nettiauto.com/volkswagen/passat/7909148
Morjes! Kiikarissa tuollainen tuonti auto USAsta tuotu 2005
Jollakin itselle tuntemattomalla 1.8T koneella jossa 170hv vakiona.
Onko mitään ihmeellisiä vikoja ollu noissa 1.8 koneissa ja miten eroaa normista 150hv?
Vähän aiheesta poiketen, onko mukavuusohjainlaitteessa vika jos keskuslukko ei aukea aina avaimella mutta menee lukkoon (kaukosäätöisesti) Vai jokin johtosarja vika?
Morjes! Kiikarissa tuollainen tuonti auto USAsta tuotu 2005
Jollakin itselle tuntemattomalla 1.8T koneella jossa 170hv vakiona.
Onko mitään ihmeellisiä vikoja ollu noissa 1.8 koneissa ja miten eroaa normista 150hv?
Vähän aiheesta poiketen, onko mukavuusohjainlaitteessa vika jos keskuslukko ei aukea aina avaimella mutta menee lukkoon (kaukosäätöisesti) Vai jokin johtosarja vika?
Re: 1.8t FAQ/jutustelut/kysymykset tänne
Saatan olla väärässäkin, mutta mun mielestä tuommosta 170hv 1.8t moottoria ei ole tuommoisiin saanutkaan. Oisko ohjelmoitu uusiksi vaan 150hv versio.
-
- -
- Viestit: 209
- Liittynyt: 14.8.2013 15:31
Re: 1.8t FAQ/jutustelut/kysymykset tänne
Kertokaaapas kokemuksia Forgen bypassista, harkinnassa laittaa 3BG passattiin kokeilumielessä.
Motestin softa, 200ponia/300nm.
Onko mitään probleemaa ollut?
Motestin softa, 200ponia/300nm.
Onko mitään probleemaa ollut?
Re: 1.8t FAQ/jutustelut/kysymykset tänne
Tuskin siitä haittaa/hyötyä on.
En näe kyllä turhaan alkuperäistä vaihtaa ellei se ole viallinen.
Näyttäs Paskatti olevan 125kW rekisterissä, liekkö astutettu jo ennen Suomeen tuloa?
En näe kyllä turhaan alkuperäistä vaihtaa ellei se ole viallinen.
Saatan olla väärässäkin, mutta mun mielestä tuommosta 170hv 1.8t moottoria ei ole tuommoisiin saanutkaan. Oisko ohjelmoitu uusiksi vaan 150hv versio.
Näyttäs Paskatti olevan 125kW rekisterissä, liekkö astutettu jo ennen Suomeen tuloa?
-
- -
- Viestit: 209
- Liittynyt: 14.8.2013 15:31
Re: 1.8t FAQ/jutustelut/kysymykset tänne
AWM1.8-litre T, 125 kilowatts (170 PS; 168 hp) — 2001–2005 Volkswagen Passat (longitudinally mounted) (NAR) North American
-
- -
- Viestit: 209
- Liittynyt: 14.8.2013 15:31
Re: 1.8t FAQ/jutustelut/kysymykset tänne
Onko kenelläkään kokemusta missä kannattais lastuttaa kymenlaakson alueella??
Olis mukava kuulla kokemuksia ennenkuin itse kokeilee
EDIT: Millaset ahdot näistä pitäis tulla ECUn realidatasta katsottuna? (Torque sovellus)
Autoon vaihdettu Forgen splitter vakio bypass tilalle (ahdot vanhalla max 0.3bar) tuntuuu että ahtaa nopeammin
Mulla näyttää 0.3-0.5 bar 2vaihteella ja 3,4,5 0.3bar.
Moottorijarrutuksessa -0.85~0.88 ja tyhjäkäynnillä -0.66~0.71
EDIT2: Käänsin forgen venttiiliä kierroksen tiukemmalle= ei vaikutusta, enkkufoorumilla luin että pitäis olla 0.45-0.55 mutta pitääkö?
EDIT3: Kokeilin ahtopainemittaria ajossa, joku 10€ mittari. Näytti 0.7-0.5bar ahdoiksi, ja alipaineet -0.85 ja tk -0.6
Mistä ECU saa ahtopainetiedon? Voiko johtua viellisesta anturista tai vaan öljyisestä anturista? Positiivista ettei ahtovuotoja ilmeisesti olekkaan.
Olis mukava kuulla kokemuksia ennenkuin itse kokeilee
EDIT: Millaset ahdot näistä pitäis tulla ECUn realidatasta katsottuna? (Torque sovellus)
Autoon vaihdettu Forgen splitter vakio bypass tilalle (ahdot vanhalla max 0.3bar) tuntuuu että ahtaa nopeammin
Mulla näyttää 0.3-0.5 bar 2vaihteella ja 3,4,5 0.3bar.
Moottorijarrutuksessa -0.85~0.88 ja tyhjäkäynnillä -0.66~0.71
EDIT2: Käänsin forgen venttiiliä kierroksen tiukemmalle= ei vaikutusta, enkkufoorumilla luin että pitäis olla 0.45-0.55 mutta pitääkö?
EDIT3: Kokeilin ahtopainemittaria ajossa, joku 10€ mittari. Näytti 0.7-0.5bar ahdoiksi, ja alipaineet -0.85 ja tk -0.6
Mistä ECU saa ahtopainetiedon? Voiko johtua viellisesta anturista tai vaan öljyisestä anturista? Positiivista ettei ahtovuotoja ilmeisesti olekkaan.
Re: 1.8t FAQ/jutustelut/kysymykset tänne
Seat Leon -05 AUQ moottorilla, ohjelmoitu 220/370 tehot. Ahtaessa alkaa ääntämään ihme ulinaa/vinkumista ahtojen mukaan ja loppuu kun löysää kaasun. Ahtaa toistaiseksi vielä normaalisti noin 1.2-1.3bar. Vakioilmanputsarikotelolla ääni vaimenenee niin että sitä tuskin kuulee. Ahdin hajoamassa? Autolla ajettu 165tkm ja ohjelmoituna noin 7tkm.
Linkki videoon
http://ollika.kuvat.fi/kuvat/Autot/Seat+Leon+FR/Sekalaista/20160629_020452.mp4
Linkki videoon
http://ollika.kuvat.fi/kuvat/Autot/Seat+Leon+FR/Sekalaista/20160629_020452.mp4
Re: 1.8t FAQ/jutustelut/kysymykset tänne
Ei oikein tuosta näytteestä osaa sanoa vaikka useammankin kerran kuunnellut jäitä syöneen turbon ulinaa onko mikä kyseessä, mutta mites vaikea noissa poikittaiskoneissa on ottaa turbon imuputki irti ja kokeilla sormin akselin välykset ja katsoa(kuvata...) siipien kunto -pitkittäiskoneisessa A4:ssa tuo on muutaman kymmenen minuutin homma kaikkineensa.
Re: 1.8t FAQ/jutustelut/kysymykset tänne
Näissä vähän ahtaammin tuo turbo, oikeastaan vaan irrottamalla pääsee kunnolla tarkasteleen ja sieltähän se vika löytyikin
Re: 1.8t FAQ/jutustelut/kysymykset tänne
Autona passat lastutetulla AEB motilla, oireina rötääminen kaasupohjassa, normaali ajossa toimii aikalailla normaalisti. Ei vikakoodeja, vaihdettu N75 ja tulpat. Mikähän tuossa mahdollisesti olisi vikana?
Ratkennut, syynä 3 mukin puola
Ratkennut, syynä 3 mukin puola
Viimeksi muokannut Tobou, 1.9.2018 23:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 50
- Liittynyt: 15.12.2015 20:02
Re: RE: Re: 1.8t FAQ/jutustelut/kysymykset tänne
paveheiskanen kirjoitti:Onko kenelläkään kokemusta missä kannattais lastuttaa kymenlaakson alueella??
Olis mukava kuulla kokemuksia ennenkuin itse kokeilee
EDIT: Millaset ahdot näistä pitäis tulla ECUn realidatasta katsottuna? (Torque sovellus)
Autoon vaihdettu Forgen splitter vakio bypass tilalle (ahdot vanhalla max 0.3bar) tuntuuu että ahtaa nopeammin
Mulla näyttää 0.3-0.5 bar 2vaihteella ja 3,4,5 0.3bar.
Moottorijarrutuksessa -0.85~0.88 ja tyhjäkäynnillä -0.66~0.71
EDIT2: Käänsin forgen venttiiliä kierroksen tiukemmalle= ei vaikutusta, enkkufoorumilla luin että pitäis olla 0.45-0.55 mutta pitääkö?
EDIT3: Kokeilin ahtopainemittaria ajossa, joku 10€ mittari. Näytti 0.7-0.5bar ahdoiksi, ja alipaineet -0.85 ja tk -0.6
Mistä ECU saa ahtopainetiedon? Voiko johtua viellisesta anturista tai vaan öljyisestä anturista? Positiivista ettei ahtovuotoja ilmeisesti olekkaan.
En tiiä mitä pitäs reaalidatan näyttää mutta itellä ainakin torque parhaimmillaan näyttänyt jopa yli 3baaria :D eli ei taijja olla ihan luotettavaa tietoa, tiiä sitten voisko olla joku vika jossain? Hyvin kuitenkin auto pelaa, kysympä vielä että millaset lämmöt muilla poikittaisissa 1.8t, oma leoni 1.8t auq matka ajosss lämmöt vaan jotain 70luokkaa torquella katottuna mittari kuitenkin näyttää 90 tai vähän vajaata kokoajan
Re: 1.8t FAQ/jutustelut/kysymykset tänne
Kuinka iso projekti on muuttaa 1.8T:n sähköinen kaasuläppä vaijeritoimiseksi, 1.8T auq motti kyseessä.
-
- -
- Viestit: 50
- Liittynyt: 15.12.2015 20:02
Re: 1.8t FAQ/jutustelut/kysymykset tänne
Paljonko 1.8t auq koneen pitäs ahtaa vakiona/lastutettuna? Voiko joku vika nostaa ahtoja? Mietin vaan onkohan oma ohjelmoitu vaiko mittarissa vika vai mitä kun piikkaa 1.4-1.5 jonka jälkeen jää noin 1.2baariin
Re: 1.8t FAQ/jutustelut/kysymykset tänne
En tuosta auq:sta tarkkaan tiedä mutta ei kai tuokaan vakiona kuin jonkun 0,6 -0,7 ahda kuten oma BFB (163hv) joka sitten hieman vakiota isommalla turbolla ja ohjelmoinnilla (230hv) ahtaa sitten juuri tuota 1,2 ( /1.4) luokkaa.
Vioista sitten esim. jos N75 ei pääse vaikkapa ohjausletkurikon takia pääse rajoittamaan ahtoja kuten minulla kerran kävi niin nouseehan ne.
Vioista sitten esim. jos N75 ei pääse vaikkapa ohjausletkurikon takia pääse rajoittamaan ahtoja kuten minulla kerran kävi niin nouseehan ne.
Re: 1.8t FAQ/jutustelut/kysymykset tänne
Awt motti ja kampikammion huohotus ja osa nro 06a 103 213 f. Kun tuon putken irrotti niin se oli osittain murtunut ja paloja irronnut ja pudonnut purken reiästä sisään, putooko ne suoraan öljypohjaan vai jääkö välille? Eli siis joudunko irrottaan öljypohjan?
Re: 1.8t FAQ/jutustelut/kysymykset tänne
pärinäkärhö kirjoitti:Paljonko 1.8t auq koneen pitäs ahtaa vakiona/lastutettuna? Voiko joku vika nostaa ahtoja? Mietin vaan onkohan oma ohjelmoitu vaiko mittarissa vika vai mitä kun piikkaa 1.4-1.5 jonka jälkeen jää noin 1.2baariin
Itsellä ahtoi vakiona semmosta 0.7-0.8bar ja nyt ohjelmoituna 1.2-1.3bar
Re: 1.8t FAQ/jutustelut/kysymykset tänne
Kellään ideaa missä vois olla vika kun veto pätkii todella rajusti kun kurvaa oikealle? Pätkäsee, palautuu, pätkäsee, palautuu. Tuolla tyylillä. Vasemmalle kääntyessä ei mitään, eikä suoraan kiihdyttäessä. Bensapumppu on uusi Deatschwerks ja suodatin vaihdettu. Polttoaineen määrällä ei ole vaikutusta asiaan.
1.8 passat 97 starttaa huonosti
Tässä kun auto on seissyt yön yli starttaaminen tuntuu olevan todella hakusessa. Jos polkasee kaasua hörähtää ehkä vähän paremmin.(odotan pumpun heräämistä) Mitä mun kannattaa nyt kattoo ihan ekaks? Tulppia mietin olisko vika sieltä lähtöisin. Ja onko tulppien vaihto ihan vaan vanha pois ja uusi sissään?
Olis ilo lähteä yhdellä starttauksella aamulla pihasta.
Olis ilo lähteä yhdellä starttauksella aamulla pihasta.
-
- -
- Viestit: 3
- Liittynyt: 31.10.2013 13:55
Re: 1.8t FAQ/jutustelut/kysymykset tänne
Olis sillane kysymys että onko jollain kokemusta Audi s3 moottorin vaihdosta? Pitäis omaan vaihtaa ja moottorikoodi on APY, mitenkä helposti AMK moottorkoodilla ole menee? Olen lukenut, että ei kauheasti eroa ole mutta mitenkä kaikki sähköjen liittimet onko yhtään samanlaisia?
Re: 1.8t FAQ/jutustelut/kysymykset tänne
Vaihdoin N75 venttiilin 058906283C uuteen 06A906283E
Auto Audi TT 225hv,jossa Harisen ohjelma 263/413 max AP 1,6bar
Vanhalla venttilillä ahtoi välillä 1,5bar ja välillä 0,3 sen takia vaihdoin.
Nyt uudella ahtaa 0,7 tasaisesti.Eikö tämä ole vakio tt ahtopaine.
Missä vika vai onko auto muuttunut vakioksi
Auto Audi TT 225hv,jossa Harisen ohjelma 263/413 max AP 1,6bar
Vanhalla venttilillä ahtoi välillä 1,5bar ja välillä 0,3 sen takia vaihdoin.
Nyt uudella ahtaa 0,7 tasaisesti.Eikö tämä ole vakio tt ahtopaine.
Missä vika vai onko auto muuttunut vakioksi
Re: 1.8t FAQ/jutustelut/kysymykset tänne
Asentelen MK1 golffiin 1.8t moottoria (AGU) ja ongelmana on jakopään puoleinen kiinnike(kiristin estää asentamisen). Voiko hydraulisen kiristimen korvata jollain muulla kiristimellä esim 1.8 16v kiristimellä?
Re: 1.8t FAQ/jutustelut/kysymykset tänne
Voi. Hihnoja saa eri pituisina.
Re: 1.8t FAQ/jutustelut/kysymykset tänne
Dona kirjoitti:Voi. Hihnoja saa eri pituisina.
Osaatko sanoa meneekö hihna vaihtoon jos käytän tuota 16tappisen kiristintä?
Re: 1.8t FAQ/jutustelut/kysymykset tänne
No en. Kiristäjiä on niin monia erilaisia... Kokeilemallahan se selviää...
Re: 1.8t FAQ/jutustelut/kysymykset tänne
jantsu kirjoitti:Vaihdoin N75 venttiilin 058906283C uuteen 06A906283E
Auto Audi TT 225hv,jossa Harisen ohjelma 263/413 max AP 1,6bar
Vanhalla venttilillä ahtoi välillä 1,5bar ja välillä 0,3 sen takia vaihdoin.
Nyt uudella ahtaa 0,7 tasaisesti.Eikö tämä ole vakio tt ahtopaine.
Missä vika vai onko auto muuttunut vakioksi
Vsdc:llä testattu ja ei saavuta ahtopyyntiä 1,1-1,2bar.Ahtaa 0,7bar.
Ilmamäätä 169g
Kaasuläpän asdnto 87% täyskaasulla.
Autossa forge bypass.Voiko bypass jotenkin hukata ahtopaineet?
Re: 1.8t FAQ/jutustelut/kysymykset tänne
Voiko bypass jotenkin hukata ahtopaineet?
Voi toki, jos ei pysy kiinni pyydettyyn ahtopaineeseen asti.
Onko nuo ahtopaineet luettu vcds:llä vai ahtopainemittarista? Ja näyttääkö molemmat samaa painetta?
Niin ja tietenkin bypassin lisäksi myös hukkaportin pitää pysyä kiinni pyyntipaineeseen asti.
Re: 1.8t FAQ/jutustelut/kysymykset tänne
pete73 kirjoitti:Voiko bypass jotenkin hukata ahtopaineet?
Voi toki, jos ei pysy kiinni pyydettyyn ahtopaineeseen asti.
Onko nuo ahtopaineet luettu vcds:llä vai ahtopainemittarista? Ja näyttääkö molemmat samaa painetta?
Niin ja tietenkin bypassin lisäksi myös hukkaportin pitää pysyä kiinni pyyntipaineeseen asti.
Molemmat näyttää samaa painetta.Tässä livedataa vcds
http://imgur.com/a/J8EQn
Re: 1.8t FAQ/jutustelut/kysymykset tänne
Kaksi kysymystä:
Minulla on AGU motti jossa on lastu ~180hp ohjelmalla, miten kone mahtaa toimia jos siihen pistää pienen öljycoolerin keulalle siten, ettei ryöstölaipassa ole termostaattia? Laskeeko lämmöt liian alas?
Toinen kysymy: Eihän AGU:n sähköt eroa hirveästi tämän ohjeistuksen sähköistä(AUM)? http://clubgti.com/showthread.php?205887
Minulla on AGU motti jossa on lastu ~180hp ohjelmalla, miten kone mahtaa toimia jos siihen pistää pienen öljycoolerin keulalle siten, ettei ryöstölaipassa ole termostaattia? Laskeeko lämmöt liian alas?
Toinen kysymy: Eihän AGU:n sähköt eroa hirveästi tämän ohjeistuksen sähköistä(AUM)? http://clubgti.com/showthread.php?205887
Atec -turboahdin
Audin ( vm. -01) 1.8T -moottoriin tarvitsee uuden ahtimen originaalin KKK:n tilalle. Saksasta saisi edullisesti ATEC -merkkisen ahtimen. Onko tietoa kyseisen ahdinmerkin laadusta?
Jussi
Jussi
Re: 1.8t FAQ/jutustelut/kysymykset tänne
circa kirjoitti:Minulla on AGU motti jossa on lastu ~180hp ohjelmalla, miten kone mahtaa toimia jos siihen pistää pienen öljycoolerin keulalle siten, ettei ryöstölaipassa ole termostaattia? Laskeeko lämmöt liian alas?[/url]
Ei mitään järkeä laittaa, koska näissä ei ole öljynlämpöjen kanssa ongelmia edes kolminkertaisella teholla.
-
- -
- Viestit: 4
- Liittynyt: 25.4.2017 10:55
Re: 1.8t FAQ/jutustelut/kysymykset tänne
3B passatin turbon päivitys.
Millä porukat on korvanneet tiensä päähän tulleen orkkis turbon? Kyseessä 97 1.8 motti...mielellään enempi tehoja autoon...
Millä porukat on korvanneet tiensä päähän tulleen orkkis turbon? Kyseessä 97 1.8 motti...mielellään enempi tehoja autoon...
Re: 1.8t FAQ/jutustelut/kysymykset tänne
1.8t Awt ahtopaineitten kanssa onglmaa, ahdot ei vaan nouse yli 0.4barin ja tuntuu muutenkin todella laiskalta. Kone on siis ilman lastua. Autoon on nyt vaihettu uusi k03 ahdin, by-pass, n75, kone paineistettu moneen kertaan eikä vuotoja löydy. Täyskaasulla kiihyttäessä maf arvot on maksimissaan vaan ~75 g/s. Kokeiltu eri maffilla ja ihan samat lukemat. Tänään kurkkasin katalysaattoriin ja näytti tuolta, Voiko tuo ahistaa sen verran ettei ahdot nouse?
- Liitteet
-
- IMG_1808.JPG (2.37 MiB) Katsottu 87265 kertaa
Re: 1.8t FAQ/jutustelut/kysymykset tänne
Seat leon 1.8t ts 03 pakoputken ulkohalkaisija ennen takapönttöö? Joku on laittanu vakion tilalle kauheen pörinäpöntön ja vakion rälläköiny ihan juuresta irti. Viikot kun oon reissuhommissa niin ei pääse mittaamaan omasta.
-
- -
- Viestit: 30
- Liittynyt: 25.11.2009 9:50
Re: 1.8t FAQ/jutustelut/kysymykset tänne
AWT passatti on jo jonkunaikaa herjaillut imuilmavuotoa (p0171) ja tänään tutkaillessani asiaa huomio kiinnittyi ensimmäisenä väljään ahtoletkun liitokseen. Eli se ässän mallinen letku joka on toisesta päästään kiinni imusarjassa ja toisessa päässä on joku alumiiniholkki&klipsikiinnitys. Pitäskö tuon klipsiliitoksen olla miten tiukalla sovituksella? Mulla se liitos ainaki heilu ja hölsky aika löysän oloisesti. Joku tiivisterengashan tuolla näytti kuitenkin olevan kun irti käytin..
Re: 1.8t FAQ/jutustelut/kysymykset tänne
Moro, sellaista kyselisin että voiko ton 1.8t nokkaketjun kiristimen sen puolikuun muotoisen tiivisteen vaihtaa ilman että käyttää kiristintä irti? Sieltä ilmeisesti vuotaa öljyä ihan huolella..
Re: 1.8t FAQ/jutustelut/kysymykset tänne
Kiristin pitää päästää löysälle mutta ei kokonaan irti
-
- -
- Viestit: 50
- Liittynyt: 15.12.2015 20:02
Re: 1.8t FAQ/jutustelut/kysymykset tänne
1.8t auq antaa p1297 koodia, oireena ainoastaan ahtojen seilaus täyskaasulla vejättäessä, hyvin tuntuu silti liikkuvan ja ahtaa 1.3-1.4 baaria, uusittu bypassi ja n75, kysymys kuuluu mikä ois seuraava mahollinen vikakohde?
Lähetetty minun ONE E1003 laitteesta Tapatalkilla
Lähetetty minun ONE E1003 laitteesta Tapatalkilla
Re: 1.8t FAQ/jutustelut/kysymykset tänne
1.8t agu golffista pääs akku tyhjäks ja nyt pysyy käynnissä pari sekunttia ja sammuu? Ajonesto päällä? Mittaristossa ei pala valoa ja kuuluu outo naputus kojelaudan sisältä. Mitä pitäisi tehdä? Jos joku osaa koodata ajoneston pois otatko yhteyttä 0401970863
Re: 1.8t FAQ/jutustelut/kysymykset tänne
1.8t auq antaa p1297 koodia, oireena ainoastaan ahtojen seilaus täyskaasulla vejättäessä, hyvin tuntuu silti liikkuvan ja ahtaa 1.3-1.4 baaria, uusittu bypassi ja n75, kysymys kuuluu mikä ois seuraava mahollinen vikakohde?
Vikakoodi P1297 viittaa polttoaineen liian korkeaan paineeseen, sinne siis silmien kohdihtus
Re: 1.8t FAQ/jutustelut/kysymykset tänne
Terve. Semmoista kysyisin minulla on mk4 golf 276tkm ajettu 1.8T AGU koneinen, joka on lastutettu ja lastun tyypistä ei mitään tietoa. Ostin auton vuosi sitten rikkinäisenä, jossa oli ahtopaine ongelmaa. Eli kun lyö kaasun pohjaan niin lähtee normaalisti vetämään ja kun ahtopaineet menee yli 1 barin niin rupeaa mahdottomasti rykimään ja ahtopaineet seilaa 0.5-1.5barin välissä.
Edellisen omistajan ja minun toimesta on vaihdettu/kokeiltu uudella osalla: N75-venttiili, Bypass-venttiili, ahtopaine testi tehty, orkkis S4 puolat, ilmamassamittari, moottorin molemmat lämpötila anturit, imuilman lämpötila anturi imusarjassa, alipaineletkut, huohotinputkia, sytkävahvistin, sytytystulpat, ilmanputsari, polttoaineen suodatin, kaasuläppäkoteloa puhdistettu, termostaatti, polttoainepumppu, lambda.
Silloin kun ostin golffin siinä oli termostaatti jumissa ja ei lämmöt noussut kuin 65 asteeseen ja termostaatin vaihdon jälkeen tehoa löytyi ja ahtoi paremmin vaan silti yläahdoilla rupesi rykimään. Vaihdoin golffiin kerralla nuo S4 puolat, ilmamassamittarin, imusarjan imupaineen anturin ja N75-venttiilin ja auto pelasi 2 viikkoa normaalisti ja pystyi polettamaan ihan kaasu pohjassa. Auto ahtoi silloin n. 1.5-1.6bar kun oli kunnossa. Nyt taas ruvennut rykimään kaasu pohjaan polkastaessa. Jos ei ihan kaasu pohjaan polkaise niin auto toimii ihan normaalisti. Ilmastoinnin kun sammuttaa päältä niin auto toimii paremmin yläahdoilla. Auto jos seisoo pari päivää niin startatessa startti pyörii normaalisti, mutta kestää n. 5-10sekuntia että hörähtää käyntiin ja saattaa kierrokset leijailla n. 1200-1400 kierroksessa. Joskus poletuksen jälkeen paikoilleen pysähtyessä saattaa kans jäädä kierrokset leijailemaan.
Autosta on vikakoodeja luettu useamman kerran ja antanut aina eri vikakoodeja. Tässä kooste vikakoodeista:
18010 + 30 jännite, katkonainen
17978 Moottorin ohjausyksikkö estynyt, katkonainen
00282 Kaasuläppäventtiili, Virheellinen signaali katkonainen
16989 Sisäisen ohjausmodulin ohjelmamuistin (ROM) virhe, katkonainen
00575 Imusarjan paine, Säädön ylärajan yläpuolella, Katkonainen
00232 Kaasuventtiilin asettaja (Throttle valve positioner V60), Inpausible signal
Alkaa mielenkiinto ja ideat itsellä ja tutuilla loppua, niin kysytään täältä tietäisikö kukaan mikä golffissa voisi olla? Anteeksi vielä epäselvästä tekstistä
Edellisen omistajan ja minun toimesta on vaihdettu/kokeiltu uudella osalla: N75-venttiili, Bypass-venttiili, ahtopaine testi tehty, orkkis S4 puolat, ilmamassamittari, moottorin molemmat lämpötila anturit, imuilman lämpötila anturi imusarjassa, alipaineletkut, huohotinputkia, sytkävahvistin, sytytystulpat, ilmanputsari, polttoaineen suodatin, kaasuläppäkoteloa puhdistettu, termostaatti, polttoainepumppu, lambda.
Silloin kun ostin golffin siinä oli termostaatti jumissa ja ei lämmöt noussut kuin 65 asteeseen ja termostaatin vaihdon jälkeen tehoa löytyi ja ahtoi paremmin vaan silti yläahdoilla rupesi rykimään. Vaihdoin golffiin kerralla nuo S4 puolat, ilmamassamittarin, imusarjan imupaineen anturin ja N75-venttiilin ja auto pelasi 2 viikkoa normaalisti ja pystyi polettamaan ihan kaasu pohjassa. Auto ahtoi silloin n. 1.5-1.6bar kun oli kunnossa. Nyt taas ruvennut rykimään kaasu pohjaan polkastaessa. Jos ei ihan kaasu pohjaan polkaise niin auto toimii ihan normaalisti. Ilmastoinnin kun sammuttaa päältä niin auto toimii paremmin yläahdoilla. Auto jos seisoo pari päivää niin startatessa startti pyörii normaalisti, mutta kestää n. 5-10sekuntia että hörähtää käyntiin ja saattaa kierrokset leijailla n. 1200-1400 kierroksessa. Joskus poletuksen jälkeen paikoilleen pysähtyessä saattaa kans jäädä kierrokset leijailemaan.
Autosta on vikakoodeja luettu useamman kerran ja antanut aina eri vikakoodeja. Tässä kooste vikakoodeista:
18010 + 30 jännite, katkonainen
17978 Moottorin ohjausyksikkö estynyt, katkonainen
00282 Kaasuläppäventtiili, Virheellinen signaali katkonainen
16989 Sisäisen ohjausmodulin ohjelmamuistin (ROM) virhe, katkonainen
00575 Imusarjan paine, Säädön ylärajan yläpuolella, Katkonainen
00232 Kaasuventtiilin asettaja (Throttle valve positioner V60), Inpausible signal
Alkaa mielenkiinto ja ideat itsellä ja tutuilla loppua, niin kysytään täältä tietäisikö kukaan mikä golffissa voisi olla? Anteeksi vielä epäselvästä tekstistä
Re: 1.8t FAQ/jutustelut/kysymykset tänne
Paska Akku tai maadotusvika. Kipinä loppuu kovalla sylinteripaineella, eli puola, tulppa, sytkämoduli vika.
Tarkista bensanpaine ajon aikana, että kyykkääkö se.
Vaikka onkin vaihdettu osia ei se tarkota, että ne on ehjiä.
Tarkista bensanpaine ajon aikana, että kyykkääkö se.
Vaikka onkin vaihdettu osia ei se tarkota, että ne on ehjiä.
Re: 1.8t FAQ/jutustelut/kysymykset tänne
Golffin kanssa asiat ruvenneet selviämään. Kokeiltiin hukkaportin säätötankoa ja se oli todella sitkas liikuteltava, joten päätin kokeilla onko hukkaportti jumissa. Kokeilin ajaa ilman hukkaportin alipainekellon letkua niin autohan ryki samalla tavalla, joten päätin ottaa turbon irti. Sain turbon pöydälle ja siitä löytyi seuraavia vikoja, imusiiveke ottanut osumaa, poikittais välystä jonkun verran ja pakopesä n. 10 eri kohdasta halki. Eli turbo entinen.
Paljastuikin että turbo onkin luultavasti vaihdettu isompaan ainakin varaosanumeron perusteella. Tässä turbon varaosanumero: 5304 950 00 01. Netin mukaan olisi K04 turbo ja ilmeisesti tässä on vakiona K03? Joten kysymys kuuluukin onko K03 ja K04 turbolla isoa eroa, muuta kuin ylhäällä vetää paremmin? Kumpi on järkevämpi laittaa kestävyyden ja toiminnan kannalta lastutettuun autoon? Autohan ahtoi sen 1.6 bar maksimissaan tuolloin, paljon K03 on ns. maksimiahdot mitä kestää ja mitä ahtaa? Ja jos päädyn ostamaan K03 turbon niin tarviiko autoa uudelleen lastuttaa/ohjelmoida pienemmälle turbolle. Lastusta ei ole mitään tietoa mitä silloin on säädetty/ohjelmoitu.
Paljastuikin että turbo onkin luultavasti vaihdettu isompaan ainakin varaosanumeron perusteella. Tässä turbon varaosanumero: 5304 950 00 01. Netin mukaan olisi K04 turbo ja ilmeisesti tässä on vakiona K03? Joten kysymys kuuluukin onko K03 ja K04 turbolla isoa eroa, muuta kuin ylhäällä vetää paremmin? Kumpi on järkevämpi laittaa kestävyyden ja toiminnan kannalta lastutettuun autoon? Autohan ahtoi sen 1.6 bar maksimissaan tuolloin, paljon K03 on ns. maksimiahdot mitä kestää ja mitä ahtaa? Ja jos päädyn ostamaan K03 turbon niin tarviiko autoa uudelleen lastuttaa/ohjelmoida pienemmälle turbolle. Lastusta ei ole mitään tietoa mitä silloin on säädetty/ohjelmoitu.
Re: 1.8t FAQ/jutustelut/kysymykset tänne
Tuo 5304 950 00 01 on ns. K04-001 päivitysahdin k03 pakosarjaan ja putkistoon.
Sinne istuu joko uusi samanlainen, vakio k03-052 tai joku "hybridi" versio vakiosta.
Joka tapauksessa softaa on hyvä vilkaista, saat sinne toimivan version sille ahtimelle mitä nyt ikinä päätätkin laittaa.
Sinne istuu joko uusi samanlainen, vakio k03-052 tai joku "hybridi" versio vakiosta.
Joka tapauksessa softaa on hyvä vilkaista, saat sinne toimivan version sille ahtimelle mitä nyt ikinä päätätkin laittaa.
Re: 1.8t FAQ/jutustelut/kysymykset tänne
Uutta turboa laittaessa huomasin että myös pakosarja on läpi asti halki eli uusiksi menee sekin.. Vanhan pakosarjan numero on 06A 253 033. Pikaisella googlauksella vissiin audi tt:n pakosarja? Mitkä pakosarjan numerot käy tuohon aguun? Ja mistä kannattaisi ehjä käytetty/uusi hommata? Ja kannattaako tilata orkkis vai ebaysta tarvike?
Re: 1.8t FAQ/jutustelut/kysymykset tänne
Minkä ahtimen ostit sinne?
Re: 1.8t FAQ/jutustelut/kysymykset tänne
Siellä on siis varmasti ollut 06A 253 033 AL, mikä on ihan vakiopakosarja kaikissa konsernin 150/180hv malleissa, joten ostat sellaisen samanlaisen tilalle.
Kuten kaikissa osissa, niin viimeiset kirjaimet on tärkeitä ja erottelee osat toisistaan. Pakosarjoissa 9 ensimmäistä numeroa samoja kaikissa, erot vain kirjaimissa.
Kuten kaikissa osissa, niin viimeiset kirjaimet on tärkeitä ja erottelee osat toisistaan. Pakosarjoissa 9 ensimmäistä numeroa samoja kaikissa, erot vain kirjaimissa.
Re: 1.8t FAQ/jutustelut/kysymykset tänne
Moro, tyhmä kysymys liittyen 1.8t agu bensapaineensäätimeen, kuuluuko sen suhista ulospäin kun korvan laittaa kiinni siihen? Ei vuoda alipaineletku, tiiviys varmistettu.
-
- -
- Viestit: 209
- Liittynyt: 14.8.2013 15:31
Re: 1.8t FAQ/jutustelut/kysymykset tänne
Hoi, apuja kaivataan!!
Passat AWT 1.8T kova kulutus, vie yli 9l 80 ajossa, ja 10l @100, 11l @125...
Joo on ollu kuumat kelit, mutta ei hitossa ole normaalia tuo.
Mulla on sedani passatti jossa sama kone niin kulutus on matka-ajossa aina alle 9l. Joskus pääsee helposti alle 8litrankin jos hissukseen 80 ajelee.
Vikakoodi: 17536 - Fuel trim Bank 1 (Mult)
P1128 - 35 - 00 System too lean - Intermittent
Koodi ei sytytä moottorin häriövaloa ja päästömittaus meni läpi helposti!
Nyt kun kävi koeajolla niin nykii, tuntuu myös vähän siltä kun ei ahtaisi kunnolla?
Outoa kun samanlainen parivuotta uudempi AWT pihalla ja se kyllä kulkee ihan eritavalla kun tuo... Kokeilin myös vaihtaa ilmamassamittarit päittäin mutta ei ollut mitään vaikutusta.
Ideoita?
Passat AWT 1.8T kova kulutus, vie yli 9l 80 ajossa, ja 10l @100, 11l @125...
Joo on ollu kuumat kelit, mutta ei hitossa ole normaalia tuo.
Mulla on sedani passatti jossa sama kone niin kulutus on matka-ajossa aina alle 9l. Joskus pääsee helposti alle 8litrankin jos hissukseen 80 ajelee.
Vikakoodi: 17536 - Fuel trim Bank 1 (Mult)
P1128 - 35 - 00 System too lean - Intermittent
Koodi ei sytytä moottorin häriövaloa ja päästömittaus meni läpi helposti!
Nyt kun kävi koeajolla niin nykii, tuntuu myös vähän siltä kun ei ahtaisi kunnolla?
Outoa kun samanlainen parivuotta uudempi AWT pihalla ja se kyllä kulkee ihan eritavalla kun tuo... Kokeilin myös vaihtaa ilmamassamittarit päittäin mutta ei ollut mitään vaikutusta.
Ideoita?
Re: 1.8t FAQ/jutustelut/kysymykset tänne
Tuo vikakoodi tulee yleensä kun siellä on ilmavuoto. Ihan normaalia tuon ikäisessä koneessa että kaikki pienet yli/alipaine ja huohotinletkut on rikki. ne kuntoon että saadaan vuodot pois. Siellä on joku 4-5m eri kokoista letkua kun haurastuu ajan mittaan.
-
- -
- Viestit: 209
- Liittynyt: 14.8.2013 15:31
Re: 1.8t FAQ/jutustelut/kysymykset tänne
Voi hyvinkin olla, ihmettelin kun edellisen omistajan toimesta vaihdettu lambdat ja ahtotunnistimetJonde kirjoitti:Tuo vikakoodi tulee yleensä kun siellä on ilmavuoto. Ihan normaalia tuon ikäisessä koneessa että kaikki pienet yli/alipaine ja huohotinletkut on rikki. ne kuntoon että saadaan vuodot pois. Siellä on joku 4-5m eri kokoista letkua kun haurastuu ajan mittaan.
Täytyy vissiin lähtee ostoksille, letkut on varmaan 3, 4 ja 5mm paksua?
Re: 1.8t FAQ/jutustelut/kysymykset tänne
Riippuu ihan koneesta mitä kokoja siellä on,3, 4 ja 5mm taitaa olla ne yleisimmät, sitten on niitä kalliimpia letkuja kun vaihtaa kokoa kesken kaiken, niitä tullut ostettua ebaysta halvalla. Sitten huohottimen letkut on 19mm, mutta usein sen muotoisia että, ei suoralla letkulla korjata.
Re: 1.8t FAQ/jutustelut/kysymykset tänne
Osaisko joku äkkiseltään heittää missä vikaa kun 1.8t AWT kadottelee tehot välillä?
Uudelleenkäynnistys palauttaa usein taas menohalut normaaliksi joksikin aikaa.
Hiukan on myös pätkimistä havaittavissa jos kierrättää 3 tai 4-vaihteella jonnekkin 4000-5000 asti. Moottorin vikavaloakin on sytytellyt nyt viime aikoina muutaman kerran ja aina antaa samaa P0171 koodia.
Uudelleenkäynnistys palauttaa usein taas menohalut normaaliksi joksikin aikaa.
Hiukan on myös pätkimistä havaittavissa jos kierrättää 3 tai 4-vaihteella jonnekkin 4000-5000 asti. Moottorin vikavaloakin on sytytellyt nyt viime aikoina muutaman kerran ja aina antaa samaa P0171 koodia.
-
- -
- Viestit: 209
- Liittynyt: 14.8.2013 15:31
Re: 1.8t FAQ/jutustelut/kysymykset tänne
Tänään testailin vcds ajossa: Ahdot 1000-1500mbarpaveheiskanen kirjoitti:Voi hyvinkin olla, ihmettelin kun edellisen omistajan toimesta vaihdettu lambdat ja ahtotunnistimetJonde kirjoitti:Tuo vikakoodi tulee yleensä kun siellä on ilmavuoto. Ihan normaalia tuon ikäisessä koneessa että kaikki pienet yli/alipaine ja huohotinletkut on rikki. ne kuntoon että saadaan vuodot pois. Siellä on joku 4-5m eri kokoista letkua kun haurastuu ajan mittaan.
Täytyy vissiin lähtee ostoksille, letkut on varmaan 3, 4 ja 5mm paksua?
Lambda pitäisi olla n ~0% mutta tässä huitelee koko ajan +25% (rikas)
Ilmamassa näyttää täyskaasulla 45-80g/s joka tuntuu ihan normaalilta
Täytyy nuo letkut ottaa pöydälle joku päivä
Lähetetty minun ONEPLUS A3003 laitteesta Tapatalkilla
Re: 1.8t FAQ/jutustelut/kysymykset tänne
paveheiskanen kirjoitti:Ilmamassa näyttää täyskaasulla 45-80g/s joka tuntuu ihan normaalilta
Moottorin antaman tehon voi laskea suurinpiirtein ilmamassoista jakamalla luvulla 0,8.
Eli tuo 80g/s tarkoittaisi max 100hv...
-niin ja onko kerrottu ahtopaine suhteellinen vai absoluuttinen?
Viimeksi muokannut J.S.P, 18.7.2018 21:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 209
- Liittynyt: 14.8.2013 15:31
Re: 1.8t FAQ/jutustelut/kysymykset tänne
https://youtu.be/gpTE3cSuGy0J.S.P kirjoitti:paveheiskanen kirjoitti:Ilmamassa näyttää täyskaasulla 45-80g/s joka tuntuu ihan normaalilta
Moottorin antaman tehon voi laskea suurinpiirtein ilmamassoista jakamalla luvulla 0,8.
Eli tuo 80g/s tarkoittaisi max 100hv...
Tuossa videolla (loppupuolella) ainakin näyttää pyörivän 80-90 täyskaasulla. Täytyy huomenna kattoa toimivasta autosta mitä näyttää
Re: 1.8t FAQ/jutustelut/kysymykset tänne
paveheiskanen kirjoitti:Tuossa videolla (loppupuolella) ainakin näyttää pyörivän 80-90 täyskaasulla. Täytyy huomenna kattoa toimivasta autosta mitä näyttää
Ilmamassathan ovat luonnollisesti kiinni myös moottorin kierroksista eli huipputehoa jos arvioi niin konetta pitää kierrättä ylös asti ja katsoa mitkä on maksimit.
Millä kierroksilla kertomasi arvot siis olikaan?
-
- -
- Viestit: 209
- Liittynyt: 14.8.2013 15:31
Re: 1.8t FAQ/jutustelut/kysymykset tänne
~3000rpmJ.S.P kirjoitti:paveheiskanen kirjoitti:Tuossa videolla (loppupuolella) ainakin näyttää pyörivän 80-90 täyskaasulla. Täytyy huomenna kattoa toimivasta autosta mitä näyttää
Ilmamassathan ovat luonnollisesti kiinni myös moottorin kierroksista eli huipputehoa jos arvioi niin konetta pitää kierrättä ylös asti ja katsoa mitkä on maksimit.
Millä kierroksilla kertomasi arvot siis olikaan?
Lähetetty minun ONEPLUS A3003 laitteesta Tapatalkilla
-
- -
- Viestit: 209
- Liittynyt: 14.8.2013 15:31
Re: 1.8t FAQ/jutustelut/kysymykset tänne
Eli aikaisempiin viesteihini täällä viitaten nyt on ihmetelty ja testattu hieman:
Tässä virtaus suunnat tossa hässäkässä, Sininen väri puhaltamalla ilma liikkuu helposti
Punainen meinaa että puhaltamalla sihinää kuuluu mutta ilma ei kunnolla liiku (ei pitäisi liikkua ollenkaan tähän suuntaan???)
Tässä tuntu venttiili toimivan vaan yhteen suuntaan, niinkuin nuoli venttilissä kuvasi
Tuossa vielä kuva miten hässäkkä sijoitettu konehuoneessa
Nuo kaikki siniset letkut on nyt vaihdettu uusiin, ja auto käyttäytyy samalla tavalla kun ennenkin.
Lohkon kupeeseen tuleva huohotin lähtö on tilattu mutta jumissa jossakin päin saksaa.
Tässä virtaus suunnat tossa hässäkässä, Sininen väri puhaltamalla ilma liikkuu helposti
Punainen meinaa että puhaltamalla sihinää kuuluu mutta ilma ei kunnolla liiku (ei pitäisi liikkua ollenkaan tähän suuntaan???)
Tässä tuntu venttiili toimivan vaan yhteen suuntaan, niinkuin nuoli venttilissä kuvasi
Tuossa vielä kuva miten hässäkkä sijoitettu konehuoneessa
Nuo kaikki siniset letkut on nyt vaihdettu uusiin, ja auto käyttäytyy samalla tavalla kun ennenkin.
Lohkon kupeeseen tuleva huohotin lähtö on tilattu mutta jumissa jossakin päin saksaa.
Re: 1.8t FAQ/jutustelut/kysymykset tänne
Jarrutehostimelle päin ei pitäisi päästä ilmaa, vaan sieltä pitäisi päästä ilma vaan moottoria kohden. Tuo pyöreä 1suuntainen takaiskuventtiili pitäisi toimia vain toiseen suuntaa, jos ilma kulkee molempiin, niin uusimisen paikka.
Tuo alempi isompi "imupumppu" on sellainen mitä menee enemmän rikki. Sitten kannattaa PCV jääkiekko venttiili tarkistaa, sekin on sellainen vakio mikä hajoaa.
Tuo alempi isompi "imupumppu" on sellainen mitä menee enemmän rikki. Sitten kannattaa PCV jääkiekko venttiili tarkistaa, sekin on sellainen vakio mikä hajoaa.
-
- -
- Viestit: 209
- Liittynyt: 14.8.2013 15:31
Re: 1.8t FAQ/jutustelut/kysymykset tänne
Jonde kirjoitti:Jarrutehostimelle päin ei pitäisi päästä ilmaa, vaan sieltä pitäisi päästä ilma vaan moottoria kohden. Tuo pyöreä 1suuntainen takaiskuventtiili pitäisi toimia vain toiseen suuntaa, jos ilma kulkee molempiin, niin uusimisen paikka.
Tuo alempi isompi "imupumppu" on sellainen mitä menee enemmän rikki. Sitten kannattaa PCV jääkiekko venttiili tarkistaa, sekin on sellainen vakio mikä hajoaa.
Mitä tarkotat
tolla PCV jääkiekolla?
Re: 1.8t FAQ/jutustelut/kysymykset tänne
https://www.audizine.com/forum/showthre ... ve-on-1-8t
Lueppas toi linkki niin selviää kuvien avulla missä päin konetta jääkiekko/pannukakku PCV venttiili on. Lisäksi siellä alussa heti kuvissa pienempi 1 suuntainen venttiili kun on usein rikki. Se sijaitsee heti öljynsuodattimen jalsta lähtevän 90 muovimutkan jälkeen ja siitä menee letku imusarjaan.
Ja kuten kuvasta näkyy niin putkia on molemmin puolin konetta ja paljon. Noiden tarkastus ja uusiminen on onneksi halvimmasta päästä ja usein tarpeellista.
Lueppas toi linkki niin selviää kuvien avulla missä päin konetta jääkiekko/pannukakku PCV venttiili on. Lisäksi siellä alussa heti kuvissa pienempi 1 suuntainen venttiili kun on usein rikki. Se sijaitsee heti öljynsuodattimen jalsta lähtevän 90 muovimutkan jälkeen ja siitä menee letku imusarjaan.
Ja kuten kuvasta näkyy niin putkia on molemmin puolin konetta ja paljon. Noiden tarkastus ja uusiminen on onneksi halvimmasta päästä ja usein tarpeellista.
Re: 1.8t FAQ/jutustelut/kysymykset tänne
Jonde kirjoitti:Siellä on siis varmasti ollut 06A 253 033 AL, mikä on ihan vakiopakosarja kaikissa konsernin 150/180hv malleissa, joten ostat sellaisen samanlaisen tilalle.
Kuten kaikissa osissa, niin viimeiset kirjaimet on tärkeitä ja erottelee osat toisistaan. Pakosarjoissa 9 ensimmäistä numeroa samoja kaikissa, erot vain kirjaimissa.
Tilasin hollannista pakosarjan joka jäi nyt ilmeisesti hollannin ja suomen väliin jonnekkin joten nyt tarvitaan uusi/käytetty ja suomen uusien hinnat ei ole vaihtoehto (~400e). Tiedossa olisi yksi pakosarja audi TT:stä joka on varaosanumeroltaan tuo sama mutta kirjaimet AB ja päällisin puolin näyttää samalta. Onko tuossa AB ja AL välillä mitä eroa ja käykö tuo AB tuon AL tilalle? Kun tahtoo olla että ei löydy oikein nuita AL tai N kirjaimisia ehjiä pakosarjoja mistään käytettynä kohtuu hintaan
Re: 1.8t FAQ/jutustelut/kysymykset tänne
eiköhän tuo käyne jos on 180 hp TT:stä. K04 ahtimella olevissa(210/225hp) on eri pulttijako ahtimen kiinnityksessä.
Jos itse olisin vakiopakosarjaa ostamassa, hommaisin jonkun "aftermarket" tekeleen. Ihan vaan koska vakiosarjat on todella surkeita virtauksien puoleen.
vaikkapa tuosta https://www.ebay.co.uk/itm/TURBO-EXHAUS ... m570.l1313
Jos itse olisin vakiopakosarjaa ostamassa, hommaisin jonkun "aftermarket" tekeleen. Ihan vaan koska vakiosarjat on todella surkeita virtauksien puoleen.
vaikkapa tuosta https://www.ebay.co.uk/itm/TURBO-EXHAUS ... m570.l1313
Re: 1.8t FAQ/jutustelut/kysymykset tänne
Epäonni jatkuu golffin kanssa.. Tänään sain turbo ja pakosarja remontin valmiiksi ja olin koeajolle lähdössä niin pääsin auton mitallisen verran etiäpäin ja kytkin porsi.. Rupesin purkamaan ja tutkimaan missä vika niin työsylinteri ja työsylinteriin tuleva putki molemmat vuotaa nestettä kunnolla. Nyt semmoinen kysymys millä nimellä ja mistä löydän tuon työsylinterin ja pääsylinterin välisen putken? Pikaisella googletuksella en löytänyt ollenkaan.
Re: 1.8t FAQ/jutustelut/kysymykset tänne
Golf mk4 cluch hydraulic line Googlessa kertoo osanumeroksi 1J1721465BD jolla lienee löytynee.
-
- -
- Viestit: 209
- Liittynyt: 14.8.2013 15:31
Re: 1.8t FAQ/jutustelut/kysymykset tänne
paveheiskanen kirjoitti:Eli aikaisempiin viesteihini täällä viitaten nyt on ihmetelty ja testattu hieman:
Tässä virtaus suunnat tossa hässäkässä, Sininen väri puhaltamalla ilma liikkuu helposti
Punainen meinaa että puhaltamalla sihinää kuuluu mutta ilma ei kunnolla liiku (ei pitäisi liikkua ollenkaan tähän suuntaan???)
Tässä tuntu venttiili toimivan vaan yhteen suuntaan, niinkuin nuoli venttilissä kuvasi
Tuossa vielä kuva miten hässäkkä sijoitettu konehuoneessa
Nuo kaikki siniset letkut on nyt vaihdettu uusiin, ja auto käyttäytyy samalla tavalla kun ennenkin.
Lohkon kupeeseen tuleva huohotin lähtö on tilattu mutta jumissa jossakin päin saksaa.
Mikä hitto tässä autossa oikeesti mättää.
Vaihdettua: Kaikki yksisuuntais venttiilit alipaineputkiin
Jarrutehostajan venttiilihässäkkä
Kaikki elipaineletkut
Huohotin putket ja huohottimessa olevat venttiilit
Imusarjan tiiviste vaihdettu samalla
Ilmamassa mittari toimivasta autosta, ei vaikutusta
Vedot hukassa, kulutus 10-11l/100km
Vikakoodit samat, laiha seos.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 30 vierailijaa