Seat cordoba vario takaluukku ei aukea

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

kukkone
-

Seat cordoba vario takaluukku ei aukea

ViestiKirjoittaja kukkone » 8.7.2018 13:52

Eli mulla on -00 vuosimallin vario cordoba jonka takaluukky ei aukea kahvasta ulkopuolelta. Oon kokeillu toisella lukolla ei auttanu, johtoja oli poikki kumiletkun sisältä ne korjattu ei auttanu.

Olisko jollain ideaa mikä vois olla vikana?

Iku
-

Re: Seat cordoba vario takaluukku ei aukea

ViestiKirjoittaja Iku » 8.7.2018 18:16

Onko avauskahva tunnoton tms.?
Takaluukun kahvassa on tanko, jonka toisessa päässä on joku muovipalikka ja se saattaa olla irti lukosta tms.. En muista enää tarkkaan, että miten ne siellä meni mutta omassa autossa luukku ei auennut kahvasta tuosta syystä. Eli sen kahvan liike ei riittänyt avaamaan lukkoa.

kukkone
-

ViestiKirjoittaja kukkone » 8.7.2018 21:57

Juu kyllä kahva on tunnoton. Osaatko sanoo onko kyseisessä vuosimallissa jo sähköinen avaus?

Iku
-

ViestiKirjoittaja Iku » 9.7.2018 9:05

Ei ainakaan mun autossa ole sähköistä avausta. Keskuslukko toimii sähköllä ja jos siinä on vikaa, niin avaimella sen saa avattua. Tai siis poistettua lukituksen ja sitten sen pitäisi aueta kahvasta normaalisti.

pete73
-

ViestiKirjoittaja pete73 » 9.7.2018 13:44

Verhoilu auki ja tutkimaan vivuston toimintaa.
Veli oli ratkaissut aukaisu ongelman lyhentämällä vähän kahvan ja lukkorungon välistä vipua, taivuttamalla hieman mutkalle keskeltä. Jos lyhenee liikaa niin luukku ei pysy kiinni.

Tosin tässä tapauksessa ei nyt ihan täysin ainakaan mulle selvinnyt onko ongelma siinä, ettei takaluukku aukea lukituksesta.. vaiko siitä että lukitus aukeaa mutta kahva ei avaa luukkua?
Veljen tapauksessa kyse oli jälkimmäisestä.
Ensin toki kannattaa tarkistaa että kaikki osat on oikein paikoillaan ja vipu liikkuu kahvan mukana..

Mainitsit lukon vaihtamisesta, niin mitä osaa tarkalleen tarkoitit?

kukkone
-

ViestiKirjoittaja kukkone » 10.7.2018 10:56

Lukitus aukeaa kyllä mutta luukku ei aukea kahvasta. Vaihdoin siis sen lukon mikä pitää luukun kiinni eli sen mikä on takaluukunkannen "pohjassa"

Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”