Mk1 Golf Girling 54 satulat eteen
Valvoja: ffp jäsenet
Mk1 Golf Girling 54 satulat eteen
Mikä on fiksuin tapa sovittaa otsikon jarrusatulat ykkös golffiin? Ostin netistä adapterit, mutta mietin olisiko esim corradon tai mk2 gti golffin olkavarret mahdollista muokata sopiviksi?
Re: Mk1 Golf Girling 54 satulat eteen
Mikäs niissä Corron tai Kakkiksen olka-akselissa olisi paremmin..?
Jos adapterit ovat sellaiset kuin luulen, eihän niillä tarvitse kuin vaihtaa jarrulevy G60 levyihin ja pultata satulat adaptereilla paikalleen..?
G60-olka-akseleissa varsi johon raidetangon pää kiinnittyy näyttäisi olevan alempana kuin Mk1-olka-akselissa.
G60-olka tarvitsee 19mm pallonivelet, Mk1:ssä ne ovat 17mm.
Mk1 joustintuen alapään kiinnityspulttien etäisyys toisistaan on eri kuin Mk2:ssa... muistaakseni.
Jos adapterit ovat sellaiset kuin luulen, eihän niillä tarvitse kuin vaihtaa jarrulevy G60 levyihin ja pultata satulat adaptereilla paikalleen..?
G60-olka-akseleissa varsi johon raidetangon pää kiinnittyy näyttäisi olevan alempana kuin Mk1-olka-akselissa.
G60-olka tarvitsee 19mm pallonivelet, Mk1:ssä ne ovat 17mm.
Mk1 joustintuen alapään kiinnityspulttien etäisyys toisistaan on eri kuin Mk2:ssa... muistaakseni.
Re: Mk1 Golf Girling 54 satulat eteen
Liipaa läheltä aihetta, niin mistä sopiva 9"tehostaja jotta pääsisi mahdollisimman vähillä muutoksilla. 22,2 jarrupääsylinterin saa motonetistä. Sitä ajattelin käyttää vai onko jarruswappiin joku sopivampi olemassa. Jarrut tosiaan g60 280mm ja kohde on golf mk1.
Re: Mk1 Golf Girling 54 satulat eteen
jii_bee kirjoitti:Mikäs niissä Corron tai Kakkiksen olka-akselissa olisi paremmin..?
Jos adapterit ovat sellaiset kuin luulen, eihän niillä tarvitse kuin vaihtaa jarrulevy G60 levyihin ja pultata satulat adaptereilla paikalleen..?
G60-olka-akseleissa varsi johon raidetangon pää kiinnittyy näyttäisi olevan alempana kuin Mk1-olka-akselissa.
G60-olka tarvitsee 19mm pallonivelet, Mk1:ssä ne ovat 17mm.
Mk1 joustintuen alapään kiinnityspulttien etäisyys toisistaan on eri kuin Mk2:ssa... muistaakseni.
Lähinnä mietin miten katsastuksessa suhtaudutaan noihin viritelmiin.
Re: Mk1 Golf Girling 54 satulat eteen
Jos palikka on asiallisen näköinen ja kyseiseen käyttöön tarkoitettu niin tuskinpa tulee sanomista.
Yhdestä palikasta tehty pulttikiinnitteinen osa on yleensä hyväksyttävämpi kuin useammasta osasta hitsaamalla kasattu.
Yhdestä palikasta tehty pulttikiinnitteinen osa on yleensä hyväksyttävämpi kuin useammasta osasta hitsaamalla kasattu.
Re: Mk1 Golf Girling 54 satulat eteen
inno kirjoitti:Liipaa läheltä aihetta, niin mistä sopiva 9"tehostaja jotta pääsisi mahdollisimman vähillä muutoksilla. 22,2 jarrupääsylinterin saa motonetistä. Sitä ajattelin käyttää vai onko jarruswappiin joku sopivampi olemassa. Jarrut tosiaan g60 280mm ja kohde on golf mk1.
Miten mahtais mennä kakkikseen tarkoitetut tehostin ja pääsylinteri. Toisiinsa ne tietenkin sopii mutta mitä muutoksia että ne saa ykköseen sopimaan?
Re: Mk1 Golf Girling 54 satulat eteen
Miten mahtais mennä kakkikseen tarkoitetut tehostin ja pääsylinteri. Toisiinsa ne tietenkin sopii mutta mitä muutoksia että ne saa ykköseen sopimaan?
Tätä olen tuuminut itsekin mutta ei ole tullut vielä vertailtua osia.
Passaisiko tuo Mk2-tehostin ihan suoraan..? Tai jos ei, niin sitten jatkaa tai lyhentää polkimeen tulevaa tankoa tarpeen mukaan jatkomutterilla tai hitsaamalla / vaihtaa haarukan Mk1-osaan..??
Mk1-tehostin
Mk2-tehostin
Re: Mk1 Golf Girling 54 satulat eteen
jii_bee kirjoitti:Miten mahtais mennä kakkikseen tarkoitetut tehostin ja pääsylinteri. Toisiinsa ne tietenkin sopii mutta mitä muutoksia että ne saa ykköseen sopimaan?
Tätä olen tuuminut itsekin mutta ei ole tullut vielä vertailtua osia.
Passaisiko tuo Mk2-tehostin ihan suoraan..? Tai jos ei, niin sitten jatkaa tai lyhentää polkimeen tulevaa tankoa tarpeen mukaan jatkomutterilla tai hitsaamalla / vaihtaa haarukan Mk1-osaan..??
Mk1-tehostin
Mk2-tehostin
Samoja ajatuksia olen pyöritellyt. Huonosti löytyy noita 9"tehostimia käytettynä ja uudet on turhankin arvokkaita jossei sitten syystä tai toisesta kuitenkaan sovi.
Re: Mk1 Golf Girling 54 satulat eteen
Tuossa kuva ykkiksen 9" tehostajasta, kun sattumalta tallin pöydällä nyt semmoinen sattui olemaan ;)
- Liitteet
-
- DSC_1326.JPG (2.66 MiB) Katsottu 5315 kertaa
-
- DSC_1327.JPG (2.6 MiB) Katsottu 5315 kertaa
Re: Mk1 Golf Girling 54 satulat eteen
Thänks samza...
Vähän heikosti näkyy, mutta onko tuo tehostimen asennuspinnasta tangon päähän jotain 175 mm luokkaa..??
Vähän heikosti näkyy, mutta onko tuo tehostimen asennuspinnasta tangon päähän jotain 175 mm luokkaa..??
Re: Mk1 Golf Girling 54 satulat eteen
Juu aika tarkalleen se 175mm. 8mm kierre.
tanko ilmeisesti pidempi mitä kakkiksessa? ainakin "asennusteline" konehuoneen puolella näyttäis tuovan tehostinta pidemmälle. Ei ollut nyt kakkiksen tehostinta verrokiks samaan kuvaan :(
Tuo tehostin on perimätiedon mukaan 16v siroccosta, mutta lienee ykkis gti vastaava.
tanko ilmeisesti pidempi mitä kakkiksessa? ainakin "asennusteline" konehuoneen puolella näyttäis tuovan tehostinta pidemmälle. Ei ollut nyt kakkiksen tehostinta verrokiks samaan kuvaan :(
Tuo tehostin on perimätiedon mukaan 16v siroccosta, mutta lienee ykkis gti vastaava.
Re: Mk1 Golf Girling 54 satulat eteen
9" tehostimia ei saa ykköseen suoraan käymään, ellei ole juuri ykkösen oma jotka varmasti kiven alla. Itse sovitellut kakkisten ja kolmosten tehostimia, käyttötanko vain hitsaten sopivaan mittaan. Fyysisestihän se tehostin ei ole kuin pultata paikalle, juurikin siihen mk1 omaan asennuskehikkoon.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 16 vierailijaa