Korin jäykistehitsaaminen katukäyttöön?
Valvoja: ffp jäsenet
Korin jäykistehitsaaminen katukäyttöön?
Golf mk2 aletaan rakentamaan 1.8T koneisena. Onko mitään järkeä jäykistehitsata koria, auto tulee katukäyttöön? Antakaahan vinkkejä, mistä rallikäytössä koria jäykistetään. En tarkoita turvakaarien laittamista, vaan jäykistehitsaamista. Miten tukivarret, olen jossain nähnyt niitä hitsattavan muutaman sentin välein pätkissä?
Re: Korin jäykistehitsaaminen katukäyttöön?
korista kaikki saumat 20mm hitsillä 50mm välein. katoppa muumikeula ja siittä facelift mallin passatin tukivarsia, ne on minusta vahvemmat, mk3 kolfiin laittoin sellaset.
laita vahvikeputki etutukivarsien etumaisten pultista toisen puolen samaan kohtaan. vahvistaa moottoripalkkia.
taka-akselille voi myös lisätä vahvikeen putkista ja unibal nivelillä mutta tästä en tiiä miten suhtautuu normi katastukseen. ralliautoihin annetaa lievempia määräyksiä tieliikenne katastukseen.
etutolppien väliin vahvike kunnollinen vahvikeputki. taakse voi myös lisätä.
laita vahvikeputki etutukivarsien etumaisten pultista toisen puolen samaan kohtaan. vahvistaa moottoripalkkia.
taka-akselille voi myös lisätä vahvikeen putkista ja unibal nivelillä mutta tästä en tiiä miten suhtautuu normi katastukseen. ralliautoihin annetaa lievempia määräyksiä tieliikenne katastukseen.
etutolppien väliin vahvike kunnollinen vahvikeputki. taakse voi myös lisätä.
Re: Korin jäykistehitsaaminen katukäyttöön?
Koppaa voi halutessaan juuri noin hitsailla. Toki kannattaa muistaa että samalla sulatelee mahdollisia koriliimoja pois. Eli maltilla. Jos esim helmat joutuu tekemään uusiksi, niin kanttailee itse vähän rajummasta pellistä, kuulemma jäykistää kivasti. Tuet iskarien väliin kantsii laittaa, kunnon tavarasta eikä mitään pilipali alumiinia kiinanpojilta.Tukivarsia en lähtisi suotta vahvistamaan. On joku sulake mikä antaa periksi, eikä esim apurunko. Ja katukäytössä ei edes sellaisia kolhuja pitäisi tulla? Taka-akseliin ei kannata tehdä muuta kuin katsoa että on suora. Koska taas kadulla ei sellaisia voimia pitäisi syntyä että lähtisi vääntymään. Vakaajahan siellä pitää olla katsastuksessa.
Re: Korin jäykistehitsaaminen katukäyttöön?
Hienoja vastauksia, sain juurikin sen tiedon mitä haen. Faceliftistä tuleekin tukivarret ja alatuki kolmoskoppasen sivutörmäysputkesta oven sisältä ja mahdollisesti ylempi poikkitukikin. Takatolppien väliin samaten yläpäähän. Muutenpa en taida hitsailla koria, ammattilainen tehnyt peltihommat jo aiemmin.
Re: Korin jäykistehitsaaminen katukäyttöön?
4-pulttisen myöhäis-Muumin tukivarret ovat mitoiltaan vastaavat kuin Golf III:n, joten raideleveys kasvaa saman verran kuin kuvassa.

Oliko niin että tieliikennekäytössä olevan auton tukivarsia ei saa hitsailla..?
Tarkemmalla katsarilla voi siis olla asiaan jotain sanomista..?

Tukivarsia en lähtisi suotta vahvistamaan
Oliko niin että tieliikennekäytössä olevan auton tukivarsia ei saa hitsailla..?
Tarkemmalla katsarilla voi siis olla asiaan jotain sanomista..?
Re: Korin jäykistehitsaaminen katukäyttöön?
jii_bee kirjoitti:4-pulttisen myöhäis-Muumin tukivarret ovat mitoiltaan vastaavat kuin Golf III:n, joten raideleveys kasvaa saman verran kuin kuvassa.Tukivarsia en lähtisi suotta vahvistamaan
Oliko niin että tieliikennekäytössä olevan auton tukivarsia ei saa hitsailla..?
Tarkemmalla katsarilla voi siis olla asiaan jotain sanomista..?
eihä noita sais ite hitsailla.
Re: Korin jäykistehitsaaminen katukäyttöön?
Paljonko tuo todellisuudessa leventää milleinä, sehän vaikuttaa sitten vannealintaan?
Re: Korin jäykistehitsaaminen katukäyttöön?
Juu ei niitä saa hitsailla, jossain näin kuvaa uretaanilla vaahdotettuina....
Re: Korin jäykistehitsaaminen katukäyttöön?
Paljonko tuo todellisuudessa leventää milleinä, sehän vaikuttaa sitten vannealintaan?
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Re: Korin jäykistehitsaaminen katukäyttöön?
Ja paljonko pitäisi pidentää vetoakseleita?
Mitenköhän paljon tuo tukivarsien vahvistaminen todellisuudessa auttaa jos puslatkin on jäykimmilläänkin uretaania?
Mitenköhän paljon tuo tukivarsien vahvistaminen todellisuudessa auttaa jos puslatkin on jäykimmilläänkin uretaania?
Re: Korin jäykistehitsaaminen katukäyttöön?
Ja paljonko pitäisi pidentää vetoakseleita?
Sopivat löytynee 4x100-jakoisista 1.8-2.0 Golf III /Ventosta. Raidetangot ja/tai raidetangon päät joutuu myös ottamaan Mk3:sta.
Paljonko tuo todellisuudessa leventää milleinä, sehän vaikuttaa sitten vannealintaan?
Olisiko 20...30mm..? Muistelen että poterot joihin joustintuen laakeroinnit tulevat olisivat Kolmosessa n. 30mm Kakkista leveämmällä.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 36 vierailijaa