Elikkäs Jenkeistä tuotu Audi 90 vm 85.
Madallettu Ta technikin kiinteällä madallussarjalla. Tiputtaa 35mm.
Voiko tuon viedä tulokatsastukseen madallussarjalla ettei tarvis välttämättä muutoskatsastaa? Noin vanhaan autoihin ei jousia ja iskareita ihan joka nurkasta löydy joten laitettu uudet tolpat ja jouset jonka jälkeen huomattu että tämähän olikin madallus sarja (edellisen omistajan ostama ja auton mukana tullut)...
Puuttuuko inssi tuollaiseen, ja voiko se edes tietää mistään miten korkea auton kuuluisi olla?
Jo pelkkä tuontikatsastus maksaa 240€
Tulokatsastus suomessa tuontiautoille, miten suhtautuu madallukseen? (Auto vm: 1985)
Valvoja: ffp jäsenet
Re: Tulokatsastus suomessa tuontiautoille, miten suhtautuu madallukseen? (Auto vm: 1985)
Eiköhän ne samaan rahaan laita sen papereihin kun sanoo.
-
- -
- Viestit: 209
- Liittynyt: 14.8.2013 15:31
Re: Tulokatsastus suomessa tuontiautoille, miten suhtautuu madallukseen? (Auto vm: 1985)
Eikös nykyään tarvi olla TUV laput ja suuntausraportit jos meinaa muutoskatsastaa?
Re: Tulokatsastus suomessa tuontiautoille, miten suhtautuu madallukseen? (Auto vm: 1985)
Tuveja ei noin vanhaan tarvita, ja uudemmissakin kelpaa maahantuojan tai vastaavan lausunto että on kyseiseen automalliin soveltuva. Mutta suuntausraportti pitää olla ja kaikki arvot pitää olla "vihreällä".
Re: Tulokatsastus suomessa tuontiautoille, miten suhtautuu madallukseen? (Auto vm: 1985)
Tuveja ei noin vanhaan tarvita
Tarvitaan nykyään auton iästä riippumatta paperi alustan soveltuvuudesta (tutkimuslaitokselta, ajoneuvovalmistajalta, tai osavalmistajalta, tai näiden edustajilta)
Ja kyllä puuttuu rekisteröintikatsastuksessa, jos ei ole täysi puusilmä
Re: Tulokatsastus suomessa tuontiautoille, miten suhtautuu madallukseen? (Auto vm: 1985)
Anssi kirjoitti:Tuveja ei noin vanhaan tarvita
Tarvitaan nykyään auton iästä riippumatta paperi alustan soveltuvuudesta (tutkimuslaitokselta, ajoneuvovalmistajalta, tai osavalmistajalta, tai näiden edustajilta)
Ja kyllä puuttuu rekisteröintikatsastuksessa, jos ei ole täysi puusilmä
Okei, en väitä vastaan. Omalla kohtaa ei katsuri kysellyt kuin suuntauslappua.
Re: Tulokatsastus suomessa tuontiautoille, miten suhtautuu madallukseen? (Auto vm: 1985)
Ei se varmaan tavatonta ole, ettei lappuja syystä tai toisesta ole vaadittu.
Järjettömät on kyllä vaatimukset näiden vanhempien autojen osalta. Monestihan ei mitään papereita ole saatavilla, kuten ilmeisesti tässäkin tapauksessa.
Vuosikaudet on kuitenkin samoja jousia hyväksytty aiemmin.
Järjettömät on kyllä vaatimukset näiden vanhempien autojen osalta. Monestihan ei mitään papereita ole saatavilla, kuten ilmeisesti tässäkin tapauksessa.
Vuosikaudet on kuitenkin samoja jousia hyväksytty aiemmin.
-
- -
- Viestit: 209
- Liittynyt: 14.8.2013 15:31
Re: Tulokatsastus suomessa tuontiautoille, miten suhtautuu madallukseen? (Auto vm: 1985)
Joo o...
Noh, uusintakatsastus on noin 30€ + siirtokilvet uudestaan ja siitähän jo tuleekin yli satku.
Täytyy alkaa metsästää lappuja alustaan, jos jostakin saisi.
Trafi: ¨Yksittäin maahantuodun, madallussarjalla varustetun ajoneuvon
rekisteröintikatsastuksen yhteydessä ei kuitenkaan tarvitse vaatia
pyörien asentokulmatodistusta tai todistusta alusta
sarjan soveltuvuudesta kyseiseen ajoneuvoon, mikäli alustasarja on
kirjattuna edellisen rekisteröintimaan rekisteröintitodistukselle ja
minimimaavaraa sekä valaisinten ja vetokoukun korkeutta koskevat
vaatimukset täyttyvät.¨
Eli voisi yrittää kertoa inssille että ¨tämäolijotässäkunostinsen¨ mutta eipä sekään paljoa auta kun siitäkin pitää olla joku hiton rekisteröintitodistus.
Noh, uusintakatsastus on noin 30€ + siirtokilvet uudestaan ja siitähän jo tuleekin yli satku.
Täytyy alkaa metsästää lappuja alustaan, jos jostakin saisi.
Trafi: ¨Yksittäin maahantuodun, madallussarjalla varustetun ajoneuvon
rekisteröintikatsastuksen yhteydessä ei kuitenkaan tarvitse vaatia
pyörien asentokulmatodistusta tai todistusta alusta
sarjan soveltuvuudesta kyseiseen ajoneuvoon, mikäli alustasarja on
kirjattuna edellisen rekisteröintimaan rekisteröintitodistukselle ja
minimimaavaraa sekä valaisinten ja vetokoukun korkeutta koskevat
vaatimukset täyttyvät.¨
Eli voisi yrittää kertoa inssille että ¨tämäolijotässäkunostinsen¨ mutta eipä sekään paljoa auta kun siitäkin pitää olla joku hiton rekisteröintitodistus.
Re: Tulokatsastus suomessa tuontiautoille, miten suhtautuu madallukseen? (Auto vm: 1985)
Käy kysymässä asiaa konttorilta, ne neuvoo siellä mitä tarvitaan. Jos ensimmäisellä konttorilla nousee tie pystyyn, mene seuraavalle. Järkeviäkin katsureita löytyy.
Re: Tulokatsastus suomessa tuontiautoille, miten suhtautuu madallukseen? (Auto vm: 1985)
Asiaa selvitetty: Katsuri kerto sen verran että pitää olla joku todistus että sarja sopii autoon sen valmistajalta tai myyjältä, tuv todistus käy.
Suuntaus raportti jossa KAIKKI arvot pitää olla vihreällä (selitti että Trafi antaa noottia jos arvot heittää 0,02 astetta...)
Sitten vaan rekisteröintikatsastuksessa katsovat laput ja mittaavat nykyisen korkeuden pyöränkaariiin
Oli aika työmaa saada autosta täysin viihreä lappu, 5 tuntia meni ja sai käyttää luovuutta ihan tosissaan.
Casterin säädöt tuotti eniten päänvaivaa kun ei ole säädettävissä.
Onneksi oli suuntauslaitteet käytössä viikonlopun.
Katsuri sanoi että säädös on perseestä koska edes kaikissa tehtaalta tulleissa autoissa ei välttämättä kulmat ole sallittua alueella
Kuulemma kolarimönkijöihin tarvitsee suuntauspaperit lunastuksen jälkeen jos takaisin liikenteeseen haluaa, mutta mistään sellaisia arvoja ei saa
Suuntaus raportti jossa KAIKKI arvot pitää olla vihreällä (selitti että Trafi antaa noottia jos arvot heittää 0,02 astetta...)
Sitten vaan rekisteröintikatsastuksessa katsovat laput ja mittaavat nykyisen korkeuden pyöränkaariiin
Oli aika työmaa saada autosta täysin viihreä lappu, 5 tuntia meni ja sai käyttää luovuutta ihan tosissaan.
Casterin säädöt tuotti eniten päänvaivaa kun ei ole säädettävissä.
Onneksi oli suuntauslaitteet käytössä viikonlopun.
Katsuri sanoi että säädös on perseestä koska edes kaikissa tehtaalta tulleissa autoissa ei välttämättä kulmat ole sallittua alueella
Kuulemma kolarimönkijöihin tarvitsee suuntauspaperit lunastuksen jälkeen jos takaisin liikenteeseen haluaa, mutta mistään sellaisia arvoja ei saa
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa