Tekniikan vaihtojen prosentit
Valvoja: ffp jäsenet
Tekniikan vaihtojen prosentit
Löytyykös mistään noita tekniikan vaihtton liittyviä prosentteja, vois laskeskella kakkikseen tehtäviä vaihtoja? Mietin, onko 1.3:sta mitään järkeä 1.8T swappiin.
Re: Tekniikan vaihtojen prosentit
Eipä sillä ole väliä mikä se lähtökohta on, taka-akselia ainut "säästö" mikä tulee jos tekis vakaajalla olevasta,jarruista itsestäänhän ei mene prosentteja.
G60 säästäs vaihdelaatikon prosentit jos haluais pihtailla. Toki sinne keppilaatikonki laittaa voi.
Itselläkin tässä just tekniikanvaihto menossa ja samat osat sinne vaihdettava kuin tekis 1.8t muutoksen.
Ja prosentit löytyy yllättäen Trafilta.
G60 säästäs vaihdelaatikon prosentit jos haluais pihtailla. Toki sinne keppilaatikonki laittaa voi.
Itselläkin tässä just tekniikanvaihto menossa ja samat osat sinne vaihdettava kuin tekis 1.8t muutoksen.
Ja prosentit löytyy yllättäen Trafilta.
Re: Tekniikan vaihtojen prosentit
No hyvä, miten paljon niitä vaihdettavia osia kestää laittaa eli paljonko prosentteja voi kerätä toisesta autosta? Mulla tekniikan luovuttaja-autona B4 -94 Passatti, josta otan ainakin laatikon vaijerivivustoineen, olla-akselit napoineen ja jarruineen, poljinasetelman, jarrutehostimen ja mahdollisesti koko apurungonkin. Tuosta taulukosta pikaisesti laskien prosenteiksi tulis mulla 32%.
Viimeksi muokannut PLe, 15.9.2017 13:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Tekniikan vaihtojen prosentit
itselle taisi tulla muutosprosenteiksi 29 kun tein 1,6 -> 1.8t
eli tuosta taulukosta suoraan:
moottori + vaihteisto, etuakselisto, taka-akselisto.
Kannattaa huomioida että esim iskarit yms menee sitten noihin akselistonmuutoksiin suoraan ja ne tietysti kannattaa muutoskatsastella samalla. Nuo prosentit ei sitten ole ihan noin tarkkoja, muistaakseni esim itseltä ei ottanut täyttä 8prossaa etuvedon vaihteistosta, koska esim vetarit oli kanta-autosta.
tankinkin vaihdoin ruiskumallisesta mutta sitä ei tainnut huomioida vaikka asiasta mainitsin.
Eli hieman inssikohtaista taitaa olla onneksi :)
eli tuosta taulukosta suoraan:
moottori + vaihteisto, etuakselisto, taka-akselisto.
Kannattaa huomioida että esim iskarit yms menee sitten noihin akselistonmuutoksiin suoraan ja ne tietysti kannattaa muutoskatsastella samalla. Nuo prosentit ei sitten ole ihan noin tarkkoja, muistaakseni esim itseltä ei ottanut täyttä 8prossaa etuvedon vaihteistosta, koska esim vetarit oli kanta-autosta.
tankinkin vaihdoin ruiskumallisesta mutta sitä ei tainnut huomioida vaikka asiasta mainitsin.
Eli hieman inssikohtaista taitaa olla onneksi :)
Re: Tekniikan vaihtojen prosentit
Vaihdettujen osien kokonaisprosentti
28.0
Vaihdetut osat
Jäähdytin, alustasarja, etuistuimet, Moottori, vaihteisto, etuvalaisimet, jarrujärjestelmä
Näin sanoo trafin tiedot omasta. Tosiaan 1.8t katastettu ja tarvittavat jarrut laitettu. Aika turhat noi etuistuin prosentit ja etuvalojen..
Re: Tekniikan vaihtojen prosentit
Paljonko niitä prosentteja kestää olla?
Re: Tekniikan vaihtojen prosentit
49.9% sen jälkeen ei ole enää alkuperäinen auto.
Re: Tekniikan vaihtojen prosentit
tutkija kirjoitti:49.9% sen jälkeen ei ole enää alkuperäinen auto.
Tuon jälkeen on kyseessä itse rakennettu auto, jolloin pitää täyttää myös kaikki nykyiset uuden auton vaatimukset. Ja ajoneuvoveron joutuu maksaa.
Joten ei kannattane vahingossakaan päästää prosentteja yli... ja se pitää muistaa myös tulevaisuudessa jos/kun vaihtelee osia.
Kannattaa lukea trafin sivuilta tarkat pykälät, pilkulleen.
Re: Tekniikan vaihtojen prosentit
Meikäläisen arvion mukaan ei mene mitenkään yli 35%.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa