T5 transporter jarrujen ilmaus
Valvoja: ffp jäsenet
T5 transporter jarrujen ilmaus
2004 vuoden pakusta oli takajarrusatulan männät jumissa molemmin puolin.
purku, puhdistus ja uudet tiivisteet.
jarruja ilmattu parikin kertaa, mutta poljintuntuma jää nyt todella huonoksi. jarrut kyllä pelaa, mutta ennen oli huomattavasti parempi tuntuma polkimessa.
onko kyseisessä autossa joku jippo jarrujen ilmauksen suhteen?
purku, puhdistus ja uudet tiivisteet.
jarruja ilmattu parikin kertaa, mutta poljintuntuma jää nyt todella huonoksi. jarrut kyllä pelaa, mutta ennen oli huomattavasti parempi tuntuma polkimessa.
onko kyseisessä autossa joku jippo jarrujen ilmauksen suhteen?
Re: T5 transporter jarrujen ilmaus
Pitää ilmaqa testerin kanssa.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Re: T5 transporter jarrujen ilmaus
Ei kai sitä tarvi, paitsi jos pääsi järjestelmä tyhjäksi?
Onko nestettä paljonkin valutettu läpi?
Onko nestettä paljonkin valutettu läpi?
Re: T5 transporter jarrujen ilmaus
pihdit oli jarruletkussa kiinni, satulan ollessa irti, eli ei päässyt tyhjäksi.
siksi hiukan ihmetyttää kun siitä tuli näinkin "huono"?
ilmattu on muutamia kertoja läpi, ei pitäisi olla siitäkään kiinni.
auto oli nosturin päällä, pyörät irti maasta ilmauksen aikana, sellanen tuli mieleen, voisko joku taka akselin kuormaventtiili tehdä kiusaa?
siksi hiukan ihmetyttää kun siitä tuli näinkin "huono"?
ilmattu on muutamia kertoja läpi, ei pitäisi olla siitäkään kiinni.
auto oli nosturin päällä, pyörät irti maasta ilmauksen aikana, sellanen tuli mieleen, voisko joku taka akselin kuormaventtiili tehdä kiusaa?
Re: T5 transporter jarrujen ilmaus
Se vaa näissä VAG vehkeissä ku vaihtaa takasatuloita ni monasti joutuu testerillä ilmata järjestelmän, ihan sama mitä kikkoja yriittää.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Re: T5 transporter jarrujen ilmaus
No mulla meni yön aikana kaikki nesteet ulos. Kyllä sitä sitten ilmattiinkin. :D Muuten ei oo tarvinu normaalia pumppaamista kummempia manöveerejä.
Tosin nykyään ilmaan paineilmaliittimellä säiliön päästä. Se on kätevä, mutta pitää tarkkaan vahtia nesteen tasoa.
Eihän vaan jostain vuoda neste ulos? Ja jos palat on sisäänajamatta, ni sekin tekee huonoa tuntumaa.
Tosin nykyään ilmaan paineilmaliittimellä säiliön päästä. Se on kätevä, mutta pitää tarkkaan vahtia nesteen tasoa.
Eihän vaan jostain vuoda neste ulos? Ja jos palat on sisäänajamatta, ni sekin tekee huonoa tuntumaa.
Re: T5 transporter jarrujen ilmaus
vuotopaikkoja ei ole löydetty.
laikat ja palat on vanhat, vain molemmat takasatulat purettu ja tiivisteet vaihdettu.
joo pitää käydä tollanen ilmauskone ostamassa, kun perinteisellä tavalla tämä ei nyt onnistu..
laikat ja palat on vanhat, vain molemmat takasatulat purettu ja tiivisteet vaihdettu.
joo pitää käydä tollanen ilmauskone ostamassa, kun perinteisellä tavalla tämä ei nyt onnistu..
Re: T5 transporter jarrujen ilmaus
Ei auta pakosti alipaine ilmaus mitää vaan pitää tunkee paineella nestettä säiliöön ja testerillä sit ilmata.
Re: T5 transporter jarrujen ilmaus
osaisko joku neuvoa miten tuo vcds testerillä ilmaus tehdään? Ei oo tullu vielä harrastettua.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Re: T5 transporter jarrujen ilmaus
Tais löytyä kohdasta output test.
Re: T5 transporter jarrujen ilmaus
vw-ukko kirjoitti:osaisko joku neuvoa miten tuo vcds testerillä ilmaus tehdään? Ei oo tullu vielä harrastettua.
Olisiko tähän kellä ollut ohjeistusta? Ilmailin aika monta kertaa vcds:n ohjauksessa, mutta ei tullu ilmeisesti sen mielestä valmista, kun edelleen pyytää ilmaamaan uudestaan?
Re: T5 transporter jarrujen ilmaus
Eipä näissä autoissa ole mitään sensoria jarrunestelinjoissa joka havainnoisi mahdollisia ilmakuplia. Se homma rullaa niin kauan kunnes suljet sen.
Re: T5 transporter jarrujen ilmaus
Voipi olla. Ajattelin vaan, että pitäiskö jossain vaiheessa tulla vastaan ilmoitus tyyliin: "test complete" tai jotain?
Ross- Wikin foorumilla oli mm. tällaistä ohjetta:
NOTE:
Based on training I have received from VW-Audi-Bosch directly on these systems.
The OBD pump air/release prime 0x03-03 [ output diagnostic test mode ] is used after conventional bleeding is performed.
It is not a replacement for it!
It is to be used as a final check and balance of the system to release each wheel......... one at a time!
While second tech spins the wheel to check lock and release of the wheel in conjunction being called out with the tech holding brake pedal and commencing the lock or release of the OBD test plan.
Additionally special attention is to be paid to the noise of the noids........... releasing air as an indication in each wheel and which wheel may need additional bleeding based on that audible noise and pedal travel for that zone referenced.
After this is done and hydraulic PSI established....... it is also recommended to take car out for road test to seat and heat up system.
Then come back and check again with OBD and for possible latent air.
Ross- Wikin foorumilla oli mm. tällaistä ohjetta:
NOTE:
Based on training I have received from VW-Audi-Bosch directly on these systems.
The OBD pump air/release prime 0x03-03 [ output diagnostic test mode ] is used after conventional bleeding is performed.
It is not a replacement for it!
It is to be used as a final check and balance of the system to release each wheel......... one at a time!
While second tech spins the wheel to check lock and release of the wheel in conjunction being called out with the tech holding brake pedal and commencing the lock or release of the OBD test plan.
Additionally special attention is to be paid to the noise of the noids........... releasing air as an indication in each wheel and which wheel may need additional bleeding based on that audible noise and pedal travel for that zone referenced.
After this is done and hydraulic PSI established....... it is also recommended to take car out for road test to seat and heat up system.
Then come back and check again with OBD and for possible latent air.
Re: T5 transporter jarrujen ilmaus
Itellä taloudesta löytyy 2x T5 portteria, toinen bussi ja toinen paku. Bussi jäi katsastuksessa käsijarrusta kiinni ja niinkin ajoissa kun viimisenä iltana määräajan umpeutumista oli kunnolla aikaa perehtyä vikaan. Ajattelin että pikku säätö ja hyvä tulee mut eipä näissä ollukaa säätömahdollisuuksia. Vaihtoehdoksi jäi vaihtaa satulat päikseen porttereista. Irrotus, kiinnitys ja ilmaus kumpaankin samanlailla tehtynä (pihdit aina puristamassa letkua, auto käynnissä rengas irrotettuna ilmaus), bussissa toimii loistavasti jarrut mut pakussa ei. Hommasin uuden satulan, laitoin paikallee, joka nurkka ilmattu eikä vieläkää toimi kunnolla. Nestettä ollu säiliössä koko ajan riittävästi.
Mikä mättää ettei toimi?
Mikä mättää ettei toimi?
Re: T5 transporter jarrujen ilmaus
Jaahas, just meinasin tehdä uuden topicin mutta mennään tällä.
Vaihdoin eilen taakse vasemmalla palat +levy, vaihdoin oikeanpuoleinen viime viikolla.
Tuttua hommaa VW konsernin vehkeillä, sama temppua tehty mm. Borassa aikaisemmin.
Oikeanpuoleinen meni ok. Vasen ei. Eipä ole jarruja vasemmalla enää. VAG työkalulla ruuvasin/painoin männän takaisin sisään. Eipä se tule ulos enää, satula on ihan löysä. Ennen kuin laitoin pyörän paikalleen niin käsijarruvipua kääntämällä mäntä liikkui ulos mutta heti kun päästää vivusta se palautuu sisään.
Ajettu 280tkm ja mahdollisesti orkkis satula.
Onko muita konsteja kuin vaihtaa satula?
Entäs kannattaako satula täyttää jarrunesteellä ennenkuin laittaa letkun kiinni, näin tarttis mahdollisimman vähän ilmata?
Vaihdoin eilen taakse vasemmalla palat +levy, vaihdoin oikeanpuoleinen viime viikolla.
Tuttua hommaa VW konsernin vehkeillä, sama temppua tehty mm. Borassa aikaisemmin.
Oikeanpuoleinen meni ok. Vasen ei. Eipä ole jarruja vasemmalla enää. VAG työkalulla ruuvasin/painoin männän takaisin sisään. Eipä se tule ulos enää, satula on ihan löysä. Ennen kuin laitoin pyörän paikalleen niin käsijarruvipua kääntämällä mäntä liikkui ulos mutta heti kun päästää vivusta se palautuu sisään.
Ajettu 280tkm ja mahdollisesti orkkis satula.
Onko muita konsteja kuin vaihtaa satula?
Entäs kannattaako satula täyttää jarrunesteellä ennenkuin laittaa letkun kiinni, näin tarttis mahdollisimman vähän ilmata?
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 26 vierailijaa