Bora 99 ajonesto
Valvoja: ffp jäsenet
Bora 99 ajonesto
Ongelma tapaus on vuoden 99 1.6 8v Bora, missä ajonesto päätti hypätä päälle. Löytyykö täältä tietoa tai taitoa että saa auton taas käyntiin. Autolla ei mitään arvoa juuri ole, mutta jos menee ohjelmoinnilla tms niin joku korvaus on neuvoteltavissa. Itsellä käytössä joku kiinajohto + vcds-lite, mutta niillä en edes vika koodeja saa luetuksi.
Auto majailee Liedossa lähellä Turun rajaa...
Auto majailee Liedossa lähellä Turun rajaa...
Re: Bora 99 ajonesto
Vikaoodit ois hyvä saada ulos, onko toista avainta mil voi kokeilla?
Re: Bora 99 ajonesto
Onko nyt kyse ihan varmasti ajonestosta, eli auto käynnistyy aina normaalisti ja sammuu aina itsekseen sekunnin kuluttua vaikka tuon tekisi viisi kertaa peräkkäinkin.
Re: Bora 99 ajonesto
Jos ajonesto menee päälle = avainta ei tunnisteta niin pitäis vilkuttaa sytytysvirran kytkemisen jälkeen ajoneston merkkivaloa mittaristossa. Lukupuolia näistä on menny, ja uudelleen koodaaminen ei auta. Mutta Luotijunan kanssa samoilla linjoilla oon että vikakoodeista olis hyvä alottaa.
Re: Bora 99 ajonesto
Aika varmasti ajonesto. Käynnistyy ja sammuu heti.. Sama homma molemmilla avaimilla. Merkkivaloa ei mittaristossa pala, mutta se ilmeisesti ei toimi ollenkaan.
Lukupuolaa veikkasin itsekin ja hommasin purkuautosta uuden, mutta ei toimi vieläkään. Vaihdoin puolan + lukon koko pakettina ja siirsin omasta avaimesta sirun uuteen avaimeen.
Toki ne vika koodit olisi kivat, mutta kun en joko osaa tai ei ole oikeita laitteita.
Koitettu:
yleismallin obd lukijalla - ei yhteyttä
Bluetooth mokkula + torgue - ei yhteyttä
Kiinapiuha + vcds lite rekisteröimätön - saa yhteyden mutta vain Instruments kohdasta pystyy jotain katselemaan.
Lukupuolaa veikkasin itsekin ja hommasin purkuautosta uuden, mutta ei toimi vieläkään. Vaihdoin puolan + lukon koko pakettina ja siirsin omasta avaimesta sirun uuteen avaimeen.
Toki ne vika koodit olisi kivat, mutta kun en joko osaa tai ei ole oikeita laitteita.
Koitettu:
yleismallin obd lukijalla - ei yhteyttä
Bluetooth mokkula + torgue - ei yhteyttä
Kiinapiuha + vcds lite rekisteröimätön - saa yhteyden mutta vain Instruments kohdasta pystyy jotain katselemaan.
Re: Bora 99 ajonesto
Koitapa irroittaa abs:ltä se iso johtovyyhti. Auttaako mihinkään?
Re: Bora 99 ajonesto
Ei auttanut. Nyt sain ekan vikakoodin airbagilta, low singnal b+, mutta laitoin akun lataukseen niin sai kuitattua sen pois.
Immo ilmoittaa e 17 eingeben, kun sinne koittaa yhdistää.
Engine ja ABS ilmoittaa too many communication errors to continue.
Immo ilmoittaa e 17 eingeben, kun sinne koittaa yhdistää.
Engine ja ABS ilmoittaa too many communication errors to continue.
Re: Bora 99 ajonesto
Immo on integroitu mittaristoon eli "osoite 17, ole hyvä" (bitte addresse 17 eingeben)
Joku laite siellä paskoo väylää siihen malliin että ecu ei saa sitä pisin tietoa immolta (mittaristolta) että käyntilupa olisi. Laitteita sitten vaan irti yksitellen kunnes alkaa yhteydet taas pelaamaan. Mittaristo kuitenkin vaikuttais toimivan ihan ok?
e. Niin ja, onhan tää keppivaihteilla?
Joku laite siellä paskoo väylää siihen malliin että ecu ei saa sitä pisin tietoa immolta (mittaristolta) että käyntilupa olisi. Laitteita sitten vaan irti yksitellen kunnes alkaa yhteydet taas pelaamaan. Mittaristo kuitenkin vaikuttais toimivan ihan ok?
e. Niin ja, onhan tää keppivaihteilla?
Re: Bora 99 ajonesto
On keppivaihteilla ja ihan karvalakkimalli. Ei kauheasti mitään elektroniikkaa mitä voi irroitella.
Eli pitää mennä 17-instruments osioon?
Sieltä ei löydy vikakoodeja, mutta meas.blocks-08 valikkoon kun menee niin pystyy lukemaan ainakin Group 020-023 mitkä näyttäisi liittyvän immoon.
Onko näistä apua?
0 engine start permitted
1 engine (ecu) responds
1 key status
0 number of adapted keys
0 variable code authorized
0 key status (transponder)
0 fixed code authorized
Pitääkö tuo ymmärtää ettei tunnista avainta?
Eli pitää mennä 17-instruments osioon?
Sieltä ei löydy vikakoodeja, mutta meas.blocks-08 valikkoon kun menee niin pystyy lukemaan ainakin Group 020-023 mitkä näyttäisi liittyvän immoon.
Onko näistä apua?
0 engine start permitted
1 engine (ecu) responds
1 key status
0 number of adapted keys
0 variable code authorized
0 key status (transponder)
0 fixed code authorized
Pitääkö tuo ymmärtää ettei tunnista avainta?
Re: Bora 99 ajonesto
Tunnistaa kyllä avaimen, ja näköjään yhteys moottorinohjaimeenkin on olemassa, mutta jostain syystä näyttää että paritettuja siruja olisi 0kpl. Näihin perustuen pitää todeta että auto ei tule kuntoon ilman avaimien uudelleenkoodailuja, ja pelkkä vcds ei vielä riitä siihen vaan tarvitaan ensin kaivella esiin mittariston pin-koodi.
Itse olen euraan menossa viikonloppuna ja ko. operaatiot kyllä onnistuisi mutta jonnin verran kuitenkin vielä jää välimatkaa.
Itse olen euraan menossa viikonloppuna ja ko. operaatiot kyllä onnistuisi mutta jonnin verran kuitenkin vielä jää välimatkaa.
Re: Bora 99 ajonesto
Eikös sen koodin saa kaivettua vag-tacho nimisellä kaapelilla? Sellainenkin on joskus tullut hankittua, muttei ikinä käytetty...
Millainen operaatio se paritus on?
Millainen operaatio se paritus on?
Re: Bora 99 ajonesto
Sillä pitäis juu onnistua.
Viralliset ohjeet: http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Immobilizer_II_Key_Matching_(Cluster)
Viralliset ohjeet: http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Immobilizer_II_Key_Matching_(Cluster)
Re: Bora 99 ajonesto
Ei tunnu onnistuvan vag-taghollakaan.
Valitsemalla connect any tacho tulee teksti 1J0919861D kombi+wegfahrs. MM0 V17.
Eli pitäisi valita laitteeksi mihin yhdistetään MotoMeter MM0/BOO??
Yritin kaikki ecu vaihtoehdot läpi mitä ohjelmasta löytyy, mutta ei onnistu. Kaikissa tulee joko wrong tacho tai selected ecu not found.
Vaihtoehto VW immo box (megamos/kostal) antaa tekstin: Ok bitte adresse 17 eingeben. Tässä pystyy myös painamaan nappulaa "Read pin". Tosin ilmoittaa unkown immo box. Muissa ei Read pin nappulaa pysty painamaan.
Otin varmuuden vuoksi radion irti kun jostain luin että jälkiasennus mankka voi sekoittaa.. Ei vaikutusta.
Edit: kaapeli on vag-tacho 3.01+Opel immo niminen kiinanihme...
Valitsemalla connect any tacho tulee teksti 1J0919861D kombi+wegfahrs. MM0 V17.
Eli pitäisi valita laitteeksi mihin yhdistetään MotoMeter MM0/BOO??
Yritin kaikki ecu vaihtoehdot läpi mitä ohjelmasta löytyy, mutta ei onnistu. Kaikissa tulee joko wrong tacho tai selected ecu not found.
Vaihtoehto VW immo box (megamos/kostal) antaa tekstin: Ok bitte adresse 17 eingeben. Tässä pystyy myös painamaan nappulaa "Read pin". Tosin ilmoittaa unkown immo box. Muissa ei Read pin nappulaa pysty painamaan.
Otin varmuuden vuoksi radion irti kun jostain luin että jälkiasennus mankka voi sekoittaa.. Ei vaikutusta.
Edit: kaapeli on vag-tacho 3.01+Opel immo niminen kiinanihme...
Re: Bora 99 ajonesto
Mulki sama kaapeli ja en oo saanu saanu sillä ikinä pin koodia luettuu mistää.
Re: Bora 99 ajonesto
Onhan mittaristossa sähköt päällä kun tuota yrität tehdä? Ja vcds ottaa yhteyden mittaristoon ihan ok? Motometer pitäis olla oikea valinta, VDO se ei ole ainakaan.
Re: Bora 99 ajonesto
Siis virrat on autossa päällä ja automaatti valoista johtuen myös mittari valot.
Eikö tuo mitä edellä kirjoitin tarkoita, että mittaristoon on yhteys?
Täytyy illalla koittaa perheen toisesta neloskoppa pohjaisesta pystyykö tuolla piuhalla tekemään mitään, vai onko vika autossa..
Eli pitää mennä 17-instruments osioon?
Sieltä ei löydy vikakoodeja, mutta meas.blocks-08 valikkoon kun menee niin pystyy lukemaan ainakin Group 020-023 mitkä näyttäisi liittyvän immoon.
Onko näistä apua?
0 engine start permitted
1 engine (ecu) responds
1 key status
0 number of adapted keys
0 variable code authorized
0 key status (transponder)
0 fixed code authorized
Eikö tuo mitä edellä kirjoitin tarkoita, että mittaristoon on yhteys?
Täytyy illalla koittaa perheen toisesta neloskoppa pohjaisesta pystyykö tuolla piuhalla tekemään mitään, vai onko vika autossa..
Re: Bora 99 ajonesto
Juu, kyllähän vcds saa yhteyden ihan moitteetta.
Re: Bora 99 ajonesto
Onks Jultsulla sama kaapeli? Mitä windowssii käyttää?
Re: Bora 99 ajonesto
Tuo kolmosversiokin ollut joskus ja sekin toiminut ihan ok, nyt käytössä joku 5.01 tjsp. Mäkissä virtuaaliwinxp:ssä.
Re: Bora 99 ajonesto
Tätä kävin kurkkaamassa, ja tosiaan omakaan vag-tacho ei suostunut edes ottamaan yhteyttä. Vag-dash-canilla löytyi yhteys mutta mittaristo tunnistautui sekalaisin kirjaimin ja muistinluku tyssäsi aina 69 prosentissa. Myöskään ajoneston valo ei palanut, ikinä, ei edes vaikka vcds:llä teki testiajon. Tulin vähä siihen tulokseen että mittariston muisti korruptoitunut (tai jotain muuta vikaa mittaristossa,) kokeillaan parin viikon päästä mitä tuumaa toisella mittaristolla.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa