mk3 takapää kakkikseen
Valvoja: ffp jäsenet
mk3 takapää kakkikseen
Eli ei haulla löytynyt pikaisesti joten kyselläös itte.
Hain tossa toisen kakkiksen (1.8) josta alkaa sit värkkäämään käyttistä, jarruja aloin ilmaileen kun ne nyt ei ottanut yhtään ja siel on köytännös kaikki pultit, mutterit ja nipat puoltakokoa pienemmät ja kaikkee muuta kivaa. Taakse olin kuitenki ajatellut päivittää levyt joten en jaksanut alkaa näkemään vaivaa.
Tuli sit mieleen et passaako kolmoskoppasesta/ventosta tuohon koko taka-akseli kaikkine hilppeineen? Golffi siis kyseessä.
Hain tossa toisen kakkiksen (1.8) josta alkaa sit värkkäämään käyttistä, jarruja aloin ilmaileen kun ne nyt ei ottanut yhtään ja siel on köytännös kaikki pultit, mutterit ja nipat puoltakokoa pienemmät ja kaikkee muuta kivaa. Taakse olin kuitenki ajatellut päivittää levyt joten en jaksanut alkaa näkemään vaivaa.
Tuli sit mieleen et passaako kolmoskoppasesta/ventosta tuohon koko taka-akseli kaikkine hilppeineen? Golffi siis kyseessä.
Re: mk3 takapää kakkikseen
Kyllä, mutta saadakseen siitä pulttaa kiinni-osan, jarruletkujen ja jarrupaineen säätimen jousen kiinnikkeet joutuu ottamaan Kakkis-akselista.
Kolmosen akseli on myös 20mm Kolmosen akselia leveämpi.
Kolmosen akseli on myös 20mm Kolmosen akselia leveämpi.
Re: mk3 takapää kakkikseen
Nyt on haettu kolmosesta akseli sis. jarrut, navat ja jarrupaineensäädin.
Huomasin tos tosiaan kakkiksen jarruja ilmates et alko toisen puolen jarruletkusta vuotamaan nestettä ku alko painetta tulemaan, sama toisella puolella hetken päästä kun laitto ilmuspropun kiinni.
e. samalla vaivalla pulttasin sit etukelkan irti jossa ohjaustehostin ja jarruosat jpista toinen satula paskana, navat ja vetarit
Huomasin tos tosiaan kakkiksen jarruja ilmates et alko toisen puolen jarruletkusta vuotamaan nestettä ku alko painetta tulemaan, sama toisella puolella hetken päästä kun laitto ilmuspropun kiinni.
e. samalla vaivalla pulttasin sit etukelkan irti jossa ohjaustehostin ja jarruosat jpista toinen satula paskana, navat ja vetarit
Re: mk3 takapää kakkikseen
Tosiaan, mun täytyy siis hommata taakse mitä ilmeisimmin uudet navat, satulat ja muut jarruosat.
Mistähän mahtais mennä tonne satulat, kenties purkuautosta vai liekkö menis tosta etukelkasta etupään satulat? Napoja katselin, motonetistä levyille olevat navat on aika suolasen hintaiset 50e/puoli, saksasta halvimmat (topran, onko lie mistään kotosin) 12,50e/puoli.
Mistähän mahtais mennä tonne satulat, kenties purkuautosta vai liekkö menis tosta etukelkasta etupään satulat? Napoja katselin, motonetistä levyille olevat navat on aika suolasen hintaiset 50e/puoli, saksasta halvimmat (topran, onko lie mistään kotosin) 12,50e/puoli.
Re: mk3 takapää kakkikseen
Nyt on haettu kolmosesta akseli sis. jarrut, navat ja jarrupaineensäädin.
Tosiaan, mun täytyy siis hommata taakse mitä ilmeisimmin uudet navat, satulat ja muut jarruosat
Nyt ei oikeen kyllä auennut suunnitelma...eikös sulla nyt ole täydellinen kolmosen taka-akseli. Mihin siis noita osia tarvit?
-----------------------------------
Etusatulan käytössä takana on joitakin ongelmia..
-liian iso sylinteri, siis liian tehokas (kaikkien) vakio etujarrujen kanssa
-käsijarrun mekanismi puuttuu
-ja tietty paikalleen sovittaminen vaatinee vähän työtä
Eli suosittelen pitäytymään taakse tarkoitetuissa satuloissa.
Re: mk3 takapää kakkikseen
Juu on nyt kolmosesta taka-akseli, ajattelin sen tässä aikanikuluksi puhdistaa, hioa ja maalata. Tarkoitus laittaa siis kakkikseen levyt taakse myöskin. Tuossa kolmosessa oli takana rummut.
Eli käytännössä tuosta taka-akselista vanhaa ei jää muutakuin itse akseli ja jarrupaineensäädin kun vaihtaa levyt.
Eli käytännössä tuosta taka-akselista vanhaa ei jää muutakuin itse akseli ja jarrupaineensäädin kun vaihtaa levyt.
Re: mk3 takapää kakkikseen
Ai... oletin automaattisesti että olit hommannut levyjarrullisen akselin.
Re: mk3 takapää kakkikseen
Oli tarkoitus näin toimiakki jahka taas budjetti on sillä mallilla mut joku sit tarjos et saa tulla purkamaan akselin ilmasella kun kyselin sopivuudesta. Kävin sitten purkamassa, saimpahan samalta reissulta ton etukelkan jossa ohjaustehostin.
Re: mk3 takapää kakkikseen
Itse kokoaisin ainoastaan enää uusista osista nuo jarrut, eivät maailmalla maksa juuri mitään.
Resepti ois:
-napa
-laakeri
-levy
-mk4 satula
Olka-akseli käytettynä löytynee jostain GTi-golfista ja varmaan muistakin.
Toki tekisin tämän siihen kakkiksen akseliin niin ei raideleveys kasva.
Resepti ois:
-napa
-laakeri
-levy
-mk4 satula
Olka-akseli käytettynä löytynee jostain GTi-golfista ja varmaan muistakin.
Toki tekisin tämän siihen kakkiksen akseliin niin ei raideleveys kasva.
Re: mk3 takapää kakkikseen
Noin kuukausi sitten laitoin omaan kakkosmuruun levyjarrut taakse, ja parin päivän päästä laitoin myös isomman pääsylinterin koska poljin meni lähes lattiaan muuten (ilmaa ei ollut liike vain jää pienellä pääsylkällä pitkäksi).
Halusin kaikki uutta, niinpä hommasin:
-mk4 alusatulat 120€ ebay
-mk2/3 satulan pidikkeet/kannakkeet (carriers) 90€ ebay
-mk2/3 levyt 45€ ebay
-Passat vm.2000 takajarruletkut 30€ ebay
-mk2-3 akselitapit laakereineen 75€ ebay
-mk2 levyllisen käsijarruvaijerit 25€ motonet
-mk3 takapalat 25€ ebay
-pääsylkky 50€ motonet (muistaakseni hinta oli toi)
-jarrukilvet muokkasin muistaakseni mk4 versiosta ?€
-satulan kannakkeen ruuvit ?€
-banjopultit letkujen kiinnitykseen ?€
Ebay hinnoissa rahti mukana.
Varmaan saa halvemmallakin jostain mutta näin minä tein niin sain kaikki uutta.
Takaa piti paineensäädintä vähän säätää kun muuten meni 80km/h jarruttaessa ensin takapää lukkoon.
Halusin kaikki uutta, niinpä hommasin:
-mk4 alusatulat 120€ ebay
-mk2/3 satulan pidikkeet/kannakkeet (carriers) 90€ ebay
-mk2/3 levyt 45€ ebay
-Passat vm.2000 takajarruletkut 30€ ebay
-mk2-3 akselitapit laakereineen 75€ ebay
-mk2 levyllisen käsijarruvaijerit 25€ motonet
-mk3 takapalat 25€ ebay
-pääsylkky 50€ motonet (muistaakseni hinta oli toi)
-jarrukilvet muokkasin muistaakseni mk4 versiosta ?€
-satulan kannakkeen ruuvit ?€
-banjopultit letkujen kiinnitykseen ?€
Ebay hinnoissa rahti mukana.
Varmaan saa halvemmallakin jostain mutta näin minä tein niin sain kaikki uutta.
Takaa piti paineensäädintä vähän säätää kun muuten meni 80km/h jarruttaessa ensin takapää lukkoon.
Viimeksi muokannut Kartaani, 22.6.2017 13:29. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Re: mk3 takapää kakkikseen
Tuli tuossa mieleen että siinä 1.8 kakkisessahan on jarrupaineensäädin valmiina.
Mikset siihen akseliin pulttaa levyjä
Mikset siihen akseliin pulttaa levyjä
Re: mk3 takapää kakkikseen
^ Samoilla ajatuksilla Sebastianin kanssa.
Jos siinä Kolmosen akselissa ei ole edes vakaajaa, vähemmän vaivaa on Kakkiksen akselin entisöinnissä.
Karvalakki-Kolmosen akselin ainoa etu (jos sen sellaisena näkee) on että pyörät ovat 10mm lähempänä kaaria.
Jos siinä Kolmosen akselissa ei ole edes vakaajaa, vähemmän vaivaa on Kakkiksen akselin entisöinnissä.
Karvalakki-Kolmosen akselin ainoa etu (jos sen sellaisena näkee) on että pyörät ovat 10mm lähempänä kaaria.
Re: mk3 takapää kakkikseen
Voipi olla että saan hommattua gti kakkiksen taka-akselin hilppeineen joten taidan tehdän kuten jo suosittelittekin.
tuli tänään kolaroitua käyttis kakkista :( Siihen täytyy nyt sitten hommata uusi lukkopelti, konepelti, maski ja hanttarin umpio.
tuli tänään kolaroitua käyttis kakkista :( Siihen täytyy nyt sitten hommata uusi lukkopelti, konepelti, maski ja hanttarin umpio.
Re: mk3 takapää kakkikseen
Laitan tämän listauksen tähän niin näkee hieman hintoja.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa