Kyseessä -83 1.6 Golffi, johon haalitaan osia kesällä tulevaan jarruremppaan.
Tulossa siis ;
Mk2 Golf 9" tehostaja + pääsylinteri.
Etulevyt isompiin, Opel A Vectran satulat & Mk2 Golf gtin 256mm levyt.
Takarummut levyihin, Mk4 Golf satulat + Mk2 Golf levyt.
Sitten itse murheeseen, olen ymmärtänyt, että tällä setupilla takapää vetää lukkoon aika herkästi, vai onko luulo puheita? Mutta mikä olisi fiksuin ja kustannustehokas (lue=halpa) tapa toteuttaa taakse jonkunlainen jarrupaineen säätö, sellaista ei omasta autostani löydy nyt lainkaan, mikäli sellainen kannattaa laittaa ?
Kiitos ja kumarrus.
Mk1 Golf jarrupäivitystä
Valvoja: ffp jäsenet
Re: Mk1 Golf jarrupäivitystä
16v sciroccoissa on ollut kiinteitä paineen rajoittimia, suoraan linjaan ruuvattavia.
Toki voisi myös mk2mk3 golfin taka-akselin paineen rajoitinta kokeilla asentaa ja säätää jollain virkkauksella sopivaksi. Vähän kyseenalaista semmoinen
Wilwoodilta saattaisilöytyä sopivia ratkaisuja
Tai isommat jarrut eteen, esim 280mm.
Toki voisi myös mk2mk3 golfin taka-akselin paineen rajoitinta kokeilla asentaa ja säätää jollain virkkauksella sopivaksi. Vähän kyseenalaista semmoinen
Wilwoodilta saattaisilöytyä sopivia ratkaisuja
Tai isommat jarrut eteen, esim 280mm.
Re: Mk1 Golf jarrupäivitystä
Joo tuollaisia wilwoodin tyyppisiä olen katsellut ja sellaisiin kaiketi myös päädyn, vaikka niillekkin tulee helposti 100€ hintaa..
- Tuo Mk2 paineenrajoitin tosiaan ei olisi, kuin n. 40€, mutta asennus saattaa kyllä aiheuttaa harmaita hiuksia.
- Sciroccon linjaan tulevat olisi todella näppärät. Näillä tosin on hintaa 170€/kpl ebayssa!!
Isommat 280mm jarrut ei oikein ole vaihtoehto, koska löytyy 14" koottavat Braid vanteet ja näistä en ole valmis luopumaan. Voi olla, että noi Opelin satulatkaan ei mahdu, mutta sitten pitää metsästää toiset 256mm satulat.
- Tuo Mk2 paineenrajoitin tosiaan ei olisi, kuin n. 40€, mutta asennus saattaa kyllä aiheuttaa harmaita hiuksia.
- Sciroccon linjaan tulevat olisi todella näppärät. Näillä tosin on hintaa 170€/kpl ebayssa!!
Isommat 280mm jarrut ei oikein ole vaihtoehto, koska löytyy 14" koottavat Braid vanteet ja näistä en ole valmis luopumaan. Voi olla, että noi Opelin satulatkaan ei mahdu, mutta sitten pitää metsästää toiset 256mm satulat.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Re: Mk1 Golf jarrupäivitystä
Mitä erikoista noissa opelin satuloissa on?
Re: Mk1 Golf jarrupäivitystä
H. Jormalainen kirjoitti:Mitä erikoista noissa opelin satuloissa on?
Sopii alkuperäistä isompien levyjen kanssa suoraan paikalleen. Muita 256mm levylle suoraan paikalleen sopivia satuloitoita on kyllä paljon, mutta satuloiden kannakkeita ei. Sopivat löytyy mm vanhasta Audi 80 quattro 83-85, Audi 90 85-87, Audi Coupe 85-88, Scirocco 16V.. Joten saatavuus on mitä on, ja kun passelit löytyy, niin niistä pyydetään hunajaa.
Opelin raatoja taas kasvaa jo puissakin ja satuloista+kannakkeista maksoin 20€, sekä n. 40€, kun rakentelin nee uusiksi ja hiekkapuhalsin ja maalasin.
Re: Mk1 Golf jarrupäivitystä
Jossain vanhassa fiat puntossa olen nähnyt vastaavat kiinteät rajoittimet. Olisivatkohan halvemmat kuin sciroccon osat?
Re: Mk1 Golf jarrupäivitystä
Mahtavaa! Kiitos dumb!
Tosiaan Puntosta löytyy hyvin samannäköinen osa, kuin tuo Sciroccon, sekin on oikeilla M10x1 kierteillä ja ei ole hinnalla pilattu. Pistän tuollaiset tilaukseen ja koitan noilla.
Osa nro. 9948582, jos joku muu tarvitsee.
Tosiaan Puntosta löytyy hyvin samannäköinen osa, kuin tuo Sciroccon, sekin on oikeilla M10x1 kierteillä ja ei ole hinnalla pilattu. Pistän tuollaiset tilaukseen ja koitan noilla.
Osa nro. 9948582, jos joku muu tarvitsee.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa