3B passatista kysymyksiä..vikoja ja niiden korjauksia.
Valvoja: ffp jäsenet
3B passatista kysymyksiä..vikoja ja niiden korjauksia.
2000 vuoden passat variant 1.8 20V koneella.
-konehuoneesta löytyy teipilla paketoitu osa, mikä mahtaa olla kyseessä? jonkinlainen alipainesysteemi taitaa olla? auto toimii kuitenkin ihan hyvin.
-autoon kääntää virrat päälle, ei tarvitse aina edes käynnistää, kun herjaa jotakin öljypinnan tasoa ja öljykannu vilkkuu hetken keltaisena, ei kuitenkaan punaisena. vikakoodina:
1 Fault Found:
00562 - Sensor for Oil Level/Temperature (G266)
30-00 - Open or Short to Plus
öljypinnan tasoa mittaava anturi siis rikki, tai johto poikki? löytyy jostakin päin öljypohjaa?
öljyä koneessa on kuitenkin max-merkkiin asti.
näissä on öljysihti tukossa vikoja ollut, tämä ei ilmeisesti liity siihen?
-toisessa takaovessa on ikkunaa vasten tuleva tiivistelista, jonka sisällä ilmeisesti metallivahvike, tuntuu olevan ruostetta, kun sitä rutistelee. tuon vaihtamiseksi saa oven purkaa, siihen ohjeita kiitos. ikkunat kalvotetaan, lähteekö ikkuna yläkautta vai alakautta pois?
-konehuoneesta löytyy teipilla paketoitu osa, mikä mahtaa olla kyseessä? jonkinlainen alipainesysteemi taitaa olla? auto toimii kuitenkin ihan hyvin.
-autoon kääntää virrat päälle, ei tarvitse aina edes käynnistää, kun herjaa jotakin öljypinnan tasoa ja öljykannu vilkkuu hetken keltaisena, ei kuitenkaan punaisena. vikakoodina:
1 Fault Found:
00562 - Sensor for Oil Level/Temperature (G266)
30-00 - Open or Short to Plus
öljypinnan tasoa mittaava anturi siis rikki, tai johto poikki? löytyy jostakin päin öljypohjaa?
öljyä koneessa on kuitenkin max-merkkiin asti.
näissä on öljysihti tukossa vikoja ollut, tämä ei ilmeisesti liity siihen?
-toisessa takaovessa on ikkunaa vasten tuleva tiivistelista, jonka sisällä ilmeisesti metallivahvike, tuntuu olevan ruostetta, kun sitä rutistelee. tuon vaihtamiseksi saa oven purkaa, siihen ohjeita kiitos. ikkunat kalvotetaan, lähteekö ikkuna yläkautta vai alakautta pois?
- Liitteet
-
- IMG_7448.JPG (2.93 MiB) Katsottu 9505 kertaa
-
- IMG_7436.JPG (3.56 MiB) Katsottu 9514 kertaa
Viimeksi muokannut hanski, 22.4.2017 21:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: 3B passatista kysymyksiä
Tuo teipattu möntti on evap venttiili. Lienee haljennut tms. kun on noin teipattu, mutta kaiketi toimii kuitenkin. Vuotaessaan taitaa jotain oireita käyntiin antaa, haulla varmaan siitä jotain löytyykin.
Tuo öljyntasoherja voi hyvinkin tulla huonoista/katkenneista johdoista. Öljypohjassa tuo on, ja siitä lähtevän johdon kunto kannattaa tarkistaa. Itse olen yhden herjan noin korjannut.
Tuo öljyntasoherja voi hyvinkin tulla huonoista/katkenneista johdoista. Öljypohjassa tuo on, ja siitä lähtevän johdon kunto kannattaa tarkistaa. Itse olen yhden herjan noin korjannut.
Re: 3B passatista kysymyksiä
onko passatin ajovalojen korkeussäätö jotenkin erikoinen, vai jossakin vikaa..
ajovalokatkaisijaan koskematta (päiväasento) ei tapahdu mitään, mutta kun ajovalokytkimestä kiertää oikealle (yöasentoon) korkeuden säätö moottori herää eloon, sekin tosin vain kuskin puolella, hantin puolinen voi olla rikki, mutta tuo toimintatapa puutteellinen?
ajovalokatkaisijaan koskematta (päiväasento) ei tapahdu mitään, mutta kun ajovalokytkimestä kiertää oikealle (yöasentoon) korkeuden säätö moottori herää eloon, sekin tosin vain kuskin puolella, hantin puolinen voi olla rikki, mutta tuo toimintatapa puutteellinen?
Re: 3B passatista kysymyksiä
Kyl tuo toimintatapa on varmaankin oikea. Yleisesti ottaen (vanhemmissa) vaggineissa säätö toimii vain kun puolivalot päällä, virransyöttö moottoreille tulee puolivaloilta ja säätimelle valokytkimeltä.
Eli niissä malleissa joissa on h4 valot ei säätö toimi pitkillä ajettaessa.
Ei ole tullut kiinnitettyä omassa seatissa tarkkaan huomiota toimiiko säätö päiväasennossa (eikä siitä toki voi päätellä onko passatissa sama tilanne, vähän taitaa olla monipuolisempi sähköjärjestelmä).
Itseasiassa passatin säätöä käsiteltiin muutama päivä sitten toisessa viestiketjussa ;)
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?f=6&t=215168
Eli niissä malleissa joissa on h4 valot ei säätö toimi pitkillä ajettaessa.
Ei ole tullut kiinnitettyä omassa seatissa tarkkaan huomiota toimiiko säätö päiväasennossa (eikä siitä toki voi päätellä onko passatissa sama tilanne, vähän taitaa olla monipuolisempi sähköjärjestelmä).
Itseasiassa passatin säätöä käsiteltiin muutama päivä sitten toisessa viestiketjussa ;)
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?f=6&t=215168
Viimeksi muokannut pete73, 12.4.2017 23:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: 3B passatista kysymyksiä
ei siis vika, vaan ominaisuus.
sadevesikaukalosta puuttuu tosiaan tuo suojamuovi, josta osto ilmoituksen laitoinkin.
nettiä selatessa tuli käsitys, ettei tuossa vanha korisessa tuota olisi alunperin ollutkaan?
vasta 3BG mallissa tämä olis lisätty, pitääkö paikkansa?
sopiiko siis uudemmasta tämä suoja vanhempaan autoon?
mitä kuvia yrittänyt tutkia, jarrunestesäiliön muoto uudemmissa erinlainen?
sadevesikaukalosta puuttuu tosiaan tuo suojamuovi, josta osto ilmoituksen laitoinkin.
nettiä selatessa tuli käsitys, ettei tuossa vanha korisessa tuota olisi alunperin ollutkaan?
vasta 3BG mallissa tämä olis lisätty, pitääkö paikkansa?
sopiiko siis uudemmasta tämä suoja vanhempaan autoon?
mitä kuvia yrittänyt tutkia, jarrunestesäiliön muoto uudemmissa erinlainen?
Re: 3B passatista kysymyksiä
toisessa takaovessa on ikkunaa vasten tuleva tiivistelista, jonka sisällä ilmeisesti metallivahvike, tuntuu olevan ruostetta, kun sitä rutistelee. tuon vaihtamiseksi saa oven purkaa, siihen ohjeita kiitos.
Vaihdoin tuon takaoven listan 4 vuotta sitten. Muistaakseni en ovea purkanut. Aika kallis tiiviste, maksoin 58 €.
Re: 3B passatista kysymyksiä
kuvassa öljytason anturi vai? muita en öljypohjasta löytänyt.
vaihto: vanha irti ja uusi paikalle, ei siis mitään muuta ihmeellistä tarvitse tehdä?
vaihto: vanha irti ja uusi paikalle, ei siis mitään muuta ihmeellistä tarvitse tehdä?
Re: 3B passatista kysymyksiä
Tasoanturi juu, en tiedä varmaksi sanoa mutta voisin kuvitella tuon olevan pohjan läpi öljyn joukossa eli jos nyppäät irti niin möhnät valuu mukana alas.
Se kaukalo oli vasta 3BG:ssä mutta sopii kyllä tavisberttaankin ok, kunhan löydät tosiaan sopivalla säiliön reiällä varustetun.
Se kaukalo oli vasta 3BG:ssä mutta sopii kyllä tavisberttaankin ok, kunhan löydät tosiaan sopivalla säiliön reiällä varustetun.
Re: 3B passatista kysymyksiä
juu jarrunestesäiliöitä on ilmeisesti 2 eri mallia, pyöreempi ja suorakaiteenmuotoinen.
auto oli nyt parisen viikkoa ilman akkua, ei millään pirullakaan käynnistynyt! pyöritti kyllä, muttei luvannutkaan. ajonestoa ei herjannut, enkä muutakaan outoa huomannut.
oisko ollut 7 startti kun lähti käymään. jonka jälkeen sammutin ja käynnistin monta kertaa, ei ongelmaa.
bensapumpun surinaa en huomannut kuulustella? (ajettu 250tkm)
tuli mieleen, nyt kun auto oli ilman sähköä jonkin aikaa, hukkaako se jotakin asetuksia tms?
2000 vuoden passat variant 1.8 20V koneella.
auto oli nyt parisen viikkoa ilman akkua, ei millään pirullakaan käynnistynyt! pyöritti kyllä, muttei luvannutkaan. ajonestoa ei herjannut, enkä muutakaan outoa huomannut.
oisko ollut 7 startti kun lähti käymään. jonka jälkeen sammutin ja käynnistin monta kertaa, ei ongelmaa.
bensapumpun surinaa en huomannut kuulustella? (ajettu 250tkm)
tuli mieleen, nyt kun auto oli ilman sähköä jonkin aikaa, hukkaako se jotakin asetuksia tms?
2000 vuoden passat variant 1.8 20V koneella.
Re: 3B passatista kysymyksiä
Ei ole mitään asetuksia, kuulostaa siltä että polttoainelinjasto päässyt tyhjenemään.
Re: 3B passatista kysymyksiä
bensapumppu "vuotanut" paineet pois vai mitä tarkoitat?
Re: 3B passatista kysymyksiä
Paha mennä sanomaan kun en tunne bensavehkeiden sielunelämää, mutta selkeästi jostain pääsee korvausilmaa järjestelmään jolloin tavara valuu joko takaisin tankkiin, maahan tai sylintereihin.
Re: 3B passatista kysymyksiä..vikoja ja niiden korjauksia.
hantin puolella lattiamatto märkä, edessä ja takana, passatin tyyppivika, mikä oli tiedossakin.
raitisilmakotelon "tiiviste" aivan märkä, josta löytyi selvät vesijäljet lämmityslaitteen kautta lattialle. kotelo kiinni korissa kolmella mutterilla. kotelon alle parempi tiiviste, johon vielä liimamassaa tiivistykseksi.
myös sisätilapistokkeen läpivienti tehty reilulla kädellä ilmastoinnin putkien kohdalta.
teen uuden paremman läpiviennin tulipeltiin, jossa oli sille tilaa.
raitisilmakotelon "tiiviste" aivan märkä, josta löytyi selvät vesijäljet lämmityslaitteen kautta lattialle. kotelo kiinni korissa kolmella mutterilla. kotelon alle parempi tiiviste, johon vielä liimamassaa tiivistykseksi.
myös sisätilapistokkeen läpivienti tehty reilulla kädellä ilmastoinnin putkien kohdalta.
teen uuden paremman läpiviennin tulipeltiin, jossa oli sille tilaa.
Re: 3B passatista kysymyksiä..vikoja ja niiden korjauksia.
Noi lisätiivistykset ei välttämättä auta, jos itse syytä ei korjaa. Eli akkukaukalon vedenpoistoaukot kannattaa tarkastaa ja aukaista jos on tukossa.
Kun vedet poistuu tuolta niin kuin normaalisti pitäisi, niin ei vettä pääsee koskaan kertymään niin paljoa, että pinta nousisi liian korkeaksi.
Kun vedet poistuu tuolta niin kuin normaalisti pitäisi, niin ei vettä pääsee koskaan kertymään niin paljoa, että pinta nousisi liian korkeaksi.
Re: 3B passatista kysymyksiä..vikoja ja niiden korjauksia.
juu jäi mainitsemmatta, että poistin nuo tulpat kokonaan, aivan tukossahan nuo olivat.
tulppia on 2 kpl, toinen akun alla ja toinen jarrutehostimen alapuolella.
tulppia on 2 kpl, toinen akun alla ja toinen jarrutehostimen alapuolella.
Re: 3B passatista kysymyksiä..vikoja ja niiden korjauksia.
entinen omistaja oli viime katsastukseen vaihtanut etupäähän paljon niveliä, jotta sai leiman.
ratti on kuitenkin hieman vinossa ja mukana tulleista kesärenkaista 1 oli kulunut selvästi reunasta. pyöränsuuntauksen ajattelin tehdä, ettei uudet kesärenkaat menisi heti piloille.
mistä kohtaa säädetään etupäästä pyörän kallistumaa, eli camber kulmaa?
ratti on kuitenkin hieman vinossa ja mukana tulleista kesärenkaista 1 oli kulunut selvästi reunasta. pyöränsuuntauksen ajattelin tehdä, ettei uudet kesärenkaat menisi heti piloille.
mistä kohtaa säädetään etupäästä pyörän kallistumaa, eli camber kulmaa?
Re: 3B passatista kysymyksiä..vikoja ja niiden korjauksia.
Ei sieltä löydy sellaista säätöruuvia. Jos säätää haluat niin kliksuttele tällaiset itsellesi: https://store.034motorsport.com/034moto ... 6-rs6.html
Onko auto kenties tonttiin asti ruuvattuna?
Onko auto kenties tonttiin asti ruuvattuna?
Re: 3B passatista kysymyksiä..vikoja ja niiden korjauksia.
meinaat ettei camberia pysty passatissa säätämään lainkaan?
kyllä tämä pidetään ihan vakio korkeudella, ei siis ole tarkoituskaan lähteä madaltamaan.
ihan mielenkiinnosta tuota kyselin, kun en säätöpaikkaa tuolta oikeen keksinyt, sen verran erikoisempi alustarakennelma, kun vertaa esim. mk-3 golffiin..
kyllä tämä pidetään ihan vakio korkeudella, ei siis ole tarkoituskaan lähteä madaltamaan.
ihan mielenkiinnosta tuota kyselin, kun en säätöpaikkaa tuolta oikeen keksinyt, sen verran erikoisempi alustarakennelma, kun vertaa esim. mk-3 golffiin..
Re: 3B passatista kysymyksiä..vikoja ja niiden korjauksia.
Kyllä näin on. Vajaavetoisissa ei ole takanakaan sitä säätöä, mutta nelikoissa sentään sellainen löytyy peräpäästä.
Jotkut ovat sitten viritelleet sinne ylätukivarsien pulttien tilalle epäkeskopultteja joilla saadaan myös camberia säädettyä pikkaisen: http://www.partstrain.com/store/details ... tion=Front
Jotkut ovat sitten viritelleet sinne ylätukivarsien pulttien tilalle epäkeskopultteja joilla saadaan myös camberia säädettyä pikkaisen: http://www.partstrain.com/store/details ... tion=Front
Re: 3B passatista kysymyksiä
Jultsu kirjoitti:Ei ole mitään asetuksia, kuulostaa siltä että polttoainelinjasto päässyt tyhjenemään.
auto oli reilu 2 viikko kuivumassa akun johdot irti, konehuoneen pesun jälkeen.
käynnistyi heti avaimesta kääntämällä! jaa-a ota näistä nyt selvää..?
pystyyko passatin moniurahihnan kiristimeen/ilmastointikompuran kiilanhihnan kiristimeen vaihtamaan laakerit, kuten joskus tein mk3-vr6 golffiin? molemmat rahisee, eli vaihtokunnossa, jossei noita pysty purkamaan.
-
- -
- Viestit: 65
- Liittynyt: 19.1.2007 23:39
Re: 3B passatista kysymyksiä..vikoja ja niiden korjauksia.
-toisessa takaovessa on ikkunaa vasten tuleva tiivistelista, jonka sisällä ilmeisesti metallivahvike, tuntuu olevan ruostetta, kun sitä rutistelee. tuon vaihtamiseksi saa oven purkaa, siihen ohjeita kiitos. ikkunat kalvotetaan, lähteekö ikkuna yläkautta vai alakautta pois?
Tiivistelistan sisällä on metallipidikkeitä. Ne ovat päässeet ruostumaan, siksi rutistellessa painuu ja on kuvan mukaan pateilla. Listan voi vaihtaa ilman oven purkua. Itse ostin käytetyn listasarjan jostain netistä parilla kympillä ja otin siitä tuon takaoven ikkunalistan.
Ikkuna(t) lähtee yläkautta pois. Takaikkuna on nylonholkki+kiristysholkki systeemillä kiinni hissikoneistossa. Lasissa on reikä, josta nylonholkki pujotetaan läpi, hieman hankala homma, mutta ajan kanssa se onnistuu. Ainakin sähköikkunallisessa versiossa on näin. Jossain tämän palstan syövereissä tai muualla Passat-palstoilla on ohjeita oven purkuun ja ikkunan kiinnitykseen.
Viimeksi muokannut Irwi Kaikkonen, 12.7.2017 11:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: 3B passatista kysymyksiä..vikoja ja niiden korjauksia.
kiitos neuvoista.
jos löydät ohjeet ikkunan pois ottamiseen, laita vaan tänne.
on vielä tekemättä, projekti nyt hiukan jäähyllä hetken aikaa..
jos löydät ohjeet ikkunan pois ottamiseen, laita vaan tänne.
on vielä tekemättä, projekti nyt hiukan jäähyllä hetken aikaa..
Re: 3B passatista kysymyksiä
hanski kirjoitti:auto oli nyt parisen viikkoa ilman akkua, ei millään pirullakaan käynnistynyt! pyöritti kyllä, muttei luvannutkaan. ajonestoa ei herjannut, enkä muutakaan outoa huomannut.
oisko ollut 7 startti kun lähti käymään. jonka jälkeen sammutin ja käynnistin monta kertaa, ei ongelmaa.
bensapumpun surinaa en huomannut kuulustella? (ajettu 250tkm)
tuli mieleen, nyt kun auto oli ilman sähköä jonkin aikaa, hukkaako se jotakin asetuksia tms?
2000 vuoden passat variant 1.8 20V koneella.
hyvin todennäköinen vika löytyi! auto on tosiaan 2000 mallinen, bensasuodattimessa luki: 23.10.99 ja on ALKUPERÄINEN!
autoon on hyvin kattava huoltokirja merkkileimoilla, eikö bensaautoissa suodattimelle ole mitään vaihtoväliä määrätty?
-
- -
- Viestit: 65
- Liittynyt: 19.1.2007 23:39
Re: 3B passatista kysymyksiä..vikoja ja niiden korjauksia.
linkki1
linkki2
linkki3
linkki4
linkki5
linkki6
linkki7
linkki8
Tuossa muutama linkki takaikkunoista ja niiden irroituksesta ja kiinnityksestä.
Ihan kirjoittamalla Googleen "passat 3b rear door window" hauksi näitä löytyy. Vielä jos lisää sanan "dowel" tai "pin" tuohon hakuun loppuun, saa yksityiskohtia kiinnityksestä. Noiden urlien lisäksi löytyi youtube videoita asiasta. Jos saksa taipuu, voi myös sillä kielellä etsiä ohjeita.
Joissain yllämainituissa ohjeissa on kerrottu, että ikkunalistoja pitäisi irroittaa, jotta ikkunan saisi pois. Näin ei kuitenkaan ole, vaan ikkuna tulee pois ilman listojen irroittelua.
linkki2
linkki3
linkki4
linkki5
linkki6
linkki7
linkki8
Tuossa muutama linkki takaikkunoista ja niiden irroituksesta ja kiinnityksestä.
Ihan kirjoittamalla Googleen "passat 3b rear door window" hauksi näitä löytyy. Vielä jos lisää sanan "dowel" tai "pin" tuohon hakuun loppuun, saa yksityiskohtia kiinnityksestä. Noiden urlien lisäksi löytyi youtube videoita asiasta. Jos saksa taipuu, voi myös sillä kielellä etsiä ohjeita.
Joissain yllämainituissa ohjeissa on kerrottu, että ikkunalistoja pitäisi irroittaa, jotta ikkunan saisi pois. Näin ei kuitenkaan ole, vaan ikkuna tulee pois ilman listojen irroittelua.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa