Moro, ny rupes lukot portterissa vittuilemaan heti olan takaa, että piti jo väliseinä purkaa perältä, että pääs autoon..
Kaikki ongelmat alkoi siitä kun kaukosäädin lakkasi yhtäkkiä pelittämästä, soittimen vaihdon jälkeen huomasin asian. Voiko tällä olla jotain yhteyttä asiaan? Samalla huomasin, että valosummeri ei kans pelitä enään.
Kuskin oven lukkopesä on pelkästään yhteydessä keskuslukkoon ja se lakkasi kans toimimasta, aluksi toimi kun vähän aikaa ränkläsi nyt ei enään ollenkaan. Voiko lukkopesälle antaa jotain hoitoa, että rupeaisi toimimaan? Sen verran sain sen toimimaan että kerran sain lukkoon ja auki ja koitin ohjekirjan ohjeiden mukaan synkronoida kaukosäädintä uudelleen, ei onnistunut (patteri on vaihdettu)
Nyt tilanne on se että kaukosäädin ei toimi eikä oveja saa laitettua eikä tohdikaan laittaa kuskin ovesta lukkoon. Marmoritiskiltä uusi lukkopesä vanhoille avaimille 270€, ei kiitos.
Ongelmaahan ei olisi mikäli kaukosäädin toimisi, missähän vika voisi olla?
Jos ostan alvadilta, uuden lukkopesän (49€) siihen uudella avaimella, vaikuttaako se keskuslukon ja kaukosäätimen toimintaan?
Kiitos jo etukäteen jos joku viisas osaisi neuvoa :)
Transporter T5 keskuslukko, lukkopesä/kaukosäädin
Valvoja: ffp jäsenet
Re: Transporter T5 keskuslukko, lukkopesä/kaukosäädin
Jos voisit hieman tarkentaa tuota lukkopesän toimintaa...
Siis eikö avain käänny? Vai eikö avaimen kääntäminen avaa ja/tai lukitse ovea?
Jos avain (ja lukkopesän sisäosa) kääntyy normaalisti on vika muualla kuin itse lukkopesässä.
Tämä kun sattumoisin on itsellekin ajakohtainen aihe kun emännän polossa myös lukot oikuttelee ja nähtävästi tuossa portterissa on samat lukkorungot oven sisällä.
Polossa vänkärin ovi ei aukea, lukkonuppi kyllä nousee kahvasta/keskuslukolla mutta menee välittömästi takaisin alas.
Ja kauko-ohjaus ei toimi ollenkaan. En tiedä liittyykö mitenkään toisiinsa...
Siis eikö avain käänny? Vai eikö avaimen kääntäminen avaa ja/tai lukitse ovea?
Jos avain (ja lukkopesän sisäosa) kääntyy normaalisti on vika muualla kuin itse lukkopesässä.
Tämä kun sattumoisin on itsellekin ajakohtainen aihe kun emännän polossa myös lukot oikuttelee ja nähtävästi tuossa portterissa on samat lukkorungot oven sisällä.
Polossa vänkärin ovi ei aukea, lukkonuppi kyllä nousee kahvasta/keskuslukolla mutta menee välittömästi takaisin alas.
Ja kauko-ohjaus ei toimi ollenkaan. En tiedä liittyykö mitenkään toisiinsa...
Kyllä se lukkopesä jumittaa ei välillä kääntynyt mihinkään ja tieten käytin liikaa voimaa kun yritin hädissää saada ovea auki, niin nyt avain pyörii lukkopesässä molempiin suuntiin jonkin verran mutta minkäänlaista tuntoa siinä ei ole eikä lukot reagoi... hetki sitten sain pari kertaa toimimaan, mutta silloinkin kuulu ihme naksahduksia lukosta kun väänsi ja nyt taas ei toimi ollenkaan..
-
- -
Kuulostaa siltä että itse ainakin vaihtaisin sen lukkomekanismin kokonaisuudessaan ja korjaussarjan siihen lukkopesään
Itse vaihtelin Poloseen juuri tuon oven sisään tulevan lukkomodulin ja jos oikein tulkkasin niin sulle olisi samanlainen sopiva tuohon portteriin.
Itse päädyin romikselta ostettuun vähänajetusta luovuttajasta kun en noihin aftermarketti tavaraan tuossa asiassa luottanut.
Se onko marmorilla myynnissä korjausarjaa itse lukkopesään ja sen osiin en osaa sanoa mutta Ebay varmaan tuottaa tulosta ja jos ei niin sitten lähtisin metsästään purkuosana tuotakin.
Joku viisaammista voisi sanoa että kykeneekö esim lukkoseppä tekemään purkuosapesälle sarjoituksen nykyiseen avaimeen sopivaksi sikäli mallikappale on olemassa.
Se että valosummeri ei reagoi viittaisi siihen että lukkomekanisimin ns ovi microkytkin on rikki eli luulee että ovi on kiinni siksi ei siihen reagoi oikein.
Itsellä joskus kävi niin että paritus auton ja avaimen välillä hukkui ja luulin että avain rikki tms ..Ei auttanut perinteinen paritus vaan jouduin Vcds llä parittaamaan avaimen takaisin autoon.
Ja noihin radioavainperiin sen verran että katselisin kyseistä härpäkettä Ebaysta koska sieltä semmoisen saa aikas edukkaasti versus marmori. Ebay hinta kiinaperälle noin 10/15 eukkaa kotiin kuljetettuna kun OEM perä marmorilta luokkaa 80Euroa.
Itsellä kiinaperä käytössä ja hyvin on toiminut.
Josko tuosta nyt jotain vinkkiä olisi....
Itse vaihtelin Poloseen juuri tuon oven sisään tulevan lukkomodulin ja jos oikein tulkkasin niin sulle olisi samanlainen sopiva tuohon portteriin.
Itse päädyin romikselta ostettuun vähänajetusta luovuttajasta kun en noihin aftermarketti tavaraan tuossa asiassa luottanut.
Se onko marmorilla myynnissä korjausarjaa itse lukkopesään ja sen osiin en osaa sanoa mutta Ebay varmaan tuottaa tulosta ja jos ei niin sitten lähtisin metsästään purkuosana tuotakin.
Joku viisaammista voisi sanoa että kykeneekö esim lukkoseppä tekemään purkuosapesälle sarjoituksen nykyiseen avaimeen sopivaksi sikäli mallikappale on olemassa.
Se että valosummeri ei reagoi viittaisi siihen että lukkomekanisimin ns ovi microkytkin on rikki eli luulee että ovi on kiinni siksi ei siihen reagoi oikein.
Itsellä joskus kävi niin että paritus auton ja avaimen välillä hukkui ja luulin että avain rikki tms ..Ei auttanut perinteinen paritus vaan jouduin Vcds llä parittaamaan avaimen takaisin autoon.
Ja noihin radioavainperiin sen verran että katselisin kyseistä härpäkettä Ebaysta koska sieltä semmoisen saa aikas edukkaasti versus marmori. Ebay hinta kiinaperälle noin 10/15 eukkaa kotiin kuljetettuna kun OEM perä marmorilta luokkaa 80Euroa.
Itsellä kiinaperä käytössä ja hyvin on toiminut.
Josko tuosta nyt jotain vinkkiä olisi....
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”