Ehtoota. Potilaana 3b passatti, johon vaihdoin kuskin puolelle eteen sisemmän raidetangon pään, sekä alhaalle etummaisen tukivarren. Raidetangon irroituksessa laskin kierrosten määrän, jotta uusi nivel tulisi oikeaan kohti. Vanha ja uusi nivel mitattu, ja ne olivat saman mittaisia.
Vaihdon jälkeen auton ollessa vielä ylhäällä, rengas näyttäisi olevan suorassa. Lattialle laskettuna renkaaseen tulee jäätävä määrä haritusta. (Renkaan etureuna sojottaa sivulle) Ylös nostettuna rengas osoittaa taas oikeaan suuntaan.
Pyörittelin ulompaa raidetangon päätä todella paljon ulospäin, että renkaat lattiassa kyseinen rengas osoittaa jotakuinkin oikeaan suuntaan. Nyt tuota kuskin nurkkaa nostaessa rengas kääntyy aurauksen puolelle.
Koeajolla tasaisella pinnalla auto kulkee kohtuu suoraan, mutta heitoissa/montuissa auto pomppii minne sattuu. Ei kait tuon harituksen/aurauksen pitäisi näkyä noin vahvasti autoa nostaessa/laskiessa?? Kokeilin myös vanhalla tukivarrella, muttei ollut vaikutusta suuntaa tai toiseen.
Mikähän tuolla noin vituralleen meni? Veikkauksia?
Passat 3b renkaan haritus
Valvoja: ffp jäsenet
Re: Passat 3b renkaan haritus
Raidetangonpää väärinpäin olka-akselissa? Pitäis muistaakseni olla alapuolella ja jos sen laittaa yläpuolelle niin tommoinen ongelma vois hyvinkin tulla.
Re: Passat 3b renkaan haritus
Luultavasti raidetangon päähän sielä on viturallaan. Keulan muodosta johtuen _yleensä_ muodostuu illuusio jonka takia eturenkaat näyttävät harittavan, mutta mikä on "jäätävästi"..
Re: Passat 3b renkaan haritus
Voi #¤&!"=%... Tuo raidetangonpää oli se syyllinen... Nyt pyöräytetty sinne alapuolelle, eikä rengas vinksota ja auto kulkee suoraan. Tiedä sitten miten miellin tuon laitettavaksi päälypuolelle. Nöyrä kiitos yllä oleville vinkeistä.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa