Morjesta.
Tuli boraan ongelmaa abs:ien kanssa. Vika alkoi satunnaisina abs valon välähdyksinä mittaristossa. Tällä hetkellä vika edennyt siihen pisteeseen, että abs vikavalo syttyy aina jarrua voimakkaammin painaessa. Ja se sammuu, kun päästää polkimen ylös.
Vag-comilla tarkistettu koodit, mutta minkäänlaista koodia ei jää vikamuistiin.
Yhteys vag-comn ja abs yksikönvälillä katkeaa, kun jarruttaa ja vikavalo syttyy.
Tällä hetkellä on tarkistettu jarruvalokatkaisijan toiminta ja akun päällä olevat sulakkeet. Niistä ei löytynyt vikaa.
Voisiko tämmöisen vian aiheuttaa abs ohjainlaite?
Auto on vuodelta 1999 eli ei vielä obd 2 laite
moottori on 1.6 akl
autossa ei ole esp:tä
vw bora abs ongelma
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viesti:
Re: vw bora abs ongelma
Onko vikakoodit saatu luettua kuinka pian valon syttymisen jälkeen? Jotkut koodit poistuvat kymmenen käynnistyksen jälkeen.
Jotenkin kuulostais viran syötön ongelmalta. Valo syttyy kun yksikkö tarvii tehoa? Mulla oli A3:ssa vikaa sulakepohjassa. Itse sulakkeet oli kunnossa.
Ja kyllä tuossa on OBD-II -järjestelmä.
Jotenkin kuulostais viran syötön ongelmalta. Valo syttyy kun yksikkö tarvii tehoa? Mulla oli A3:ssa vikaa sulakepohjassa. Itse sulakkeet oli kunnossa.
Ja kyllä tuossa on OBD-II -järjestelmä.
Re: vw bora abs ongelma
Koodit on luettu heti kun valo on syttynyt. Mitää koodia ei jäänyt muistiin abs järjestelmästä. Airbag järjestelmään oli tallentunut koodi matalasta jännitteestä.
Vika taisi ratketa. Piti palata perus asioide äärelle. Akku ei ilmeisesti ottanut kunnolla virtaa vastaan, vaikka se ei kovin vanhakaan ollut. Ajon jälkeen akun varaus näytti 12.3 volttia. Kokeilin kuormittaa akkua laittamalla sähkölaitteita autosta päälle. Akun varaus tippui 11 volttiin. Vaihdoin kokeeks toisen akun ja vikavalo lakkasi syttymästä ja abs toimii hyvin.
Kaikenlaista kiusaa se sähkönpuute voikin aiheuttaa.
Vika taisi ratketa. Piti palata perus asioide äärelle. Akku ei ilmeisesti ottanut kunnolla virtaa vastaan, vaikka se ei kovin vanhakaan ollut. Ajon jälkeen akun varaus näytti 12.3 volttia. Kokeilin kuormittaa akkua laittamalla sähkölaitteita autosta päälle. Akun varaus tippui 11 volttiin. Vaihdoin kokeeks toisen akun ja vikavalo lakkasi syttymästä ja abs toimii hyvin.
Kaikenlaista kiusaa se sähkönpuute voikin aiheuttaa.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”