Mulla pesurissa ollut aina huono suihku vasemmalla. Nyt on oikeallakin kun suuttimen kiinnitys klipsu katkesi eikä suutin pysy kunnolla asennossaan. Vasen suutin(kin) on painettu paineilmalla väärään suuntaan puhtaaksi mutta eipä se paljon auttanut.
Pesurin pumpun tiiviste on vaihdettu kertaalleen ja taas ehkä vuotaa sieltä kun tyhjenee aika nopeaan ja laskee vähän alle.
Ajovalojen pesurit on jo aiemmin poistettu käytöstä eli ne ei ainakaan aiemmin hukannut nesteitä eikä paineita. Näkyviä vuotoja ei ole letkustoissa, mutta tutkitaan kyllä.
Saako pesurisuuttimia uusia? Mistään muualta kuin marmorilta, sekin kelpaa jos ei sika hinta. Olin katsovinani, että ne olisivat kiinteät letkuihin mutta ei kai voi olla?
Vaikuttaako pesurin pumpun tiivistevuoto paineen tuottamiseen? Eihän se periaatteessa pitäisi jos imupuoli on nesteessä.
Passat 3BG tuulilasin pesua kuntoon
Valvoja: ffp jäsenet
Re: Passat 3BG tuulilasin pesua kuntoon
Munulla on 3B:ssä sama ongelma kuskin puolella. Suihku on huono kuin eturauhasvaivaisella. Tai oikeammin sitä ei saa suunnattua tarpeeksi ylös. Hitaassa vauhdissa teho riittää, mutta taajamanopeuksista ylöspäin ylös jää likainen kohta, kun neste ei suihkua tarpeeksi ylös.
Re: Passat 3BG tuulilasin pesua kuntoon
Ilman lämmitystä oleva suutin volkkarilla noin 8€/kpl. Suuttimien säätöä ylöspäin kannattaa myös harkita ennen uusimista...
Re: Passat 3BG tuulilasin pesua kuntoon
p0wer kirjoitti:Ilman lämmitystä oleva suutin volkkarilla noin 8€/kpl. Suuttimien säätöä ylöspäin kannattaa myös harkita ennen uusimista...
Juu on koitettu säätää mutta kun ei ei anna kunnolla painetta toisessa ja toisessa kiinnitysklipsi vähän rikki joten ei pysy asennossaan kunnolla vaikka säätäisi.
Re: Passat 3BG tuulilasin pesua kuntoon
Pesurin pumpun vaihdoin Motonetista saatavaan 10 euron tarvikepumppuun, ei ollut vika pumpun pumppaustehossa.
Tutkimalla alkoi selvitä, että ainakin vasen suutin menettää paineitaan letkujensa liitoksista. Mielestäni letkut ovat ehjät, mutta moni liitos alkaa hivenen kastua kun on ensin ne kuivannut ja sitten antaa painetta. Tiivistelin LVI-miesten PTFE nauhalla, mutta sitten napsahti saakeli poikki se Y-haara joka on vasemman suuttimen kohdalla jakamassa letkun oikealle suuttimelle.
Ehkä marmorilta saa sen pelkän Y-haaroitin osan.
Nyt vasemman letku tulpattu pultilla letkussa, vaikuttaisi että paineet oikealle suuttimelle kasvoi.
Suuttimissani on muuten lämmitys.
Tutkimalla alkoi selvitä, että ainakin vasen suutin menettää paineitaan letkujensa liitoksista. Mielestäni letkut ovat ehjät, mutta moni liitos alkaa hivenen kastua kun on ensin ne kuivannut ja sitten antaa painetta. Tiivistelin LVI-miesten PTFE nauhalla, mutta sitten napsahti saakeli poikki se Y-haara joka on vasemman suuttimen kohdalla jakamassa letkun oikealle suuttimelle.
Ehkä marmorilta saa sen pelkän Y-haaroitin osan.
Nyt vasemman letku tulpattu pultilla letkussa, vaikuttaisi että paineet oikealle suuttimelle kasvoi.
Suuttimissani on muuten lämmitys.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 28 vierailijaa