
Kohteena on siis tuollainen vajaa 260tkm ajettu vanha taksi 1.9 BLS moottorilla, DPF:llä ja DSG7 vaihteistolla, eli jossain vaiheessa saattaa kiroilua kuulua ;)
Kaikista kauhuskenarioista huolimatta tuo vaikutti viime syksynä ihan kelpo autolta ja seitsenpaikkaisena puolti paikkaansa meille.
Varustelupaketiltaan tuo taitaa olla freestyle? eli löytyy bi-xenonit staattisilla sekä dynaamisilla kaarrevaloilla, automaatti-ilmastointi ja tehdasasenteinen webasto, parkkitutkat ja park-assist toiminto.
Ostaessa alla oli 16" Atlanta? vanteet ja maavaraa enemmän kuin crosstouranissa

Emäntä ajeli noita sivuteitä vähän kehnoilla talvirenkailla viimetalven ja luistonesto ja ajonvakautus piti huolen että keväällä saikin laittaa koko jarrusetin uusiksi.
Ihan loppuun ajetut jarrut sitten löytyikin kyljestä ja piti tilata autodudelta paketti että saa pintaa vähän paremmaksi.


Huonokuntoiset tiet olivat sitten saaneet alustankin antautumaan talven aikana ja eteen tuli vaihdettua kaikki puslat uusiin, tukivarsien takapusliksi tuli Meylen HD mallit.
Puslien vaihdosta huolimatta pieni kolahtelu terävissä montuissa säilyi ja kun sain vaihdettua nuo originaali 16" vanteet lähipiiristä 18" Dezentin RH vanteisiin, takapääkin alkoi kolisemaan :D
Taka-alatukivarsien puslia vaihtaessa huomasin että kuskinpuolen takajousikin on poikki ja ylätukivarren ja akseliston/korin välisetkin puslat ovat vähän haperot...
Ei auttanut muu kuin laittaa repullinen febin takapuslia, febin etuiskareiden yläpäät sekä FK:n AK-Street alustasarja tilaukseen
Viime viikon lopulla sain alustan kuntoon ja kolinat loppuivat siihen toistaiseksi.




Säätövaraahan tuossa vielä olisi alaspäin, mutta taidan toistaiseksi antaa olla noin :)
Edit. Linkit uusittu, näinköhän kuvia on liikaa/ovat liian isoja




















Nyt ahdin on paikoillaan ja egr tulpattu. Hiukkasloukku on kaverilla hitsattavana, kun katsoin että mitä se on syönyt, sama kaveri tekee tuohon pakosarjan egr lähtöön laipan metalliputkella, josta saa otettua pakopainemittarille lähdön. Nuo varmaan saa huomenna, niin pääsee niputtamaan loppuun tuota.




Vaikutti ihan laadukkaan oloiselta setiltä. Tmgltäkin tuli toimitusvahvistus kytkinpaketista maanantai-iltana, tuurillaan ensi viikolla pääsee vaihtamaan. Kytkimen vaihto tulee ihan tarpeeseen eilisen Jyväskylän reissun jälkeen. Tdituningin Hannu "vähän" sääteli ohjelmaa, täytyy kyllä arvostaa kaverin ammattitaitoa ja kiinnostusta aiheeseen. Dpf mallin nokka vähän rajoittaa suuttimien tuottoa, mutta ahtimessa riittää vielä hyvinkin kapasiteettia. Jossain vaiheessa on varmaan ihan järkevää pistää nostajat vaihtoon, niin samalla sitten parempi nenäkeppikin. Parillisten vaihteiden kytkimellä ei ole puolella kaasulla mitään pitoa, parittomat pitää hyvin vaikka vääntöä saattaa löytyä aika paljon enemmän kuin se 250nm. Tuon kytkinhomman kun saa vielä alta pois, niin sit alkaa perhebussi tuntumaan siltä miltä sen olisi pitänyt tuntua tullessaan tehtaasta ulos.





















