Corrado 16VG60 -> G60 syncro
Valvoja: ffp jäsenet
Re: Corrado 16VG60 -> G60 syncro
Edellisissä kuvissä näkyy laipioiden takareunoissa ovaalit reiät joille löytyi korista vastaavat reiät. Niiden avulla sai laipion takareunan kohdistettua.
Pohjapelti rupesi lopulta asettumaan pienen taljaamisen tuloksena. Puretut pistehitsaukset osui kohdalleen ja takareunaan oli tehty kanttauksia ja väistöjä korin muotoihin.
Pohjapelti rupesi lopulta asettumaan pienen taljaamisen tuloksena. Puretut pistehitsaukset osui kohdalleen ja takareunaan oli tehty kanttauksia ja väistöjä korin muotoihin.
Re: Corrado 16VG60 -> G60 syncro
Pohja pois ja tukevammat hitsaussaumat
Tuossa on myös vahvikepalkki hitsattu laipioon kiinni. (kuten alkuperäinenkin)
Tuossa on myös vahvikepalkki hitsattu laipioon kiinni. (kuten alkuperäinenkin)
Re: Corrado 16VG60 -> G60 syncro
Piiloon jäävät laipioiden pinnat oli putsattu ja suojattu ennen asennusta. Seuraavaksi vähän ruosteita vielä pois ja epoxi pintaan.
Re: Corrado 16VG60 -> G60 syncro
Seuraavaksi laitoin korimassaa sisäkulmiin. Noihin pääsy pohjalevy paikallaan olisi ollut paljon vaikeampaa.
Re: Corrado 16VG60 -> G60 syncro
Seuraavaksi pohja taas paikalleen ja taljoilla tyhjät pois. alapuolelle pari heppiä ja yläpuolelta pistehitseillä nippuun.
Re: Corrado 16VG60 -> G60 syncro
Taljat pois ja alapuolelle saumat. Vaikka hitsauspisteet oli putsattu niin aika ikävästi nokesi hitsatessa. Noissa näkyy hyvin miten hankalaan paikkaan korimassa olisi pitänyt pursottaa..
Re: Corrado 16VG60 -> G60 syncro
Saumojen hionta/harjaus/siivous ja kerros epoxia päälle
Re: Corrado 16VG60 -> G60 syncro
Epoxin päälle tuli 2k-maali. Bilteman venemaali (jonka piti olla harmaata??)
Re: Corrado 16VG60 -> G60 syncro
Tässä vaiheessa oli vuorossa välitarkastus. Poikkeusupa edellytti peltitöiden tarkastuttamista ilman massausta sekä verhoilua. Näitä ei olisi pystynyt altapäin edes tarkastamaan auton ollessa ajokunnossa joten katsastuskonttorin kanssa sovittiin tarkastus tähän kohtaan. Peltitöistä otettiin kuvat varsinaista katsastusta varten jolloin kasaaminen/rakentaminen pystyi jatkumaan järkevällä tavalla.
Tämän jälkeen pohjan massaus ja koteloihin suoja-aineet.
Tämän jälkeen pohjan massaus ja koteloihin suoja-aineet.
Re: Corrado 16VG60 -> G60 syncro
Seuraavana apurunko kaikkineen nippuun. Nivelet kunnostettu ja kasattu uusin rasvoin ja kumein. Perään uudet öljyt.
Teräksiset jarruputket ja teräspunosletkut.
Ja paikalleen...
Teräksiset jarruputket ja teräspunosletkut.
Ja paikalleen...
Re: Corrado 16VG60 -> G60 syncro
Seuraavaksi lähti kone nokalta. Menneeltä ajokaudelta tuli muutama korjausta vaativa kohde. Mm. yksi hajonnut kytkimen hydrauliputki. SRE paketti vaatii sen verran enemmän poljinvoimaa että tulipelti elää hieman ja putki murtui pääsylinterin juuresta. Polkimen joutui myöskin runnomaan aivan pohjaan ennen kuin kytkin irroitti. Tämä korjaantui teräspunosletkulla, uudella (eli vähän käytetyllä) työsylinterillä sekä prikalla kytkinkopassa olevan nastan alle. (sai painelaakeria ihan vähän lähemmäksi kytkintä)
Samalla vaihtui startti uudempaan. Myös vaihteen siirtäjätorni vaihtui 02R laatikon malliin. Tähän joutui hankkimaan mk4 tyyppisen vastapainolimpun
Onnistuin hukkaamaan aikanaan mukana tulleen pohjatulpan joten sen joutui nyt hankkimaan.
Moottoriin vaihtui tarvike mallinen hall-anturi alkuperäisvaraosaksi.
Samalla tuli koitettua muovin hitsausta. Ilmanputsarikoteloa piti hieman muokata
päältä
alta
Samalla vaihtui startti uudempaan. Myös vaihteen siirtäjätorni vaihtui 02R laatikon malliin. Tähän joutui hankkimaan mk4 tyyppisen vastapainolimpun
Onnistuin hukkaamaan aikanaan mukana tulleen pohjatulpan joten sen joutui nyt hankkimaan.
Moottoriin vaihtui tarvike mallinen hall-anturi alkuperäisvaraosaksi.
Samalla tuli koitettua muovin hitsausta. Ilmanputsarikoteloa piti hieman muokata
päältä
alta
Re: Corrado 16VG60 -> G60 syncro
Hyvää duunia oot tehny ja mahtavaa kuvamateriaalia!
Re: Corrado 16VG60 -> G60 syncro
Kiitos, noista peltitöistä tuli otettua vähän enemmän kuvia katsastuksen varalle.
Askin torni ei enää vanhan keppimekaniikan ja vaijereiden kanssa sovi joten nykyaikaisempi tuli tilalle. Tästä vinkistä (ja monesta muusta neuvosta ja avusta) täytyy kyllä kiittää Pioneer86:sta. Corradoihin (sekä golffiin isommalla kardaanitunnelilla) sopii polon 1.4tdi:n keppimekaniikka suoraan. Nämä vain ovat purkuosina erittäin harvinaisia mutta tähän onneksi riittää kun hankkii kuoren, pohjalevyn sekä vipulätkän. Loput osat saa mk4 uudemman mallisesta keppipaketista ja niitä on jo paljon paremmin tarjolla.
Tuo paketti käy siis suoraan vanhoihin kiinnityksiin. Tuon tyyppisessä on ilmeisesti toinen vaijeri aavistuksen pidempi joten tein siihen budjettiratkaisun.
Tuolla ratkaisulla liikkeet osuvat hyvin kohdalleen (ei ilmeisesti pakollinen, mitä maailmalla ovat tehneet..) ja vaijerin säätö riittää hienosti. Ja säätöön meni pari minuuttia.. Tigillä varovasti sulatti sinkityksestä putsatun uppokantaruuvin vaijerin päähän ja nivel perään. Kepin alapäästä otti nivelpallon irti ja paikka uppokantaruuville.
Lopuksi lyhensin keppiä mitä pystyi ja laitoin alkuperäisen nupin ja "elvytetyn" nahkapussin. Paikallaan eroa ei pysty näkemään mutta tuntuman puolesta paluuta vanhaan ei ole. ikinä. =)
Nii, ja täähän toimii myös 02M-askeille...
Tuossa osto-osat
6N0 711 061 A House
6N0 711 090 A Ground plate
6N0 711 611 C Choise arm
vortexilta tarinaa ja kuvaa..
Askin torni ei enää vanhan keppimekaniikan ja vaijereiden kanssa sovi joten nykyaikaisempi tuli tilalle. Tästä vinkistä (ja monesta muusta neuvosta ja avusta) täytyy kyllä kiittää Pioneer86:sta. Corradoihin (sekä golffiin isommalla kardaanitunnelilla) sopii polon 1.4tdi:n keppimekaniikka suoraan. Nämä vain ovat purkuosina erittäin harvinaisia mutta tähän onneksi riittää kun hankkii kuoren, pohjalevyn sekä vipulätkän. Loput osat saa mk4 uudemman mallisesta keppipaketista ja niitä on jo paljon paremmin tarjolla.
Tuo paketti käy siis suoraan vanhoihin kiinnityksiin. Tuon tyyppisessä on ilmeisesti toinen vaijeri aavistuksen pidempi joten tein siihen budjettiratkaisun.
Tuolla ratkaisulla liikkeet osuvat hyvin kohdalleen (ei ilmeisesti pakollinen, mitä maailmalla ovat tehneet..) ja vaijerin säätö riittää hienosti. Ja säätöön meni pari minuuttia.. Tigillä varovasti sulatti sinkityksestä putsatun uppokantaruuvin vaijerin päähän ja nivel perään. Kepin alapäästä otti nivelpallon irti ja paikka uppokantaruuville.
Lopuksi lyhensin keppiä mitä pystyi ja laitoin alkuperäisen nupin ja "elvytetyn" nahkapussin. Paikallaan eroa ei pysty näkemään mutta tuntuman puolesta paluuta vanhaan ei ole. ikinä. =)
Nii, ja täähän toimii myös 02M-askeille...
Tuossa osto-osat
6N0 711 061 A House
6N0 711 090 A Ground plate
6N0 711 611 C Choise arm
vortexilta tarinaa ja kuvaa..
Re: Corrado 16VG60 -> G60 syncro
Projektiin aikanaan hankittu purkugolffi oli pienimmällä viskolla ja sen mukana tullut kardaani ei käy isompaan viskoon. (eikä myöskään 02C:n perään) Onneksi tähän löytyi löytyi korvaava osa Laitilasta (kiitos Dopi =)
Kardaaniin nivelet vaihtui (samathan on pikkuvolkkareiden sisämurroksissa) mut ne nivelen suojakumit meinasi teettää enemmän töitä. Pitkän hakemisen ja googlaamisen jälkeen tilasin ebaystä formula fordin sisävetarin suojakumit (fast boot). Nuo ovat hieman korkeammat kuin orkkikset mut sopi kuitenkin ilman säveltämistä paikalleen.
Tuossa vielä osanumero jos joku tarvii vastaavia
Laakereiksi tuli mersun mallit ja koko komeus kävi dynaamisessa tasapainoituksessa.
Kardaaniin nivelet vaihtui (samathan on pikkuvolkkareiden sisämurroksissa) mut ne nivelen suojakumit meinasi teettää enemmän töitä. Pitkän hakemisen ja googlaamisen jälkeen tilasin ebaystä formula fordin sisävetarin suojakumit (fast boot). Nuo ovat hieman korkeammat kuin orkkikset mut sopi kuitenkin ilman säveltämistä paikalleen.
Tuossa vielä osanumero jos joku tarvii vastaavia
Laakereiksi tuli mersun mallit ja koko komeus kävi dynaamisessa tasapainoituksessa.
Re: Corrado 16VG60 -> G60 syncro
Eipä 02m keppihässäkkä paljoo modausta vaadi, että uppoo golffin/corron tunneliin. Mutta hyvää dataa tuokin.
Re: Corrado 16VG60 -> G60 syncro
Hienoa dokumentaatiota! Vaikuttaa aika paljon monimutkaisemmalta projektilta kuin Sciroccon nelivetoistaminen, ainakin koritöiden osalta :)
Re: Corrado 16VG60 -> G60 syncro
No mut sähköpuoli on sit helpompi.. =)
Seuraavaksi meni kardaani ja moottori paikalleen. Tuohon kardaanin linjaukseen ei meinannut löytyä ohjeita kovin helposti. Jenkkien foorumeilta ja julkaisuista löytyi sitten perustellut ohjeet. Linjaus ei kaiketi saisi olla täysin suora koska nivelten laakereissa ei silloin tapahdu liikettä joka saisi rasvan liikkumaan.
Löysin vielä kuvan golffin pohjasta jossa näkyy melko selvästi kuinka kardaani tekee pienen mutkan.
Rättinivel sitä vastoin saisi olla linjassaan joten leikkautin teräslaipat rättinivelten tilalle.
Noilla sai alku- ja loppupätkät suht hyvin linjattua askin sekä perän kanssa. Korikiinnikkeistä "siirsin" muttereita n. 5mm että sai paremmin osumaan tukilaakerin kiinnityksiin. Pari kertaa joutui kumivasaraa tarjoamaan kardaanitunneliin että tukilaakeri sopi nousemaan oikealle korkeudelle.
Etupäähän jatkoin hieman korin kannaketta ettei tarvinnut käydä muokkaamaan tukilaakerin runkoa. Noi kun oli onnistuneesti sovitettu pudotin kardaanin alemmas ja siivosin pinnat alustamassasta. Korikiinnikkeet tukilaakereihin kevyesti kiinni ja kardaani takas ylös. Heftaus ja taas kardaani alas. Ja tukevammat saumat.
Tässä vaiheessa meni vaihdekepin mekaniikka paikalleen, samoin lämpöeristeet. Kardaaniin vaihtui oikeat rättinivelet ja se pääsi myöskin paikalleen.
Muokattu ilmansuodatikotelokin vaikutti sopivan..
Seuraavaksi meni kardaani ja moottori paikalleen. Tuohon kardaanin linjaukseen ei meinannut löytyä ohjeita kovin helposti. Jenkkien foorumeilta ja julkaisuista löytyi sitten perustellut ohjeet. Linjaus ei kaiketi saisi olla täysin suora koska nivelten laakereissa ei silloin tapahdu liikettä joka saisi rasvan liikkumaan.
Löysin vielä kuvan golffin pohjasta jossa näkyy melko selvästi kuinka kardaani tekee pienen mutkan.
Rättinivel sitä vastoin saisi olla linjassaan joten leikkautin teräslaipat rättinivelten tilalle.
Noilla sai alku- ja loppupätkät suht hyvin linjattua askin sekä perän kanssa. Korikiinnikkeistä "siirsin" muttereita n. 5mm että sai paremmin osumaan tukilaakerin kiinnityksiin. Pari kertaa joutui kumivasaraa tarjoamaan kardaanitunneliin että tukilaakeri sopi nousemaan oikealle korkeudelle.
Etupäähän jatkoin hieman korin kannaketta ettei tarvinnut käydä muokkaamaan tukilaakerin runkoa. Noi kun oli onnistuneesti sovitettu pudotin kardaanin alemmas ja siivosin pinnat alustamassasta. Korikiinnikkeet tukilaakereihin kevyesti kiinni ja kardaani takas ylös. Heftaus ja taas kardaani alas. Ja tukevammat saumat.
Tässä vaiheessa meni vaihdekepin mekaniikka paikalleen, samoin lämpöeristeet. Kardaaniin vaihtui oikeat rättinivelet ja se pääsi myöskin paikalleen.
Muokattu ilmansuodatikotelokin vaikutti sopivan..
Re: Corrado 16VG60 -> G60 syncro
Polttoainetankki tuli golffista ja täyttökaulus passatista. Jostain syystä se istui paremmin... Polttoaineputket ja letkut vaihdoin tankin ja pumpun välistä kokonaan. Nostopumppu oli taas niin vaikeasti löytyvä et päädyin askartelemaan sen omatoimisesti..
Noista lähdettiin ja..
..tuommoinen siitä tuli. Tuo nostopumppu tosin tuli ekojen testiajojen kohdalla tiensä päähän. Liekö oli E85:n syytä, en tiedä..
Noista lähdettiin ja..
..tuommoinen siitä tuli. Tuo nostopumppu tosin tuli ekojen testiajojen kohdalla tiensä päähän. Liekö oli E85:n syytä, en tiedä..
Re: Corrado 16VG60 -> G60 syncro
Takajarrujen päivityksen myötä oli selvää ettei vanha käsijarru tule sellaisenaan käymään. Satulat tarvitsevat uudemman mallin vaijerit jotka eivät käy vanhan kepin kanssa yhteen. Eli vanhat vaijerit pois, samoin kahva pohjalätkineen. FR Ibizan kahva ja pohjalätkä tilalle ja johan istui mk4 nelikon vaijerit. (Oli tuohon väliin purkaamoreissukin mutta sieltä löytyneet kahvat eivät sitten kuitenkaan istuneet)
Kuvaa ei ole miten tunnelin muoveja piti muokata mutta hyvin pienellä siitä selvisi.
Kuvaa ei ole miten tunnelin muoveja piti muokata mutta hyvin pienellä siitä selvisi.
Re: Corrado 16VG60 -> G60 syncro
Jouduin käyttämään vanhat vaijereiden putket jolloin 10 sentin jatkot piti laittaa väliin. Uudempien putket on alumiinia eikä ne tuntuneet istuvan oikein mitenkään corradon pohjaan.
Re: Corrado 16VG60 -> G60 syncro
Vähän kintaalle jäi tila noiden takajarrujen kanssa. Koesovitin ylimääräisellä etuvanteella kasausvaiheessa miten hyvin tilaa ympärille jäisi. Eikä tilan puolesta ollut ongelmia.
Takavanteet on leveämmät eikä sieltä löytynyt ollenkaan niin paljoa tilaa. Ulompi jarrupala piti vaihtaa vähän käytettyyn ettei satula osu vanteen puoliin kiinni.
Ei vaan löydy helposti edullisia vanteita jotka menee nykyisten jarrujen ympärille..
Takavanteet on leveämmät eikä sieltä löytynyt ollenkaan niin paljoa tilaa. Ulompi jarrupala piti vaihtaa vähän käytettyyn ettei satula osu vanteen puoliin kiinni.
Ei vaan löydy helposti edullisia vanteita jotka menee nykyisten jarrujen ympärille..
Re: Corrado 16VG60 -> G60 syncro
Seuraavana oli pakoputkiston teko. Vanhan putkiston kolme läpivirtausvaimenninta oli jo parhaansa nähnyt eikä villoja löytynyt kuin hieman viimeisestä pöntöstä. Ekasta oli sisäputki irronnut ja se toimitti lähinnä helistimen virkaa.
Noista kuitenkin taka- ja keskipönttö oli vielä hyödynnettävissä pienellä korjailulla. Purku onnistui kun hioi vanhan sauman pois. Sisäputket eivät olleet hitsattuna kiinni.
Kuvassa näkyy se kaikki villa mitä oli jäljellä...
Takapönttöä lyhensin ~13 senttiä ja keskipönttöä ~3 senttiä. Uudet villat sisään ja tigillä sauma umpeen.
Noista kuitenkin taka- ja keskipönttö oli vielä hyödynnettävissä pienellä korjailulla. Purku onnistui kun hioi vanhan sauman pois. Sisäputket eivät olleet hitsattuna kiinni.
Kuvassa näkyy se kaikki villa mitä oli jäljellä...
Takapönttöä lyhensin ~13 senttiä ja keskipönttöä ~3 senttiä. Uudet villat sisään ja tigillä sauma umpeen.
Re: Corrado 16VG60 -> G60 syncro
Vanha hormi oli sen verran äänekäs että en halunnut jättää noiden kahden vaimentajan varaan hommaa. Kardaanitunnelin kohdalle ei vanha vaimennin olisi enää sopinut mitenkään mutta 3" putki on useammassa turboprojektissa maailmalla vielä mahtunut kardaanin alle.
Aikani koitin hakea tietoa noista vaimennintyypeistä ja tuli hankittua asiasta jenkkikirjallisuuttakin. Pieneen tilaan (halkaisijaan) sopivia vaimentimia on vähän tarjolla ja yksi sellainen spiraalilla toteutettu. Niitä näkyy olevan putken nimellismitalla tai sitten yksi koko ylöspäin periaatteella.
Jemmassa sattui olemaan tuota 3" ja sit 1 1/2" (ehkä?) putkea joten niiden mukaan piirsin ruuvin lehdestä levityskuvan ja leikkautin osat.
Noi sai ruuvipenkin ja lukkopihtien avulla vedettyä spiraaliksi jotka sitten hitsasin tyviputken ympärille.
Seuraavaksi piti saada muutoskappale 2,5" putkesta 3" putken sisämitalle. Nuo 2,5" putkenpätkät oli vähän kortilla mutta 60mm putkea oli reilummin. Levitystuurna piti kuitenkin sorvata umpikangesta niin tuo reilu kolme milliä ei siinä enää paljoa tuntunut. Eli tuurna sopiville mitoille, muutama 60mm putki päät oikaistuna prässille ja levittäen..
muutoskappaleen prässäys
Tuota kun vähän koputtelee vasaralla niin lähtee melko helposti tuurnan päältä pois. Samalla tavalla tein aiemmin kollektorin osan.
Tuossa vaimentimen päädyt heftattuna. (ja yksi harjoituskappale)
V-bandit tuli itämailta. Ainakin nuo vaikutti ihan asiansa ajavilta ja hitsattavuus oli hyvä.
Edit:
Tuossa vielä pari linkkiä jos toi vaimenninasia jäi mietityttämään.
Jenkkipaja
Tai sit googleen hauksi "spiral muffler"
Tuossa kirjassa on kans juttua
Aikani koitin hakea tietoa noista vaimennintyypeistä ja tuli hankittua asiasta jenkkikirjallisuuttakin. Pieneen tilaan (halkaisijaan) sopivia vaimentimia on vähän tarjolla ja yksi sellainen spiraalilla toteutettu. Niitä näkyy olevan putken nimellismitalla tai sitten yksi koko ylöspäin periaatteella.
Jemmassa sattui olemaan tuota 3" ja sit 1 1/2" (ehkä?) putkea joten niiden mukaan piirsin ruuvin lehdestä levityskuvan ja leikkautin osat.
Noi sai ruuvipenkin ja lukkopihtien avulla vedettyä spiraaliksi jotka sitten hitsasin tyviputken ympärille.
Seuraavaksi piti saada muutoskappale 2,5" putkesta 3" putken sisämitalle. Nuo 2,5" putkenpätkät oli vähän kortilla mutta 60mm putkea oli reilummin. Levitystuurna piti kuitenkin sorvata umpikangesta niin tuo reilu kolme milliä ei siinä enää paljoa tuntunut. Eli tuurna sopiville mitoille, muutama 60mm putki päät oikaistuna prässille ja levittäen..
muutoskappaleen prässäys
Tuota kun vähän koputtelee vasaralla niin lähtee melko helposti tuurnan päältä pois. Samalla tavalla tein aiemmin kollektorin osan.
Tuossa vaimentimen päädyt heftattuna. (ja yksi harjoituskappale)
V-bandit tuli itämailta. Ainakin nuo vaikutti ihan asiansa ajavilta ja hitsattavuus oli hyvä.
Edit:
Tuossa vielä pari linkkiä jos toi vaimenninasia jäi mietityttämään.
Jenkkipaja
Tai sit googleen hauksi "spiral muffler"
Tuossa kirjassa on kans juttua
Re: Corrado 16VG60 -> G60 syncro
Ei vaan löydy helposti edullisia vanteita jotka menee nykyisten jarrujen ympärille..
Jako varmaan 4x100..? Tuumakoko 16"..? Ja pitäisi mahtua Ibizan Brembojen ympärille..?
Re: Corrado 16VG60 -> G60 syncro
Juu, juurikin niin. Jos sopii brembojen ympärille niin sopii noitten takajarrujenkin kans. 15" käy kans. Jos joku haluaa myydä mulle todella edukkaasti compomotiven flatspoket 15" 4x100 ET20 niin ne sopii. =)
Muuten 15" voi unohtaa. Talvirenkaita ja ihan satunnaista ajamista varten koitan noita aika ajoin haeskella. Eli kalliit voi unohtaa. Jotkut kunnostettavat budjettihintaiset 16" siis..
Muuten 15" voi unohtaa. Talvirenkaita ja ihan satunnaista ajamista varten koitan noita aika ajoin haeskella. Eli kalliit voi unohtaa. Jotkut kunnostettavat budjettihintaiset 16" siis..
Re: Corrado 16VG60 -> G60 syncro
Azev A:t ainakin. Meikäläisellä on 9x16 sellaiset ja kasasin kerran Brembot irto-olkaan ja kokeilin että mahtuvat.
16" OZ:n Superleggerat ja Porschen D90:t on myös tullut kokeiltua. Nämä olivat 7" leveitä ja ET 35 nurkilla.
16" OZ:n Superleggerat ja Porschen D90:t on myös tullut kokeiltua. Nämä olivat 7" leveitä ja ET 35 nurkilla.
Re: Corrado 16VG60 -> G60 syncro
Pakoputken hahmottelu jatkui eteenpäin. Tähän asti homma menikin helposti..
Re: Corrado 16VG60 -> G60 syncro
Ja akseliston kohdalla saikin sovittaa palasia yhdessä ja erikseen moneen kertaan. Pakoputkenkannakkeet on nuoremmista volkkareista peräisin ja kiinnitetty koriin niittimuttereiden avulla.
Re: Corrado 16VG60 -> G60 syncro
Yksi kerrallaan teippejä vähän auki, pisteillä kiinni ja sovittaen. ( ja vähän purkaen ja sama uudestaan)
Lopulta putket löysi paikkansa... Noiden hitsauksessa iso apu oli nauhahiomakoneesta jolla sai liitokset kunnolla toisiaan vasten. Juuritahnaa sain testattavaksi tähän hommaan ja kyllä siitä kieltämättä iso apu on.
Lopulta putket löysi paikkansa... Noiden hitsauksessa iso apu oli nauhahiomakoneesta jolla sai liitokset kunnolla toisiaan vasten. Juuritahnaa sain testattavaksi tähän hommaan ja kyllä siitä kieltämättä iso apu on.
Re: Corrado 16VG60 -> G60 syncro
Kardaanin lämpösuoja on nuoremmasta konsernin pelistä (kiitos pioneer86) ja siitä sai leikattua tähän sopivan. Reunat käänsin listapihdeillä ettei lähde purkautumaan. Laitoin tuon osittain kiinni ja muotoilin kumivasaralla. Kiinnitys niin kuin alkuperäisessä..
Corradon penkin alle tuleva kävi suoraan, takavaimentimen lämpösuojaa piti hieman potkia muotoon.
Corradon penkin alle tuleva kävi suoraan, takavaimentimen lämpösuojaa piti hieman potkia muotoon.
Re: Corrado 16VG60 -> G60 syncro
Pistin muutamaan kohtaan vielä varuiksi lämpönauhaa.
Re: Corrado 16VG60 -> G60 syncro
Hyvältä näyttää!
Miltä näytti tila tuon pakoputken kanssa akselin ylityksessä? Ilmeisesti 2,5" tuo on? Kuvissa ahdasta näyttäs olevan mutta onko se ihan nafti vai tilaa vielä heilua.
Maailmalla näyttää olevan alakautta osalla pakoputki. Itellä vähän epäilyttää että voi olla ahdas paikka 3" putkelle tuo ylitys.
Miltä näytti tila tuon pakoputken kanssa akselin ylityksessä? Ilmeisesti 2,5" tuo on? Kuvissa ahdasta näyttäs olevan mutta onko se ihan nafti vai tilaa vielä heilua.
Maailmalla näyttää olevan alakautta osalla pakoputki. Itellä vähän epäilyttää että voi olla ahdas paikka 3" putkelle tuo ylitys.
Re: Corrado 16VG60 -> G60 syncro
Se V-bandin laippa sopi menemään putken kanssa tuon akselin yli. Eli kai teoriassa voi 3" olla mahdollinen. Ei tuonne heilumisvaraa pahemmin jäänyt kun lämpösuojat laittoi. Ilman niitä en saanut kolahtamaan vaikka kuinka repi ja heilutti putkistoa. Ei tosin paljoa jousta uudempien vehkeiden kannatinkumit. Paitsi auton pituussuuntaan. Laajenemisvara on hyvä olla. (äkkiä laskettuna 3,5m hormille 6mm jokaiselle sadalle asteelle..) Mulla tuli matalin kohta nyt sen takimmaisen kardaanin tukilaakerin paikkeille.
2,5" on tosiaan putkiston koko.
2,5" on tosiaan putkiston koko.
Re: Corrado 16VG60 -> G60 syncro
Kyllä 3" mahtu corradossa tuolta yli.
Re: Corrado 16VG60 -> G60 syncro
Ei nuita eka sivun alkupään kuvia sais vielä jotenkin näkyy?
Re: Corrado 16VG60 -> G60 syncro
Ei ihan pienellä vaivalla.. Kyllä ne kaikki kuvat tallessa on mutta aika työläs noi ois käydä läpi. Jos noihin postauksiin sais linkin tilalle heitettyä kuvan niin ei ois ihan hirvee homma. Mut raja taitaa olla kolme kuvaa joten sekään ei kovin monessa onnistu..
Palaa sivulle “Projektiosasto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa