Syncro tietoa ja taitoa.
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 10
- Liittynyt: 5.10.2016 18:48
Re: Syncro tietoa ja taitoa.
Tervehdys,
Arvelen, että täältä saattaisi löytyä asiantuntemusta.
Hankin vastikään Syncron. Nyt on vuorossa vikalistan tekeminen. Onneksi ei aivan mahdottomasti tunnu olevan. Varaosien saatavuudesta varoiteltiin netistä, mutta arvelin että kärsivällisyys palkitaan ja otin riskin. En ole itse autoeskpertti, taidot jää aika keveiksi, mutta onneksi kylällä on osaavia miehiä.
Nyt olisi tarvetta (ainakin) vetoakselin stefalla, oikea puoli, takana. Volkkarilta ei saa, Classic Partsia en ole vielä kokeillut. Kaikenlainen tieto ja vinkit tervetulleita.
Kiitoksia etukäteen avusta.
Arvelen, että täältä saattaisi löytyä asiantuntemusta.
Hankin vastikään Syncron. Nyt on vuorossa vikalistan tekeminen. Onneksi ei aivan mahdottomasti tunnu olevan. Varaosien saatavuudesta varoiteltiin netistä, mutta arvelin että kärsivällisyys palkitaan ja otin riskin. En ole itse autoeskpertti, taidot jää aika keveiksi, mutta onneksi kylällä on osaavia miehiä.
Nyt olisi tarvetta (ainakin) vetoakselin stefalla, oikea puoli, takana. Volkkarilta ei saa, Classic Partsia en ole vielä kokeillut. Kaikenlainen tieto ja vinkit tervetulleita.
Kiitoksia etukäteen avusta.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Re: Syncro tietoa ja taitoa.
Mikähän syncro on kyseessä?
-
- -
- Viestit: 10
- Liittynyt: 5.10.2016 18:48
Re: Syncro tietoa ja taitoa.
Niin, unohtui. Vm. 1991 Golf Country.
Löysin tällaisen, mahtaako olla oikea?
https://www.rexbo.eu/vw/golf-ii-19e-1g1 ... aft-100580
Mihinköhän muuhun kannattaisi varautua, meinaan että jos tilaileen ulkomailta stefoja ja tiivisteitä, niin ottaisi sitten samalla.
Löysin tällaisen, mahtaako olla oikea?
https://www.rexbo.eu/vw/golf-ii-19e-1g1 ... aft-100580
Mihinköhän muuhun kannattaisi varautua, meinaan että jos tilaileen ulkomailta stefoja ja tiivisteitä, niin ottaisi sitten samalla.
Re: Syncro tietoa ja taitoa.
Kolmos koriseen syncroon sain ihan normi varaosaliikkeen kautta perään kaikki stefat. Etka.cc sivuilta katoin vain varaosanumerot ja mitatkin siellä luki ja niillä löyty. Tuo sama kikka on muuten erinomainen sama mitä osia tilaa ja etenkin etka/ebay yhdistelmä on ollut erittäin toimiva.Synkronisti kirjoitti:Niin, unohtui. Vm. 1991 Golf Country.
Löysin tällaisen, mahtaako olla oikea?
https://www.rexbo.eu/vw/golf-ii-19e-1g1 ... aft-100580
Mihinköhän muuhun kannattaisi varautua, meinaan että jos tilaileen ulkomailta stefoja ja tiivisteitä, niin ottaisi sitten samalla.
Re: Syncro tietoa ja taitoa.
Ainakin tavallisessa mk2 syncrossa vetoakseleiden stefat takana ovat samoja kuin edessä. Sama pätenee Countryynkin.
Esim. http://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/279269
Esim. http://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/279269
-
- -
- Viestit: 10
- Liittynyt: 5.10.2016 18:48
Re: Syncro tietoa ja taitoa.
Kiitoksia vastauksista. Tilasin jo Tampereen Laakerikeskuksesta, hyvä palvelu eikä tullut sen kalliimmaksi kuin Motonetistä.
Etkan sivut tosiaan löysin itsekin.
Etkan sivut tosiaan löysin itsekin.
Re: Syncro tietoa ja taitoa.
Nostellaas vanhaa ketjua. Transporter T4 syncro ja perän äänekkyys. Milläs eväillä niitä on hiljaiseksi korjattu?
-
- -
- Viestit: 10
- Liittynyt: 5.10.2016 18:48
Re: Syncro tietoa ja taitoa.
Kysymystä Golf Countryn tiimoilta:
Peruutusvalot pimeänä, neliveto toimii kuitenkin pakilla. Kyseessä ilmeisesti viallinen peruutusvalokatkaisin.
Ongelma on, että juuri tuo 6-napainen, mikä sopii Countryyn tuntuu olevan erittäin harvinainen. Tarvikkeena yleisesti saatavilla oleva 5- napainen ei mene edes muodon puolesta. Vähän erilainen.
Classicista ei saa. Ebay.de:ssä muutama 200 euron hintaan. Ei ole oikein varoja, onko mitään keinoa korvata katkaisinta? Alkuperäinen ei ole prässätty kiinni, joten sen saanee korjattua mutta omat taidot ei riitä ja tarvitsen autoa muutenkin.
Olisiko kellään tallin perällä ylimääräistä? Voisin kuitenkin maksaa hyvin ehjästä. 200 kuitenkin liikaa tällä hetkellä.
Peruutusvalot pimeänä, neliveto toimii kuitenkin pakilla. Kyseessä ilmeisesti viallinen peruutusvalokatkaisin.
Ongelma on, että juuri tuo 6-napainen, mikä sopii Countryyn tuntuu olevan erittäin harvinainen. Tarvikkeena yleisesti saatavilla oleva 5- napainen ei mene edes muodon puolesta. Vähän erilainen.
Classicista ei saa. Ebay.de:ssä muutama 200 euron hintaan. Ei ole oikein varoja, onko mitään keinoa korvata katkaisinta? Alkuperäinen ei ole prässätty kiinni, joten sen saanee korjattua mutta omat taidot ei riitä ja tarvitsen autoa muutenkin.
Olisiko kellään tallin perällä ylimääräistä? Voisin kuitenkin maksaa hyvin ehjästä. 200 kuitenkin liikaa tällä hetkellä.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Re: Syncro tietoa ja taitoa.
Mitä eroa Countryn ja Sycron antureilla on?
Jos mekaniikka on tarpeeks lähelle, ni luulis jonkun sähköisen kytkennän tekevän vaikka erikseen.
Jos mekaniikka on tarpeeks lähelle, ni luulis jonkun sähköisen kytkennän tekevän vaikka erikseen.
-
- -
- Viestit: 10
- Liittynyt: 5.10.2016 18:48
Re: Syncro tietoa ja taitoa.
Ainakin ulkoisesti kytkimet ovat täysin erilaiset.
Ei ole tallia ja automekaanikon taitoni rajoittuvat muutenkin melko yksinkertaisiin hommiin, enkä varsinkaan sähköjuttuja uskalla lähteä kokeilemaan. Oli vain pakko saada tuollainen Kantri. En tullut ajatelleeksi huumassa minkälaisiin pikkuongelmiin sitä joutuukaan :)
Toistaiseksi mitään isompaa ei ole tullut vastaan. Pidän yksinkertaisista ratkaisuista, mutta tämä kytkin näyttää olevan jostain syystä täysin erilainen kuin muissa. Liekö ainoastaan Countryssä. En kyllä ymmärrä miksi T3 Syncrossa tuo on toteutettu noin simppelisti ja tässä ei.
Auto on päivittäisessä ajossa maaseudulla metsän siimeksessä, joten en voi oikein ottaa kytkintä irtikään ja lähteä purkamaan itse ja kokeilemaan korjaamista. Toista autoa kun ei ole.
Ei ole tallia ja automekaanikon taitoni rajoittuvat muutenkin melko yksinkertaisiin hommiin, enkä varsinkaan sähköjuttuja uskalla lähteä kokeilemaan. Oli vain pakko saada tuollainen Kantri. En tullut ajatelleeksi huumassa minkälaisiin pikkuongelmiin sitä joutuukaan :)
Toistaiseksi mitään isompaa ei ole tullut vastaan. Pidän yksinkertaisista ratkaisuista, mutta tämä kytkin näyttää olevan jostain syystä täysin erilainen kuin muissa. Liekö ainoastaan Countryssä. En kyllä ymmärrä miksi T3 Syncrossa tuo on toteutettu noin simppelisti ja tässä ei.
Auto on päivittäisessä ajossa maaseudulla metsän siimeksessä, joten en voi oikein ottaa kytkintä irtikään ja lähteä purkamaan itse ja kokeilemaan korjaamista. Toista autoa kun ei ole.
Re: Syncro tietoa ja taitoa.
Jos kytkin on edelleen pakkivalokytkin niin sen irrotus ei vaikuta ajoon. Pura se katkaisija ja vaihda sisällä olevia kosketinpintoja ristiin. Siellä on kosketinkytkin jokaiselle vaihteelle ja vain pakille sitä käytetään niin varaosia löytyy sieltä sisältä :)
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Re: Syncro tietoa ja taitoa.
Se oikein tunnistaa mikä vaihde on päällä? Ompas hienoa, mutta miksi? :)
-
- -
- Viestit: 10
- Liittynyt: 5.10.2016 18:48
Re: Syncro tietoa ja taitoa.
Kyselin vanhalta volkkarivaraosamyyjältä. Kyseinen kytkin on vain Countryssa. Oli sitä mieltä, että jos sen ottaa irti, se pitäisi jotenkin tulpata korjauksen ajaksi. Onhan se kytkin irroitettuna kostea öljystä, mutta tuleeko sitä sitten niin vähän ettei se haittaa?
Re: Syncro tietoa ja taitoa.
Sama kytkin on jossain gti:ssä ja ilmeisesti Digifiz-mittareissa on vaihdenäyttö ja pitäähän sille olla kytkimet joka vaihteelle.
Eipä se iso urakka ole tulpata. Itellä meni ehkä reipas puoli tuntia kun sen askarteli kuntoon että ei mikään ameriikan temppu kyllä ole. Lienee sen verran mahdollista pitää taukoa ajosta?
Eipä se iso urakka ole tulpata. Itellä meni ehkä reipas puoli tuntia kun sen askarteli kuntoon että ei mikään ameriikan temppu kyllä ole. Lienee sen verran mahdollista pitää taukoa ajosta?
-
- -
- Viestit: 10
- Liittynyt: 5.10.2016 18:48
Re: Syncro tietoa ja taitoa.
Ok, kiitoksia neuvosta ja lisätiedoista. Täytyypi yrittää sitten.
-
- -
- Viestit: 10
- Liittynyt: 5.10.2016 18:48
Re: Syncro tietoa ja taitoa.
Peruutusvalokytkimen korjaus onnistui. Melko likainenhan se oli, vaihdoin metallisen kosketuspinnan viereisen kanssa. Pari tuntia meni yhteensä. Melko pikkutarkkaa hommaa kuitenkin, pieniä jousia sisällä jne.
Re: Syncro tietoa ja taitoa.
Onko kenelläkään tietoa Countryn etujarruista. Mitkä laikat ja palat kuuluu tuonne?
Itsellä oli 239x20 levyt ja ostin tietysti samanlaiset uudet mutta uudet palat ei mahdu millään paikalleen.
Itsellä oli 239x20 levyt ja ostin tietysti samanlaiset uudet mutta uudet palat ei mahdu millään paikalleen.
Re: Syncro tietoa ja taitoa.
Vakio laikkahan on 239x12, joten olet ostanut palat sille.
Edellinen omistaja ilmeisesti päivittänyt sinne alkupään gti golffista 239x20, jotka vaatii oman palan, mitä ei countryn tiedoilla katalookista löydy.
Edellinen omistaja ilmeisesti päivittänyt sinne alkupään gti golffista 239x20, jotka vaatii oman palan, mitä ei countryn tiedoilla katalookista löydy.
Re: Syncro tietoa ja taitoa.
Jonde kirjoitti:Vakio laikkahan on 239x12, joten olet ostanut palat sille.
Edellinen omistaja ilmeisesti päivittänyt sinne alkupään gti golffista 239x20, jotka vaatii oman palan, mitä ei countryn tiedoilla katalookista löydy.
Käypihän ne gtin palat sitten suoraan samaan satulaan?
Re: Syncro tietoa ja taitoa.
Ei kai se noin voi mennä että sama satula on eri paksuisille levyille ja palan paksuudesta sitten on otettu 4mm pois per puoli? Ei ainakaan pykälää uudemmissa autoissa.
Re: Syncro tietoa ja taitoa.
Jultsu kirjoitti:Ei kai se noin voi mennä että sama satula on eri paksuisille levyille ja palan paksuudesta sitten on otettu 4mm pois per puoli? Ei ainakaan pykälää uudemmissa autoissa.
Tuossa kun katsoin niin alkuperäinen pala on 19.7mm ja gtin 15mm paksu. Joten periaatteessa voisi käydäkkin..
Re: Syncro tietoa ja taitoa.
Saksalaisten nuukuudella ei näemmä ole ollut rajoja..
Re: Syncro tietoa ja taitoa.
Josko tuon ikäkauden perusvanteisiin ei oo mahtunut leveämpi satula...
Tosin ite en oo tainnut saada yksiäkään jarrupaloja kulutettua loppuun vaan niistä on alkanut kitkapinnat irtoamaan ennen ja mennyt sen takia vaihtoon..
Tosin ite en oo tainnut saada yksiäkään jarrupaloja kulutettua loppuun vaan niistä on alkanut kitkapinnat irtoamaan ennen ja mennyt sen takia vaihtoon..
-
- -
- Viestit: 24
- Liittynyt: 12.12.2016 20:49
Re: Syncro tietoa ja taitoa.
Terve.
Uusi jäsen täällä ilmoittautuu. Ostin juuri tuollaisen -91 vw passat gt g60 syncron. Alkuperäinen tarkoitus oli rallittaa talvi tuolla mutta totesin sen kuitenkin aika mukavaksi autoksi. Peruskunto on aika hyvä, on tietysti kaikkea mm: hitsuuta hieman, pyöränlaakeria. Eniten huolestuttaa tyhjällä palikalla peitetty abs merkkivalo? Löysin vetoakseleita myynnissä mutta niissä ei ole abs kehää?
Uusi jäsen täällä ilmoittautuu. Ostin juuri tuollaisen -91 vw passat gt g60 syncron. Alkuperäinen tarkoitus oli rallittaa talvi tuolla mutta totesin sen kuitenkin aika mukavaksi autoksi. Peruskunto on aika hyvä, on tietysti kaikkea mm: hitsuuta hieman, pyöränlaakeria. Eniten huolestuttaa tyhjällä palikalla peitetty abs merkkivalo? Löysin vetoakseleita myynnissä mutta niissä ei ole abs kehää?
Re: Syncro tietoa ja taitoa.
ABS kehä on osa pyörännapaa, eli tarvitset uuden laakerin kun joudut purkamaan sen ja sitten uuden abs kehän, huonossa tapauksessa menee uusiksi myös napa.
-
- -
- Viestit: 24
- Liittynyt: 12.12.2016 20:49
Re: Syncro tietoa ja taitoa.
Kiitos vastauksesta. Täytyy katsoa mitä kaikkea abs:ltä puuttuu, onnistuttu ilmeisesti katsastaa viime kerralla absittomana autona. Toinen asia on auton satunnainen korkea tyhjäkäynti. Auto satunnaisesti nostaa/laskee kierroksia ajossa tai paikoillaan. Huomasin että monitoimiviiksestä hetkellinen kulutus ei anna lukemaa, voisiko viitata map-anturi vikaan? Tai joku imu/alipainevuoto? Letkuja käyty läpi, löytämättä vuotoa. Ahtimen vapaa kierron putki näyttäisi kuin olisi raollaan, ei painunut pohjiin, voiko "vapaakierron" poistaa kokonaan käytöstä? Sitten vielä pakoputken vuoto pakosarjan ja etuputken välisestä tiivisteestä. Sotkee varmasti lambda arvoa mutta ei kait pitäisi vaikuttaa tyhjäkäynnin humppaamiseen? Sen verran katselin josko tuon vaihtaisi mutta onko oikea keino purkaa imu ja pakosarja, vaihtaa tiiviste yläkautta?
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 50 vierailijaa