Heipparallaa täältä Nokian periltä! Sattui pihaan tulemaan tuollainen 440tkm ajettu Golf Country, jossa taitaa riittää näpertämistä vähäksi aikaa. Tämä foorumi näytti pikaselailulla olevan paras paikka kysellä neuvoja Golfin vaivoihin.
Ensimmäinen vaiva on peruutusvalojen (ja nelivedon pakilla) toimimattomuus. Pakkivalot syttyvät kyllä, kun hyppylangalla oikosulkee peruutusvalokytkimen liittimestä pari piuhaa, eli johdot takapäähän lienevät OK.
Onko tuo pakkivalokytkin kuinka todennäköinen syyllinen, vai voiko esim. lootasta sisältä löytyä jotain vakavampaa? Kun kytkimen nastoja painaa, niin yleismittarilla katsottuna pinnien väliin tulee kyllä kytkentä, mutta pakkivaloja näin ei saa silti syttymään.
Näkyi muuten kytkin olevan vähän harvinainen osa verkkokaupoissa, noinkohan niitä on saatavilla?
Toinen ropleemi on vaihdevivuston säädössä, eli pakkilukko ei toimi. Helposti siis heittää pakin päälle, kun ykköstä hakee. Onkos tuo ihan säätöhomma, vai onko lukituksessa jotain kuluvaa osaa jota pitäisi laittaa vaihtoon?
Kardaanin tukilaakerit ovat myös finaalissa, joten sellaiset pitäisi löytää. Pakkikytkimen tapaan nämäkin tuntuivat olevan vähän harvinaista laatua, joten jos on tiedossa jotain paikka, josta näitä löytää, niin vinkatkaa. Tai jos jonkun muun auton laakereista pystyy rakentelemaan, niin nekin vinkit mielellän vastaanotan.
Heittelen vaikka tähän lisää kysymksiä sitä mukaa, kun ehdin kärrystä omituisia vikoja löytämään.
Golf Country vaivoja, mm. peruutusvalot
Valvoja: ffp jäsenet
Re: Golf Country vaivoja, mm. peruutusvalot
Pakkivalokytkin on syynä monesti, siksi niitä on vaikea saada mistään kun käyvät harvinaiseksi, mutta pakilla nelivedon toimimattomuus kertoo myös että, alipaineakut ja alipaineletkut ei ole kunnossa perään asti, vuotoa jossain ja siksi ei lukitu.
Ei kytkimessä ole mitään ihmeellistä, sama osa kun etuvetoisessa mallissa. 210mm levy siellä on.
Pakkilukko on ihan muovinen 2e osa, vaihtamalla ehjääntyy. Nostaa suojapussin pois niin sen näkee.
Kardaanin tukilaakerit on yhtä harvinaisia kun ehkä vw, joten mersun tiskiltä löytyy lähimmät sopivat korvikkeet, pienellä työllä saa sopimaan.
Tärkeintä on että hankkii etkan ja vertailee itse osia ja etsii itse netistä sopivia osia. Jos ei tätä osaa, niin motonetin listoilla ei ikinä tuota autoa saa ehjäksi.
Classic parts on monesti hyvä apu osiin, sieltä löytyy osa ihan kuvien kanssa listattuna ja osa sitten osakyselun kautta. Moni osa löytyy sieltä isompana kokonaisuutena, kysyy vaan rahaa. Sille on syynsä miksi ehjät yksiöt maksaa sen 5 numeroisen summan saksassakin.
Ei kytkimessä ole mitään ihmeellistä, sama osa kun etuvetoisessa mallissa. 210mm levy siellä on.
Pakkilukko on ihan muovinen 2e osa, vaihtamalla ehjääntyy. Nostaa suojapussin pois niin sen näkee.
Kardaanin tukilaakerit on yhtä harvinaisia kun ehkä vw, joten mersun tiskiltä löytyy lähimmät sopivat korvikkeet, pienellä työllä saa sopimaan.
Tärkeintä on että hankkii etkan ja vertailee itse osia ja etsii itse netistä sopivia osia. Jos ei tätä osaa, niin motonetin listoilla ei ikinä tuota autoa saa ehjäksi.
Classic parts on monesti hyvä apu osiin, sieltä löytyy osa ihan kuvien kanssa listattuna ja osa sitten osakyselun kautta. Moni osa löytyy sieltä isompana kokonaisuutena, kysyy vaan rahaa. Sille on syynsä miksi ehjät yksiöt maksaa sen 5 numeroisen summan saksassakin.
Re: Golf Country vaivoja, mm. peruutusvalot
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?f=6&t=126757&hilit=syncro+tieto
Tuolta löytyy aiheesta lisää :) Tosiaa mersun laakerit käypi kardaaniin pienellä muokkauksella.
Tuolta löytyy aiheesta lisää :) Tosiaa mersun laakerit käypi kardaaniin pienellä muokkauksella.
Re: Golf Country vaivoja, mm. peruutusvalot
Niin siis episelvästi itseäni ilmaisin. Kytkin tuossa on ihan jees, tuon pakkivalon kytkimen harvinaisuutta manasin. Täytyy laittaa ahkerammin nettiä kaivellen, eiköhän jostain löydy.
Re: Golf Country vaivoja, mm. peruutusvalot
Etuapurunko osoittautui tässä ihan mädäksi. Onkos tuo ihan sama, kuin muissakin Mk2 Golfeissa?
eBay tarjoaa apurunkoja reilun satasen hintaan, mutta ovatko nuo laadultaan ihan *skoja? Kannattaako siis mieluummin etsiä purkuosa, kuin halpa uustuotanto-osa?
eBay tarjoaa apurunkoja reilun satasen hintaan, mutta ovatko nuo laadultaan ihan *skoja? Kannattaako siis mieluummin etsiä purkuosa, kuin halpa uustuotanto-osa?
Re: Golf Country vaivoja, mm. peruutusvalot
Se apurunkohan on virallisesti vain ja ainoastaan countryyn osanumeron perusteella, eli samaa osaa ei ole käytetty missään muussa mallissa. Epävirallisesti siihen käy sitten muutkin. Countryn alkuperäinen osa on ainevahvuudeltaan paksumpi kuin muissa malleissa, joten parasta on etsiä synrcron osa tai gti/g60:n alkuperäinen osa ja laittaa se sopimaan. Noilla halvoilla tarvikkeilla saa heittää vesilintua, ne on niin ohutta peltiä huonosti hitsattuna, että eivät kestä. Saksan syncrofoorumilla yksi käyttäjä oli ainakin 5 tarviketta tilannut ja todennut kaikki huonoksi.
Re: Golf Country vaivoja, mm. peruutusvalot
Tukivarret lie kaikissa samat?
eBayssa näki olevan ihan kohtuu hintaan uusilla puslilla ym. rakennettuja G60 apurunkoja. Täytyy toki haistella ensin Suomen tarjontaa. Osto-osastossa mulla muuten oli virheellinen sähköpostiosoite, jos joku jo on sitä kautta mulle roinaa tarjonnut ;)
eBayssa näki olevan ihan kohtuu hintaan uusilla puslilla ym. rakennettuja G60 apurunkoja. Täytyy toki haistella ensin Suomen tarjontaa. Osto-osastossa mulla muuten oli virheellinen sähköpostiosoite, jos joku jo on sitä kautta mulle roinaa tarjonnut ;)
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa