T5 neliveto transporterin tasauspyörästön lukko

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

äässinen
-
Viestit: 14
Liittynyt: 19.9.2013 20:11

T5 neliveto transporterin tasauspyörästön lukko

ViestiKirjoittaja äässinen » 15.11.2016 15:02

Olen katsellut myytäviä nelikko T5 transportereita.
Joissain myytävissä autoissa on ilmeisesti sähköisesti toimiva tasauspyörästön lukko taka-akselilla.
Olen koittanut löytää tietoa tästä, mutta en ole ainakaan kotimaisilta foorumeilta löytänyt.
Onko foorumilaisilla kokemuksiä tästä, sen tarpeellisuudesta, toimintavavasta ja toimivuudesta. Onko "lukko" toteutettu vastaavasti kuin luistoneston, käsittääkseni jarruttamalla tiettyä pyörää. Monesti lukko löytyy niistä autoista joissa myös luistonesto mainitaan. Ja onko lukko vaikka ohjelmoitavissa muihinkin luistonestolla varustettuihin porttereihin?

Jossain malleissa on myös Hill-hold järjestelmä, mikäs se semmoinen on?

Kiitoksia vastauksista

HuHu
-
Viestit: 454
Liittynyt: 21.7.2011 17:21

Re: T5 neliveto transporterin tasauspyörästön lukko

ViestiKirjoittaja HuHu » 17.11.2016 18:59

On ihan mekaaninen 100% lukko. Eli vaatii perän sisään sisuskalut eikä vain koodailua.

äässinen
-
Viestit: 14
Liittynyt: 19.9.2013 20:11

Re: T5 neliveto transporterin tasauspyörästön lukko

ViestiKirjoittaja äässinen » 18.11.2016 7:36

Ok, eli se onkin sähköisesti kytkettävä lukko. Sittenhän se kuulostaisi ihan pätevältä lisävarusteelta.

Axi
-
Viestit: 1324
Liittynyt: 21.5.2006 10:51

Re: T5 neliveto transporterin tasauspyörästön lukko

ViestiKirjoittaja Axi » 18.11.2016 21:20

Se lukko on alipainetoiminen, saattoi olla sähköohjattu.

Letkut menevät (voivat mennä) tukkoon syvällä möyrittäessä, lukko saattaa joko heittää toimimasta tai jäädä päälle. Muutenhan tuo on melkoisen yksinkertainen laitos.

Hill holder on abs:n lisätoiminto, pitää jarrupainetta päällä pari sekuntia sen jälkeen kun poljin on hellitetty. Pystyy koodaamaan päälle ja pois, niissä autoissa joissa mahdollisuus ohjainlaitteelta löytyy.

Pastorq
-
Viestit: 7
Liittynyt: 29.8.2015 7:50

Re: T5 neliveto transporterin tasauspyörästön lukko

ViestiKirjoittaja Pastorq » 25.11.2016 15:20

Axi kirjoitti:Se lukko on alipainetoiminen, saattoi olla sähköohjattu.

Letkut menevät (voivat mennä) tukkoon syvällä möyrittäessä, lukko saattaa joko heittää toimimasta tai jäädä päälle. Muutenhan tuo on melkoisen yksinkertainen laitos.

Hill holder on abs:n lisätoiminto, pitää jarrupainetta päällä pari sekuntia sen jälkeen kun poljin on hellitetty. Pystyy koodaamaan päälle ja pois, niissä autoissa joissa mahdollisuus ohjainlaitteelta löytyy.


Lainaan vähän keskustelua. Tuli koitettua vuoden tauon jälkeen tuota lukkoa joka tietenkin jäi päälle eikä suostu lähtemään pois. En ole vielä auton alla käynyt mutta millä taktiikalla kannattaa lähteä elvyttämään? Kaikki toimintaan liittyvät komponentit löytyy varmaan perän kyljestä?

Axi
-
Viestit: 1324
Liittynyt: 21.5.2006 10:51

Re: T5 neliveto transporterin tasauspyörästön lukko

ViestiKirjoittaja Axi » 25.11.2016 17:41

Sinne vaan auton alle ja letkuja raplaamaan. Alipainekalvon vierelläkin voi epäpuhtauksia löytyä, tai sitten vain letku tukossa.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa