Olen katsellut myytäviä nelikko T5 transportereita.
Joissain myytävissä autoissa on ilmeisesti sähköisesti toimiva tasauspyörästön lukko taka-akselilla.
Olen koittanut löytää tietoa tästä, mutta en ole ainakaan kotimaisilta foorumeilta löytänyt.
Onko foorumilaisilla kokemuksiä tästä, sen tarpeellisuudesta, toimintavavasta ja toimivuudesta. Onko "lukko" toteutettu vastaavasti kuin luistoneston, käsittääkseni jarruttamalla tiettyä pyörää. Monesti lukko löytyy niistä autoista joissa myös luistonesto mainitaan. Ja onko lukko vaikka ohjelmoitavissa muihinkin luistonestolla varustettuihin porttereihin?
Jossain malleissa on myös Hill-hold järjestelmä, mikäs se semmoinen on?
Kiitoksia vastauksista
T5 neliveto transporterin tasauspyörästön lukko
Valvoja: ffp jäsenet
Re: T5 neliveto transporterin tasauspyörästön lukko
On ihan mekaaninen 100% lukko. Eli vaatii perän sisään sisuskalut eikä vain koodailua.
Re: T5 neliveto transporterin tasauspyörästön lukko
Ok, eli se onkin sähköisesti kytkettävä lukko. Sittenhän se kuulostaisi ihan pätevältä lisävarusteelta.
Re: T5 neliveto transporterin tasauspyörästön lukko
Se lukko on alipainetoiminen, saattoi olla sähköohjattu.
Letkut menevät (voivat mennä) tukkoon syvällä möyrittäessä, lukko saattaa joko heittää toimimasta tai jäädä päälle. Muutenhan tuo on melkoisen yksinkertainen laitos.
Hill holder on abs:n lisätoiminto, pitää jarrupainetta päällä pari sekuntia sen jälkeen kun poljin on hellitetty. Pystyy koodaamaan päälle ja pois, niissä autoissa joissa mahdollisuus ohjainlaitteelta löytyy.
Letkut menevät (voivat mennä) tukkoon syvällä möyrittäessä, lukko saattaa joko heittää toimimasta tai jäädä päälle. Muutenhan tuo on melkoisen yksinkertainen laitos.
Hill holder on abs:n lisätoiminto, pitää jarrupainetta päällä pari sekuntia sen jälkeen kun poljin on hellitetty. Pystyy koodaamaan päälle ja pois, niissä autoissa joissa mahdollisuus ohjainlaitteelta löytyy.
Re: T5 neliveto transporterin tasauspyörästön lukko
Axi kirjoitti:Se lukko on alipainetoiminen, saattoi olla sähköohjattu.
Letkut menevät (voivat mennä) tukkoon syvällä möyrittäessä, lukko saattaa joko heittää toimimasta tai jäädä päälle. Muutenhan tuo on melkoisen yksinkertainen laitos.
Hill holder on abs:n lisätoiminto, pitää jarrupainetta päällä pari sekuntia sen jälkeen kun poljin on hellitetty. Pystyy koodaamaan päälle ja pois, niissä autoissa joissa mahdollisuus ohjainlaitteelta löytyy.
Lainaan vähän keskustelua. Tuli koitettua vuoden tauon jälkeen tuota lukkoa joka tietenkin jäi päälle eikä suostu lähtemään pois. En ole vielä auton alla käynyt mutta millä taktiikalla kannattaa lähteä elvyttämään? Kaikki toimintaan liittyvät komponentit löytyy varmaan perän kyljestä?
Re: T5 neliveto transporterin tasauspyörästön lukko
Sinne vaan auton alle ja letkuja raplaamaan. Alipainekalvon vierelläkin voi epäpuhtauksia löytyä, tai sitten vain letku tukossa.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa