Golf IV farmari pakettiautoksi
Valvoja: ffp jäsenet
Golf IV farmari pakettiautoksi
Miten olette tehneet takapenkkien kiinnityspisteiden käytöstä poistamisen muutoskatsastusta varten? Katsarilta kysäsin, niin tuntuuvat vaativan semmoista. Tuossahan kun ei ole millään pultilla kiinnityspisteet kiinni vaan hitsattuja ovat. Tietysti voisihan sitä kääntää takaselkänojat alas ja lukita jotenki sen siihen asentoon. Mitään reikiä en kehtaisi kuitenkaan porailla. Kymysyksessä siis Golf IV -00.
Joo kylläpä se istuinosa melekein pittää irti ottaa. Ruuvilla on kiinni vain se muovisuojus ja sen alla on itse kiinnityspiste, joka on hitsillä kiinni. Vähän vaikeaa tuota on mitenkään järkevästi laittaa. Kai se pittää jostain lattaraudasta tms tehdä kiinikkeisiin semmoset kilikurat ja vaikka hepata migillä kiinni. Josko tuo semmonen kelepais.
Suosittelen lämpimästi poistamaan penkit kokonaan, pelkät selkänojatkin painaa aika paljon.
Omassa (Volvossa) ei tarvinnut kiinnityspisteitä mitenkään tulpata tai tuhota kun päälle laitettiin penkin kohdalle tukeva levy joka laitettiin hyvin ja tukevasti kiinni. Sattui olemaan varastossa semmoista valkoista "keittiötasolevyä" paksuudeltaan 3cm, alle vanerisiivu tueksi parilla kulmaraudalla kiinni ja koko komeus reikänauhalla kiinni autoon penkkien kiinnityskohtia apuna käyttäen.
Tason alle on sitten laitettu pari vanhaa mattoa ym. ääntä vaimentamaan, lisäksi alle mahtuu kätevästi kaikkea tarpeellista mukanakuljetettavaa kuten starttikaapelit ja hinausköysi :)
Omassa (Volvossa) ei tarvinnut kiinnityspisteitä mitenkään tulpata tai tuhota kun päälle laitettiin penkin kohdalle tukeva levy joka laitettiin hyvin ja tukevasti kiinni. Sattui olemaan varastossa semmoista valkoista "keittiötasolevyä" paksuudeltaan 3cm, alle vanerisiivu tueksi parilla kulmaraudalla kiinni ja koko komeus reikänauhalla kiinni autoon penkkien kiinnityskohtia apuna käyttäen.
Tason alle on sitten laitettu pari vanhaa mattoa ym. ääntä vaimentamaan, lisäksi alle mahtuu kätevästi kaikkea tarpeellista mukanakuljetettavaa kuten starttikaapelit ja hinausköysi :)
Mutta saakos noita enää muuttaa? Jotain mututietoa olis että vain -99 ja vanhemmat autot kelpaa? Tuo penkkijuttu riippuu konttorista, kaverilla mondeo jossa penkit paikoillaan eikä mitään muutoksia, takana ei vaan saa istua ketään.
Toisella kaverilla vaan käännetty penkin selkänoja alas ja lukittu sekä takaturvavyöt poistettu.
Toisella kaverilla vaan käännetty penkin selkänoja alas ja lukittu sekä takaturvavyöt poistettu.
-
- -
- Viestit: 449
- Liittynyt: 12.1.2007 20:50
Itse muutin oman neloskopan pakuksi tuossa keväällä.takapenkin poistin kokonaan,mitä ne siellä suotta ovat,kun ei niitä voi käyttääkään.
Istuinosan kiinnityksiin hitsasin kierretangon pätkät,jotka saa sitten pois rakenteita rikkomatta.
Selkänojan kiinnityksiin hitsasin myös pultit.
Noi saa sitte poistettua melko helposti,jos haluaa taas henkilöautoksi takaisin.
Meteli kyllä lisäänty aika paljo tuon penkkien poiston jälkeen,kun sitä oli jo ennestäänkin ihan tarpeeksi.
Istuinosan kiinnityksiin hitsasin kierretangon pätkät,jotka saa sitten pois rakenteita rikkomatta.
Selkänojan kiinnityksiin hitsasin myös pultit.
Noi saa sitte poistettua melko helposti,jos haluaa taas henkilöautoksi takaisin.
Meteli kyllä lisäänty aika paljo tuon penkkien poiston jälkeen,kun sitä oli jo ennestäänkin ihan tarpeeksi.
Joo kyllä huomas, että meteli lisäänty kun penkit heivasi veke. Sillä ajattelinkin sen selkänojan jättää tuonne. Eristäisi ääntä ja saisi tasaisen pohjan samalla. Tietysti äkkiähän sitä näppäisi vanerista ja päällystäisi kankaalla. Paljon näkyy olevan vaihtelua, että mitä vaatiivat kontorilla nuiden kiinnitysten suhteen. Hintatasossa tuntuu olevan myös isot erot. Yhdellä katastusasemalla olisivat olleet 90e vailla muutoskatastuksesta.. Alle kilometrin päässä toisella sama setti 45e.
edit: markoantero, miten hitsasit ne pultit kiinnikkesiin? Ei olisi kuvaa laittaa?
edit: markoantero, miten hitsasit ne pultit kiinnikkesiin? Ei olisi kuvaa laittaa?
-
- -
- Viestit: 449
- Liittynyt: 12.1.2007 20:50
Tuossa muutama kuva.Mulla tais toi muutoskatastus maksaa 40
egee.
Turhan rankat nuo hitsaukset,mutta eipä ollut sitten katsurilla mitään valittamista.
http://i264.photobucket.com/albums/ii17 ... G_1552.jpg
http://i264.photobucket.com/albums/ii17 ... G_1551.jpg
http://i264.photobucket.com/albums/ii17 ... G_1550.jpg
egee.
Turhan rankat nuo hitsaukset,mutta eipä ollut sitten katsurilla mitään valittamista.
http://i264.photobucket.com/albums/ii17 ... G_1552.jpg
http://i264.photobucket.com/albums/ii17 ... G_1551.jpg
http://i264.photobucket.com/albums/ii17 ... G_1550.jpg
terve vaan
kannattaa muuten käydä monella asemalla kyselemässä tota penkki hommaa.
itse kävin kolmella asemalla ja viimesellä sain miellyttävän vastauksen.
autossa penkit paikoillaan ja lukittu kulmaraudoilla muutos oli 45e ja yhdistetty verotsydeemi tippu2/3 + kysäse vakuutusyhtiöstä vakuutusta. itsellä tippu 50e vuodessa
ja auto on passat -94 joo ja nopeus 100km/h
itse kävin kolmella asemalla ja viimesellä sain miellyttävän vastauksen.
autossa penkit paikoillaan ja lukittu kulmaraudoilla muutos oli 45e ja yhdistetty verotsydeemi tippu2/3 + kysäse vakuutusyhtiöstä vakuutusta. itsellä tippu 50e vuodessa
ja auto on passat -94 joo ja nopeus 100km/h
Aika vaihteleva on tuo käytäntö kyllä. Kävin eilen Turussa ensin asemalla A, jossa sanottiin että istuin, -ja selkäosat täytyy ottaa pois, ja pultinreiät täytyy hepata kiinni. Asemala B sanottiin että, istuinosa vaan pois, ja vaikka reikärauta kaadetun selkänojan yli poppareilla kiinni. Valinta ei ollut kovinkaan vaikea...
-
- -
- Viestit: 3
- Liittynyt: 5.10.2011 14:52
Sori vanhan uppi, mutta eikö tuota iv golf variantia tosiaan saa pakuksi istuin- ja selkänojat poistamalla takaa? Mitään pultinreikiähän tuolla ei ole tukittavana, tuntuisi älyttömältä alkaa ampumaan poppareita kiinni takapenkkeihin vanerin tai kulmarautojen takia. Ja kun ei ole edes koko niittikonetta olemassa.
Re: Golf IV farmari pakettiautoksi
Vieläkö tämmönen homma onnistuu?
Re: Golf IV farmari pakettiautoksi
Kyllä, mutta kuulopuheiden mukaan takapenkit pitää pultata ns. pysyvästi alas ja vyöt ottaa myös kokonaan pois, ei riitä enää vannenauha ja pari popniittiä.
Re: Golf IV farmari pakettiautoksi
Tämän vuoden helmikuussa muutin Passat 3bg:n pakuksi, ainoastaan penkin kääntö ja selkänojan yli polkupyörän vaijerilla kiinni. Muuta ei siis todellakaan tarvinnu tehdä.
Re: Golf IV farmari pakettiautoksi
minkä verran verot teillä nuissa?
Re: Golf IV farmari pakettiautoksi
Passat 3b 2h-paku ja verot on jotain 350€/v kaikkineen.
Re: Golf IV farmari pakettiautoksi
Tuommoinen muutos tullut kesällä.
Linkki
Käytöstä poistettavien istuinten
kiinnityspisteet eivät saa olla helposti käytettävissä.
Kiinnityspisteet voidaan katsoa poistetuksi, mikäli ne on
poistettu kokonaan tai peitetty peitelevyllä, joka on kiinnitetty hitsaamalla tai katkopulteilla.
Kiinnityspisteiden peitto-/poistovaatimus koskee myös istuimen selkänojan kiinnityspisteitä.
Mitään istuimen osaa ei saa käyttää osana syntyvää lattiarakennetta,
istuimet tulee kokonaisuudessaan poistaa kokonaan autosta. Kokonaisuuteen kuuluu
sekä istuinosa että selkänoja.
Tuon mukaan ei riittäisi enää pelkkä reikänauha/popniitti.
Linkki
Käytöstä poistettavien istuinten
kiinnityspisteet eivät saa olla helposti käytettävissä.
Kiinnityspisteet voidaan katsoa poistetuksi, mikäli ne on
poistettu kokonaan tai peitetty peitelevyllä, joka on kiinnitetty hitsaamalla tai katkopulteilla.
Kiinnityspisteiden peitto-/poistovaatimus koskee myös istuimen selkänojan kiinnityspisteitä.
Mitään istuimen osaa ei saa käyttää osana syntyvää lattiarakennetta,
istuimet tulee kokonaisuudessaan poistaa kokonaan autosta. Kokonaisuuteen kuuluu
sekä istuinosa että selkänoja.
Tuon mukaan ei riittäisi enää pelkkä reikänauha/popniitti.
Re: Golf IV farmari pakettiautoksi
Mahtaako viistoperästä golf iv 5d saada pakuks? Tai onko jollain ollut?
Re: Golf IV farmari pakettiautoksi
RIR kirjoitti:Mahtaako viistoperästä golf iv 5d saada pakuks? Tai onko jollain ollut?
Ei saa. Jokunen ilmeisesti on liikkeellä, mutta lain mukaan sitä ei saa. Kiertäisin kaukaa nämä, jotka on pakuiksi lipsahtaneet. Voi olla melkoinen veropommi tiedossa, kun sattuu tarkkaavaisempi inssi kohalle...
Re: Golf IV farmari pakettiautoksi
Stinky76 kirjoitti:RIR kirjoitti:Mahtaako viistoperästä golf iv 5d saada pakuks? Tai onko jollain ollut?
Ei saa. Jokunen ilmeisesti on liikkeellä, mutta lain mukaan sitä ei saa. Kiertäisin kaukaa nämä, jotka on pakuiksi lipsahtaneet. Voi olla melkoinen veropommi tiedossa, kun sattuu tarkkaavaisempi inssi kohalle...
Sitä vähän arvelin kanssa ettei saisi muutettua... Joskus vain huomasin myynnissä tuollaisen 5d viistoperän ja oli pakettiauto. Aika outoa, tai ei sitten jos inssi on hyvä kaveri. =)
Re: Golf IV farmari pakettiautoksi
Jos se on kerran pakuksi rekisteröity, ei kukaan inssi voi sitä enää perua.
Re: Golf IV farmari pakettiautoksi
Kosse kirjoitti:Jos se on kerran pakuksi rekisteröity, ei kukaan inssi voi sitä enää perua.
Kyllä muuten voi ja on jopa velvollinen puuttumaan asiaan.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 21 vierailijaa