1.8T swap vanhempiin
Valvoja: ffp jäsenet
Re: 1.8T swap vanhempiin
Tervehdys,
Herätellään tätä topiccia, itsellä kun olisi projekti alkamassa ja muutamaan kysymykseen pitäisi saada varmistus.
Aihio on hommattu MKII 89 golf, ja tekniikanluovuttajana toimii 1998 GTI golf.
Tarkoituksena on pitää GTI:n oma laatikko ja polkimet, mutta mistä saisin passelin jarrupääsylinterin hommattua.
Jarruiksi olisi tarkoitus päivittää G60:sen kamppeet sekä saman laitteen vetoakseleilla pitäisi pärjätä.
Kolmas mieltä askarruttava kysymys on, voinko laittaa vr6:sen MKIII golfin jarrut, niitä kun tuntuisi olevan helpommin saatavilla, ja millä vetoakseleilla silloin mennään.
Herätellään tätä topiccia, itsellä kun olisi projekti alkamassa ja muutamaan kysymykseen pitäisi saada varmistus.
Aihio on hommattu MKII 89 golf, ja tekniikanluovuttajana toimii 1998 GTI golf.
Tarkoituksena on pitää GTI:n oma laatikko ja polkimet, mutta mistä saisin passelin jarrupääsylinterin hommattua.
Jarruiksi olisi tarkoitus päivittää G60:sen kamppeet sekä saman laitteen vetoakseleilla pitäisi pärjätä.
Kolmas mieltä askarruttava kysymys on, voinko laittaa vr6:sen MKIII golfin jarrut, niitä kun tuntuisi olevan helpommin saatavilla, ja millä vetoakseleilla silloin mennään.
Re: 1.8T swap vanhempiin
Jarrupääsylinteri vaikkapa passat 35i(muumi). Perus 1,8koneellisissa on jo sitä 22mm sylkkää joka riittä G:n jarruille ja katsastajalle. Transportereissa taitaa olla vieläkin isompaa jos haluaa hevostella..
Nyt en tiedä millä koneella sinun kakkis on, mutta ainakin 1,6 ylöspäin voit käyttää vakio vetoakseleita, sisämurroksen kun vaan vaihtaa 100mm:ksi jos kerta nelosgolffin lootaa (tai 02a) meinasit käyttää.
Nyt en tiedä millä koneella sinun kakkis on, mutta ainakin 1,6 ylöspäin voit käyttää vakio vetoakseleita, sisämurroksen kun vaan vaihtaa 100mm:ksi jos kerta nelosgolffin lootaa (tai 02a) meinasit käyttää.
Re: 1.8T swap vanhempiin
"G60"-jarrut ja alustan osat saa kasattua muidenkin mallien komponenteilla. Helpoiten löytynevät seuraavista:
etusatulat:
>95 Golf III GTI/VR6 (=280mm levyt)
etulevyt:
- kaupasta > esim. Motonetissä 45,90€ kpl
olka-akselit eteen:
- 1.8-2.0 moomin-Passat
- CL/GL 2.0 Golf III / Vento
- 90hv 1.8 - 2.0 G3 Variant
Sopiva jarrupääsylinterin löytyy samoista laitteista ja uudenkin saa vaikkapa Motonetistä alle viidenkympin.
taka-akseli:
GT/GTI Golf II tai Corrado
takanavat + satulat:
G2, G3, Passat joista sellaiset löytyy
Edellä manituilla "Kakkis-osilla" homma on pulttaa kiinni-toimintaa. VR6-osilla joutuu hieman askartelemaan ja raideleveys kasvaa mikä taas rajoittaa vanteiden valintaa.
etusatulat:
>95 Golf III GTI/VR6 (=280mm levyt)
etulevyt:
- kaupasta > esim. Motonetissä 45,90€ kpl
olka-akselit eteen:
- 1.8-2.0 moomin-Passat
- CL/GL 2.0 Golf III / Vento
- 90hv 1.8 - 2.0 G3 Variant
Sopiva jarrupääsylinterin löytyy samoista laitteista ja uudenkin saa vaikkapa Motonetistä alle viidenkympin.
taka-akseli:
GT/GTI Golf II tai Corrado
takanavat + satulat:
G2, G3, Passat joista sellaiset löytyy
voinko laittaa vr6:sen MKIII golfin jarrut, niitä kun tuntuisi olevan helpommin saatavilla
Edellä manituilla "Kakkis-osilla" homma on pulttaa kiinni-toimintaa. VR6-osilla joutuu hieman askartelemaan ja raideleveys kasvaa mikä taas rajoittaa vanteiden valintaa.
Viimeksi muokannut jii_bee, 23.10.2016 16:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: 1.8T swap vanhempiin
Osaako joku sanoa missä voisin poistaa 1.8T:n ajoneston? Elimenluovuttajasta on avaimet hukassa ja ajattelin kytkeä moottorin mk1 golffin virtalukkoon mikä ei liene iso homma kunhan saa tarvittavat estot pois tieltä?
Re: 1.8T swap vanhempiin
Tuleeko 1.8t:n mittaristo myös autoon? Joudut kolvaamaan ajoneston ledin sitten sieltä myös veke, muuten se vilkkuu maailman tappiin saakka. Tai en minä tiedä onko joku viisas jo löytänyt sillekin ohituksen ohjelmallisesti.
Annatko sen purkin tarkan varaosanumeron niin katselen vähän että toimisko mun kaapeli tuohon.
Annatko sen purkin tarkan varaosanumeron niin katselen vähän että toimisko mun kaapeli tuohon.
Re: 1.8T swap vanhempiin
En tiedä vielä varmaksi mitä mittaristoa tulen käyttämään, mikäli koneen saa toimimaan helposti mk1 mittariston kanssa niin oletettavasti käytän sitä.
Kuvassa purkin tiedot:

Kuvassa purkin tiedot:

Jultsu kirjoitti:Tuleeko 1.8t:n mittaristo myös autoon? Joudut kolvaamaan ajoneston ledin sitten sieltä myös veke, muuten se vilkkuu maailman tappiin saakka. Tai en minä tiedä onko joku viisas jo löytänyt sillekin ohituksen ohjelmallisesti.
Annatko sen purkin tarkan varaosanumeron niin katselen vähän että toimisko mun kaapeli tuohon.
Re: 1.8T swap vanhempiin
Osaako joku sanoa miten tuohon moottoriin tulisi suorittaa rakenteellinen muutos jotta sen saisi laillisesti kilpiin? Katsastuskonttorilla sanottiin, että moottorista tulisi vaihtaa vähintään sylinterinkansi konstruktiosta jonka tehot on alle 134hp (laskennallisesti mk1 golfissa saa olla juurikin 134hp). Tämän lisäksi kannen tulisi olla sellainen, ettei sitä ole yhdessäkään tehdaskonstruktiossa joissa on sama lohko kuin vaihdettavassa 1.8T moottorissa (tässä tapauksessa AGU). Neuvot siihen miten ja millä muutoksilla tuon moottorin saisi istutettua mk1 golfin keulalle 2016 vuoden säännöksiä mukaillen ovat enemmän kuin tervetulleita.
Re: 1.8T swap vanhempiin
Pikaisen selvittelyn jälkeen vaikuttaisi siltä, että sylinterikannen vaihto esim vaparista riittäisi täyttämään kriteerit. Vaihdettavan kannen tulee olla moottorista jonka tehdasteho on alle 134hp.
Re: 1.8T swap vanhempiin
nykyäänhän on myös tehon laskeminen esim ahtopainetta tiputtamalla sallittua ja sitten vaan dynolappujen kera leimalle ilman sen kummempia
Re: 1.8T swap vanhempiin
samza kirjoitti:nykyäänhän on myös tehon laskeminen esim ahtopainetta tiputtamalla sallittua ja sitten vaan dynolappujen kera leimalle ilman sen kummempia
Ei kuulemma onnistu, vaatii rakenteellisen muutoksen jossa lohko ja kansi ovat eri konstruktioista. Helpoimmalla pääsee ilmeisesti kun vaihtaa jonkun vaparin kannen (oletan että 1.8T:n imusarjat ym sopivat heittämällä paikalleen?)
Re: 1.8T swap vanhempiin
Jos haluaa huijata, niin sipasee kannen nostokorvakkeesta koodin pois ja nakuttaa tilalle ADR. On tullut tehtaalta isoilla ja pienillä kanavilla joten oli paikallaan kumpi vaan.
Re: 1.8T swap vanhempiin
^^BeBe kirjoitti:Jos haluaa huijata, niin sipasee kannen nostokorvakkeesta koodin pois ja nakuttaa tilalle ADR. On tullut tehtaalta isoilla ja pienillä kanavilla joten oli paikallaan kumpi vaan.
Osaatko sanoa mitä lippuja ja lappuja katsamiehet vaatii todisteeksi siitä, että kansi olisi vaihdettu ja kuinka tarkkaa ne ylipäätään syynää sitä moottoria?
Re: 1.8T swap vanhempiin
circa kirjoitti:En tiedä vielä varmaksi mitä mittaristoa tulen käyttämään, mikäli koneen saa toimimaan helposti mk1 mittariston kanssa niin oletettavasti käytän sitä.
Kuvassa purkin tiedot:Jultsu kirjoitti:Tuleeko 1.8t:n mittaristo myös autoon? Joudut kolvaamaan ajoneston ledin sitten sieltä myös veke, muuten se vilkkuu maailman tappiin saakka. Tai en minä tiedä onko joku viisas jo löytänyt sillekin ohituksen ohjelmallisesti.
Annatko sen purkin tarkan varaosanumeron niin katselen vähän että toimisko mun kaapeli tuohon.
Tuossa näkyy olevan Motronic 3.8.3, ei ole mun softassa tukea tuolle.
Re: 1.8T swap vanhempiin
Sylinterikansissa ei ole ulkoisesti mitään eroja kuin koodi oli ne sitten vaparin tai turbon kansia. Mulla on ollu muutama kansi, jossa ei ollu koodia ollenkaan. Samalta linjalta tulee kannet ja ne merkataan vasta sitten, kun tiietään mihin autoon tulee.
Ei katsastusmiehen tarvi saada kuin dynolappu tehoista. Jotkut vaan pelkää, että trafilta tulee jälkeenpäin kyselyä ja siks ehottelevat osien vaihtoja. Voihan esim sylinterit putkittaa 1600cc. Tämä alentaa tehoa eikä näy ulospäin. Selityksiä on monia.
Ei katsastusmiehen tarvi saada kuin dynolappu tehoista. Jotkut vaan pelkää, että trafilta tulee jälkeenpäin kyselyä ja siks ehottelevat osien vaihtoja. Voihan esim sylinterit putkittaa 1600cc. Tämä alentaa tehoa eikä näy ulospäin. Selityksiä on monia.
Re: 1.8T swap vanhempiin
Ajoneston poisto onnistuu toki helposti, esim täällä, M3.x, ME7, MED9/17, EDC15/16/17.
Alkuperästä mittaristoa voi siten käyttää, kierroslukumittariin joutuu tekemään pienen modin jotta se pelaa motronicin signaalilla. Lämpömittarin anturin johdon väliin 30-40ohm vastus niin sekin näyttää oikein.
Alkuperästä mittaristoa voi siten käyttää, kierroslukumittariin joutuu tekemään pienen modin jotta se pelaa motronicin signaalilla. Lämpömittarin anturin johdon väliin 30-40ohm vastus niin sekin näyttää oikein.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 19 vierailijaa