Ksenoneista koottu pläjäys
Valvoja: ffp jäsenet
Eri tuote, eri (hintaiset) osat, eri toimittaja, eri katteet. Käytännössä kaikki ballastit ovat "digitaalisia", vanhoista loisteputkivalaisimista löytää enää perinteisiä magneettikuristimia. Paketin merkillä tai ulkokuorella ei ole edelleenkään mitään tekemistä minkään asian kanssa, ei laadun, ei hinnan, eikä toimivuuden kanssa. Nämä seikat toteutuvat ihan täysin sen mukaan, millainen ballasti ja polttimo valitaan minkinlaiseen käyttötarkoitukseen.
Minullakin on joitakin noita muutaman kympin settejä varastossa, halvimmillaan taidan saada noin kolmen kympin setin kasattua, mutta osat ovat sitten myös sen mukaisia. Tarvittaessa löytyy varmasti noita OLLO pakettejakin jos se joillekin tuo lisää sitä laadun tuntua. Turha niitä hintojakaan on niin tarkasti tapittaa, ottaa puhelimen käteen ja kysäisee tarjousta ja apua millaisia osia kannattaisi käyttää, ja mikä vaihtoehto maksaa minkäkin verran.
Empäs tiennytkään että Harlinen kauppa on vielä olemassa, kun toimintakin on lakannut jo 19.03.2014:
http://www.kauppalehti.fi/yritykset/yri ... a/24249839
Minullakin on joitakin noita muutaman kympin settejä varastossa, halvimmillaan taidan saada noin kolmen kympin setin kasattua, mutta osat ovat sitten myös sen mukaisia. Tarvittaessa löytyy varmasti noita OLLO pakettejakin jos se joillekin tuo lisää sitä laadun tuntua. Turha niitä hintojakaan on niin tarkasti tapittaa, ottaa puhelimen käteen ja kysäisee tarjousta ja apua millaisia osia kannattaisi käyttää, ja mikä vaihtoehto maksaa minkäkin verran.
Empäs tiennytkään että Harlinen kauppa on vielä olemassa, kun toimintakin on lakannut jo 19.03.2014:
http://www.kauppalehti.fi/yritykset/yri ... a/24249839
-
- -
- Viestit: 136
- Liittynyt: 22.8.2014 18:09
Pyh. Kyllä nuo ollon 55w setit elekmalta on täyttä paskaa sanon minä. Polttimoide vaihdon jälkeen valokeila näyttää tyyliin 50 metrin päähän maahan. Ollot takaisin elekmalle ja pitäköön tunkkinsa. Haempa motonetistä sitten philipsin xtremevisionit noiden tilalle niin ovat sitten lailliset. Ei kait niitä pitkiäkää nii paljoo enää tarvi nyt..
Viimeksi muokannut mehtäkonekuski, 14.3.2015 20:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 136
- Liittynyt: 22.8.2014 18:09
-
- -
- Viestit: 136
- Liittynyt: 22.8.2014 18:09
-
- -
- Viestit: 136
- Liittynyt: 22.8.2014 18:09
Tuli ostettua katuautosta hyvän mainoksen takia laadukkaat xenonit :). ( <- Ei piilovittuilua... )
FL Octaviaan tuli laitettua nuo ja ei ne kondensaattoreista huolimatta toimi niinkuin pitäis. Näemmä tuo " Fast Bright " ballasti tuon aiheuttaa. Pitää sitten varmaan vaan tyytyä noihin hitaampiin canbus ballasteihin josko niillä toimis ongelmitta.
Ongelmahan on tässä nyt se että vaikka autoa startatessa ei vikailmoitusta rikkoontuneesta polttimosta tule, se tulee kun nappaat pitkät päälle, ne on jonkun 10 sekuntia päällä, sitten sammuu ja tulee ilmoitus rikkoontuneesta polttimosta.
FL Octaviaan tuli laitettua nuo ja ei ne kondensaattoreista huolimatta toimi niinkuin pitäis. Näemmä tuo " Fast Bright " ballasti tuon aiheuttaa. Pitää sitten varmaan vaan tyytyä noihin hitaampiin canbus ballasteihin josko niillä toimis ongelmitta.
Ongelmahan on tässä nyt se että vaikka autoa startatessa ei vikailmoitusta rikkoontuneesta polttimosta tule, se tulee kun nappaat pitkät päälle, ne on jonkun 10 sekuntia päällä, sitten sammuu ja tulee ilmoitus rikkoontuneesta polttimosta.
Totta. Tuossa mennäviikolla oli samallainen keissi, että facelift 2:ssa fastit tosiaankin toimivat kuvailujesi kaltaisesti. Muistelin niin vahvasti, että faceliftissä ei olisi ollut ongelmia kun joskus sellaisen setin asensin. Sellaisen auton kun saisi tontille niin pääsisi testaamaan mistä ongelma johtuu, miten sen saisi poistettua, tai mikä olisi nopein ballasti joka siinä toimii. Fast-ballastit toimivat konkkasarjan kanssa lähes joka vehkeessä ongelmitta, hankalissakin kohteissa, mutta joissakin yksittäisissä tapauksissa ongelmia on kuitenkin ilmennyt. Laatu ja yhteensopivuus on kaksi eri asiaa. Soittele, niin järkkäillään homma jotenkin toimimaan.
-
- -
- Viestit: 128
- Liittynyt: 19.5.2006 11:41
35W polttimot versus 55W ballastit
Välttis mikään ole kohillaan,,,
Mutta koittakaa ymmärttää ihan älytön känni.....
Eli suuunitelmissa vaihtaa OEM ballastit 55W ballasteihin....
Kyrvähtääkö nää OEM 35 polttimot kuon nopsaan paskaksi vai miten on. Nykysillä polttimoilla ikää noin 2 V ikää ja mietin että otanko uudet polttimot tohon kaveriksi vai meenkö vanhoilla. Ajattelin valita hitaat ballistiti vai onko väliii otanko nopeet. Lyhyet valot siis kyseessä.
ps kun noi 35W Polttimot ja ballastit on hiton huonoja sulattaa umpion pintaa sulaksi talven pakkasilla verrattuna 55W halogeeni umpioilla onko tästä kuin kokemuksia! Eli miten noi 55W xenonit sulattaa jäätävällä kelillä umpion sulaksi!!!
Mutta koittakaa ymmärttää ihan älytön känni.....
Eli suuunitelmissa vaihtaa OEM ballastit 55W ballasteihin....
Kyrvähtääkö nää OEM 35 polttimot kuon nopsaan paskaksi vai miten on. Nykysillä polttimoilla ikää noin 2 V ikää ja mietin että otanko uudet polttimot tohon kaveriksi vai meenkö vanhoilla. Ajattelin valita hitaat ballistiti vai onko väliii otanko nopeet. Lyhyet valot siis kyseessä.
ps kun noi 35W Polttimot ja ballastit on hiton huonoja sulattaa umpion pintaa sulaksi talven pakkasilla verrattuna 55W halogeeni umpioilla onko tästä kuin kokemuksia! Eli miten noi 55W xenonit sulattaa jäätävällä kelillä umpion sulaksi!!!
-
- -
- Viestit: 136
- Liittynyt: 22.8.2014 18:09
-
- -
- Viestit: 136
- Liittynyt: 22.8.2014 18:09
-
- -
- Viestit: 128
- Liittynyt: 19.5.2006 11:41
Vaihto tehty 35w to 55w pallasteihin
Jeps keulilla palaa nyt noin 2 vuotta ja noin 60.000km ajetut. D2S Philips X-treme Vision +50% malliset polttimot 35W. Niitä kuormitetaan nyt 55W ballasteilla.
Alkuperäinen 4800K sävy muuttui selvästi valkoisempaan suuntaan mikä on minusta kiva juttu.
Valoa tuli selvästi lisää mutta se WOW efekti jäi puuttumaan, sikäli sellainen olisi tullut niin valoa olisi minun makuuni tullut jo ehkä liikaa.
Nyt jään odotteleen että mikä mahtaa olla polttimoiden jäljellä oleva elinikä.
Käytännössä tuo yhdistelmä piirtää paremmin koko sen alueen täyteen valoa mitä pitääkin ja hajavalon määrä on pieni mistä itse pidän. Hommataan sitten keulaan penkkavalot erikseen sikäli sellaiseen tulisi tarvetta. Toki jossain vaiheessa voisi kokeilla miten esim 45 tai 55W pelittelee eli paljonko tuo lisää valoa ja miten tarkasti valokuvio on vielä hansikkaassa.
Alkuperäinen 4800K sävy muuttui selvästi valkoisempaan suuntaan mikä on minusta kiva juttu.
Valoa tuli selvästi lisää mutta se WOW efekti jäi puuttumaan, sikäli sellainen olisi tullut niin valoa olisi minun makuuni tullut jo ehkä liikaa.
Nyt jään odotteleen että mikä mahtaa olla polttimoiden jäljellä oleva elinikä.
Käytännössä tuo yhdistelmä piirtää paremmin koko sen alueen täyteen valoa mitä pitääkin ja hajavalon määrä on pieni mistä itse pidän. Hommataan sitten keulaan penkkavalot erikseen sikäli sellaiseen tulisi tarvetta. Toki jossain vaiheessa voisi kokeilla miten esim 45 tai 55W pelittelee eli paljonko tuo lisää valoa ja miten tarkasti valokuvio on vielä hansikkaassa.
Kun ballastin valotehoa nostetaan, värilämpötila yleensä tippuu hieman matalemmaksi, menee siis lämpimän suuntaan.
Muutamaan 1M-koppaseen kyseisen muutoksen tehneenä, 1M:ssä toimii hyvälaatuinen H7R ihan mainiosti, ja järkevällä värisävyllä ja suuntauksella ei aiheuta kestämätöntä määrää häikimistä. Valitessa hitaasti sytyttävän ballastin jossa on hyvä suotokondensaattori ( esim. X3 ), valoautomatiikkakin vielä toimii normaalisti. Pitkien osalta suosittelen nopeasytytteistä, jo aikaisemminkin ilmi käynyttä F7 + 45W Cnlight -yhdistelmää auton omiin kaukovaloihin, jolloin lopputulos on yleensä parempi kuin perus lisävaloasennuksella, ja asennuskin on aika paljon nopeampi.
Muutamaan 1M-koppaseen kyseisen muutoksen tehneenä, 1M:ssä toimii hyvälaatuinen H7R ihan mainiosti, ja järkevällä värisävyllä ja suuntauksella ei aiheuta kestämätöntä määrää häikimistä. Valitessa hitaasti sytyttävän ballastin jossa on hyvä suotokondensaattori ( esim. X3 ), valoautomatiikkakin vielä toimii normaalisti. Pitkien osalta suosittelen nopeasytytteistä, jo aikaisemminkin ilmi käynyttä F7 + 45W Cnlight -yhdistelmää auton omiin kaukovaloihin, jolloin lopputulos on yleensä parempi kuin perus lisävaloasennuksella, ja asennuskin on aika paljon nopeampi.
-
- -
- Viestit: 321
- Liittynyt: 4.11.2009 7:56
Onko kellään kokemusta xenoneista 1m toledossa/leonissa? Millainen kuvio ja häikiikö pahasti vastaantulijoita? Orkkis valot niin surkeet että ajattelin lyhkäsiin laittaa muutossarjan
Jos on normaalit heijastinumpiot niin valo karkaa harakoille ja vastaantulijat sokaistuu.
Linssivalojen kanssa eri asia, kun "ylimääräinen" valo rajautuu pois...
Eli ennemmin panostat kunnollisiin lisävaloihin, jos sellaisille on tarve :)
Kiitokset p0wer:lle ja Oksu06:lle hyvistä vastauksista. Toi on typerää yleistämistä että xenonit heijastinumpioissa ei toimi ollenkaan. Esim. ex w202 c mersussa xenonit ei häikässy juuri yhtään halogenia enempää heijastinumpioissa ja valotehokin oli huomattavasti parempi. Kysyin juuri siks tätä kun joissain umpioissa toimii huomattavasti paremmin kun toisissa.
Lisäpitkiä mietin lähinnä siksi kun johdotukset tuolta löytyy valmiina releineen päivineen, toinen vaihtoehto olis tietty laittaa pitkiin 70w tai 100w polttimot ja käyttää niihin noi lisävalojen releytetyt johdot, ei kai ne umpiot talvipakkasilla itteensä ota kun ei paikallaan pidä pitkään päällä. Ex mersussa olikin lyhkäsissä xenonit ja pitkissä 100w polttimot releytettynä, näillä valoteho oli jo huomattavasti orkkista parempi.
Lisäpitkiä mietin lähinnä siksi kun johdotukset tuolta löytyy valmiina releineen päivineen, toinen vaihtoehto olis tietty laittaa pitkiin 70w tai 100w polttimot ja käyttää niihin noi lisävalojen releytetyt johdot, ei kai ne umpiot talvipakkasilla itteensä ota kun ei paikallaan pidä pitkään päällä. Ex mersussa olikin lyhkäsissä xenonit ja pitkissä 100w polttimot releytettynä, näillä valoteho oli jo huomattavasti orkkista parempi.
Typerää tai ei, mutta tuo "yleistäminen" pitää yleensä paikkaansa. En toki kiellä etteikö laadukkaita heijastinumpioitakin olisi olemassa, joissa hyvällä xenon-polttimoilla saadaan keskimääräistä parempi valo aikaan, mutta ne tapaukset ovat kyllä harvassa. Mielestäni omassa mk3:ssakin on normaalia parempi valokuvio heijastinumpioissa, mutta nuo umpiot ovatkin vain reilu 100tkm ajetusta ja alkuperäiset Hellan tuotteet, jotka ovat välissä olleet 6v ullakolla säilössä. En silti asentaisi niihin xenon-sarjaa.
Omaan talvikäyttikseeni (Golf4) ostin Depon linssiumpiot, ja niihin lyhyiin asensin katuauton 35W+F5 setit. Ero on heijastinumpioon niin radikaali, etten lähtisi edes vertailemaan. Nykyisellä setillä kun kaikki valo menee tiehen, heijastinumpiolla sen mennessä..noh..jonnekin sinne eteenpäin..? Keulalla myös Boschin Rallyet 35W xenon-seteillä hoitamassa pitkien virkaa. Eipä tarvitse vesisateessa lyhyilläkään ajellessa arvailla missä tie kulkee sekä lumisateessakaan hiutaileet ei heijasta silmille yhtään.
Näkyy tuollaisia ulkoisestikin suht fiksun näköisiä linssiumpiota saavan 1M seatinkin keulalle. Suosittelen pitämään vaihtoehtona mikäli autolla ajetaan oikeasti pimeillä teillä ja paljon. Et usko eroa ennen kuin kokeilet.
Omaan talvikäyttikseeni (Golf4) ostin Depon linssiumpiot, ja niihin lyhyiin asensin katuauton 35W+F5 setit. Ero on heijastinumpioon niin radikaali, etten lähtisi edes vertailemaan. Nykyisellä setillä kun kaikki valo menee tiehen, heijastinumpiolla sen mennessä..noh..jonnekin sinne eteenpäin..? Keulalla myös Boschin Rallyet 35W xenon-seteillä hoitamassa pitkien virkaa. Eipä tarvitse vesisateessa lyhyilläkään ajellessa arvailla missä tie kulkee sekä lumisateessakaan hiutaileet ei heijasta silmille yhtään.
Näkyy tuollaisia ulkoisestikin suht fiksun näköisiä linssiumpiota saavan 1M seatinkin keulalle. Suosittelen pitämään vaihtoehtona mikäli autolla ajetaan oikeasti pimeillä teillä ja paljon. Et usko eroa ennen kuin kokeilet.
Sami tulkitsi asian hienosti. Jälkituotanto-linssiumpioilla saavutetaan se lähivalojen hyvä toiminta ja valoteho, joten jos oikeasti hakee hyviä valoja niin yleensä täytyy lähteä liikenteeseen umpioiden vaihtamisesta. Ikävä kyllä kaukovalojen toiminta on tämäntyyppisissä umpioissa aina arpapeliä ellei kokemusta juuri samaisesta umpiosta ole aikaisemmin, eikä niistä välttämättä aina saa hyvää kaukovalon valokuviota. Siinä tapauksessa pitää varautua siihen että lisäkaukovalot saattaa joutua asentamaan uudistettujen umpioiden lisäksi hyvien kaukovalojen toivossa, mutta ei siis aina.
1M:n vakio lähivalostakin saa toki fiksun hyvällä lampulla ja alhaisella värilämpötilalla, mutta linssi on aina linssi, ja yleensä aina paras. Joskus toki se linssin liiankin vähäinen hajavalo voi olla kuskin kohdalta tarkasteltuna huonokin asia, kun kontrastiero näkyvän ja näkymättömän alueen välillä on turhan suuri ja pimentoon jäävä alue ei näy tosissaan ollenkaan. Mutta ei tuota nyt niin huonona asiana kannata pitää.
Näin tapahtuu yleensä väärin valitulla polttimolla, oikeilla osilla tämä ongelma pienenee rajusti.
Kumpi ja kampi... Ennemminkin panostat hyvään sarjaan ja asennat sen alkuperäisiin kaukovaloihin, jolloin saavutat paremman valotehon kuin perus lisävaloasennuksella vähemmällä ähräämisellä. Mutta tämä nyt on vaan minun mielipide joka perustuu vain vajaan 10 vuoden kokemukseen näitä erilaisia variaatioita asentaneena, että varmaan viisaampiakin tässä asiassa löytyy... Toki, ei voi sanoa että yksi tai toinen on parempi ellei haluttu tavoite ole tiedossa, eli riippuu haluaako sitä valoa eteensä 400 metrin verran vai 2km verran, sekä tietysti on aina autokohtaista missä mikäkin ratkaisu toimii parhaiten. 1M:n orggisumpioista ei saa kahteen kilsaan valoa, mutta normikäyttöön yleensä riittävän kauas. Valokuvio itsessäänhän ei muutu lainkaan, joten jo halogeneilla saa osviittaa että minne suuntaan valoa ylipäätänsä tulee (lisää).
1M:n vakio lähivalostakin saa toki fiksun hyvällä lampulla ja alhaisella värilämpötilalla, mutta linssi on aina linssi, ja yleensä aina paras. Joskus toki se linssin liiankin vähäinen hajavalo voi olla kuskin kohdalta tarkasteltuna huonokin asia, kun kontrastiero näkyvän ja näkymättömän alueen välillä on turhan suuri ja pimentoon jäävä alue ei näy tosissaan ollenkaan. Mutta ei tuota nyt niin huonona asiana kannata pitää.
Jos on normaalit heijastinumpiot niin valo karkaa harakoille ja vastaantulijat sokaistuu.
Näin tapahtuu yleensä väärin valitulla polttimolla, oikeilla osilla tämä ongelma pienenee rajusti.
Eli ennemmin panostat kunnollisiin lisävaloihin, jos sellaisille on tarve :)
Kumpi ja kampi... Ennemminkin panostat hyvään sarjaan ja asennat sen alkuperäisiin kaukovaloihin, jolloin saavutat paremman valotehon kuin perus lisävaloasennuksella vähemmällä ähräämisellä. Mutta tämä nyt on vaan minun mielipide joka perustuu vain vajaan 10 vuoden kokemukseen näitä erilaisia variaatioita asentaneena, että varmaan viisaampiakin tässä asiassa löytyy... Toki, ei voi sanoa että yksi tai toinen on parempi ellei haluttu tavoite ole tiedossa, eli riippuu haluaako sitä valoa eteensä 400 metrin verran vai 2km verran, sekä tietysti on aina autokohtaista missä mikäkin ratkaisu toimii parhaiten. 1M:n orggisumpioista ei saa kahteen kilsaan valoa, mutta normikäyttöön yleensä riittävän kauas. Valokuvio itsessäänhän ei muutu lainkaan, joten jo halogeneilla saa osviittaa että minne suuntaan valoa ylipäätänsä tulee (lisää).
p0wer kirjoitti:Ikävä kyllä kaukovalojen toiminta on tämäntyyppisissä umpioissa aina arpapeliä ellei kokemusta juuri samaisesta umpiosta ole aikaisemmin, eikä niistä välttämättä aina saa hyvää kaukovalon valokuviota. Siinä tapauksessa pitää varautua siihen että lisäkaukovalot saattaa joutua asentamaan uudistettujen umpioiden lisäksi hyvien kaukovalojen toivossa, mutta ei siis aina.
Kyllä, juuri näin. Sama "ominaisuus" oli noissa omissa Depoissakin, joten lisävaloja vierastavalle tämä ei ole se kaikista paras ratkaisu, jos ei ole valmis kompromisseihin.
Nuissa omissa Depoissani ei moitittavaa ollut itse pitkien umpioiden valokuviossa, mutta olivat epäsymmetriaan valettu ainakin tämän umpioparin kesken. Kun siis lyhyet valot suuntasi niin, että valokuvion leikkuulinja on kokonaisvaltaisesti suora ja terävä, pitkien valokuviot osoittivat eri korkeudelle, toisen osottaessa jopa tarpeettoman ylös. Pitkät sai tiehen kun lyhyet suuntasi mielestäni liian alas, sekä hieman silmään pistävästi eri linjaan. Linssiumpioilla taas tuo liian alas suuntaaminen aiheuttaa "sokeutta", koska todellakin sitä tiessä näkyvää valoa ei mene yhtään valokuvion leikkausrajan yli. Raja on kuin yö ja päivä samalla tienpätkällä, kynällä piirrettyyn viivaan eroteltuna.
Tähän ongelmaan mielestäni paras ratkaisu olisi jonkinlaisen retrofit-linssisarjan asennus vakioihin umpioihin(tai uusiin LAADUKKAISIIN vakioumpioihin), ja uuden ajovalon linssin vaihto vanhan kuluneen tilalle. Tällöin nuo valot saisi itse linjattua juuri niinkuin haluaa, ja täten koko valotehosta kaiken irti. Tällainen projekti tosin vähän vaatii kädentaitoja ja aikaa..
Tai sitten vain asentaa ne lisävalot, niin voi nauttia maisemista talviöisinkin. ...Siitäpä tulikin mieleeni visainen kysymys: Kumpi näyttää paremmalta auton keulassa? Lisävalopatteristo vai poro/hirvi?
Uusia umpioita en ala ostamaan, kyseessä kumminkin 1000e auto joka todennäkösesti menee keväällä vaihtoon. Xenonsarjan/lisävalot kun voi sitten irroittaa ja hyödyntää todennäköisesti seuraavassakin pirssissä. En kiellä etteikö linssiumpio olis parempi, tottakai se on vaan kysyinkin onko mahdollista saada 1m orkkis umpioissa xenonit toimimaan järkevästi ja tähän jo vastauksen sainkin. Ja tosiaan en ole alkamassa haastaan rekkoja valokilpailuihin vaan jonkinmoista parannusta vakio valoihin, kyllä se on kuskissa vika jos ilman lisävalopatteristoa löytyy hirvi keulasta.
Joka tapauksessa taidan näillä näkymin päätyä h7r muutossarjaan lyhyissä ja pitkiin tehokkaammat halogenit releytettynä, nämä kun osottautu riittäviks viime autossakin.
Joka tapauksessa taidan näillä näkymin päätyä h7r muutossarjaan lyhyissä ja pitkiin tehokkaammat halogenit releytettynä, nämä kun osottautu riittäviks viime autossakin.
Useisiin BG:n olen taikonut valotehoa lisää erinäisin keinoin. Yleisimpiä ongelmia ovat: kuluneet ja/tai huonolaatuiset polttimot, kulunut projektorin heijastinpinta ( joskus kromaus puuttunut täysin ), reilusti pölyyntynyt linssin sisä- ja/tai ulkopinta, jolloin ballastin tehon nostaminen ei palauta tilannetta enää ennalleen. Kaikki em. ongelmat ovat korjattavissa jos jaksaa nähdä vaivaa, vaihtoehtoisesti ehjemmät tai uudet umpiot korjaa myös tilanteen. Umpioiden hyvä käyttöikä pyörii yleensä noin 200-350tkm välissä käytöstä riippuen.
Asentamalla esim. nopeasytytteinen F5-ballasti sekä 35W Cnlight D2S -lamput, on tehoa saatu kuitenkin alkuperäisestään parannettua merkittävästi kohtuukustannuksin, ja toiminta pysyy muutoin hyvin alkuperäisenä. Em. vikakohteista kannattaa kuitenkin varmistua ensin.
Asentamalla esim. nopeasytytteinen F5-ballasti sekä 35W Cnlight D2S -lamput, on tehoa saatu kuitenkin alkuperäisestään parannettua merkittävästi kohtuukustannuksin, ja toiminta pysyy muutoin hyvin alkuperäisenä. Em. vikakohteista kannattaa kuitenkin varmistua ensin.
Polttimot on vaihdettu 2013 ja niillä on ajettu 40tkm. Edellinen omistaja on ne vaihtanut, auton muista huolloista päätellen tuskin on laittanut mitään huonoja sinne. Autolla ajettu 335tkm, ei nuo umpiot päällepäin ainakaan ihan toivottomat ole. Edellisessä oli paljon huonommassa kunnossa ja siitä hioinkin ne.
-
- -
- Viestit: 57
- Liittynyt: 1.1.2016 12:20
Re: Ksenoneista koottu pläjäys
Uskaltaako golf v gtihin pistää jälkiasennus xenoneita? Ostettu depon h7 linssiumpiot missä on xenonhyväksyntä. Pitääkö ohjelmoida xenonit käyttöön? Vai relesarjaa vastuksilla? Minkälaiset xenonit ois hyvät? Luultavasti pitkiin tulossa ja ehkä lyhkäsiin. Mites sumuvalot? Yv:nä voi myös nakata viestiä. Onko ongelmia ollut sen jälkeen? Tuo pyyhinhomma taitaa olla suurin vika niissä..
Re: Ksenoneista koottu pläjäys
Pesurit ja automaattinen korkeussäätö löytyy vaatimuslistalta.
Molemmat taitaa koskea lähinnä puolivaloja.
Ainakin lisäpitkät kelpaa hyvin ilman noita.
Löytyykö niistä umpioista xenonhyväksyntä molemmille vaiko vain puolivalolle?
Molemmat taitaa koskea lähinnä puolivaloja.
Ainakin lisäpitkät kelpaa hyvin ilman noita.
Löytyykö niistä umpioista xenonhyväksyntä molemmille vaiko vain puolivalolle?
Re: Ksenoneista koottu pläjäys
Mulle ei vielä ole sattunut vastaan autoa/umpiota jossa pitkissä olisi myös xenonit tehtaalta tullessaan. Yleensä sitten se bi-xenon jossa valokuviota muutetaan ja h7 apuna. Kuulostaa myöskin vähän kusetukselta noiden depojen suhteen. Jos lyhkäisillä on DC-merkintä umpiossa ja H-kantainen polttimo, se merkintä ei paljoa auta koska mitään H-kantaisia xenonpolttimoita ei ole hyväksytty tieliikennekäyttöön. Tokikaan moni katsuri ei polttimoa halua nähdä, vain sen merkinnän umpiossa..
Totta kai uskaltaa jälkiasentaa xenonit mikäli ne tekee OEM-tyyliin ohjainlaitteineen päivineen.
Totta kai uskaltaa jälkiasentaa xenonit mikäli ne tekee OEM-tyyliin ohjainlaitteineen päivineen.
-
- -
- Viestit: 57
- Liittynyt: 1.1.2016 12:20
Re: Ksenoneista koottu pläjäys
Lyhkäsissä on merkintä eli DC. Tarviiko siihen relesarjan vastuksilla väliin jos pistää jälkiasenteista xenonia pitkiin tai lyhkäsiin? Kun olen kuullut että pyyhkimien moottorit kärähtelee noista. Eihän tuota saa lailliseksi noilla tiedän.
Re: Ksenoneista koottu pläjäys
Itse pistäisin kyllä, mikäli siis et asenna OEM-palikoilla.
Re: Ksenoneista koottu pläjäys
Onko kukaan päivitelly orkkis xenoneita näillä projektoreilla?
https://www.retrofitlab.com/en/hella-evox-r-bi-xenon-projectors.html
Edit: Laitoin tilaukseen, laittelen kokemuksia kun asennettuna.
https://www.retrofitlab.com/en/hella-evox-r-bi-xenon-projectors.html
Edit: Laitoin tilaukseen, laittelen kokemuksia kun asennettuna.
Re: Ksenoneista koottu pläjäys
Piti nyt asentaa nuo uudet projektorit, mutta eihän ne sovi. Piti kyllä sopia oem xenon umpioihin..
Millähän noita on asennettu 3bg:n umpiohin kun on sellainen ongelma ettei ihan helpolla istu.
Pitäisi tuota muovikehikkoa mihin projektori tulee kiinni muokata. Uudessa projektorissa oleva magneettikela on tiellä ja sitä ei saa muokattua.
Vanhat heijastimet on kyllä huonossa kunnossa, ei mikään ihme jos ei valoa tule. Täytyy nyt kasailla vanhoilla osilla ja ihmetellä mistä uudet heijastimet.
Millähän noita on asennettu 3bg:n umpiohin kun on sellainen ongelma ettei ihan helpolla istu.
Pitäisi tuota muovikehikkoa mihin projektori tulee kiinni muokata. Uudessa projektorissa oleva magneettikela on tiellä ja sitä ei saa muokattua.
Vanhat heijastimet on kyllä huonossa kunnossa, ei mikään ihme jos ei valoa tule. Täytyy nyt kasailla vanhoilla osilla ja ihmetellä mistä uudet heijastimet.
Re: Ksenoneista koottu pläjäys
Vingutin sitten muovia pois kehikosta niin sai sopimaan.
Hyvät projektori, mutta tarvitsee vähän enemmän sovitusta mitä myyjä antaa ymmärtää.
Tuo mainittu muovikehikko ja sitten pivot tappi mikä on projektorissa kiinni ja vastakappale umpion kuoressa. Uusissa projektoreissa tuo tapin reikä on vähän väärässä kohtaa, noin 3mm.
Ja jostain syystä ei ole suorassa projektori umpiossa, joko tuo pivot tappi tarvitsee vielä hieman säätöä tai sitten muuten tehdä vähän säätöä kiinnitys reikiin.
Sitten toisessa umpiossa oli joku aikoinaan vähän säätänyt valoja niin ilmeisesti ruuvattu säätö pohjaan ja lohjennut se nuppi mikä toimii nivelenä irti sivuttaissäädöstä. Ihmettelinkin kun ei siitä mitään tapahtunut.
Tietääkö joku saako noihin varaosia mistään? Tai mahtaisiko halogen umpiosta saada sopivat osat? Niitä umpioiota löytysi varmaankin halvalla mistä napsia osia.
Hyvät projektori, mutta tarvitsee vähän enemmän sovitusta mitä myyjä antaa ymmärtää.
Tuo mainittu muovikehikko ja sitten pivot tappi mikä on projektorissa kiinni ja vastakappale umpion kuoressa. Uusissa projektoreissa tuo tapin reikä on vähän väärässä kohtaa, noin 3mm.
Ja jostain syystä ei ole suorassa projektori umpiossa, joko tuo pivot tappi tarvitsee vielä hieman säätöä tai sitten muuten tehdä vähän säätöä kiinnitys reikiin.
Sitten toisessa umpiossa oli joku aikoinaan vähän säätänyt valoja niin ilmeisesti ruuvattu säätö pohjaan ja lohjennut se nuppi mikä toimii nivelenä irti sivuttaissäädöstä. Ihmettelinkin kun ei siitä mitään tapahtunut.
Tietääkö joku saako noihin varaosia mistään? Tai mahtaisiko halogen umpiosta saada sopivat osat? Niitä umpioiota löytysi varmaankin halvalla mistä napsia osia.
Re: Ksenoneista koottu pläjäys
Onko tiedossa paikkaa mistä saisi F5 vastaavat ballastit nopeammin kuin Kiinasta?
Edit: Cobran 55W ballastit tilattu.
Katuauto.fi / p0wer ei niitä nähtävästi toimita, mutta rahat kelpaa kyllä. Tilasin ne tuolta juuri, että saisi ne nopeammin vaikka maksaakin enemmän kuin Kiinasta suoraan.
Edit: Cobran 55W ballastit tilattu.
Katuauto.fi / p0wer ei niitä nähtävästi toimita, mutta rahat kelpaa kyllä. Tilasin ne tuolta juuri, että saisi ne nopeammin vaikka maksaakin enemmän kuin Kiinasta suoraan.
-
- -
- Viestit: 85
- Liittynyt: 23.7.2008 12:35
Re: Ksenoneista koottu pläjäys
Ostin sit nuukuuksissani nämä polttimot : http://www.nettiosa.com/polttimo_xenonv ... _d1s_85402
Tuli vaan mieleen kun hinta oli edullinen että ei kai nuo ole kopioita ? Vai onko niin ettei suomalainen kauppa uskalla kopioita myydä ?
Tuli vaan mieleen kun hinta oli edullinen että ei kai nuo ole kopioita ? Vai onko niin ettei suomalainen kauppa uskalla kopioita myydä ?
Re: Ksenoneista koottu pläjäys
Ei moni isokaan pulju pysty tietämään onko heidän ostamansa tuotteet aitoja vai ei, vastahan tässä myytiin väärennettyjä öljyjä Puuilossa ja muissa marketeissa.
-
- -
- Viestit: 24
- Liittynyt: 15.12.2016 22:42
Re: Vaihto tehty 35w to 55w pallasteihin
Ville-Risto 5 (150hp) kirjoitti:Jeps keulilla palaa nyt noin 2 vuotta ja noin 60.000km ajetut. D2S Philips X-treme Vision +50% malliset polttimot 35W. Niitä kuormitetaan nyt 55W ballasteilla.
Alkuperäinen 4800K sävy muuttui selvästi valkoisempaan suuntaan mikä on minusta kiva juttu.
Valoa tuli selvästi lisää mutta se WOW efekti jäi puuttumaan, sikäli sellainen olisi tullut niin valoa olisi minun makuuni tullut jo ehkä liikaa.
Nyt jään odotteleen että mikä mahtaa olla polttimoiden jäljellä oleva elinikä.
Käytännössä tuo yhdistelmä piirtää paremmin koko sen alueen täyteen valoa mitä pitääkin ja hajavalon määrä on pieni mistä itse pidän. Hommataan sitten keulaan penkkavalot erikseen sikäli sellaiseen tulisi tarvetta. Toki jossain vaiheessa voisi kokeilla miten esim 45 tai 55W pelittelee eli paljonko tuo lisää valoa ja miten tarkasti valokuvio on vielä hansikkaassa.
Jep eli polttimoilla mentiin kaikkinensa noin 4 vuotta joista noin 2 vuotta kiusattuina noilla 55W ballasteilla. Oli aika huikea ero kun tuikkas uudet 35w polttimot umpioihin, vaikka ero oli noilla väsyneilläkin polttimoilla mutta kyllä uudet polttimot teki terää kuitenkin.
Eli kyllä noi polttimot voi hyvin vaihdella viimeistään 4 vuoden välein sikäli haluaa ajaella valoilla missä on oikeasti vielä jotakin jäljellä.
Re: Ksenoneista koottu pläjäys
Mistä porukka on tilaillut xenoneita nykyään? Ennen tuli tilailtua katuautosta, mutta ei taida enää olla pulju pystyssä. Hakusessa golf v:hen hinta/ laatu suhteeltaan hyvää tavaraa.
Re: Ksenoneista koottu pläjäys
Mistä porukka on tilaillut xenoneita nykyään? Ennen tuli tilailtua katuautosta, mutta ei taida enää olla pulju pystyssä. Hakusessa golf v:hen hinta/ laatu suhteeltaan hyvää tavaraa.
Re: Ksenoneista koottu pläjäys
Mitä tarvitset tarkalleen ottaen ja mihin hintaluokkaan? Halvinta H7 kiinapaskaa max.5e kappale? Vai OEM D2S Philipsin tuikkuja 50-100e kappalehintaan?
Re: Ksenoneista koottu pläjäys
Katuauto on tauolla, ja palaa myöhemmin vielä linjoille. Toimitiloissa kävi äksidentti eikä tiloja ole enää tällä hetkellä täysipäiväiseen toimintaan, ja työkkäri kielti kaupan pitämiten sivutoimisena, joten tilanne on vähän hankala. Varastoa on vielä aika reilusti, mutta joitakin yleisimpiä polttimoita uupuu.
Kuten Jultsu tuossa jo totesikin, osasta paljolti kiinni mistä mitäkin kannattanee tilailla.
Kuten Jultsu tuossa jo totesikin, osasta paljolti kiinni mistä mitäkin kannattanee tilailla.
Re: Ksenoneista koottu pläjäys
Lyhyt xenon pimeni. Tai syttyy välillä ja sammuu yleensä melko nopeasti. Ilmeisesti ballastivika?
Itse en ole perehtynyt näihin orggis xenoneihin niin ei osaa eikein edes katsella sopivia komponentteja.
Onko p0werilla tarjota ballastia ja voisihan ne polttimotkin uusia.
Itse en ole perehtynyt näihin orggis xenoneihin niin ei osaa eikein edes katsella sopivia komponentteja.
Onko p0werilla tarjota ballastia ja voisihan ne polttimotkin uusia.
Re: Ksenoneista koottu pläjäys
Tuollainen vika voi olla yhtälailla polttimossa tai ballastissa. Kokeile vaihtaa polttimoita puolelta toiselle, ja seuraa mitä osaa vika seuraa. Riippuu hieman ympäristöstä, missä kannattaa käyttää "tarvikeosia", ja missä alkuperäisiä.
Re: Ksenoneista koottu pläjäys
Ei korjaantunut vika polttimoita vaihtamalla.
Re: Ksenoneista koottu pläjäys
Silloin vika on todennäköisimmin ballastissa.
Re: Ksenoneista koottu pläjäys
Oisko kellään antaa vinkkiä sopivasta xenon-sarjasta, kun tässä olen miettinyt H7 hehkut päivittää xenoneiks. Umpiot on orkkis HELLA Bi-xenon D1S/h7/led, niin noiden "H7-apupitkien" tilalle pitäs saada hyvä xenon-sarja, autossa on CAN-väylätekniikka.
Merkkeinä oon miettiny DLT:n x3, x5... jne? ja CNlight:n polttimoita 35W/45W/round ball tai vakio?, Pitäs arpoo että mikähän kompinaatio ois toimivin pitkissä. Toimiiko miten F-ballastimet, jos käyttää can-huijauspalikoita? Oisko kellään hyviä ideoita?
Merkkeinä oon miettiny DLT:n x3, x5... jne? ja CNlight:n polttimoita 35W/45W/round ball tai vakio?, Pitäs arpoo että mikähän kompinaatio ois toimivin pitkissä. Toimiiko miten F-ballastimet, jos käyttää can-huijauspalikoita? Oisko kellään hyviä ideoita?
Re: Ksenoneista koottu pläjäys
Tuossa ylempänä näköjään juuri 5 vuotta sitten sivuttu asiaa jo, mutta kysytään taas, eli 3BG:n orkkis xenonvaloihin pitäisi saada uudet projektorit tai vähintään heijastimet ja tietysti mahdollisimman kustannustehokkaasti. Maailmalta ja suomesta löytyy useampaa eri "Hella" projektoria, EvoX:ää, jne. valikoimaa ja hintahaitaria löytyy kyllä. Latviasta saa uudelleen pinnoitettua heijastinta 80 euroa/kappale ja vanhat takaisin lähettämällä 50 euroa/kappale, tässä taitaa postimaksut syödä järkevyyden.
Onko tietoa mikä projektori tuonne olisi kaikista helpoin vaihtaa? Tai voiko noita heijastimia uudelleen pinnoituttaa Suomessa?
Onko tietoa mikä projektori tuonne olisi kaikista helpoin vaihtaa? Tai voiko noita heijastimia uudelleen pinnoituttaa Suomessa?
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 17 vierailijaa