Pitäisi hiukan entrata veeran lootaa. Vaihtaa mm. 2 ja 5 vaihteen rattaat. Kakkonen hiukka ääntää ja 5:n pitäisi ottaa jostain dieselin lootasta.
Oliko näissä askeissa jotain niittejä mitkä oli hyvä vaihtaa pultteihin?
Laakerisarja tiivisteineen näkyi löytyvän brittiebaysta. Höyrypesuri taitaa olla paras tuon askin puhdistukseen?
Mistä dieselin askista ottaa 5:n rattaan?
Mk3 Vr6 vaihdelaatikko
Valvoja: ffp jäsenet
Re: Mk3 Vr6 vaihdelaatikko
Miksi vitosen rattaat tarvii ottaa kiisselistä? Kakkonen on kiinteästi inputshaftilla. Synkrot kannattaa kaikki mitata että ovat vielä ohjearvoissa. Laakerien vaihdon jälkeen koko hässäkkä tarvitsee simmata oikealle välykselle.
Vaihdevivuston kunto kannattaa myös tarkastaa.
Vaihdevivuston kunto kannattaa myös tarkastaa.
Re: Mk3 Vr6 vaihdelaatikko
Itselläni oli aikanaan ASD-laatikosta 02A-laatikoiden pisin 5. vaihde ja se oli kieltämättä liian pitkä. Laitoin verkun oman 5:n takaisin. Miksei sielä jokin vähän lyhyempi menisi, mutta ei nuo kaikista pisimmät jotka tiputtaa 100km/h vauhdissa kierrokset 2000rpm hujakoille.
Re: Mk3 Vr6 vaihdelaatikko
Vitosen rattailla just tuota matka-ajon kierroksia alemmas ajatellu.
Olikos vaihdelaatikossa jotain niittejä? Ainakin kakkiksissa niitä oli pultteihin vaihdettu kun tuppasvat hajoomaan.
Olikos vaihdelaatikossa jotain niittejä? Ainakin kakkiksissa niitä oli pultteihin vaihdettu kun tuppasvat hajoomaan.
Re: Mk3 Vr6 vaihdelaatikko
Tarkoittanet varmaan perän niittejä? Ainakaan itselle ei ole tullut vastaan särkyneitä 02A askeissa. Jos vakiotehoilla aijot ajaa, niin en moiseen askareeseen ryhtyisi. Jos viriviri hommia on tiedossa niin pakko se tasuri on sieltä lukkoo vaihtaa jolloin pultit vaihtuu automaattisesti. Askisi on varmaan ccm koodilla?
http://www.vwtransaxles.com/code.html tuolta voi tiirailla vähän koodeja ja välityksiä.
http://www.vwtransaxles.com/code.html tuolta voi tiirailla vähän koodeja ja välityksiä.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 15 vierailijaa