Tervehdys!
Minulla on kesäautona tuollainen vanha kakkis. VW Golf mk2 -91. Nyt kun talven jäljiltä otin auton takaisin käyttöön, palaa kojetaulussa (P) -merkkivalo käsijarrulle.
Mutta miksi se ei sammu, kun vapautan käsijarrun?
Tutkin jo sitä mekanismia kepin juuressa, otin suojahärpäkkeen irti käsijarrusta. Se painonappi kulkee ok ja johdot, joita on kaksi kappaletta ovat hyvin kiinni.
Minulla ei ole Manuaalivihkoa tuohon kotteroon. Joten johtuuko tuon (P) -merkkivalon palaminen jostakin muusta häiriöstä kuin käsijarrusta???
Yritin searchillakin hakea, mutten löytänyt sopivaa topiccia...
VW Golf mk2 -91 (P) jarrun merkkivalo palaa, miksi??
Valvoja: ffp jäsenet
VW Golf mk2 -91 (P) jarrun merkkivalo palaa, miksi??
Viimeksi muokannut dbus, 23.5.2016 1:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: VW Golf mk2 -91 (p) jarrun merkkivalo palaa, miksi??
Onko jarrunestesäiliö tyhjä? Vuoto jossain, korjattava.
Tuo jarrunestesäiliö tuntuu olevan ihan piripinnassa.
Jos siinä absit on niin sitten vois jotain valittaa, itsellä tuossa G60:ssa paloi kun oli ABS-anturin johto poikki.
Jos ei ole ABS niin se vivun juuressa oleva kytkin sökönä jos nestettäkin on.
Sehän muistaakseni maadoittaa kun vetää kahvasta, eihän jostain matkalta ota maahan?
Jos ei ole ABS niin se vivun juuressa oleva kytkin sökönä jos nestettäkin on.
Sehän muistaakseni maadoittaa kun vetää kahvasta, eihän jostain matkalta ota maahan?
Ei ole ABS-jarruja. Tuossa tutkailin vielä tuota jarrunestesäiliötä, niin sinne saattaisi saada vähäsen ainetta lisättyä.
viime vuonna ropelsin takajarruja, joten saattaahan siellä vähän vuotoakin olla ... tiedä häntä.
viime vuonna ropelsin takajarruja, joten saattaahan siellä vähän vuotoakin olla ... tiedä häntä.
Re: VW Golf mk2 -91 (P) jarrun merkkivalo palaa, miksi??
Tuo jarrunestesäiliö tuntuu olevan ihan piripinnassa.
Eihän sen täynnä kuulu ollakaan vaan MIN ja MAX merkkien välissä. Ja olikos tässä ylipäätään nestemääräanturia säiliössä..?
Täälläkin veikataan viallista katkaisijaa.
Kokeile liikuttaa sitä kohoa siitä jarruneste säiliöstä, jos ei toimi. Niin sit liiti irti ja koita laittaa pinnit yhteen.
Nonniin, selvisi vika!
Olin viime vuonna purkanut kojetaulua, jonkin vian perässä. Sitten, kun olin koonnut kojetaulua kasaan, olin ilmeisestikin epähuomiossa liittänyt kaksi liitintä ristiin. Eli käsijarruvalon liitin oli lämmityslaitteen valoíssa ja lämmityslaitteen liitin käsijarruvalon liittimessä. Kun nostelin käsijarrua alkoi lämmityslaitteen valot palaa...
Autoa on tarvittu tosi vähän, toki nyt ajossa, joten vian selviäminen otti oman aikansa.
Kiitos kaikille ketjuun vastanneille, homma selvisi.
Olin viime vuonna purkanut kojetaulua, jonkin vian perässä. Sitten, kun olin koonnut kojetaulua kasaan, olin ilmeisestikin epähuomiossa liittänyt kaksi liitintä ristiin. Eli käsijarruvalon liitin oli lämmityslaitteen valoíssa ja lämmityslaitteen liitin käsijarruvalon liittimessä. Kun nostelin käsijarrua alkoi lämmityslaitteen valot palaa...
Autoa on tarvittu tosi vähän, toki nyt ajossa, joten vian selviäminen otti oman aikansa.
Kiitos kaikille ketjuun vastanneille, homma selvisi.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”