Potilas -95 2.0b 8v Passat, ex-panda.
Kylmänä toimii ok, lämpimänä joskus pätkii ajossa ja jos sattuu sammumaan ei lähde uudestaan käyntiin ennenkuin jäähtyy vähän. Sama juttu jos jättää kaupan pihaan vartiksi, niin todennäköisesti ei lähde käyntiin, lupailee vain. Tai jos lähtee niin sammuu melko pian eikä lähde uudestaan. Puolen tunnin päästä kuin mitään vikaa ei ikinä olisi ollutkaan.
Vikamuistissa ei ollut mitään, lisäksi vaihdettu puola/sytytysyksikkö-yhdistelmä, jonka jälkeen pelasi ehkä vähän aikaa paremmin. Vikaa ei tietenkään saa aikaiseksi kotipihassa, että pääsisi vianhakua harrastamaan.
Mitähän seuraavaksi kannattaisi tarkistaa? Ettei tarvitse ihan summamutikassa osia vaihdella.
Passat 2.0 8v sammuilee eikä käynnisty kuumana
Valvoja: ffp jäsenet
Silloin kun virtalukon pohja on paska tai ajonesto kenkkuilee, se tekee sitä että on ihan dööd. Lämpötilasta ja kuun asennosta riippumatta. Lähtee sitten kun avaimesta kampeaa johonkin suuntaan (tai kun ajonesto tunnistaa avaimen satunnaisesti).
Lämpötilasta riippuvainen vamma on todennäkösesti pa puolen häiriö tai voihan siellä joku moottorinohjauksen elektroniikkakomponenttikin keljuilla. Vaihtoehtoja on monia: vuotaako suuttimet, toimiiko pa pumppu kunnolla, takaisku jne ja lisäks perinteiset tulpat, piuhat, pyörijä, jakajan kansi, lämpöanturit...
Sitähän vois koittaa paikallistaa siten että että antaako kipinää tai haiseeko bensa kun starttaa lämpösenä silloin kun vika on päällä
Lämpötilasta riippuvainen vamma on todennäkösesti pa puolen häiriö tai voihan siellä joku moottorinohjauksen elektroniikkakomponenttikin keljuilla. Vaihtoehtoja on monia: vuotaako suuttimet, toimiiko pa pumppu kunnolla, takaisku jne ja lisäks perinteiset tulpat, piuhat, pyörijä, jakajan kansi, lämpöanturit...
Sitähän vois koittaa paikallistaa siten että että antaako kipinää tai haiseeko bensa kun starttaa lämpösenä silloin kun vika on päällä
Kiitoksia vinkeistä, pitää ihmetellä noita antureita ensimmäisenä.
Vieläkään ei ole vikaa saatu aikaiseksi kotipihalla, mutta viime kerralla sen esiintyessä bensa tosiaan haisi ja kierroslukumittari käyttäytyi hyvin rauhattomasti kun se lupaili/kävi hetkittäin. Eli lähdetään liikkeelle tarkistamalla nuo mainitut anturit ja sytkäpuolen osat.[/u]
Vieläkään ei ole vikaa saatu aikaiseksi kotipihalla, mutta viime kerralla sen esiintyessä bensa tosiaan haisi ja kierroslukumittari käyttäytyi hyvin rauhattomasti kun se lupaili/kävi hetkittäin. Eli lähdetään liikkeelle tarkistamalla nuo mainitut anturit ja sytkäpuolen osat.[/u]
Voiskohan omassa ruoskassa olla samaa vikaa? Käytin passattia sammuksissa ja kun koitin uudestaan startata, niin eipä lähtenyt. Muutaman sahauksen jälkeen lähti, mutta ei ottanut kunnolla kierroksia ja kaasupoljin tuntui jotenkin löysältä.
Tehnyt tämän vain kerran, sen jälkeen on toiminut niin kuin ei mitään.
Tehnyt tämän vain kerran, sen jälkeen on toiminut niin kuin ei mitään.
Vika paikallistettu kampiakselin asentoanturiin. Kun ruuvarilla vähän koski niin sammui siihen paikkaan.
Mutta mutta, milläs se on kiinni? Otin öljyfiltterin pois tieltä ja yritin katsoa millä se on kiinni, niin ei tuntunut mitään ruuvia ainakaan löytynyvän, niin kuin haynes väittää. En nyt vielä halunnut sitä kokonaan rikkoakaan, joten yritin painaa sitä sisäänpäin ja laitoin takaisin nippuun. Nyt se ei ainakaan sammunut anturia koskiessa, josko se on vain jotenkin huonosti siellä?
Mutta mutta, milläs se on kiinni? Otin öljyfiltterin pois tieltä ja yritin katsoa millä se on kiinni, niin ei tuntunut mitään ruuvia ainakaan löytynyvän, niin kuin haynes väittää. En nyt vielä halunnut sitä kokonaan rikkoakaan, joten yritin painaa sitä sisäänpäin ja laitoin takaisin nippuun. Nyt se ei ainakaan sammunut anturia koskiessa, josko se on vain jotenkin huonosti siellä?
Noniin panda kulkee taas kakomatta. Tuolla asentoanturin vaihdollahan se sitten lopullisesti parani. Vanhassa anturissa oli vähän löysässä se johdon liitospaikka anturiin, ilmeisesti oli imenyt sieltä kautta vettä ja möhnää sisuksiinsa.
Moottorin etukannakkeen irroittamalla sinne pääsi siedettävästi käsiksi, vaikka aika ikävässä kolossahan se on. Kiinni se oli tosiaan pienellä kuusiokolopultilla.
Kiitokset vinkeistä!
Moottorin etukannakkeen irroittamalla sinne pääsi siedettävästi käsiksi, vaikka aika ikävässä kolossahan se on. Kiinni se oli tosiaan pienellä kuusiokolopultilla.
Kiitokset vinkeistä!
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa