Ajattelin tässä että olis mukava kuulla muidenki tarinoita pieleen menneistä, kantapään kautta opituista ja muuten vaan hauskoista remontti hommista. Itelle on sattunu vähä kaiken näköistä, mutta eihän sitä muuten opi jos ei muutamaan kertaan hajota jotain. :D
Jos alottaisin tämmösellä tarinalla:
Omistin tuossa joitain vuosia sitten B mallin Omegan V6 koneella. Siinä tuli sitten jakohihnan vaihto eteen ja kohtuu kokemattomana aloin tietenki itse sitä värkkäämään. Keulalla oli ihan mukavasti tilaa ja purku meniki kivuttomasti, tussilla merkit jakopään koppaan je remmi pois. Uusia rullia ja vesipumppua tilalle, merkit kohilleen ja remmi paikoilleen. Pienen värkkäämisen jälkeen kaikki oli kohillaan. Pyöritin konetta räikällä kampiakselin päästä ja ihmettelin että miten ei merkit täsmää. Remmi pois, merkit kohilleen ja uusi yritys. Ei vieläkään. Siinä sitä sitten pyöriteltiin tunti tolkulla ja ihmeteltiin että mikä helvetti menee pieleen. Välillä pelko perseessä käytettiin käynnissä siinä toivossa ettei venttiileitä kovin montaa mene... Käyntiin lähti hyvin mutta käynti oli melko hankalaa. Aikamme siinä ihmeteltyä hoksattiin lopulta että jos konetta pyörittäis oikeaan suuntaan nii olis varmaan kaikilla helpompaa... :D Noh, merkit sai kohdilleen heti kerralla ja hilppeet kasaan ja kovaa ajoa. :D Tosin sitten noin 5000km päästä meni kannentiivisteet ja kaikki meni uusiksi. Jakopään kun avasin niin huomasin että olin vielä remmin pyörimissuunnan laittanut väärinpäin. :D
Että semmosta.
Kantapään kautta - tarinoita
Valvoja: ffp jäsenet
Onhan noita.
Viimesin. Vetelin G3 oviaukot umpeen pellillä ja bitumilla. Noh niillä aukoilla on tarkoitus... Ovipahvi mahtuu niihin aukkoihin.
G2 purin koneen ja turbotin + kasasin sen. Ja ei prkle lähe käyntiin, ei sit mitenkään. Yskii ja pätkii... ja sytkä ja jako on mukamas kohdillaan. Noh nokkapyörässä on molemmin puolin merkit... nokkapyörä toistenpäin ja merkit kohdilleen... voila. Johan käynnisty.
Ja miljoona tarinaa, kuinka puran puoli autoa ja sit huomaa.. aijaa ton ois saanu noinkin helposti irti. Tai miks prkle tää ei lähe irti, hmm tuolla on yksi pultti vielä kiinni.
Viimesin. Vetelin G3 oviaukot umpeen pellillä ja bitumilla. Noh niillä aukoilla on tarkoitus... Ovipahvi mahtuu niihin aukkoihin.
G2 purin koneen ja turbotin + kasasin sen. Ja ei prkle lähe käyntiin, ei sit mitenkään. Yskii ja pätkii... ja sytkä ja jako on mukamas kohdillaan. Noh nokkapyörässä on molemmin puolin merkit... nokkapyörä toistenpäin ja merkit kohdilleen... voila. Johan käynnisty.
Ja miljoona tarinaa, kuinka puran puoli autoa ja sit huomaa.. aijaa ton ois saanu noinkin helposti irti. Tai miks prkle tää ei lähe irti, hmm tuolla on yksi pultti vielä kiinni.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Tämän nykysen passatin kans tullu purettua ovia ja sisustaa noin seitsemän kertaa. Vaihto-opiskelun aikana oli menny akun alta vedenpoistoreijät tukkoon ja koko sisusta märäksi.
Ekalla kerralla kuivaksi ja mukavuusboxin johdotus kuntoon. Sivusta jätin listan irti että saa varmistaa vieläkö jää märäksi ja jäihän se.
Toisella kertaa tiivistin raitisilmasuodattimen kotelon ja kuivattelin uusiksi.
Kolmas kerta tiivistin ovipeltejä, samoin neljäs ja viides kerta.. Tais parissa välissä käydä muuten vaan sisustaa levällään kuivatuksen takia mutta ei kerennyt mitään remonttia suunnitella.
Ei meinannu onnistaa, mutta nyt pysyy sisusta kuivana :D
Ekalla kerralla kuivaksi ja mukavuusboxin johdotus kuntoon. Sivusta jätin listan irti että saa varmistaa vieläkö jää märäksi ja jäihän se.
Toisella kertaa tiivistin raitisilmasuodattimen kotelon ja kuivattelin uusiksi.
Kolmas kerta tiivistin ovipeltejä, samoin neljäs ja viides kerta.. Tais parissa välissä käydä muuten vaan sisustaa levällään kuivatuksen takia mutta ei kerennyt mitään remonttia suunnitella.
Ei meinannu onnistaa, mutta nyt pysyy sisusta kuivana :D
Eräs tapahtuma jäi mieleen semmoisena kaikki-keturalleen-ja-putkessa- meininkinä:
Eräs tuttava soitteli, että osaisinko Opel Vectran virtalukkoa vilkaista, kun ei aina starttaa kunnolla. No, eihän tuo nyt paha ole, ei siinä, en tuota Opel järjestelmää oikein tunne ja pelkäsin että ajonestot napsuu lopullisesti lukkoon. Tutkailin siinä varovaisesti virtalukonpohjaa ja jotenkin se sitten hajosi ( korjaamon diagnoosi jälkikäteen). Soittelin sitten tutulle, että enempää en uskalla "korjailla", että hinataan auto korjaamolle.
Nooo....
Eipäs siinä, ruuvasin hinauslenkit molempiin autoihin, tuttu kuskina omassaan ja meikäläinen rummutti kytkin tulessa pieneen ylämäkeen ja sitten...
Siitä mun autosta irtos se ruuvilenkki ja koska köysi oli joustavaa mallia, ampui se komeasti sen lenkin läpi tutun Vectran jäähdyttimestä. Nousin autosta, samoin tuttuni, totesin siinä sitten varovaisesti: " sulla taitaa olla syylari rikki..." nesteet vain lorisi siinä maahan samalla. Hieman nolotti, mutta samalta seisomalta totesin, että käväisen tässä hakemassa uuden ja vaihdoin sen luonnollisesti omaan piikkiin Veccuun ja sitten uusi yritys hinaukselle jolla se romu sitten saatiin korjaamolle.
Ei ole tuttu soitellu uudestaan remontti merkeissä... :D
Eräs tuttava soitteli, että osaisinko Opel Vectran virtalukkoa vilkaista, kun ei aina starttaa kunnolla. No, eihän tuo nyt paha ole, ei siinä, en tuota Opel järjestelmää oikein tunne ja pelkäsin että ajonestot napsuu lopullisesti lukkoon. Tutkailin siinä varovaisesti virtalukonpohjaa ja jotenkin se sitten hajosi ( korjaamon diagnoosi jälkikäteen). Soittelin sitten tutulle, että enempää en uskalla "korjailla", että hinataan auto korjaamolle.
Nooo....
Eipäs siinä, ruuvasin hinauslenkit molempiin autoihin, tuttu kuskina omassaan ja meikäläinen rummutti kytkin tulessa pieneen ylämäkeen ja sitten...
Siitä mun autosta irtos se ruuvilenkki ja koska köysi oli joustavaa mallia, ampui se komeasti sen lenkin läpi tutun Vectran jäähdyttimestä. Nousin autosta, samoin tuttuni, totesin siinä sitten varovaisesti: " sulla taitaa olla syylari rikki..." nesteet vain lorisi siinä maahan samalla. Hieman nolotti, mutta samalta seisomalta totesin, että käväisen tässä hakemassa uuden ja vaihdoin sen luonnollisesti omaan piikkiin Veccuun ja sitten uusi yritys hinaukselle jolla se romu sitten saatiin korjaamolle.
Ei ole tuttu soitellu uudestaan remontti merkeissä... :D
Palaa sivulle “Yleinen - muut aiheet”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa