50-luvun Kuplan viat

Yleiset ei-autoaiheiset jutustelut, kuten tietokoneet, muurahaisten karkoitukset ja muut :)

Valvoja: ffp jäsenet

KristinaC
uusi tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 29.6.2014 19:31

50-luvun Kuplan viat

ViestiKirjoittaja KristinaC » 29.6.2014 19:43

Hei, kirjauduin juuri vain saadakseni apua teiltä. (Minulla itselläni on Peugeot 205 GR). Kysymykseni kuulostaa ehkä oudolta, mutta kaipaisin tietoa kirjailijana. Mitä tyyppimerkintöjä oli 50-luvun alun tai keskivaiheen Kuplassa? Tärkeämpi kysymys: Mikä oli tämän auton tavallisin vika? Mikä osa hajosi todennäköisimmin, jos oli hajotakseen? Miten ko. vika ilmeni? yskikö auto, jäikö vain tielle, nousiko konepellin alta savua tms. Oliko vika helppo/hankala korjata itse, tai jos ei itse pystynyt, tuliko korjauttaminen kalliiksi? Oliko 50-luvulla vaikeaa saada varaosia? Tuskin täällä on sellaisia, joilla olisi itsellään kokemusta ko. ajalta, mutta varmasti on teitä, jotka olette perehtyneet autojen historiaan ja käyttäytymiseen. Olisin kiitollinen, jos voisitte jakaa tietonne suoraan sähköpostiini [email protected].

Autoterveisin KristinaC

Jorrma
-
Viestit: 151
Liittynyt: 6.7.2004 23:25

ViestiKirjoittaja Jorrma » 29.6.2014 21:31

Tuolta kannattais kysellä: http://www.volkkaripalsta.com/keskustelu/

-VariAntti-
-
Viestit: 1219
Liittynyt: 31.10.2004 21:43

ViestiKirjoittaja -VariAntti- » 29.6.2014 21:50

Yleisimmät viat oli jäähdytinnesteen puuttuminen ja moottorin puuttuminen nokkapellin alta...

Kiku
-
Viestit: 529
Liittynyt: 1.10.2003 14:20

ViestiKirjoittaja Kiku » 30.6.2014 9:32

Tässä varmaan oli tarkoitus asiallisia vastauksia saada. Noi edelliset oli kuitenkin ominaisuuksia, ei vikoja. Eli kone oli ilmajäähdytteinen ja sijoitettu "takaluukkuun".

-VariAntti-
-
Viestit: 1219
Liittynyt: 31.10.2004 21:43

ViestiKirjoittaja -VariAntti- » 30.6.2014 14:14

No eiköhän sitä tietoa sen verran löydy vaikka Wikipediasta jos ei sinne peräpellin alle ole koskaan kurkistanut. Olisihan se ollut hauska lukea jostain kirjasta kuinka kuplan konepellin alta nousi jumalaton höyry ja siitä oli mystisesti sekä jäähdytinnesteet että moottori kadonnut nokkapellin alta. Sitä paitsi internetistä voi löytyä väärääkin tietoa... Olkaa ihmiset varovaisia! :D

Heikki J.
admin
Viestit: 8315
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 30.6.2014 23:40

Jos puhutaan KONEpellistä, niin eikös se kuplan tapauksessa ole nimenomaan takaluukku? Ei tarvi sen suhteen viisastella enempää. Ja kyllä se savu/höyryn tapainen sieltäkin tulee kun sylkäsee öljyt pakosarjan päälle ;)


Palaa sivulle “Yleinen - muut aiheet”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa