Elikkäs olisi tarkoitus aloittaa mielenvikainen yritys tupla ahtaa g60 1.8 :D
projekti vasta suunnittelu asteella mutta mitään mahdontonta tehojen lisäystä en lähde hakemaan vaan tehoalueen laajuutta lähinnä ja eipähän olisi muilla ;) (eihän tässä mitään järkeä ole) mutta koitetaan kuitenkin
valmiiksi hommasin schwitzerin ahtimen 40mm imu / 50mm pakopesällä varustetun pikku ahtimen (isompi ei mahdu motin ja tulipellin väliin..
ebaystä lähtee tilaukseen sähkötoimiset läpät joita ohjataan ahtopaina antureilla läppä auki/kiinni tyyliin kun remmiahdin saavuttaa maksimituoton (remmiltä pakokaasuahtimen imupesään) niin ilmankulku vaihdetaan läppien avulla että pakokaasu ahdin toimisi ns."normaalisti" jne. mutta tämähän on prototyyppi kokeilu ...
eli tuommoset läpät http://www.ebay.com/itm/2-5-ELECTRIC-CA ... 73&vxp=mtr
mutta katsotaan miten miehen käy (ja sitten tiedetään on kasitappinen "ei ole mitään järkeä huutelioille eitule kestämään yms tämä on kokeilu ja paineet pidetään alle 1,5 kilon näin aluksi
kiitos nam.
Corrado G60 twincharged
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 6
- Liittynyt: 25.9.2014 16:45
Tässä muutama kuva katiskasta
http://s42.photobucket.com/user/Juho_Ol ... ml?filters[user]=141488424&filters[recent]=1&sort=1&o=4
http://s42.photobucket.com/user/Juho_Ol ... ml?filters[user]=141488424&filters[recent]=1&sort=1&o=0
http://s42.photobucket.com/user/Juho_Ol ... ml?filters[user]=141488424&filters[recent]=1&sort=1&o=3
http://s42.photobucket.com/user/Juho_Ol ... ml?filters[user]=141488424&filters[recent]=1&sort=1&o=1
http://s42.photobucket.com/user/Juho_Ol ... ml?filters[user]=141488424&filters[recent]=1&sort=1&o=4
http://s42.photobucket.com/user/Juho_Ol ... ml?filters[user]=141488424&filters[recent]=1&sort=1&o=0
http://s42.photobucket.com/user/Juho_Ol ... ml?filters[user]=141488424&filters[recent]=1&sort=1&o=3
http://s42.photobucket.com/user/Juho_Ol ... ml?filters[user]=141488424&filters[recent]=1&sort=1&o=1
Tuota kommenttia isomman ahtimen mahtumisesta motin ja tulipellin väliin et usko varmaan itsekkään. Sinne mahtuu just semmoinen kun sinne laittaa, tässä yksi esimerkki, hieman isompi ahdin menossa Lupoon:
http://postimg.org/image/6dcf54set/
http://postimg.org/image/6dcf54set/
-
- -
- Viestit: 6
- Liittynyt: 25.9.2014 16:45
-
- -
- Viestit: 268
- Liittynyt: 29.7.2008 21:53
onhan noita venttiileitä erimoisiakin jos alkaa soveltamaan mutta varmaan melko varma olis tuo mitä suunnitteletkin. tai sitten sähköstä kaasuläppää yms, tai
esim.
tai sitten http://4wheelonline.com/BD_Diesel_Ford_ ... n.210298.0
Tosin tuo solenoidi mietityttää että tietäiskö joku onko olemassa sellasta joka kestää pitää virrat päällä? tuohan luultavasti savuaa jos läppää pidetään virralla kiinni?
esim.
tai sitten http://4wheelonline.com/BD_Diesel_Ford_ ... n.210298.0
Tosin tuo solenoidi mietityttää että tietäiskö joku onko olemassa sellasta joka kestää pitää virrat päällä? tuohan luultavasti savuaa jos läppää pidetään virralla kiinni?
-
- -
- Viestit: 6
- Liittynyt: 25.9.2014 16:45
Tuo egr venttiilikin voisi kyllä toimia mutta sehän tarvitsee alipaine ohjauksen ja katselin purkaamoilta niin aikalailla 100 kappale hmm mutta onhan nuita alipaine pumppuja olemassa jotka toimii 12v jännitteellä ps. Huomenna räjäytän glaaderin osiin kun saapui tosiaan huoltosarja siihen . Jos ahdin paskana niin joutuu ehken iittonin etsimään yöhön :(
nyt ahtaa vain 0.6 ja 68mm rulla kumminkin löytyy
nyt ahtaa vain 0.6 ja 68mm rulla kumminkin löytyy
Ite joskus märissä unissa miettinyt vastaavaa, mutta vähän fiksumpaan lähtökohtaan, niin itse käyttäisin audin alipaineläppää. Käyttävät sitä jossain tuplaturbo tdi:ssä ahtimien välissä. On herkkä aukeamaan kun alkaa välissä olemaan alipainetta. ( http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=366332 )
-
- -
- Viestit: 6
- Liittynyt: 25.9.2014 16:45
-
- -
- Viestit: 6
- Liittynyt: 25.9.2014 16:45
Noniin nyt sain huollettua G laaderin ei ollut mahdottomia kulumia mutta kun aukaisee seuraavan kerran niin täytyy ehken "tapittaa" keski spiraaalista lameliurien päädyt .
http://s42.photobucket.com/user/Juho_Ol ... ml?filters[user]=141488424&filters[recent]=1&sort=1&o=7
ahto onglemakin selvisi oli paluukierto läpän tanko ääriasennossa :D ja muuttui täysin eri vehkeeksi kun tuon huollon teki nyt ahtoja kilo kun 6500rpm (täytynee vielä säätää tankoa)
ja tulipahan tilattua turbopakosarja kimsulta ;) http://kimsu.nettix.vilkas.fi/epages/sh ... ucts/VAG25
pikku hiljaa etenee..
http://s42.photobucket.com/user/Juho_Ol ... ml?filters[user]=141488424&filters[recent]=1&sort=1&o=7
ahto onglemakin selvisi oli paluukierto läpän tanko ääriasennossa :D ja muuttui täysin eri vehkeeksi kun tuon huollon teki nyt ahtoja kilo kun 6500rpm (täytynee vielä säätää tankoa)
ja tulipahan tilattua turbopakosarja kimsulta ;) http://kimsu.nettix.vilkas.fi/epages/sh ... ucts/VAG25
pikku hiljaa etenee..
Palaa sivulle “Projektiosasto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa