Eräänä päivänä posti toi roskaa luukun täydeltä, jossa kuitenin vilahti kiinnostava mainos.
Kärcher SE4001 Plus tekstiilipesuri 249e.
Hinta kuulosti sen verran kohtuulliselle, kun yritykselle ostin, joten eikun kauppaan hipelöimään laitetta.
Pesukinnas foorumia hieman selailleena etukäteen uskalsin luottaa toimivuuteen.
Laite näytti ja tuntui juuri sille mitä hinta osasi ennustaa.
Muuten ok laite, mutta kalustesuulake ja suihkusuuttimet olivat hieman hepposen oloisia.
Kuitenkin päätin ostaa laitoksen, jotta perheen Skodat (Fabia ja Octavia) saisivat sisustaa tuoreempaan kuntoon.
Lapsiakin perheessä, niin tietäähän sen mihin kuntoon penkit menee. =)
Pakkaset ei vaan meinaa hellittää, jotta pääsisi parkkipaikalle tositoimiin. Kotona jo testasin pesemällä sohvan.
Nyt kuitenkin innosta soikeena kävin nyppäämässä Fabian takapenkkien istuinosat sisälle.
Ja eikun sohimaan.
Aineena sumutepullossa ValetPRO Heavy Duty Carpet Cleaner sopivasti laimennettuna.
Kärcherin vesisäiliön täytin lämpimällä puhtaalla vedellä.
Harjana ValetPRO pehmeä puhdistusharja.
Kuvia olisi saanut projektikertomusta varten ottaa enemmän, mutta yllätyyyys... en ottanut.
Usea kuva, mutta vain ennen ja jälkeen. Onhan sekin kai jotain. =)
Tässä kuvaa ennen kuin työ aloitettiin.

Ensin imuroin penkit kuivana kaikesta irtomuhjusta ja pölystä mitä lähti pinnalta.
Tämän jälkeen oli aika aloittaa itse pesu.
Pesuainetta suihkutellen pintaan niin että kostuu hyvin ja sen jälkeen harjaus.
Selkeästi tummimpiin läikkiin suihkasin vielä kerran ja harjasin.
Harjauksen jälkeen oli aika ottaa koneet käyttöön.
Eli pesuaineiden imurointia puhtaalla huuhteluvedellä avustettuna.
Ensin tarkemmin joka kohta sai huuhteluveden niskaan ja samalla vesien imuroinnin.
Toinen kerta kevyemmin huuhdeltuna ja imuroituna ristiin.
Sitten taas tarkempaa läpikäyntia pelkästään imuroiden. Läpinäkyvä suulake helpottaa pesuaineen/lian poistumisen havainnointia.
Itse olen tyytyväinen laitteen toimintaan. Pesuaineen voisi laittaa suoraan pesurin tankkiin,
mutta halusin mielummin puhtaan veden huuhteluun siihen ja pesuaine erikseen.
Ensin pesin toisen istuinosan ja sitten toisen. Tässä tulos.

Loput kuvat TÄÄLLÄ
Josko sitä pääsis sohimaan kohta parkkipaikalle kaikki penkit.. stanan talvi.
edit. Tässä vielä pesuvedet esillä. Yök. :)