Sergeyn Golf Var 1.9TDI AFN (myyty)
Valvoja: ffp jäsenet
Sergeyn Golf Var 1.9TDI AFN (myyty)
Tähän kooste auton vaiheista ajanmyötä. Autohan on siis 1.9tdi 110hv (afn)
Tähän mennessä:
pakettiautomodi
stereot
eko-ohjelma (ekotuning/voimaa.com) 124Hp/250 Nm
Uusi pakoputki ebay.de
Nokkahihna + kiristäjät jne. + laturinhihna teetettynä
oven lukko
Ilmastoinnin kuivain
Ilmastoinnin täytös
Golfin kaikki tankkaukset on luetteloitu, epäilys on että muutama 20€ tankkaus puuttuu luettelosta.
http://tankkaus.com/cardata.php?nr=38457
http://tankkaus.com/graph_yearcons.php? ... hcar=38457
http://tankkaus.com/graph_kmcons.php?an ... &car=38457
-------------------------------------------------------------------------------------
Aloitusviesti oli:
olis tollanen auto tiedossa poskettoman halvalla (lue=ilmaiseksi), ajettukin vaivaiset 280tkm joten mitenkäs toi tekniikka pelaa tuossa? Muutenha se o perussetti ruosteiden ja jarrujen osalta mitä noi bensavehkeetki.
Auto on siis VAPARI diesel 1,9D 63hv 1Y 1993 CL
Millainen dieselvero noissa golfeissa on ylipäätään ja millianen se olisi jos siitä tekisi pakettiauton?
Tähän mennessä:
pakettiautomodi
stereot
eko-ohjelma (ekotuning/voimaa.com) 124Hp/250 Nm
Uusi pakoputki ebay.de
Nokkahihna + kiristäjät jne. + laturinhihna teetettynä
oven lukko
Ilmastoinnin kuivain
Ilmastoinnin täytös
Golfin kaikki tankkaukset on luetteloitu, epäilys on että muutama 20€ tankkaus puuttuu luettelosta.
http://tankkaus.com/cardata.php?nr=38457
http://tankkaus.com/graph_yearcons.php? ... hcar=38457
http://tankkaus.com/graph_kmcons.php?an ... &car=38457
-------------------------------------------------------------------------------------
Aloitusviesti oli:
olis tollanen auto tiedossa poskettoman halvalla (lue=ilmaiseksi), ajettukin vaivaiset 280tkm joten mitenkäs toi tekniikka pelaa tuossa? Muutenha se o perussetti ruosteiden ja jarrujen osalta mitä noi bensavehkeetki.
Auto on siis VAPARI diesel 1,9D 63hv 1Y 1993 CL
Millainen dieselvero noissa golfeissa on ylipäätään ja millianen se olisi jos siitä tekisi pakettiauton?
Viimeksi muokannut Sergey, 8.6.2016 0:17. Yhteensä muokattu 25 kertaa.
-
- -
- Viestit: 449
- Liittynyt: 12.1.2007 20:50
tosiaan autossa on täysi huoltokirja ja ollu ekat 10v reissupelinä jonka aikana tullu 250tkm ja viimisen 3v se o vaa seisonu käytännös, ajettu 3v aikana 1500km.
toi tulis pelkkään pitkän matkan ajoon. Aattelin että pumpun kävis säätämäs PP-dieselissä pohjanmaalla kun siitä ohi ajetaan kuitenki kuukausittain.
Menohaluja mulla ei sillee enää oo että iha ok sinänsä. eikä huvittais noil kolmesatasil bensamersuil ajella pitkää matkaa eikä rahaa oo ostaa kunnollist dieselmesee.
toi tulis pelkkään pitkän matkan ajoon. Aattelin että pumpun kävis säätämäs PP-dieselissä pohjanmaalla kun siitä ohi ajetaan kuitenki kuukausittain.
Menohaluja mulla ei sillee enää oo että iha ok sinänsä. eikä huvittais noil kolmesatasil bensamersuil ajella pitkää matkaa eikä rahaa oo ostaa kunnollist dieselmesee.
tullu pari muuta vaihtoehtoo vastaan, samaan hintaan eli naurettavan halvalla ellei ilmaiseksi niin tällänen "kaikil varusteilla" eli ilmastoinnit nahkat jne. versio turbost... kui se pelaa? se o joku 110hv malli? moottorikoodi AFN. ajettu myös 280tkm. olisha tuossa tietty vähä mukavempi kone ja varustus...
molemmat autot on melko siistejä päälisinpuoloin ja huomen pitäs päättää kumman otan. Enkä tiedä mitää dieseleistä joten mitä niistä vois ennen päättämistä kattoo?
molemmat autot on melko siistejä päälisinpuoloin ja huomen pitäs päättää kumman otan. Enkä tiedä mitää dieseleistä joten mitä niistä vois ennen päättämistä kattoo?
Viimeksi muokannut Sergey, 4.1.2015 12:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
tuo turbo tuli vähä ku varkain ku myyjä sano et olis hänel vähä uudempi farmarikin. Ensi se ajatteli et olen hakemassa tavallista 2 ovista eikä rarjonnu sitä ollenkaa. Perikunta myy autoja pois ja ruottissahan tälläsil autoil ei ole enää mitään arvoa. Meille suomalaisille taas parisataa euroo kuulolstaa iha utopistiselta ajatukselta kun kyseessä on kuitenki katsastettu 13v vanha auto.
kai näis on 4x100 jako?
istun nyt siis laivassa matkalla kapellskäriin.
kai näis on 4x100 jako?
istun nyt siis laivassa matkalla kapellskäriin.
en tiiä mis rosvojen pesässä teil katsastetaan autot mut meil rekisteröintikatsastus maksaa 60€ sisältäen vuosikatsastuksen. Tuolla veroarviolla auton hinta kipuaa kyllä huonolla tuurilla yli kipurajan, 1000€.
EDIT: tullin Mahtijärjestelmän mukaan vero lasketaisiin 1404 eurosta...
auto on nyt siis ostettu ja melko vähän on ruostetta. Oli jopa yllättävän vähän, kuten mainittu, ruotsin golfit on työkaluja ja myös sen näköisiä yleensä. Bon Jovi on malli. ja auto on yllättävän siisti hintaisekseen.
suoranaisia vikoja on etulokarin kaarien ruoste ja kylmäaineeton ilmastointi. Kuivain on vaihettu omistajan toimesta mut ei oo jaksanu uusia aineita. Pitää siis tsekata. Ruoste ei ole päässyt leviämään vielä klassikkopaikkoihin. Sitte oikee etulokari on mukiloitu jollaki pehmeellä, veikkaisin peuraa tms. monta pientä lommoa. täsmällee samalla tavalla ku oma peurakolarini ventolla.
Plussaa on musta siisti nahkasisustus ja tuo motti. Liikkuu tosi ripeesti.
ajettiin 300km ja kulutus mitattiin tankkaamalla tankki täyteen, mittaamalla matka asemien välillä pumpulta pumpulle ja uudelleen tankki täyteen. keskinopeus vajaa 100kmh ja kulutus 5,49/100km.
Äkkiseltään hemmetin hyvä auto. Näin hyvälaatuista dieselfarkkumersua en olis millää ilveellä löytänyt.
nuhjuinen on vähä sieltä täältä mutta pikkuse ku myllyttää ja sipasee rälläkällä ruosteita pois ni kyl siitä reissupeli tulee... nii ja sit pitää hommaa ne vanteet.

EDIT: tullin Mahtijärjestelmän mukaan vero lasketaisiin 1404 eurosta...
auto on nyt siis ostettu ja melko vähän on ruostetta. Oli jopa yllättävän vähän, kuten mainittu, ruotsin golfit on työkaluja ja myös sen näköisiä yleensä. Bon Jovi on malli. ja auto on yllättävän siisti hintaisekseen.
suoranaisia vikoja on etulokarin kaarien ruoste ja kylmäaineeton ilmastointi. Kuivain on vaihettu omistajan toimesta mut ei oo jaksanu uusia aineita. Pitää siis tsekata. Ruoste ei ole päässyt leviämään vielä klassikkopaikkoihin. Sitte oikee etulokari on mukiloitu jollaki pehmeellä, veikkaisin peuraa tms. monta pientä lommoa. täsmällee samalla tavalla ku oma peurakolarini ventolla.
Plussaa on musta siisti nahkasisustus ja tuo motti. Liikkuu tosi ripeesti.
ajettiin 300km ja kulutus mitattiin tankkaamalla tankki täyteen, mittaamalla matka asemien välillä pumpulta pumpulle ja uudelleen tankki täyteen. keskinopeus vajaa 100kmh ja kulutus 5,49/100km.
Äkkiseltään hemmetin hyvä auto. Näin hyvälaatuista dieselfarkkumersua en olis millää ilveellä löytänyt.
nuhjuinen on vähä sieltä täältä mutta pikkuse ku myllyttää ja sipasee rälläkällä ruosteita pois ni kyl siitä reissupeli tulee... nii ja sit pitää hommaa ne vanteet.





mites tollanen ilmastointi fiksataan?
EDIT: voisko joku mode siirtää tän topicin vaikka jonnekki sopivampaan paikkaan? Projekteihin? Tää auto jää taloon vuosiks. ja tulee pilisteltyä kuntoon ajan saatossa.

EDIT: voisko joku mode siirtää tän topicin vaikka jonnekki sopivampaan paikkaan? Projekteihin? Tää auto jää taloon vuosiks. ja tulee pilisteltyä kuntoon ajan saatossa.

Viimeksi muokannut Sergey, 10.7.2010 16:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
paikallinen volkkariliike arvioi homman tänää n 300€ + varaosat. Kuulostaa vähä hintavalta.
Ite vaihoin SKF laakerit taakse. on jo melko hiljanen ajettava. Vähä ku mesel ajelis ikkunat auki.
muttamutta, onko laakerimutterille joku erillinen momentti tai työvaihe? vai pitääkö se vaan vetää vähän sormikireyttä tiukemmalle?
Ite vaihoin SKF laakerit taakse. on jo melko hiljanen ajettava. Vähä ku mesel ajelis ikkunat auki.
muttamutta, onko laakerimutterille joku erillinen momentti tai työvaihe? vai pitääkö se vaan vetää vähän sormikireyttä tiukemmalle?
Pitää käydä ajelulla että saa säätöihin siis...
Otin tossa takakontin matot ja verhoilut veks ku joku o rahdannu jotain lehm... koiraa tuolla aikasemmin ja kontti täys hajua ja karvaa. mattolaiturille sit vaa jynssäämään.SIl aikaa ku matot kuivu ni muistin että mullaha oli vähä BILTEMA äänieristemattoa. Hyvää kamaa hintaisekseen, eli olikoha 3€/paketti ja takakonttiin meni sitte 4 pakettia.
Laitoin kaikille tasaisille pinnoille kaksinkerroin sitä että varmasti vaimentaa, lokarin kaariin 2,5 kierrosta :) Pari pikkuruista pintaruostepaikkaa oli jotka harjasin puhtaaks ja laitoin sitä "ruosteenmuuntomaalia" päälle.
takapenkit otan pois kun tääl ei hyväksytä ala-asentoon lukittuja pakettiautos, ni sillo paan sitte sinnekki tuota samaa matskuu. Sekä etupenkkien liukukiskomuovien vaihdon yhteydessä laitan myös lattioihin.
EDIT: Koeajo suoritettu ja tulos on hyvä. Takakontin kumina poistui ja nyt kuulee että autoss aon turbo joka työskentelee, tosi vaimeasti kuulee toisinaan sen vinkuvan. Aikasemmi ei kuulunu ikinä. Ennenkaikkea pakoputken ärsyttävä kumina vääntöalueella putosi pois. Eli melun pääasialliset lähteet siirtyi auton etuosaan...

Otin tossa takakontin matot ja verhoilut veks ku joku o rahdannu jotain lehm... koiraa tuolla aikasemmin ja kontti täys hajua ja karvaa. mattolaiturille sit vaa jynssäämään.SIl aikaa ku matot kuivu ni muistin että mullaha oli vähä BILTEMA äänieristemattoa. Hyvää kamaa hintaisekseen, eli olikoha 3€/paketti ja takakonttiin meni sitte 4 pakettia.
Laitoin kaikille tasaisille pinnoille kaksinkerroin sitä että varmasti vaimentaa, lokarin kaariin 2,5 kierrosta :) Pari pikkuruista pintaruostepaikkaa oli jotka harjasin puhtaaks ja laitoin sitä "ruosteenmuuntomaalia" päälle.
takapenkit otan pois kun tääl ei hyväksytä ala-asentoon lukittuja pakettiautos, ni sillo paan sitte sinnekki tuota samaa matskuu. Sekä etupenkkien liukukiskomuovien vaihdon yhteydessä laitan myös lattioihin.
EDIT: Koeajo suoritettu ja tulos on hyvä. Takakontin kumina poistui ja nyt kuulee että autoss aon turbo joka työskentelee, tosi vaimeasti kuulee toisinaan sen vinkuvan. Aikasemmi ei kuulunu ikinä. Ennenkaikkea pakoputken ärsyttävä kumina vääntöalueella putosi pois. Eli melun pääasialliset lähteet siirtyi auton etuosaan...


joo ohutta bitumi/kuitulevyä se on. kevyempää neliömetrille verrattuna "laatu"mattoihin.
Dynamattia mul o ollu aikasemmi ventos ja golfis ja siihe ku verrataan niin laatu on suorastaan loistava. Ei yhtä hyvä tulos, mutta hintatasoon nähden oli kyllä mahtava yllätys. kun Dynamat oli vähä sellanen neutraali, "Näin kallista ja tämmönen tulos... plääh".
Miinuksena on se että se ei tahdo taipua 3D muotoon leikkaamatta viiltoja ja liima on tarkka alustastaan ja jyrkät taipeet tahtoo irrota vaikka matto taipuisikin. Mutta viilto sinne, viilto tänne auttaa asiaa, läpi asti ei tarvi viiltää.
Iso ero vähällä rahalla. Tosin ostin alennuksella uppsalan biltemasta ni ei voi suoraa verrata hintaa.
btw ruottiks tuotteen nimi onkin Dämppapp=vaimennuspahvi! eli sil ei edes kuvitella saavuttavan yhtä hyvää tulosta ku butyylimatoilla.
Dynamattia mul o ollu aikasemmi ventos ja golfis ja siihe ku verrataan niin laatu on suorastaan loistava. Ei yhtä hyvä tulos, mutta hintatasoon nähden oli kyllä mahtava yllätys. kun Dynamat oli vähä sellanen neutraali, "Näin kallista ja tämmönen tulos... plääh".
Miinuksena on se että se ei tahdo taipua 3D muotoon leikkaamatta viiltoja ja liima on tarkka alustastaan ja jyrkät taipeet tahtoo irrota vaikka matto taipuisikin. Mutta viilto sinne, viilto tänne auttaa asiaa, läpi asti ei tarvi viiltää.
Iso ero vähällä rahalla. Tosin ostin alennuksella uppsalan biltemasta ni ei voi suoraa verrata hintaa.
btw ruottiks tuotteen nimi onkin Dämppapp=vaimennuspahvi! eli sil ei edes kuvitella saavuttavan yhtä hyvää tulosta ku butyylimatoilla.
noku kävi nii että pakko laittaa noi vanhat meset seisontaan ja jää vähä niiku yli tollaset kiekot ni hukkaan ne tallissa menis. 100 -> 112 Spacerit ku vaa sais ni sittehä se oliski jo aika pitkällä.
Mut renkaita ei mul oo volkkariin sopivia, ni ostetaan osastolla onki sit ilmotus. eli tarvin 195/45/16 tai pienemmät renkaat. 205/55 ei mahu saatika näytä hyvältä (S-mersuun sopivat kuten alkuperänen idea oli)
tarvelista:
- spacerit
- renkaat
saa tarjota myös 2 tuuman BBS RS kehiä!
Mut renkaita ei mul oo volkkariin sopivia, ni ostetaan osastolla onki sit ilmotus. eli tarvin 195/45/16 tai pienemmät renkaat. 205/55 ei mahu saatika näytä hyvältä (S-mersuun sopivat kuten alkuperänen idea oli)
tarvelista:
- spacerit
- renkaat
saa tarjota myös 2 tuuman BBS RS kehiä!
nyt kelpaa pitkää ajoa ajella. Laitoin rationki autoo Pioneer DEH-P55BT perussoitin bluetooth handsfreesysteemil. miinuksena se ettei ole USB tai muistikorttipaikkaa, mutta bonuksena se, että laite on uusi, takuuta on täydet ja hintaa oli 29€. (mallihan on ainakin 5v vanha).
vedin valmiiks RCA ja virtakaapelit takapenkin alle joten ei tarvi mattoja uudelleen poistella sit ku hankkii jonku aktiivisubin takapenkin tilalle.
vedin valmiiks RCA ja virtakaapelit takapenkin alle joten ei tarvi mattoja uudelleen poistella sit ku hankkii jonku aktiivisubin takapenkin tilalle.
nyt prkl! kuka tekis mulle oikeen jaon rumpuihin 8) Eli otin audin vanteen ja sapluunana käytin sitä, että sain yhen reijän tehtyy jotta saa sovitettua mersun vannetta. joten kaks rumpuu pitäs saaha 5x112 jaolla. Etunapoihin ei voi tehä jakoja joten niihin piitäs soveltaa sitte 5x100.
http://i219.photobucket.com/albums/cc13 ... iant32.jpg
http://i219.photobucket.com/albums/cc13 ... iant36.jpg
onkoha noi rummut mitä materiaalia? mietin vain jos laittais pinnapultit... materiaalipaksuus kyllä riittäis pinnapulttien rihloille.


http://i219.photobucket.com/albums/cc13 ... iant32.jpg
http://i219.photobucket.com/albums/cc13 ... iant36.jpg
onkoha noi rummut mitä materiaalia? mietin vain jos laittais pinnapultit... materiaalipaksuus kyllä riittäis pinnapulttien rihloille.

Se oli vähä ku retoorinen kysymys, mutta hyvä vinkki sinänsä. Parashan olis jos teettäis kokonaa uudet rummut ja navat oikeel jaolla. Mietin täs että sopiikoha A4B5 quattron takanapa tähä etunavan tilalle? näyttää poorit nii samanlaiselta :P
Eniveis saakoha tätä sellasella stilettiavaimella varustettua kaukosäädintä. mua vähä arastaa kaukosäätimet jne. ylimääräset killuttimet.
Sit laitoin 25V vanhan McIntosch 2x200Wrms vahvistimen ja Orion XTR10 tuplapuhekelaisen subbarin tonne mersusta. Ja kyllähän soinnissa on hieman eroa :D Näppärää ku tossa Pioneerissa saa leikata taajudet pois, ei turhaan rasita ovien pahvikajareita. Pistin leikkautumaan 80Hz kohalla ku 63Hz kuulosti vähä huonolta, ts. OEM kajarit ei taho kestää.
Ja sitten asensin vähä valaistusta. Tämä on vielä tilapäinen asennus mutta kaikki on siis toimintakunnossa, eiku tulille. Mut on sen verra tökerön näköset että säästetään valoja sitten sinne pimeille keleille ja asennetaan uudelleen lokakuus 8) 3x Bosch rallye ja sit omat pitkät viel kaupanpäälle. Plug and play.

Eniveis saakoha tätä sellasella stilettiavaimella varustettua kaukosäädintä. mua vähä arastaa kaukosäätimet jne. ylimääräset killuttimet.
Sit laitoin 25V vanhan McIntosch 2x200Wrms vahvistimen ja Orion XTR10 tuplapuhekelaisen subbarin tonne mersusta. Ja kyllähän soinnissa on hieman eroa :D Näppärää ku tossa Pioneerissa saa leikata taajudet pois, ei turhaan rasita ovien pahvikajareita. Pistin leikkautumaan 80Hz kohalla ku 63Hz kuulosti vähä huonolta, ts. OEM kajarit ei taho kestää.
Ja sitten asensin vähä valaistusta. Tämä on vielä tilapäinen asennus mutta kaikki on siis toimintakunnossa, eiku tulille. Mut on sen verra tökerön näköset että säästetään valoja sitten sinne pimeille keleille ja asennetaan uudelleen lokakuus 8) 3x Bosch rallye ja sit omat pitkät viel kaupanpäälle. Plug and play.

Nuista valoista jäi kommentoimatta aijemmin.. Turha niitä umpion vaakapintoja (siis niitä aaltomaisia) on maalata jos meinaa ajella hämärillä ilman lisävalaistusta. Ventossa ainakin hävisi valotehot sen siliän tien kun yksistä umpioista ne maalasin. Jopa nykysillä hämärillä tuotti ongelmia, kun en tykkää pimeässä ajella jos ei näe eteensä. Nyt on samanlailla maalattu kuin sinulla, ja valoteho pysyi entisellään.
Eli jos peilipinnat on virheettömät, niin jätä kokeilematta. :)
Eli jos peilipinnat on virheettömät, niin jätä kokeilematta. :)
umpioiden leimat on vuodelta 2007 ja 2008 eli peilit oli kuin uudet. Saanu niistä merkinnän katsastuksessa noina vuosina eli uutta osaa laitettu. harmi vaan että vasemmanpuoleinen on erilainen ku oikea, eli se luukku on teräsklipsillä kun oikealla on muoviklipseillä. Hella on kuitenki merkki molemmissa, samanlaiset peilit ja sama lasi.
Mites orginaalissa, onko kummalla luukun kiinnityksellä?
Mites orginaalissa, onko kummalla luukun kiinnityksellä?
Kaukoksi MTT-Tradingilta kaukosäädin sarja ja mallikohtanen johtosarja. On nopea ja helppo asentaa.
^ suosittelen lämpimästi plug & play, vain avaus/sulku piti heittää jostain syystä ristiin, kun tuollaisen laitoin.
Tuossa tummaoptiikkaa twineillä. Hellalla oli mallistossaan tuo mustana, mutta ei ole näkynyt enää pitkiin aikoihin missää ja Googlekaan ei äkkiseltään auttanut asiaan, mutta pohja oli noissa musta, samoin liima, jolla lasi on liimattu, sekä kaikki hajavaloalueet, eli ajovalon se "uritettu" alaosa ja pitkässä se pieni alue etureunassa + varjostin mustana. Noin oli hetken itselläkin ja nättihän se oli :D
Tuo ajovalon alaosa peilaa nyt sulla tuolta pohjasta, niin erottuu maalatut reunat aika ikävästi ja umpio jää kirkkaan näköiseksi, kannatan jatkomaalauksia, tulee huomattavasti kivemman näköinen.

Tuossa tummaoptiikkaa twineillä. Hellalla oli mallistossaan tuo mustana, mutta ei ole näkynyt enää pitkiin aikoihin missää ja Googlekaan ei äkkiseltään auttanut asiaan, mutta pohja oli noissa musta, samoin liima, jolla lasi on liimattu, sekä kaikki hajavaloalueet, eli ajovalon se "uritettu" alaosa ja pitkässä se pieni alue etureunassa + varjostin mustana. Noin oli hetken itselläkin ja nättihän se oli :D
Tuo ajovalon alaosa peilaa nyt sulla tuolta pohjasta, niin erottuu maalatut reunat aika ikävästi ja umpio jää kirkkaan näköiseksi, kannatan jatkomaalauksia, tulee huomattavasti kivemman näköinen.
Iipeissä se vakkari oli 86e kotiovelle tuotuna, piti tarkistaa :D
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=138712
Tuossa on pohdittu pistokkeen sijaintia.
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=138712
Tuossa on pohdittu pistokkeen sijaintia.
^Missä puhutaan softa muutoksien tekemisestä?
Puhutaan vaan softan opettelemisesta (eli siis vag-comin käyttämisen opettelemisesta), ei mistään muusta.
Puhutaan vaan softan opettelemisesta (eli siis vag-comin käyttämisen opettelemisesta), ei mistään muusta.
Viimeksi muokannut Eemeli, 27.7.2010 13:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Niin juuri.
Mieluiten ajelisin autolla jossa moista roskaa ei olisi ollenkaan. Mut rahatilanne ei salli sitä, niin on tähän tyytyminen. Piti siis valita 10v vanhemman paskan 250-300D mersun ja D volkkarin väliltä (vaikka tähti-fanaatikko oonki ni kyl realiteetit pitää olla hallussa).
Pitänee eteen hommata tollaset 4x100/5x112 spacerit silti. Liikaa hommaa porailussa. Tosin ajattelin huomen kysyy mitä maksaa teettää uudet pyörännavat pikkuse isommalla halkasijalla ja 5x112 jaolla. Nuo kun on kalliita spacereita.
Mieluiten ajelisin autolla jossa moista roskaa ei olisi ollenkaan. Mut rahatilanne ei salli sitä, niin on tähän tyytyminen. Piti siis valita 10v vanhemman paskan 250-300D mersun ja D volkkarin väliltä (vaikka tähti-fanaatikko oonki ni kyl realiteetit pitää olla hallussa).
Pitänee eteen hommata tollaset 4x100/5x112 spacerit silti. Liikaa hommaa porailussa. Tosin ajattelin huomen kysyy mitä maksaa teettää uudet pyörännavat pikkuse isommalla halkasijalla ja 5x112 jaolla. Nuo kun on kalliita spacereita.
Albanzo, kyllä... kokeilin viel lastaamalla jätkiä takakonttii ja sitä mukaa ku ukkoja tuli tai meni konttiin, ni valojen taso muuttui vastaavasti ylös tai alas... siis pysyi säädetyllä tasolla... sellanen korkeaääninen suraus. Siitä en tiedä onko se automaatitnen vai ei. Ventossa ei sellaista ominaisuutta ollut. Mun mielestä on automaatti, koska manuaalinen tarkottaa että ko. homma pitäisi tehdä meisselillä tms.
Ikonen, Ahvenanmaalla noi katsurit ei oo nii tarkkoja sen suhteen. Meni mersuki ilman mitää mukinaa katsastuksest läpi. Sano vaa etä o vähä turhan sinertävää valoa.
Ikonen, Ahvenanmaalla noi katsurit ei oo nii tarkkoja sen suhteen. Meni mersuki ilman mitää mukinaa katsastuksest läpi. Sano vaa etä o vähä turhan sinertävää valoa.
nyt sitte pimahti kaikki valot. onkos näis ollu sitä valokatkasijan vikaa kuten kakkikses? jos on, ni missä?
sulakkeet on ehjät, parkit pelaa molemmat, orkkislyhyet ja pitkät ei, ja lisävalot pelaa pakkokatkasijan kautta.
kiva kun auto ja emäntä on pohjoissuomes ja minä kotona affenanmaal... etänä puhelimitse huolto :D
sulakkeet on ehjät, parkit pelaa molemmat, orkkislyhyet ja pitkät ei, ja lisävalot pelaa pakkokatkasijan kautta.
kiva kun auto ja emäntä on pohjoissuomes ja minä kotona affenanmaal... etänä puhelimitse huolto :D
Vieläkö valokatkaisija "napsuu"/tuntuuko siinä pykälät kun kääntelee eri asentoihin? Edellisestä kolmoskopasta hävisi samallatavalla pitkät sekä lyhyet valot, mutta samalla valokatkaisin meni aivan veteläksi kun se suli sisältä...
Oli hieno reissu kun ensin laturi lopetti lataamisen, ja 30 kilsan päästä valokytkin suli ja valot sammuivat, tietysti keskellä yötä - keskellä ei mitään. :D
Viiksetkin päästelivät savumerkkejä ilmoille, ne eivät maksa älyttömiä ainakaan ilman ajotietokonetta olevaan malliin joten kannattaa vaihtaa jokatapauksessa jos aiot pitää tätä autoa vähänkään kauemmin :)
Oli hieno reissu kun ensin laturi lopetti lataamisen, ja 30 kilsan päästä valokytkin suli ja valot sammuivat, tietysti keskellä yötä - keskellä ei mitään. :D
Viiksetkin päästelivät savumerkkejä ilmoille, ne eivät maksa älyttömiä ainakaan ilman ajotietokonetta olevaan malliin joten kannattaa vaihtaa jokatapauksessa jos aiot pitää tätä autoa vähänkään kauemmin :)
valovikaan huoltotöiksi riitti uusi virtalukon pohja ja lisäks tuli vaihatettua öljyt ja suodatin. Teetin työt eräällä pajalla Muhoksella ja oli käsitääkseni edullinen homma, osineen 110eur.
Taas olisi auto kotosalla pariviikkoa ja ohjelmaan kuuluu talvirengasrumba sekä pakettiautoksi rekisteröinti. Olisiko kellään vinkkikuvia kuinka on pakettiautoksi tehty? Mitä olette tehneet takaturvavöille?
mukavan vähän kuluttava auto kyllä on.
kulutus keskimäärin 5.01l/100 ja lukemasta puuttuu uusin tankkaus joka luultavasti pudottaa lukeman alle viiteen. Käyristä huomaa selvästi milloin on ajettu pitkiä reissuja, esim. syyskuussa ei käyty missään kaukana, ja oli lähes pelkkää 10km/suunta työmatka-ajoa.
Linkki 1
Linkki 2
Taas olisi auto kotosalla pariviikkoa ja ohjelmaan kuuluu talvirengasrumba sekä pakettiautoksi rekisteröinti. Olisiko kellään vinkkikuvia kuinka on pakettiautoksi tehty? Mitä olette tehneet takaturvavöille?
mukavan vähän kuluttava auto kyllä on.
kulutus keskimäärin 5.01l/100 ja lukemasta puuttuu uusin tankkaus joka luultavasti pudottaa lukeman alle viiteen. Käyristä huomaa selvästi milloin on ajettu pitkiä reissuja, esim. syyskuussa ei käyty missään kaukana, ja oli lähes pelkkää 10km/suunta työmatka-ajoa.
Linkki 1
Linkki 2
Olisiko kellään vinkkikuvia kuinka on pakettiautoksi tehty? Mitä olette tehneet takaturvavöille?
Ei nyt kuvia oo, mutta esimerkki omasta autosta:
Otetaan iso meisseli ja väännellään kaikki muoviosat p*skaksi väliltä etuovista takaluukkuun. Puretaan takapenkki pois, todennäköisesti samalla menetelmällä ja nakataan roskiin. Turvavyöt voi vedellä puukolla poikki. Takapenkin istuinosan tilalle voikin sitten laittaa vanerilevyn pitkillä puuruuveilla kiinni. Joo en tehny itte, vitutti vaan muuttaa takaisin henkilöautoksi.
HAHAH
ite ajattelin ottaa istuimen pois, ja varastoida sen, kääntää selkänojan alas ja kiinnittää teräspopniiteillä sen ala-asentoon lattaraudan avulla. samoten ottaa vöiden lukot varastoon myös. Viel ajattelin lisäks irrottaa sivuvöiden alapäät ja laittaa ne lattaraudalla jumiin muovien sisäpuolelle?
ite ajattelin ottaa istuimen pois, ja varastoida sen, kääntää selkänojan alas ja kiinnittää teräspopniiteillä sen ala-asentoon lattaraudan avulla. samoten ottaa vöiden lukot varastoon myös. Viel ajattelin lisäks irrottaa sivuvöiden alapäät ja laittaa ne lattaraudalla jumiin muovien sisäpuolelle?
Itse tein niin mk3 farkussa, että otin istuinosat pois ja käänsin selkänojat vaakaan. Selkänojat kiinnitin niskatukien paikalla olevista sidontapisteistä istuinosien kiinnityspisteisiin reikäpannalla ja 6mm pultilla. Reikäpantalenkin kiinnipulttauksen suoritin sormin selkänojan ollessa täysin irrallaan, jonka jälkeen painoin selkänojan alakiinnikkeisiinsä. Kun selkänoja lopullisesti on lukittu kiinnikkeisiinsä, ei reikäpannan pultteja enää saa käsin auki. Taas kun selkänojan päästää pois alakiinnikkeistä, pannan pultit pyörivät käsin. Pulttien kannoista pyöristelin vähän kulmia jottei turhan hyvin avaimella kiinni saa. Yksinkertainen, toimiva, sekä inssimiehen hyväksymä. Takaturvavöitä en ottanut irti. Sanoin inssimiehelle että niitähän voi käyttää kuorman sitomiseen, ja ei vastaväitteitä tullut. Turvavöiden lukot piilotin selkänojan alle. Eli en ottanut irti korista ollenkaan. Selkänojien tapit, joihin nojat lukittautuvat pystyssä ollessaan, otin kuitenkin pois. Eli henkilöautosta paku kymmenessä minuutissa.
Toisessa volkkarissa on entisen omistajan toimesta tukittu pop-niiteillä jokainen pultinkierre, mihin takapenkit tai turvavyöt kiinnitetään. Mielestäni turhan perinpohjaista, mutta kait inssimiehen vaatima.
Kolmannessa pakussani poistin entisen omistajan kaatamat takapenkit, ja tein peräkontin sekä takapenkkien kokoisen välipohjan lastulevystä. Penkin kohdalle tuli nysvättyä syvennyksen täyttämä lokero, johon pikkuromut saa piiloon. Lopuksi verhoilu huovalla ja nätti on.
Toisessa volkkarissa on entisen omistajan toimesta tukittu pop-niiteillä jokainen pultinkierre, mihin takapenkit tai turvavyöt kiinnitetään. Mielestäni turhan perinpohjaista, mutta kait inssimiehen vaatima.
Kolmannessa pakussani poistin entisen omistajan kaatamat takapenkit, ja tein peräkontin sekä takapenkkien kokoisen välipohjan lastulevystä. Penkin kohdalle tuli nysvättyä syvennyksen täyttämä lokero, johon pikkuromut saa piiloon. Lopuksi verhoilu huovalla ja nätti on.
Istuinosat irti, selkänojat alas ja lukitus vaikka reikänauhalla ja parilla popniitillä (kunhan eivät nouse käsin ylös.) Muutoskatsastus pakuksi. Siinäpä se :) Turvavyöt saa olla paikallaan ainakin täälläpäin.
Valmis toteutus S124:ssä näyttää tuolta. http://i82.photobucket.com/albums/j274/ ... 40x480.jpg
Valmis toteutus S124:ssä näyttää tuolta. http://i82.photobucket.com/albums/j274/ ... 40x480.jpg
kiitti vinkeistä! pakuks tehtiin tänää emännän kans. pistin iha mineraalivillaa äänieristeeks! Otin istuinosan ja vöiden lukot pois, ja katsurin vaatimuksesta poistin sivuvöiden soljet toiminnasta niittaamalla ne kiinni seinään. reikänauhan niittasin alkuperäisruuvinreikiin, jolloin vaatimus kiinikeiden poistamisesta täyttyy. Viel pitänee laittaa uusi koko lattian peittävä jäykkä matto sinne. Tuo villa penkin kaukalossa teki ihmeitä! nastarenkaiden ääni katosi lähes kokonaan! 25l 10" Subbarikotelo tulee apukuskin istuimen taakse.










nythä tuo olis pakuks rekisteröity. Pikkuse halpenee ajelut.
Mutta tietysti kun auto ei taaskaan ole kotona, ilmestyi siihen vika. Eli ovet ei pysy kiinni kun salvat on jäässä... Mikäs siihe auttaa tekohengitykseksi vai auttaako mikään? Itte ajattelin tuos jouluna sitte purkaa oven lukot kokonaa, putsata ja rasvata ne kunnolla.
eli avaimet ja keskuslukitus pelaa ok, mutta ovi ei pysy kiinni kun salpa on ihan hervoton. Emäntä valitteli myös sitä että avain kääntyy jäykästi ovessa.
Mutta tietysti kun auto ei taaskaan ole kotona, ilmestyi siihen vika. Eli ovet ei pysy kiinni kun salvat on jäässä... Mikäs siihe auttaa tekohengitykseksi vai auttaako mikään? Itte ajattelin tuos jouluna sitte purkaa oven lukot kokonaa, putsata ja rasvata ne kunnolla.
eli avaimet ja keskuslukitus pelaa ok, mutta ovi ei pysy kiinni kun salpa on ihan hervoton. Emäntä valitteli myös sitä että avain kääntyy jäykästi ovessa.
Kauko-ohjain k-lukkoon ja sit nippuside sinne lukkoon niin aukee ovet ja pysyy kiinni.
http://www.mtt-trading.fi/cat/product_details.php?p=57 + mallikohtanen johtosarja.
http://www.mtt-trading.fi/cat/product_details.php?p=57 + mallikohtanen johtosarja.
Mutta tietysti kun auto ei taaskaan ole kotona, ilmestyi siihen vika. Eli ovet ei pysy kiinni kun salvat on jäässä... Mikäs siihe auttaa tekohengitykseksi vai auttaako mikään? Itte ajattelin tuos jouluna sitte purkaa oven lukot kokonaa, putsata ja rasvata ne kunnolla.
Tuohan on ihan kolmosen ominaisuus. Ei tuohon oikeen mitään tekohengitystä ole, lukko purkuun, huolellinen putsaus ja sen jälkeen nippusidepatentti paikoilleen tai lisäjousi. Tuon jälkeen tietenkin kunnon rasvaus.
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=12 ... sc&start=0
tekohengitykseksi auttoi kun otti lukon yläreunan ruuvin pois ja ruutasi sinne puoli pulloa aseöljyy. Het alko pelaa
kiitti linkkivinkistä. Itseasias tuos monta vuotta sitte ku mul oli vento, ni tein jousivirityksen. Olin jo unohtanu sen. Mutta etänähän se ei auta. Emäntä osasi ruutata öljyy kyl ruuvinreijästä.
kiitti linkkivinkistä. Itseasias tuos monta vuotta sitte ku mul oli vento, ni tein jousivirityksen. Olin jo unohtanu sen. Mutta etänähän se ei auta. Emäntä osasi ruutata öljyy kyl ruuvinreijästä.
Kulutus ei liene kauhean kova? 9449km ja keskimäärin 5.06l/100. Kaavoista näkee ilmiselvästi miten ja missä autolla on ajettu. Heinäkuuta vääristää hieman se että ajettu yli 25c lämpötilassa pelkkää matka-ajoa ja syyskuun aikana ei ole yhtään yli 25km reissua.
http://tankkaus.com/graph_kmcons.php?an ... &car=38457
http://tankkaus.com/graph_yearcons.php?car=38457
http://tankkaus.com/graph_kmcons.php?an ... &car=38457
http://tankkaus.com/graph_yearcons.php?car=38457
Ostin tuolta www.verkkari.fi tuota 55% tummennuskalvoa. Nyt sitten utelen että kannattaako lasit irrottaa kun tummentaa? mersun takaoven lasit otin irti. Eli, irtoaako takakontin sivulasit helposti? Entäs ovien lasit? etusivulaseja en ajatellut tummennella itse (en osaa tehä NIIN hyvää laatua viel).
mietin vain, kun jouluna on jo pakkasta, että sillon lie hankala laseja tummennella paikallaan?
mietin vain, kun jouluna on jo pakkasta, että sillon lie hankala laseja tummennella paikallaan?
Kiinteitä laseja on turha ruveta irroittelemaan mut jos jaksaa niin avattavat voi ottaa pöydälle, silloin saa sen etulasinkin helposti tehtyä.
Pakkasessa ei missään nimessä kannata asennella ja auto tulee olla kalvottelun jälkeen lämpimässä mielellään vuorokauden eikä haittaa tee vaikka olis kauemminkin.
Pakkasessa ei missään nimessä kannata asennella ja auto tulee olla kalvottelun jälkeen lämpimässä mielellään vuorokauden eikä haittaa tee vaikka olis kauemminkin.
kyl mä noi takaovien sivulasit irti otan., eteen en laita.. mitenkäs viileessä noita voi tehdä? tääl ku ei varsinaisia pakkasia tule ennen tamikuuta, sellasta +3 keskimäärin joulunaki.
noi kiinteät ajattelin tehä nii että piirrän tussilla ulkopuolelta mallin ja sit vaan sisälle. takaluukun lasihan varmaanki tarvii hyvinkin lämmintä ilmaa ja lämpöpuhallinta että taipuu nätisti? ainaki sen voi ka ns sit irrottaa että saa patjan päälle nurin...
josta tuliki mielee, että miten noi piuhat irtoo takaluukusta että sen saa irti :S
noi kiinteät ajattelin tehä nii että piirrän tussilla ulkopuolelta mallin ja sit vaan sisälle. takaluukun lasihan varmaanki tarvii hyvinkin lämmintä ilmaa ja lämpöpuhallinta että taipuu nätisti? ainaki sen voi ka ns sit irrottaa että saa patjan päälle nurin...
josta tuliki mielee, että miten noi piuhat irtoo takaluukusta että sen saa irti :S
Palaa sivulle “Projektiosasto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 50 vierailijaa