Golf GTI 1.6 -82
Valvoja: ffp jäsenet
Golf GTI 1.6 -82
Joo Golhvia pitäis laittaa kuntoon hissukseen, toivottavasti perhe antaa hiukan vapaata välillä... http://i170.photobucket.com/albums/u276/hana79/Golf%20GTi%20-82/IMG_0468.jpg
Haaparannasta hain n. kuukausi sitten. Ajoin sen tänne suurKouvolaan paskat housussa. Oulun kohilla alkoi etupäästä kuulua kolinaa välillä ja jurnutusta, kotona tallissa heiluttelin vasenta etu rengasta jonkun sentin...laakeri oli huikka väljä! No tuurillahan ne laivatkin seilaa.
Purkua on jo harrastettu. Kuskin jalkatilasta ei paljoa peltiä löytynyt. Tämän tapaista olikin odotettavissa. http://i170.photobucket.com/albums/u276/hana79/Golf%20GTi%20-82/sekaa09086.jpg
Massoja raavittu sisältä, onneksi löytyy myös kovaa peltiä.http://i170.photobucket.com/albums/u276/hana79/Golf%20GTi%20-82/sekaa09112.jpg
Täysi läpikäynti pitäis tehä korille ja koneelle. Väri tulee pysymään orkkis mustana. Koneelle ehkä jotain pikku piristystä, nyt tai joskus myöhemmin. Alusta sarjaa ja ehkä jotain "race" henkistä vannetta alle. Tuskin ainekaan "perus bbs:siä". Aika näyttää, vannevalintoihin vielä hiukka matkaa kuitenkin.
Tää on mun ensimmäinen suuri projekti, eli vinkkejä ja moitteita otetaan vastaan.
Loput kuvat tuolla.
http://s170.photobucket.com/albums/u276/hana79/Golf%20GTi%20-82/
Haaparannasta hain n. kuukausi sitten. Ajoin sen tänne suurKouvolaan paskat housussa. Oulun kohilla alkoi etupäästä kuulua kolinaa välillä ja jurnutusta, kotona tallissa heiluttelin vasenta etu rengasta jonkun sentin...laakeri oli huikka väljä! No tuurillahan ne laivatkin seilaa.
Purkua on jo harrastettu. Kuskin jalkatilasta ei paljoa peltiä löytynyt. Tämän tapaista olikin odotettavissa. http://i170.photobucket.com/albums/u276/hana79/Golf%20GTi%20-82/sekaa09086.jpg
Massoja raavittu sisältä, onneksi löytyy myös kovaa peltiä.http://i170.photobucket.com/albums/u276/hana79/Golf%20GTi%20-82/sekaa09112.jpg
Täysi läpikäynti pitäis tehä korille ja koneelle. Väri tulee pysymään orkkis mustana. Koneelle ehkä jotain pikku piristystä, nyt tai joskus myöhemmin. Alusta sarjaa ja ehkä jotain "race" henkistä vannetta alle. Tuskin ainekaan "perus bbs:siä". Aika näyttää, vannevalintoihin vielä hiukka matkaa kuitenkin.
Tää on mun ensimmäinen suuri projekti, eli vinkkejä ja moitteita otetaan vastaan.
Loput kuvat tuolla.
http://s170.photobucket.com/albums/u276/hana79/Golf%20GTi%20-82/
Viimeksi muokannut hana79, 20.12.2009 15:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 42
- Liittynyt: 22.2.2008 18:24
Moro
Säkkikaupalla tsemppiä projektiin - sitä tulet tarvitsemaan. Harmi vain, että peltitöitä on enemmän kuin myynti-ilmoitus antoi olettaa. Mutta rohkeasti vain purkamisen jälkeen koritöihin kiinni. Tee peltityöt hyvä-kiitettävä-priima -kategoriaan. Jos on tarpeen, niin puhu osaavia 'seppiä' avuksi. Tekniikan ja kaiken muun tuunauksen kanssa on sitten helppo pelata projektin edetessä. Muuten, autosi on valmistettu 3/1982 ja otettu käyttöön 1. kerran 4/1982, jolloin Gti-koneet olivat vielä 1600cc 81 kW EG-moottoreita. Linkin kuvissa konetilasta ylävesiletku menee kannessa 1. ja 2. sylinterin väliin juuri niinkuin EG-moottorissa. DX ja JJ 1800cc 82 kW koneissa 'vesireitti' liittyy kanteen 3. ja 4. syl. välissä. Nämä Gti-koneet tulivat Wolfsburgin hihnalta ulos 8/1982 lähtien. Katso lohkon yläreunaan stanssattu moottorin koodi/numero - johan selviää, mitkä maagiset kaksi kirjainta sieltä löytyvät.
PS. Oulussa Kaakkurin kauppakeskuksen tauolla autosi oli 'tre kronorin' kilvissä. Nostitko reissun jännitysmomenttia ajamalla niillä laatoilla puolen Suomen poikki - et kai kuitenkaan?
Säkkikaupalla tsemppiä projektiin - sitä tulet tarvitsemaan. Harmi vain, että peltitöitä on enemmän kuin myynti-ilmoitus antoi olettaa. Mutta rohkeasti vain purkamisen jälkeen koritöihin kiinni. Tee peltityöt hyvä-kiitettävä-priima -kategoriaan. Jos on tarpeen, niin puhu osaavia 'seppiä' avuksi. Tekniikan ja kaiken muun tuunauksen kanssa on sitten helppo pelata projektin edetessä. Muuten, autosi on valmistettu 3/1982 ja otettu käyttöön 1. kerran 4/1982, jolloin Gti-koneet olivat vielä 1600cc 81 kW EG-moottoreita. Linkin kuvissa konetilasta ylävesiletku menee kannessa 1. ja 2. sylinterin väliin juuri niinkuin EG-moottorissa. DX ja JJ 1800cc 82 kW koneissa 'vesireitti' liittyy kanteen 3. ja 4. syl. välissä. Nämä Gti-koneet tulivat Wolfsburgin hihnalta ulos 8/1982 lähtien. Katso lohkon yläreunaan stanssattu moottorin koodi/numero - johan selviää, mitkä maagiset kaksi kirjainta sieltä löytyvät.
PS. Oulussa Kaakkurin kauppakeskuksen tauolla autosi oli 'tre kronorin' kilvissä. Nostitko reissun jännitysmomenttia ajamalla niillä laatoilla puolen Suomen poikki - et kai kuitenkaan?
No kyllähän siellä oli kirjaimet EG. No ei voi mitään, ajellaan sit ykskutosella.
N.12v sitten mulla oli -80 GTi, hyvin sekin kulki... Oishan se ollut kiva että ois ollut hiukan vääntävämpi 1.8 kone tässä "uudessa".
Joo kyllä mä sen arvasin että ilman hitsailuja ei selviä tästä, maltilla tehään ja niin hyvin kun kykenen. Oppimis ja kokemus mielellä pyritään projektia tehdä. Kaveri piiristä onneksi löytyy osaava ja ohjeistava seppä.
Tullin luvalla ajoin ruottin kilvillä etelään, teinkö rikoksen? Ei ne kilvet kyllä paljon jännitystä nostanut, sitä oli ihan tarpeeksi jo muutenkin ;)
Tervehtyis toi selkä niin pääsis taas purkamaan. Ja kiitos tsempistä.
Veroa tuli 169, 04€, noin niinkuin knoppi tietona ;)
N.12v sitten mulla oli -80 GTi, hyvin sekin kulki... Oishan se ollut kiva että ois ollut hiukan vääntävämpi 1.8 kone tässä "uudessa".
Joo kyllä mä sen arvasin että ilman hitsailuja ei selviä tästä, maltilla tehään ja niin hyvin kun kykenen. Oppimis ja kokemus mielellä pyritään projektia tehdä. Kaveri piiristä onneksi löytyy osaava ja ohjeistava seppä.
Tullin luvalla ajoin ruottin kilvillä etelään, teinkö rikoksen? Ei ne kilvet kyllä paljon jännitystä nostanut, sitä oli ihan tarpeeksi jo muutenkin ;)
Tervehtyis toi selkä niin pääsis taas purkamaan. Ja kiitos tsempistä.
Veroa tuli 169, 04€, noin niinkuin knoppi tietona ;)
No niin purkua on jatkettu taas (kun perheeltä sai vapaata...).
Välillä tuli ruostetta vastaan ja välillä jopa peltiä ;)
http://i170.photobucket.com/albums/u276/hana79/Golf%20GTi%20-82/005.jpg
http://i170.photobucket.com/albums/u276/hana79/Golf%20GTi%20-82/011.jpg
Repsikan takakaaren sisältä ylhäältä, löytyi mikälie bensa juttuja ja ruosteen hävittämä kiinnike. (just nyt en muista noiden justkien nimiä, englanni kielinen opas löytyy mistä olen niitä tavaillut)
http://i170.photobucket.com/albums/u276/hana79/Golf%20GTi%20-82/009.jpg
http://i170.photobucket.com/albums/u276/hana79/Golf%20GTi%20-82/010.jpg
Jarrupaineensäädin ? Taitaa vuotaa...
http://i170.photobucket.com/albums/u276/hana79/Golf%20GTi%20-82/008.jpg
Lämppärin kennokin vähän vuotaa. Saakohan niitä uusia jostain?
http://i170.photobucket.com/albums/u276/hana79/Golf%20GTi%20-82/024.jpg
Lämppärin kotelosta löytyi mielenkiintoisia esineitä;)
http://i170.photobucket.com/albums/u276/hana79/Golf%20GTi%20-82/025.jpg
http://i170.photobucket.com/albums/u276/hana79/Golf%20GTi%20-82/026.jpg
"Vähän" viel purkua ja sit koko tyhjä kori hiekkapuhallukseen, ja loppu on jo juhlaa.
Välillä tuli ruostetta vastaan ja välillä jopa peltiä ;)
http://i170.photobucket.com/albums/u276/hana79/Golf%20GTi%20-82/005.jpg
http://i170.photobucket.com/albums/u276/hana79/Golf%20GTi%20-82/011.jpg
Repsikan takakaaren sisältä ylhäältä, löytyi mikälie bensa juttuja ja ruosteen hävittämä kiinnike. (just nyt en muista noiden justkien nimiä, englanni kielinen opas löytyy mistä olen niitä tavaillut)
http://i170.photobucket.com/albums/u276/hana79/Golf%20GTi%20-82/009.jpg
http://i170.photobucket.com/albums/u276/hana79/Golf%20GTi%20-82/010.jpg
Jarrupaineensäädin ? Taitaa vuotaa...
http://i170.photobucket.com/albums/u276/hana79/Golf%20GTi%20-82/008.jpg
Lämppärin kennokin vähän vuotaa. Saakohan niitä uusia jostain?
http://i170.photobucket.com/albums/u276/hana79/Golf%20GTi%20-82/024.jpg
Lämppärin kotelosta löytyi mielenkiintoisia esineitä;)
http://i170.photobucket.com/albums/u276/hana79/Golf%20GTi%20-82/025.jpg
http://i170.photobucket.com/albums/u276/hana79/Golf%20GTi%20-82/026.jpg
"Vähän" viel purkua ja sit koko tyhjä kori hiekkapuhallukseen, ja loppu on jo juhlaa.
No niin taas on autoo purettu. Ylläreitä ei oikeestaan tullut eteen, mitä nyt jotain pikku ruoste kohtii kun ei uusi auto ole... Ei kuitenkaan pahoja. Purkamista on jäljellä tankin, vaihekepin, käkkärikahvan ja rattiakselin verran abaut. Sitten ois osien ja korin painepesun vuoro.
Jollain on varmaan tietoa et miten suuttimet irtoaa kannesta? Korjaus oppaan mukaan vetämällä, jos lontoota oikein tulkitsin. Mut ei perkele lähe! Kyllä ne siinä heiluu kun hullun mulkku mut ei lähe pois ;)
Aika karstainen on venttiikoneisto muuten, vissiin paskoilla öljyillä ajettu. No ei se mitän, kone remontoidaan kokonaan. http://i170.photobucket.com/albums/u276/hana79/Golf%20GTi%20-82/golf014.jpg
Ohan siinä viel jonnin verran puuhaa iltaisin et saa sitä seuraavaksi kesäksi ajoon, kevennettynä ja piristettynä ;) Jostain pomppas hopeinen väri ja valkoiset race vanteet mieleen... Oisko ihan holmön näköinen?
http://s170.photobucket.com/albums/u276/hana79/Golf%20GTi%20-82/ tuolla lisää kuvia.

Jollain on varmaan tietoa et miten suuttimet irtoaa kannesta? Korjaus oppaan mukaan vetämällä, jos lontoota oikein tulkitsin. Mut ei perkele lähe! Kyllä ne siinä heiluu kun hullun mulkku mut ei lähe pois ;)
Aika karstainen on venttiikoneisto muuten, vissiin paskoilla öljyillä ajettu. No ei se mitän, kone remontoidaan kokonaan. http://i170.photobucket.com/albums/u276/hana79/Golf%20GTi%20-82/golf014.jpg
Ohan siinä viel jonnin verran puuhaa iltaisin et saa sitä seuraavaksi kesäksi ajoon, kevennettynä ja piristettynä ;) Jostain pomppas hopeinen väri ja valkoiset race vanteet mieleen... Oisko ihan holmön näköinen?
http://s170.photobucket.com/albums/u276/hana79/Golf%20GTi%20-82/ tuolla lisää kuvia.
Bensan huuruisissa meiningeissä irroitin tankin tänään. Tankin alta löytyi jopa ehjääkin peltiä!
http://i170.photobucket.com/albums/u276/hana79/Golf%20GTi%20-82/004-1.jpg
No ei hätää, löytyi myös hapanta... http://i170.photobucket.com/albums/u276/hana79/Golf%20GTi%20-82/005-1.jpg
Raapasin pois myös käkkärin ja vaihdekepin.http://i170.photobucket.com/albums/u276/hana79/Golf%20GTi%20-82/007.jpg
Pellikka: Kiitos varaosa vinkistä. Pitää kokeilla vetää ne pois kunnon asenteella. ;)
http://i170.photobucket.com/albums/u276/hana79/Golf%20GTi%20-82/004-1.jpg
No ei hätää, löytyi myös hapanta... http://i170.photobucket.com/albums/u276/hana79/Golf%20GTi%20-82/005-1.jpg
Raapasin pois myös käkkärin ja vaihdekepin.http://i170.photobucket.com/albums/u276/hana79/Golf%20GTi%20-82/007.jpg
Pellikka: Kiitos varaosa vinkistä. Pitää kokeilla vetää ne pois kunnon asenteella. ;)
Rakentelin aikonaan omaan oikein ulosvetäjän noille suuttimille pitäs katsoa jos löytyis niin laitan kuvan siitä.
Olisiko tuossa sopivat race vanteetvois olla myynissä?
Olisiko tuossa sopivat race vanteetvois olla myynissä?
Menipäs viime kesä ja talvi nopeasti...
Viime kesänä oli tarkoitus vesipestä kori, mutta piru kun kesä olikin niin lyhyt ja oli muka kaikkea tekemistä... ;) Noh tossa vuoden vaihteessa kun olin kuunnellut kavereiden "kannustavaa" *ittuilua eristin tallista osan ja rupesin raappaamaan massoja.
http://i170.photobucket.com/albums/u276 ... 010215.jpg
Hauskaahan se oli, not! Taltalla ensin tökin isoimmat pois ja perään teräsharjalaikkaa.
Käsien rakkuloiden jälkeen tuskastuneena ostin sellaisen multitoolin joka hioo, leikkaa ja sahaa. Leikkausterällä kun lasketteli menemään niin fiilis taas nousi, ja laikkaa perään.
http://i170.photobucket.com/albums/u276 ... 010219.jpg
Kaikki massat raavittuani oli hiekkapuhalluksen vuoro. Puhalluksen suoritti menestyksekkäästi http://www.kymensoodapuhallus.com/. Jälki oli loistavaa.
http://i170.photobucket.com/albums/u276 ... 011286.jpg
Kuskinpuolelta pohja ja molemmat helmat kuntoon nyt aluksi, niistä lähetään totuttuun verkkaiseen tahtiin opettelemaan ;)
Suttuisia kuvia tuolla http://s170.photobucket.com/albums/u276 ... GTi%20-82/
Viime kesänä oli tarkoitus vesipestä kori, mutta piru kun kesä olikin niin lyhyt ja oli muka kaikkea tekemistä... ;) Noh tossa vuoden vaihteessa kun olin kuunnellut kavereiden "kannustavaa" *ittuilua eristin tallista osan ja rupesin raappaamaan massoja.
http://i170.photobucket.com/albums/u276 ... 010215.jpg
Hauskaahan se oli, not! Taltalla ensin tökin isoimmat pois ja perään teräsharjalaikkaa.
Käsien rakkuloiden jälkeen tuskastuneena ostin sellaisen multitoolin joka hioo, leikkaa ja sahaa. Leikkausterällä kun lasketteli menemään niin fiilis taas nousi, ja laikkaa perään.
http://i170.photobucket.com/albums/u276 ... 010219.jpg
Kaikki massat raavittuani oli hiekkapuhalluksen vuoro. Puhalluksen suoritti menestyksekkäästi http://www.kymensoodapuhallus.com/. Jälki oli loistavaa.
http://i170.photobucket.com/albums/u276 ... 011286.jpg
Kuskinpuolelta pohja ja molemmat helmat kuntoon nyt aluksi, niistä lähetään totuttuun verkkaiseen tahtiin opettelemaan ;)
Suttuisia kuvia tuolla http://s170.photobucket.com/albums/u276 ... GTi%20-82/
Nonniin, hyvää työtä. Siitä se pikkuhiljaa edistyy ;)
Onko tarkotus tehdä tekniikasta täysin vakio?
Tulevaisuudessa mullaki mun vanhemmalle mk1:lle täys remppa edessä. Eli puretaan kaikki pois, auto vartaaseen, hiekkapuhallus ja älyttömät peltihommat sen jälkeen. Tuo tämänhetkinen -83 projekti on sen verran hyvä, etten rupee tekee sitä alusta asti uudestaan..
Onko tarkotus tehdä tekniikasta täysin vakio?
Tulevaisuudessa mullaki mun vanhemmalle mk1:lle täys remppa edessä. Eli puretaan kaikki pois, auto vartaaseen, hiekkapuhallus ja älyttömät peltihommat sen jälkeen. Tuo tämänhetkinen -83 projekti on sen verran hyvä, etten rupee tekee sitä alusta asti uudestaan..
Palaa sivulle “Projektiosasto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa