Pohjustana kerrottakoon, että tämä on ensinmäinen autoni, en tiennyt mistä saan edes konepellin auki. Muutamat ärrät siinäkin pääsi lipsahtamaan. Miksi ostin auton vasta niin myöhään oli syynä se, että vanhemmillani on (vieläkin) honda civic vm92 jossa oli aivan hirveä kytkin, siis näin ensikilometrejä ajavalle. Haukkasi heti kiinni ja ei mitään alavääntöä. No sammumalla joka paikkaan, sai se minut säikähtämään autoja.
Päätin silloin niin, että prätkällä mennään kunnes saan tarpeeksi rahaa kokoon, jotta voisin ostaa auton. Siinä sitten pitkän aikaan säästeltiin autokuumeen hourissa. Automerkin päätös oli aivan kauhean myllyn takana, etuveto se ei saanut olla. Takaveto oli ihan ok, mutta nelikko oli oman mielenmukaan paras! Vielä tuolloin oli paljon veneiden kanssa puljaamista ja sanottakoon, että taimenen jallittanen syksyllä, lumen ollessa jo maassa sai minut pitämään nelikosta. Sen verran oli ongelmia ramppien kanssa. Nettiautosta ja keltaisestapörssistä tuli selattua, jolloin suhkot edulliselta vaikuttanut v6 4motion sai pisteet nelikosta ja "isosta" koneesta. Vääntöäkin pitäisi riittää aivan toisenlailla kuin 1.5 civikissä. Toki kutoskoneen valintaa perusteli sekin, että olin kännikuskiksi joutunut ja autonoa jota ajoin oli toiminut mondeo st220. Sen vääntö ja ajamisen helppous teki vaikutuksen. Toki vierailu diesel passatin ratissakin vaikutti merkin kallistumiselta volkkari-leiriin.
Eli Slamitin Mikolta vaihdoin välirahalla ja mopolla
kuva moposta

Mikon jälkeen golfissa oli varusteina
-KW variante 1 alusta
-atheo 9x19 toureq v10 tdi vanteet
-R32 vaihdekeppi
Sitten alkoi loputon kierre. Auton varustaminen, nälkä kasvoi syödessään ja mikään ei tunnu enään riittävän. Ainoa mikä hillitsee on vakituisten tulojen puuttuminen. Sekään ei estä, on vain hidaste.
Pohjapanssari
Heti aluksi siihen piti laittaa metallinen vw pohjapanssari, pohjapanssarin huono puoli oli kuitenkin se että se tuo auton pohjaa huomattavasti alemmas ja painaa tonnin.
R32 alumiini sisustussarja
Ei mennyt kuin tovi niin piti sitten Harrilta tilata R32 alu-sisustussarja. En pitänyt Mikon maalaamista mustista enkä oikein välittänyt puun värisestäkään.
Vetokoukku
Hovihankkijaltani tuli myös vw iroitettava vetokoukku, koukku oli hyvin helppo asentaa ja suurin murhe oli takavalojen iroitus. Eli voitte hyvin kuvitella miten simppeli homma. Jopa sähköt oli helppoa. Alkuperäisessä takapuskurin alalipassa oli hyvin merkitty vetokoukun nimi ja reunat mistä piti leikata. Näin tehtiin ja hyvin istui.
KW säädettävät takatukivarret
Tälläiset tuli ostettua kompensoimaa suurehkoa madallusta, Mikko olikin jo valmiiksi viilannu alemman takatukivarren reikiä soikeaksi säätämisen takia. Itse en oikeen tahtonut luottaa tuohon metodiin joten tuollaiset tuli tilattua.
Tukivarsien kanssa tapahtui pieni onnettomuus-mutta kaikki hyvin-loppu hyvin. Onnettomuuden takia tuli vaihdettua haldexin takahäkkin huollossa. Samalla uhkasivat hinata golfin katsastukseen-koska oli kuulemma laiton. No onneksi olin muutoskatsastanut auton puolivuotta aikaisemmin.
Puslien huolto ja muuta
Kävin tuon eräänä keväänä katsastamassa ja huomauttivat takavakaimen välitangon väljyydestä. Ajoin noin kuukauden ja sen jälkeen alkoi aina vedon muutoksesta kolista. Eli kun painoi kaasua tai otti kaasun pois-KLONKS.
No siitähän se sitten levähti viimeistään. Auto vietti pukeilla seuraavat 2kk kotipihassa ja tuli vaihdettua vaikka mitä, melkeinpä kaikki puslat, raidetangot ja lisäksi etutukivarret uusiin. Tuolloin olin vielä sen verran uusi harrastaja, etten tajunut kuin käyttää alkuperäisiä puslia. Samalla tuli sitten himo jarruihin. Vakiot kun tuntuivat niin puulta ja turtuivat veneiden kanssa. No kyselin sitten bremboja ja nehän sitten tuli hankittua 323mm versiona. Samalla taakse tuli ferrodon palat ja zimmermannin levyt. Samaan syssyyn tuli ostettua OZ ultraleggerat. Onneksi, sillä brembot vaativat suuren tilan etteivät osuneet puoliin.Ultran ja brembon väli
Taas muutoksia
Ensinmäisenä talvena sattui epäonni ajaessani kehä1 Otaniemeen. Betoniauto päätti suoraan golfin eteen laskea betonia urakalla. Sitä tuli sen verran kunnolla etten nähnyt eteen ollenkaan ja jouduin jarruttamaan kunnolla. En siis nähnyt rekkaria. Rikosilmotus siitä piti sitten tehdä ja tapella vakuutusyhtiön kanssa seuraavat 15kk. Katsoivat auton 2 kertaa ja sitten meni hermot....Tilasin sitten samalla osia Saksasta, ebayn kautta. Kotiin tupsahti R32 etupuskuri, helmat (ikävä kyllä 5ovinen versio), R-linen takapuskuri,cupran alalippa, R32 ratti.
Pääsiäisloma 09
Purin auton sisustan ja laitoin 4 pakettia dynamattia. Lattiat, ovet, kotelot ym ym. Kaikki paitsi katto. Muutamaan paikkaan laitoin lisäksi dynamatin hoodlineria. kotelon vaimennus
Kotelon ja pyöränkotelon välistä Samalla vedin 50qmm kaapelin akulta takaluukkuun. Oikeastaan sisustan purku lähti siitä, kun otin auton käyttöön ja ajoin loskassa pikku matkan ja huomasin sisustan kastuvan. Golfin pohjassa totesin olevan 12kpl isoja n 40mm halkasijan tulppia jotka olivat kovettuneet. Ne tuli vahdettua, tilauksen yhteydessä tuli ilmi että niitä oli päivitetty useampaa otteeseen. Kunnon tiivisteaine väliin ja kiinni. Sisusta pakettiin ja kokeilemaan puskureita. Samalla tuli mallailtua R32 catback mallia MIltek paikalleen. Miltekiä piti jatkaa pikkasen sillä putkisto on erinlainen 2.8 pikkuveljeen nähden. Puskuriin lovet ja takahinauslenkki pois.
Kuva Kuva2

Karvan vaille vappua
Ylimaalautin auton samalla värillä kuin auto olikin. Halusin ettei autoon tulisi mitään sävyeroja pelkkien puskureiden jne maalaamisesta ja onhan se nätimpi niin. Väriä en halunnut alkaa vaihtamaan vaikka olin mieltynyt hopeaa. Samalla mietin jotain vauhtiraitaa oviin ja ovilistojen poistoa. Listat olisi kyllä voinut poistaa, mutta se jäi. Samalla autoon tuli caracteren takalippa kiinnitettyä ja tietenkin VW mustat merkit! Maalauksen jälkeen takapuskurin suojaan piti tehdä reijät-ne saatiin kuumentamalla terotettu 108mm putki ja painamalla oikeaan kohtaan. Loppusiistiminen vingulla.
suoja kiinni

Kylkilistojen poisto ei onnistunut, mutta ajatus jäi itämään. Sillä auto näyttää nuoremmalta ja tulee noi kylkien pulleat muodot esiin. Tossa olisi pari mallia.
malli
malli2
malli3
Maalauksen jälkeisiä kuvia: sivusta toinen sivutakaaspoikka
Vakkarin asennus
Eräs ystävällinen henkilö laittoi vakkarin viiksen, asensi uuden R32 ratin ja yritti koodata viiksen, jostain syystä koodaus ei toiminut. Kävin myöhemmin vw pajalla koodauttamassa viiksen.
Ocean valot
Tuollaiset valot tuli ostettua ebaystä. Kuljetusfirma särki ensinmäiset ja jouduin ajamaan kauheilla FK valoilla, eivät enään miellyttäneet silmääni. Tässä kohdassa voidaan kenties pitää käännöstä tuningista kohti oemmää. Kantapään kautta opittu ettei mikään istu paremmin kuin oem osa. Lisäksi auton eti tarvitse näyttää joulukuuselta!
Toisen kerran tuli perille ja nopea asennus.
takavalot
Canyon PLII vanteet
Tuollaset vanteet tuli ostettua syksyllä 2009. Vanteet tuli Euroopasta ja matka kesti 3kk, eivät ihan kaudelle ehtineet. Erikoista oli se ettei liike tahtonut myydä niitä minulle, kyselivät että mikä auto minulla on ja sanoivat sitten etteivät ole bremboilla hyväksytyt. No Sitten viisi kertaa sain soitella heille ja neljällä ensinmäisellä kerralla sanoivat että "no english next day". No lopulta kauppaan ilmeisesti tuli joku joka puhui englantia ja sain tunnin selittää etteivät ole meillä laittomat. Sitten ne kävivätkin kiertoajelun jossain.
pari kuvaa:
taka
etu1
etu2

Valon pesimet & talvi 2010
Slamitilta rele ja kufatecin johto. Johtoja sai alkaa vetelemään tammikuussa 2010. Hanskalokeron takaa sain vedettyä johdot sisään. Samalla asensin H&R vahvemmat vakaimet. Laitoin TT/R32 puslat etutukivarsiin taakse ja powerflexin puslat eteen. Silloin olin lukenut etteivät powerflexin puslat kestä takana olevassa reijässä etutukivarressa.
Xenonit tuli tilattua, samoin adapteri. Xenonit kiinni ja johtojen kanssa pelleilemään. Kufatekin adapteriin piti lisätä 1(10)-> 1(12), 3(10)->8(12) ja 5(10)->11(12)...Piuhat 000 979 131 ja 000 979 134. Valojen sisällä piti myös leikata kaksi johtoa ja yhdistää jotta sai manuaalisen korkeuden pelaamaan.
Tosta 12 pinnisestä laitoin pin11-> menemään mustaan, eli niihin 3 johtoon mitkä menee sinne umpion sisään ja sivulle. Muutenkin valo tuntuu oudolle.
Oikena puoli:
Musta korkeudensäätömoottorilta-->pin 11
Musta korkeudensäätömoottorilta-->pin 1
ruskea korkeudensäätömoottorilta-->pin7
Vasen:
Musta korkeudensäätömoottorilta-->pin 11
Musta korkeudensäätömoottorilta-->pin 1
ruskea korkeudensäätömoottorilta-->pin 8

Kevät 2010 remppa
Kävin kovilla pakkasilla kattomassa autoa ja huomasin että jäähdyttimen neste on hävinnyt. No Sitten googleilemaan ja jenkeistä tuli tilattua vesipumppu missä metalliset siivekkeet, continentalin laturin hihna, alumiininen vesiputki imusarjan alle, vihreä lämpösensori, Mishimoton alumiininen jäähdytin, sensoreita lisää, termostaattin kotelo ja termostaatti. Samalla kävin hakemassa 2 vastusta Hki elektroniikka kaupasta ja korjasin tuulettimen palaneet vastukset. OHJE
Vesipumpun vaihdossa konetta piti nostaa pumpun puolelta ilmaan todella paljon, siinä sitten hajosi bilteman tunkki ja rikkoi öljypohjan. Öljypohja vaihdettiin ja lopulta huomasin että olivat propun kierteet vain menneet. Samalla asensin fumoton hanan öljypohjaan, eipä tarvii enään kierteisiin koskea.Hana
Vesipumpun tunkkaus
Auto käyttöön
No auto ajoon ja katsastukseen. Xenonin toinen korkeudensäätömoottori paskana, huomautus. Ajoin sitten Espoosta Loviisaan töihin ja laturi hajosi, näin sen onneksi mankan jännitteestä. Perillä sitten tarkistus ja näin oli-auto käynnissä jännite 10,1V. Uudestaan keula auki ja laturi pois ja Laakkoselle vaihtoon (vaihto-osa). Auto nippuun ja ajoa. Kaksi viikkoa siitä hajosi sitten mankan maafolio ja vahvistin, uusi vahvistin DLS A7 ja siihen sitten pioneerin 88-RS-II .laturi
Kesä 2010 ja ful FIS mittari
Olin talvella ostanut ebaystä R32 mittariston, Porvoossa oli myös joku myymässä mittaristoa (puol näyttö) ja soittelin hänelle jos saisin ostaa taustan häneltä. No vag tacholla katsottiin mittariston koodi, sillä kuulemma mittaristo ei sopinut hänen V6 4motion golfiin, sama auto kuin minulla. No nettiä suffanneena väitin vastaan. Myöhemmin saimmekin mittarin kiinni hänen autoon. Jostain syystä minulla ei mittarini toiminut. Syyksi paljastui että mittari oli passatin W8 mittari, johon oli ladattu r32 dumppi sisään. Muutama vastus puuttui. Briteistä sitten tilasin käytetyn mittarin ja sain muutaman osaavan britin apua.He koodasivat mittaristoon softan jonka latasin sisään. Euromallissa kun on ei-lineaarinen nopeusmittaus.
Mittaristo: ESP valon sai toimimaan kun poisti pin 14 vihreästä liittimestä-Esp signaali tulee canin kautta joten sitä ei tarvitse erikseen pitää sielä, nyt toimii kuten pitääkin.
Mikäli joku haluaa immo3 mittaristoon golfissa tankillensa kilometrinäytön, eli näyttämään kuinka pitkälle tankilla voi ajaa niin:
0410:9C 7B 76 6B 6B 6B C1 02 14 0A 0A 00 04 0A 02 53 Off
0410:9C 7B 76 6B 6B 6B E1 6B 14 0A 0A 00 04 0A 02 53 On
Eli C1->E1, toimii puoli Fis ja koko Fis, Welcome -viesti toimii vain kokonäytöllisessä Fis 02->6B. Vag tacholla saa softan ulos ja perus hex-kooderilla voi muuttaa ja sitten vag-tacholla takasin sisään.
Eli tästä on kysymys:

Ebay
Olin aikaisemmin tilannut R32 nopeamman ohjausvaihteen ja mittariston taustan jota en ikinä saanut, rahat kyllä kelpasivat :(.
Ohjelmia
Tulin ostaneeksi Ross-Techin vdcs:n, vag tacho 2,5 ja 3,01 (mittariston lukemiseen ja muokkaamiseen) ja nyt hankinnassa on VDS PRO, siinä ohjelmointi tehdään 16bit DOS-tilassa ja voin muokata itselleni mm avaimesta liikkuvat ikkunat. Piuha on tilattu ja kone siihen hankinnassa(vaatii COM portin, kiinteän). Ohjelman sain jo poltettua CD:lle.
Kesän 2010 asennukseen kuului myös V koppasen pesurinsäiliö
1K0 955 453S
1.Mallasin säiliön kohilleen,
2. Porasin pienet reijät palkkiin
3.Ruostesuojasin
4. Reikiin pienet niittimutterit.
5. Pesurin sähköjohtojen jatkaminen tinalla
6. Alkupesäiset taipuvat letkut pois ja laitoin tilalle normaalia letkua. Pumpulla (tuulilasi) on hyvät liittimet normiletkulle-mutta tolle alkuperäisellä kovalla letkulla (siis se mikä sielä alkuperäisen säiliön alla on) piti laittaa uus letku sen päälle ja nippuside että pysyy paikallaan. Valonpesurin letku -mallia alkuperäinen- rittii just.
7. Säiliön kaulalle pieni alulevu taitettuna jotta sain ton torven hyvin ankkuroitua (laitoin vanhan säiliön kiinnitykseen.)
Säiliö
IRü, DWA mukavuus moduuli
Kesällä tuli myös tilattua golfiin sisätilatutkat, sireeni ja kattojohtosarja, ne on nyt asennettu.Muttei toimintakuntoisia (koodaus), samalla asensin Pioneeriin usb ja bluethooth palikat. Bluethoot hands-freen mikrofonin asensin taustapeilin edessä olevaan valaisimen reunaan.
Kytkennät:
Tuulilasin ja kojetaulun välissä on T8e liitin. Alaspäin pitää lisätä seuraavaa:
T8e/3-> T15/9+T4a/1
T8e/4->T15/2
T8e/5->sulake S12 (7,5A)
Lisäksi sisätilan valvonnan poistolle pitää tehdä johtosarja:
(1C0)
T4a/1->T15/9
T4a/3->T23/20+T8a/6
T4a/4->T23/21+T8e/1
1J0->1C0 moduulin kytkennät:
Moduulin vaihtoon seuraavaa pitää muuttaa:
Sulakkeissa ei ongelmaa.
Joku tuolla todennäköisesti mättää:
1j0 pin (wiring)-->1c0 pin (wiring)
T23:
1 sw/br heated rear window T7/3--->16 sw/br heated rear window T7/3
2 br/sw A126+K116 T32/16---->-
3 ge/ro 86S+J286 T32/30---->red/yellow T23/3->J285 T32/30
4 br/gn T5d/5+T3b/1+T2c/1--->13 br/gn T5d/5+T3d/1+T5o/5
5 sw/li S6 fuse--> -
6 or/br B230 lowBUS-->6 or/br B230 lowCAN
7 ge/sw T4a/2+T6F/2 --->12 ge/sw T4a/2+T6F/2
8 br/ge J285 T32/21 A13---->1 br/ge J285 T32/21 A13
9 or/gn B229 highBUS--->9 or/gn B229 highCAN
10 ro/br T4a/3+T6F/3--> 8 ro/br T4a/3+T6F/3
11 gr/ws K-->11 gr/ws K
12 gr/bl ?-->14 gr/bl (käyttää CAN)
13 br/li 4/86 rear lid remote relay--->-
14 bl/ws signal speed A27+J285 T32/3--->Blue/white T23/14 speed signal
15 br/sw T5/4--->10 br/sw A126+ K166 T32/16 seems ok or T23/2
16 bl/gr T8e/1---->21 bl/gr T8e/1
17 li/ws A125+J234 T75/72---->white/lilac T23/17->A125->J234 T75/72
18 ro/bl connection interior light---->20 ro/bl A29+ T8e/6+ Seems same?
19 gn T5d/2+T5o/2---->3 gn T5d/2
20 bl T5d/4---->18 ro/bl T5d/1+ T5d/4
21 gn/br T5d/3+A49+T10i/9---->2 gn/br T5d/3 + T10i/9 (1j0 ei ollut)
22 ro/sw S14---->22 ro/sw S14
23 br ground---->23 br ground
Ylimääräisiä
black/lilac T23/5->S6
Blue/white speed signal
EDIT: älä käytä T23 pinnejä 3,17 ja 19. Kuluttavat akun tyhjäksi, toimii CAN väylällä.
Osia ja tulevaa
Kesällä ostin myös R32 etukelkan, tukivarret (valettua rautaa peltisten sijaan)
Kasan puslia. Olisi asennusta vaille valmis tämä päivitys.Maalattu ja puhallettu
Joulukuu 2010
Do dii eli tentit ohi ja pääsin pikkasesen aloittamaan rakennusta. Tein johtosarjan valaistuille Boran tuuletusventtiilleille ja samaan johtosarjaan W8 kattovalo, Skodan saattovalo piuhat, valaistut ovenkahvat ja apparin puolelle vilkkuva-hälytin-led-ovinuppi.
Johtosarja oli ikävä tehdä mutten tarvitse enään sykkiä sen kanssa. Samalla vedin IRU (golf iv hälytin) piuhat ja liittimet. Nyt vain odotellaan Saksasta pakettia, tarvis kaikenlaisia liittimiä ja härpäkkeitä. Ainiin samalla tupsahtaa täydellinen vortexin parkkitutka.
Johtosarja pelkästään oveen:

Tänään tupsahti yksi paketti, mutta sisältä oli muovilastua joten taas odotellaan uutta pakettia. Pitäisi nuo Xenon umpiot maalata, sillä ne rupesivat kuplimaan kesän aikana ja mietin väriä.
Jouluna 2010 ja uutena vuonna:
Tuulilasin ja kojetaulun välissä on T8e liitin. Alaspäinlisäsin seuraavaa:
T8e/3-> T15/9+T4a/1
T8e/4->T15/2
T8e/5->sulake S12 (7,5A)
Lisäksi sisätilan valvonnan poistolle johtosarja:
T4a/1->T15/9
T4a/3->T23/20+T8a/6
T4a/4->T23/21+T8e/1
Confortmoduulille tekemättä kytkennät, kunhan vain uusi poksi tulisi niin pääsisi tekemään.
Lisäksi lisäsin R32 DSG ilmansuodatin-poksin. Vanhasta yläosa talteen ja alaosa DSG samoin snorkkeli ja ilmanohjain etukehikkkoon. DSG:ssä on paljon isompi snorkkeli ja siten toimii pikkasen samalla tavalla kuin vapaavirtaussuodatin, mutta on alkuperäinen vw-osa.OHJE
9.1.2011
Laittelin sireenin paikalleen. Tuulilasin alla oleva muovi pois, samoin pyyhkijät ja pyyhkijän vivusto. Vanha töötti irti 13mm pultilla ja tilalle uus. Vanha liitin poikki ja pinnit uuteen järjestykseen ja uudet pinnit. Vanha pin 2 vaihdetaan pin1:ksi sireenille, ->T15/11 vaihdetaanT15/3, vanha pin 1->pin2 sireenille (maa), pin3 sireenillä->T15/12. Viimeisen jouduin vetämään johtopoksin kautta. Helppo homma. Myöhemmin VDS PRO:lla koodaus.
VDC PRO
Eli tälläisiä koodeja löytelin (en ole vieläkään löytänyt halpaa konetta jolla voisin tehdä koodaukset)
Turvallisuuspäivitys:
Osoitteet: 04355,04356 ja 04357 kaikkiin kolmeen arvoksi 152. (sisätilatutkalla), ilman (tulossa) Toimii siten että vaikeuttaa varkaan toimintaa. Normaalisti jos varas rikkoo lukon ja repäsee lukkopesän pois ja kääntää ruuvarilla keskuslukko aukeaa ja hälytin kytkeytyy pois. Tuolla päivityksellä hälytys kytkeytyy pois kun mittaristo tunnistaa avaimen immo-koodin. Oven avauksen jälkeen 20 sekunttia aikaa laittaa avain virtalukkoon.
Normaalin hälytin torven vaihtaminen sireeniksi. Sireenin lisäys vaatii fyysisesti sireenin asentamisen ja vetämännä uuden piuhan ikkunakaukalosta mukavuusmoduulille ja vaihtamalla pinnien järjestystä molemmissa päissä.
Osoitteet 4367,4368 ja 4369 arvoiksi 112 tai $70.
Avaimesta toimivat ikkunat:
4361,4362 ja 4363 arvoksi 66.
HUOM. nämä koodit ovat 1c0 959 799B moduulille ja golf iv, 2 oviselle!
Xenonin kunnostus
Xenonit purkasin, ulkomaisilta palstoilta tuli ilmi ettei xenon ja orkkisumpioita ei saa oikeen ehjänä purettua, muuten kuin lasin rikkomalla. Rikoin sitten lasin

Lasin rikkomisen jälkeen ruuvasin yläsäädöt ihan tappiin ja klonksautin morkeudensäätömoottorin pois paikaltaan.

Sitten hioin maalattavat pinnat 400 hiekkikksella. Irroitin myös kaikki turhat osat maalauksen tieltä. Tänään otin varalasit Hellan umpiosta.

Uudet korkeudensäätömoottorit tilasin teilesuch24:sta : : 0 307 853 304/ 1j0 941 295A. Nuo moottorit pystyy vaihtamaan ilman lasin poistoakin. pitää vaan ruuvaa yläsäädöistä niin eteen kuin pystyy, niin tilaa poistamiseen on riittävästi.

Eli alkuperäiset kupli joten päätin maalata ja modata noi, Tossa on nyt lopputulos. Hieoin 600 hiekkiksellä ja käytin lämmönkestävää mattamustaa. Samalla vaihdoin korkeudensäätömoottorit ja johdotuksen.
Vilkuista olisin halunut kirkaat mutta keltainenosa on rungossa kiinni johon sitten tuo kirkas tulee kiinni, joten äkkiseltään en keksinyt modausta. No sitten ensikerralla kun otan auki.
Parkkitutka
Votex:in parkkitutka, orginal vw teile, tosin cobran valmistama

Kääntyvät peilit, 3- nappinen kaukosäädin, turvallisuutta:
Taittuvat peilit jotka toimii seat leon 1m ikkunan moottoreilla, golfissa on samalla koodilla myös moottorit, mutta viimeiset 3 numeroa eli värikoodi on eri. Näköjään noikin toimii ja saa ostettua käytettynä.
Miten 3 nappinen kaukosäädin Borassa ja Passatissa tuollainen kaukosäädin on joka toimii myös Golfissa. Keskimmäisestä avaa vain takaluukun ja kun luukku menee kiinni lukittuu myös luukku sen jälkeen ja hälytin menee päälle. Potentiaallinen kohta lukita avaimet sisälle!
"Turvallisuus päivitys" Tälläinen löytyy todennäköisesti r32 mk4:sta, muista en ole tavannut tätä. Pari bittiä kun muuttaa saa toimimaan. Hälytin ei siis mene pois päältä kun avaat avaimenterällä. Siinä on muutama sekuntti aikaa laittaa avain virtalukkoon. Käukosäätimestä menee kerralla pois.
Vielä puuttuisi automaattiset ikkunat jotka toimisi kauko-ohjaimesta, sitä varten tarvitsisin dell d600 läppärin.
Saman kokoiset peilit Samalla kuin jouduin hommaamaan taittuvat peilit halusin että molemmat on samankokoisia. Pieniä peilejä ei tähän saa, niissä on väärä kulma. Joten ostin japanin markkinoilta ison. Siellä myydään Vasemmalta ohjattaviin molemmat isoina ja oikealta ajettaviin molemmat on pieniä.
W8 kattovalo ja pioneerin mikki Pioneeriin tuli bluethoot palikka joten halusin mikin fiksusti. Joten lisäsin sen tonne samalla kuin vaihdoin golfiin kattojohdot.
Polo R valokatkaisin jossa on hieman alu koristetta joka sopii R32 sisustan listoihin.
Mittariston oven symbolit 1CO mukavuusmoduuli ja immo3 mittaristo, siitä pari CAN johtoa Low ja High, niin saa toimimaan
Sisätila tutkan deaktivointi nappi jotta saisi sisätilatutkan pois pitää olla tollanen
Valaistut puhaltimet, nämä ei esittelyä kaipaa.
DIY juttuja, muiden iloksi
Peilit
Kääntyvät sivupeilit (audin 361 rele tai 1c0 ikkunanmoottorit)
Lupo:n peilien asennus (oikealla kulmalla olevat minit)klik
Himmenevät sivupeilit (vaatii himmenevän taustapeilin) kliks
Skoda:n saattovalot peileihin (vaatii 170mm peilit) klik
Himmenevän taustapeilin ja sadetutkan laitto
Mittaristo
Tankin ajomäärän koodaaminen (vaatii immo3,VDO,vagTACHO) klik
Welcome viesti (vaatii immo3 ja täysnäytöllisen, sama kuin ylempi, vaihdettava bitti 02->6B, $417)
Mittariston vaihto (immo2->2 tai immo2->3) klik
Valot
Saattovalot klik
Joey mod (umpioiden värjääminen)
Polo R katkasinklik
R8:n takaluukun valo (led)klik
Muuta
lämmitettävät tuulilasin pesusuuttimet klik
Rs 4 ratti , ratin starttipainikkeella. klik
Ratin vaihto (mk6 golfin ratteja jopa) klik
Touareg navi/parkkitutka asennettu golf iv
Pohjapanssari klik
R32 DSG filtterikotelo 1 2
Lamppujen palamis varoitus klik
Lämmitettävät pesusuuttimet klik
V5,V6 (2.8 24 ja 3.2)
Tuulettemien korjaaminen (vastus palannut) klik
vesipumpun vaihto klik
termostaatin vaihto klik
Laturin vaihto klik
HUOM. Osa osista voi olla vääränkäden ohjattavista! Tarkistakaa!
Lisää mittaristosta
Lueskelin maailmalta pikkasen foorumeita ja pompsahti sellanen ominaisuus eteen: Mittaristo nayttää 90C kun oikea lämpö on välillä 80-100. Pistäisi muutamaa hexiä muuttaa... Jotenkan laskemaan ja tutkimaa asiaa enemmän.
Alkuperäinen juttu:
Klik
eli idea on muakata tätä:

Joka siis on mittariston ohjelma.
Muokkasinkin sen jo:


Eli tossa ekassa käyrässä näkee tuon tasaisen alueen keskellä. Se merkitsee että auton lämpö näyttää 80-100C aina 90C. Tolla muokkauksessa nään siis reaalin lämmön.
Korjataanpas pikkasen tässä on oikeat arvot mittaristooni. Keskipiste 90C on tarkistettu VDCS:llä. Aijemmat oli liian alhaalla.

Kesävahaus 2011
Eka pistin claybaria, muutamaa muuta putsaavaa ja meguiarsin vahat päälle. Vahaamisesta on pari päivää ja vettäkin on kerenny tulemaan, silti kiilto on aika hyvä :
Kliketi
klik

R32 Uk brosyyri:
sivu1





sivu6






sivu12




sivu16





Sain vanhan pc käsiini ja toimivan serial johdon, pääsin koodaamaan ikkunoita.
Step 1:
Mene 46

step2:
mene 11

step3:


step4:
Mene 26

step5:
Katso arvosi

step6:
Katso netistä oman moduulisi arvot, minun piti vaihtaa 3 arvoa 10->66. IOhjelma ylikirjoittaa valikosta 27.

step7:

step8:

step9:

step10:

Lopuksi:

Lava tuli:





Nyt tuli namia:



Hieman harvinaisemmat rinkulat, seat motorsport, OZ tekeleet, vw tilaamat vanteet OZ:lta , mahtuu ISOT jarrut ilman lättyjäkin ja on muuten kevyet. Vanteet on Brittien touring car series 1 sarjasta :)
Tossa on nyt mittaristo pienen modaamisen jälkeen:

Jakkaroista kuvanen





Ovipahvit modattuna:





Saattovalot kikkailtu:

Uudet vanteet alla kumien kanssa, tosin 2 kumin kanssa oli pientä sekoilua...Toivattavasti ne sais alkuviikosta.





Vanteet siis on tälläsestä alumperin.

Tuli käytyä Slamitin järjestämässä tapahtumassa Joutsassa.


Hieman penkat pöllysi. Hankintaan tuli sininen-haldex-boxi.