Golf mk4 Pirate .:R & Bora Farkku
Valvoja: ffp jäsenet
EDIT:
2.8 koneilla golfit/borat /sedan/variant 4motionit ovat aina poikittaisella vaimentimella...
Laatikko saapui viime torstaina ulkomailta. Laatikko on mallia hybridi eli audi TT:n osaa ja etuvetosen kiisselin yhdistelmä. Laatikolla oli alla 0km ostettuna. Oli ollut vara-askina Briteissä jollain joka oli tehnyt 4motion kiisseli mk4. Briteissähän näitä ei nelikkoina myydä kiisselinä. Askissa on vahvistetut valitsimet, eli niitit poissa ja jonkin muotoista lukkoa aja arp pulttia.
Pahoittelen kuvian laatua, puhelimen kamera on saanut vähän siipeensä autonlaitossa.
Heti aluksi torstaina alkoi hapettumien poisto. Oli lojunnut vissiinkin 9 vuotta varalla.
Asennus alkoi perjantaina töiden jälkeen samalta matkalta.
Sitten aski:

Samalla vaihtui h&r etuvakaaja.

Uusi kiinni ja samalla tuli vaihdettua flektit toimiviin ja selvitettyä xenonin onkelma
2.8 koneilla golfit/borat /sedan/variant 4motionit ovat aina poikittaisella vaimentimella...
Laatikko saapui viime torstaina ulkomailta. Laatikko on mallia hybridi eli audi TT:n osaa ja etuvetosen kiisselin yhdistelmä. Laatikolla oli alla 0km ostettuna. Oli ollut vara-askina Briteissä jollain joka oli tehnyt 4motion kiisseli mk4. Briteissähän näitä ei nelikkoina myydä kiisselinä. Askissa on vahvistetut valitsimet, eli niitit poissa ja jonkin muotoista lukkoa aja arp pulttia.
Pahoittelen kuvian laatua, puhelimen kamera on saanut vähän siipeensä autonlaitossa.
Heti aluksi torstaina alkoi hapettumien poisto. Oli lojunnut vissiinkin 9 vuotta varalla.
Asennus alkoi perjantaina töiden jälkeen samalta matkalta.
Sitten aski:

Samalla vaihtui h&r etuvakaaja.

Uusi kiinni ja samalla tuli vaihdettua flektit toimiviin ja selvitettyä xenonin onkelma
Viimeksi muokannut MTBE, 14.4.2016 19:54. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
Boraan on suunnittella jarruja, vaihtoehtoina on:
1) 312mm levyt ja boxter s puristimet
2) 323mm jarrut ja leon cupra R puristimet
3) 334mm laikat ja 6 mäntäset z18 puristimet
4) 370mm laikat ja taroxin 12 mäntäset.
Yritän nyt punnita järkevyyden vs kohtuuden vs näyttävyyden vs muun kanssa.
Kuulemma 312mm kitti voisi jopa sopia tiettyjen 16" vanteiden alle talven varalle. Mutta tuo Boran perä näyttää niin massiiviselta, että vaatisi isoa vannetta keventämään ulkonäköä. Vaihtoehdot 1 ja 2 ovat kaiketi kaikista järkevimmät. 312mm levyjäkin saisi helposti vaikka mistä, muut sitten hieman hintavampia ja vaikeampia.
Sisustaankin on tulossa muutos, penkit ostettu. Kattopahvit ja pilarit syystä asentamatta. Pitäisi vain keksiä ostaako 4 ovisen nahkaiset ovipahvit jostain, purkaisi nahka-osan pois noihin nykyisiin vai verhoiluttaisikohan ne jossakin? Muuten auto odottaa hieman maalarin jatkokäsittelyä vielä ja muutamia osia.
Nyt saa jakaa niitä ajatuksia ja kommentteja, kiitos.
1) 312mm levyt ja boxter s puristimet
2) 323mm jarrut ja leon cupra R puristimet
3) 334mm laikat ja 6 mäntäset z18 puristimet
4) 370mm laikat ja taroxin 12 mäntäset.
Yritän nyt punnita järkevyyden vs kohtuuden vs näyttävyyden vs muun kanssa.
Kuulemma 312mm kitti voisi jopa sopia tiettyjen 16" vanteiden alle talven varalle. Mutta tuo Boran perä näyttää niin massiiviselta, että vaatisi isoa vannetta keventämään ulkonäköä. Vaihtoehdot 1 ja 2 ovat kaiketi kaikista järkevimmät. 312mm levyjäkin saisi helposti vaikka mistä, muut sitten hieman hintavampia ja vaikeampia.
Sisustaankin on tulossa muutos, penkit ostettu. Kattopahvit ja pilarit syystä asentamatta. Pitäisi vain keksiä ostaako 4 ovisen nahkaiset ovipahvit jostain, purkaisi nahka-osan pois noihin nykyisiin vai verhoiluttaisikohan ne jossakin? Muuten auto odottaa hieman maalarin jatkokäsittelyä vielä ja muutamia osia.
Nyt saa jakaa niitä ajatuksia ja kommentteja, kiitos.
Viimeksi muokannut MTBE, 16.7.2014 17:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Juu nuo talvitöppöset on se suurin järkiperäinen vastustaja. Kuulemma 312mm 4 mäntäisillä ei ole hyvä vaihtoehto jarrutehon parannukseen. Huhun mukaan aika samalla jarroteholla liikutaan kun nykyisellä 312mm 1 mäntä setupillani.
Eli vaihtoehdoiksi Cupra R 323mm ja sitten isommat. Taroxin kitti olisi mukava, haittapuolena on varaosien hinnat. Eivät ole ihan mitään halpaa kamaa, mutta olisivat kevyet. Toisaalta jos Taroxilt laittaisi Pirateen ja sen jarrut Boraan.... Hmm
Eli vaihtoehdoiksi Cupra R 323mm ja sitten isommat. Taroxin kitti olisi mukava, haittapuolena on varaosien hinnat. Eivät ole ihan mitään halpaa kamaa, mutta olisivat kevyet. Toisaalta jos Taroxilt laittaisi Pirateen ja sen jarrut Boraan.... Hmm
Mitä maailmalta lukenut tuosta 312 mm etulevy + Boxster (EI S) satulakombosta niin kehuja se on saanut selkeästä parannuksesta alkuperäiseen 1-mäntäsatulaan verrattuna. Tuollaista jopa harkitsin omaan Poloon, mutta vannevalikoima olisi kaventunut niin pieneksi satulan möhkön muodon takia niin päädyin pitämään alkuperäisen satulan ja vain suurentamaan levyä 288 mm --> 312 mm.
Do dii, nyt on hylätty 6 mäntäset ja 334mm setuppi, vaatii 10mm lätyt. Boraan tulee siis brembo jr kitti tai lcr, jotta pysyy talvinakit järkevinä ja Pirateen joko brembo jr tai sitten tarox 360mm.
Ongelmaksi muodostui Piratessa seibonin lokarit jotka eivät pysty imemään 6 mäntäriä ilman 10mm lättyjä. Jos Pirateen tuleepi tarox niin minimi vannekoko on 18" jolloin tarvitsi boraan uudet 18 ultrat ja Piraten 17" jäisi talvivanteiksi boraan.
Kaiken kaikkiaan LCR vaikuttaa kaikin puolin fiksuimmalta hinnan, varaosien yms muodossa.
Ongelmaksi muodostui Piratessa seibonin lokarit jotka eivät pysty imemään 6 mäntäriä ilman 10mm lättyjä. Jos Pirateen tuleepi tarox niin minimi vannekoko on 18" jolloin tarvitsi boraan uudet 18 ultrat ja Piraten 17" jäisi talvivanteiksi boraan.
Kaiken kaikkiaan LCR vaikuttaa kaikin puolin fiksuimmalta hinnan, varaosien yms muodossa.
Käyköhän niihin samat tiivistesarjat? Pitäsi nimittäin golfin satulat käydä läpi.
Boraa työstettiin taas parisen päivää. Oli kattoverhoilu sen verran läiskikäs ja kulahtanut niin kävin eurokankaasta hakemassa 4x1,5m kangasta ja kontaktiliimaa aluksi litra, sitten 3 litraa.
Alkutilanne:

[url=http://s105.photobucket.com/user/alexivalimaki/media/Bora/Interior/IMG_3092_zpsd1b2b366.jpg.html]
Ostoslistalle vielä parit mustat kattovalot, turvayön osat ja aurinkolipat.
Boraa työstettiin taas parisen päivää. Oli kattoverhoilu sen verran läiskikäs ja kulahtanut niin kävin eurokankaasta hakemassa 4x1,5m kangasta ja kontaktiliimaa aluksi litra, sitten 3 litraa.
Alkutilanne:



Ostoslistalle vielä parit mustat kattovalot, turvayön osat ja aurinkolipat.
Viimeksi muokannut MTBE, 14.4.2016 19:53. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Do diin nyt on jarruasiakin pulkassa, Golfista lähtee brembon juniorit jossain kohin Boraan ja golfiin tuleepi sitten jotakin muuta.
Pitäisi vissiin laittaa sitten lihoiksi gti 16" nastoilla ja sitten nuo magnesium vanteetkin. Mikäli joku näkee 18" ultraleggeroite tai muita jotka menisivät brembo jr kitin kanssa niin ottaisin mielellään infoa vastaan.
Pitäisi vissiin laittaa sitten lihoiksi gti 16" nastoilla ja sitten nuo magnesium vanteetkin. Mikäli joku näkee 18" ultraleggeroite tai muita jotka menisivät brembo jr kitin kanssa niin ottaisin mielellään infoa vastaan.
Viimeksi muokannut MTBE, 26.12.2014 8:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Eteen tupsahti Brembot paikalleen.
Penkeiksi tulee tosiaan R32 mk4 5 ovisen penkit jossain kohin, odottaa vain loppuroinia niin lähteepi tulemaan.
Pirateen tulee sitten samalla kyydillä 12 mäntäset jarrut ja sininen haldexi purkki.

Penkeiksi tulee tosiaan R32 mk4 5 ovisen penkit jossain kohin, odottaa vain loppuroinia niin lähteepi tulemaan.
Pirateen tulee sitten samalla kyydillä 12 mäntäset jarrut ja sininen haldexi purkki.
Viimeksi muokannut MTBE, 13.2.2016 0:26. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
Golf Iv 98
Ostin 8/18 tuumaset vanteet ja mulla on 245/45zr18 sportti kumit tohon ja mun golffi on on aika lailla korkea (vakio iskarit, ei madallettu) niin onko noi kumit liian iso että se ottaa johonkin kiinni, mahdu ollenkaa tai hajoittaa jtn ?[/img]
Mahtuuko 12-pot Tarox 18" enää edes vanteen sisälle? :D Jossain Taroxin esitteessä oli 12-mäntäisen satulan kohdalla että 340-400mm laikalle sopiva olisi hän... Et kai sä nyt tolla minimillä ajatellut mennä? ;)
Edit: Joo, edellähän se mainittiinkin jo, 370mm. Kannattaisi opetella lukemaan. :D Taitaa mennä 19" hommiksi siis?
Edit: Joo, edellähän se mainittiinkin jo, 370mm. Kannattaisi opetella lukemaan. :D Taitaa mennä 19" hommiksi siis?
Olen nyt vähän miettinyt golfin uudelleen rakentamista. Eli tarkoitus olisi nypätä kone-paketti pois keulalta ja laittaa konehuone uuteen uskoon. Samalla pohjan kunnon tarkastaminen ja fiksaaminen.Tarkoituksena olisi siirtää johdotukset lokareiden sisälle, siistien konehuonetta. Alkuperäisen ilmanputsari järjestelmän pidän.
Suunnitelmissa siis:
-Paisarin yritän integroida poikkitukeen. Ongelmana koneen korkeus, ei 100% hyödyllinen mutkitteleva poikkituki.
-Virtakaapeli runkopalkkiin.
-Alkuperäset johdot+ MFA XP:n johdot lokareiden sisään.
-Kaasuletkut pohjaa pitkin, konehuoneessa fiksusti?
-Ohjaustehostimen säiliö runkopalkkiin.
- Hiilipönttö? Joku fiksu paikka?
-Öljyjäähdytin jotenkin fiksusti.
-Forgen jäähdytysletkut
-Öljyn keruusäiliö, integroitu poikkitukeen?
-Bensaletkujen siistiminen.
-Pääsulakkeiden piilottaminen.
Edit: vähän hankalaksi menee piilottelu, sillä ylimääräinen jäähdytin vei toisen lokarinkulman ja mocali toisen. Ajatus kuitenkin elää.
Suunnitelmissa siis:
-Paisarin yritän integroida poikkitukeen. Ongelmana koneen korkeus, ei 100% hyödyllinen mutkitteleva poikkituki.
-Virtakaapeli runkopalkkiin.
-Alkuperäset johdot+ MFA XP:n johdot lokareiden sisään.
-Kaasuletkut pohjaa pitkin, konehuoneessa fiksusti?
-Ohjaustehostimen säiliö runkopalkkiin.
- Hiilipönttö? Joku fiksu paikka?
-Öljyjäähdytin jotenkin fiksusti.
-Forgen jäähdytysletkut
-Öljyn keruusäiliö, integroitu poikkitukeen?
-Bensaletkujen siistiminen.
-Pääsulakkeiden piilottaminen.
Edit: vähän hankalaksi menee piilottelu, sillä ylimääräinen jäähdytin vei toisen lokarinkulman ja mocali toisen. Ajatus kuitenkin elää.
Viimeksi muokannut MTBE, 19.4.2016 19:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Eikö kannattaisi katsoa sellainen jäähdytin missä on paisuntasäiliö itsessään. Mitä hiilipönttöön tulee, niin joku kätevä softan tekijä poistaa sen käytöstä ja jätät koko vermeen talliin. Samalla vaivalla pääsee myös lisäilmapumpusta eroon, jolloin tulee hyvin tilaa öljynjäähdyttimelle ja tehostimen säilölle koneen eteen.
Eikös tuosta hiilipöntön poistosta tule aikamoiset katkut sitten sisälle? Jenkki R:ssä taitaa olla ulkopuolella varapyörän kohilla joku oma systeemi?
Isompi jäähdytin olisi kyllä mieleen, mutta varmaan saa jokusen verran latoa seteleitä pöytään jos sellasenkin ajattelisi laittaa, yhdistettynä paisariin? Olisi kuitenkin tarkoitus pitää nestepinnan häly tomivanakin.
Isompi jäähdytin olisi kyllä mieleen, mutta varmaan saa jokusen verran latoa seteleitä pöytään jos sellasenkin ajattelisi laittaa, yhdistettynä paisariin? Olisi kuitenkin tarkoitus pitää nestepinnan häly tomivanakin.
Borasta petti vetarin sisänivel, jotenka se tuli vaihdettua:
Sieltä sitten Hyvinkään kruisinkeihin testailemaan miten korjaus onnistu, ainakin vanteet pysy semi puhtaana rasvasta.


Sieltä sitten Hyvinkään kruisinkeihin testailemaan miten korjaus onnistu, ainakin vanteet pysy semi puhtaana rasvasta.
Viimeksi muokannut MTBE, 13.2.2016 0:25. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Päivitellääns pikkasen.
Ei oikein miellyttäny takajarrujen kuviointi joten laitoin nuo Kamasanilta tilaukseen, heti kun huomasin ebc:n varastoon tulleen noita.
Tuolta sitten olisi tulossa oma puuhaläjä...
29.9:
Eilen tupsahti tälläinen:
Tuo on R32 mk4 putki jota ajattelin modailla Boraan.
Ja tänään tälläinen. Kohta pääsee pelaamaan matopeliäkin mittaristolla...
3.10
Tuli vihdoinkin lava.
UK R32 mk4 5 ovisen takapahveista napsin keskiosat pois ja tarkoitus on upottaa ne Boraan. R32 ja recaron nahoissa on eroja. Lähetin myös yhdet vasurilta ohjattavat keskiosat Britteihin aikaisemmin päällystettäväksi, sielä sitten päällystetään myös kyynernoja.
Sitten tosiaan nuo pikkujarrut tuli sinisen boksin kera:
Myös muutamat olka-akselit ja tukivarret, niin eteen kuin taakse. Jakkaratkin pitäisi laitella kiinni. Kunhan pääsee vahtivuorosta pois. Itellan pitäisi tuoda tänään myöskin 40kg paketin autonosia. Jakkaroista kuvia myöhemmin.

Ei oikein miellyttäny takajarrujen kuviointi joten laitoin nuo Kamasanilta tilaukseen, heti kun huomasin ebc:n varastoon tulleen noita.

Tuolta sitten olisi tulossa oma puuhaläjä...

29.9:
Eilen tupsahti tälläinen:

Tuo on R32 mk4 putki jota ajattelin modailla Boraan.
Ja tänään tälläinen. Kohta pääsee pelaamaan matopeliäkin mittaristolla...




3.10
Tuli vihdoinkin lava.
UK R32 mk4 5 ovisen takapahveista napsin keskiosat pois ja tarkoitus on upottaa ne Boraan. R32 ja recaron nahoissa on eroja. Lähetin myös yhdet vasurilta ohjattavat keskiosat Britteihin aikaisemmin päällystettäväksi, sielä sitten päällystetään myös kyynernoja.

Sitten tosiaan nuo pikkujarrut tuli sinisen boksin kera:

Myös muutamat olka-akselit ja tukivarret, niin eteen kuin taakse. Jakkaratkin pitäisi laitella kiinni. Kunhan pääsee vahtivuorosta pois. Itellan pitäisi tuoda tänään myöskin 40kg paketin autonosia. Jakkaroista kuvia myöhemmin.

Viimeksi muokannut MTBE, 9.12.2015 23:53. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
Tuli pieni onkelma, taroxin kannake on pikkasen paksumpi. Eikä vakio pultti n90708504 riitä pituuden puolesta. Vakio on M12x1,5x35 Pitäisi löytää 45mm pitkä. Sitten onkelmaan mitäs kovuutta noiden pitäisi olla ja onko jotakin speciaali vaatimuksia noilta pulteilta?
EDIT: kovuus 12.9, löytyi Helsingin Ruuvihankinnasta.
EDIT: kovuus 12.9, löytyi Helsingin Ruuvihankinnasta.
Viimeksi muokannut MTBE, 26.12.2014 8:20. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Sukulaisfoorumilla herrat pohtivat juuri samaa....
http://www.audiclub.fi/audifinns/showth ... ost1122545
Siitä löytyy vastauksia lujuuksiin ja paikkoihin mistä voisi pultteja etsiä, etkös sinäkin etelänukkoja ollu.
Pulttikeskustelu alkaa 19.9. Eteenpäin.
http://www.audiclub.fi/audifinns/showth ... ost1122545
Siitä löytyy vastauksia lujuuksiin ja paikkoihin mistä voisi pultteja etsiä, etkös sinäkin etelänukkoja ollu.
Pulttikeskustelu alkaa 19.9. Eteenpäin.
Kiitoksia!
Jallupornoa:
Piti hieman tutkia ja laskeskella jarrujen tuomia muutoksia. Levyt painavat 8kg ja puristimet 4.5kg kiinnikkeineen. Brembo gt juniorin levyt painoivat muistaakseni 8.9 kg ja puristimet 3,5kg+ kiinnikkeet. Eli voisi sanoa, että samoissa mennään.
Sitten Boraan taas:
Takapenkeistä pikkunen kuvatus vielä:
Ovipahvit tuli muutettua nahkasiksi ja jalopuut tuhottua:
Myös osiakin tuli muutettua mustiksi:
JA näillä tuli käytyä läpi...
Sisätilatutkan nappiin pieni ledi kun painaa sitä.
Edit: Isoja kuvia muutettu pienemmiksi projektin edistyessä. MK5 ratti myös vaihtui R32 mk4 ratiksi hyvän tilaisuuden myötä.
Jallupornoa:

Piti hieman tutkia ja laskeskella jarrujen tuomia muutoksia. Levyt painavat 8kg ja puristimet 4.5kg kiinnikkeineen. Brembo gt juniorin levyt painoivat muistaakseni 8.9 kg ja puristimet 3,5kg+ kiinnikkeet. Eli voisi sanoa, että samoissa mennään.
Sitten Boraan taas:





Takapenkeistä pikkunen kuvatus vielä:

Ovipahvit tuli muutettua nahkasiksi ja jalopuut tuhottua:



Myös osiakin tuli muutettua mustiksi:

JA näillä tuli käytyä läpi...

Sisätilatutkan nappiin pieni ledi kun painaa sitä.

Edit: Isoja kuvia muutettu pienemmiksi projektin edistyessä. MK5 ratti myös vaihtui R32 mk4 ratiksi hyvän tilaisuuden myötä.
Viimeksi muokannut MTBE, 26.12.2014 8:17. Yhteensä muokattu 9 kertaa.
Peruna on vain hyvä kun on aina mukana :)
Itse olin ainakin tyytyväinen näihin:

Jostain kun saisi Coca Cola merkit vielä noihin. Keltaisiin olin ajatellut chiquita tekstejä.
Mamasanilta kävin hakemassa uudet hellin letkut nuihin. Parisen minuuttia kesti kun tekivät ja ihmeen edullisesti. Nyt odottelen noita erikois banjoja ja ilmausruuveja yms. Jotain niin ihme kokoja ja kierteitä että morjensta taas. Piti ihan Italiasta tilata.
Viimeyönä 1.3 saatiin vähän inspiraatiota kun uni ei tahtonut tulla ja sain jarrutkin paikalleen. Vielä puuttuu ilmausruuvit ja jarruputket puristimiiin.
Takalaikat näyttävät kyllä onnettoman pieniltä. Ehkä S4 B6 laikkojen päivitys olisi paikallaan.
Tuli tehtyä sitten kunnollinen jarruhuolto, takalevyt melkein uudet (borasta), uudet jarruletkut, taroxilta banjot, jarruputket, ilmausruuvit (ihme kokoja), uudet pultit Taroxeihin ja uudet käppärin vaijerit. Luulisi tovin toimivan kunnolla.
En kyllä usko levyjen olevan niin suuret kuin myyjä väitti, pitäisi jossain kohin mittailla mitkä nuo levyt oikeasti ovat. Pikaisella googlettelulla näyttäisi että levyt ovat 350mm.
Jos vaikka saisi jossain kohin golfinkin ajoon. Tosin hieman suunnitelmat tulevaisuuden kanssa ovat muuttuneet golfin osalta. Jossain kohin nappaan koneen ulos autosta ja laitan koneen sedan boraan ja tuohon golfiin BAMin.
Farkku bora imasi itselleen jo DSG snorkkeli-kitin. Dieselissä piti vähän trimmailla akkuboksia reunasta ja laittaa uudet pultin reijät alas, että sai hieman siirrettyä sivulle. Sen verran paksumpi tuo R32 mk4 dsg snorkkeli on.
Itse olin ainakin tyytyväinen näihin:

Jostain kun saisi Coca Cola merkit vielä noihin. Keltaisiin olin ajatellut chiquita tekstejä.
Mamasanilta kävin hakemassa uudet hellin letkut nuihin. Parisen minuuttia kesti kun tekivät ja ihmeen edullisesti. Nyt odottelen noita erikois banjoja ja ilmausruuveja yms. Jotain niin ihme kokoja ja kierteitä että morjensta taas. Piti ihan Italiasta tilata.
Viimeyönä 1.3 saatiin vähän inspiraatiota kun uni ei tahtonut tulla ja sain jarrutkin paikalleen. Vielä puuttuu ilmausruuvit ja jarruputket puristimiiin.

Takalaikat näyttävät kyllä onnettoman pieniltä. Ehkä S4 B6 laikkojen päivitys olisi paikallaan.
Tuli tehtyä sitten kunnollinen jarruhuolto, takalevyt melkein uudet (borasta), uudet jarruletkut, taroxilta banjot, jarruputket, ilmausruuvit (ihme kokoja), uudet pultit Taroxeihin ja uudet käppärin vaijerit. Luulisi tovin toimivan kunnolla.
En kyllä usko levyjen olevan niin suuret kuin myyjä väitti, pitäisi jossain kohin mittailla mitkä nuo levyt oikeasti ovat. Pikaisella googlettelulla näyttäisi että levyt ovat 350mm.
Jos vaikka saisi jossain kohin golfinkin ajoon. Tosin hieman suunnitelmat tulevaisuuden kanssa ovat muuttuneet golfin osalta. Jossain kohin nappaan koneen ulos autosta ja laitan koneen sedan boraan ja tuohon golfiin BAMin.
Farkku bora imasi itselleen jo DSG snorkkeli-kitin. Dieselissä piti vähän trimmailla akkuboksia reunasta ja laittaa uudet pultin reijät alas, että sai hieman siirrettyä sivulle. Sen verran paksumpi tuo R32 mk4 dsg snorkkeli on.
Viimeksi muokannut MTBE, 14.4.2016 19:55. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Miltäs konehuoneen puolella näyttää? toteutuiko suunnitelmat? mm. paisari poikkitukeen? kuva yhdestä toteutuksesta http://farm5.static.flickr.com/4023/4461358676_74b7d1ee47_b.jpg
Eipä tuossa ole oikein mitään tapahtunut. Ei ole vain aika riittänyt koulun ohella. Kytkin hilutkin on vielä matkalla, tarkoituksena on tosiaan kone nostella keulalta pois ja sitten tehdä muutoksia. Tosin olen nyt miettinyt BAM:ia laittaa golfiin ja BFH:ta sedan boraan. Eli suunnitteluasteella vielä mennään.
Se mitä sain aikaiseksi tässä jokusen tovin sitten tutkittua oli, että nuihin R32 koneellisiin ei ole oikein poikkitukia saatavilla. Ottaa kaasuläppään kiinni. Tuossa on vielä se paha kun olen nostanut konetta aika reippaasti niin on entistä vaikeampaa.
Olen kuitenkin tässä välillä hieman suunnitelut näitä asioita ja vakoillut muita harrastajia maailmalla. Esim Kliketi klik. Toisaalta ei se paisarikaan vielä huonolta näytä konehuoneessa. Alkuperäinen ilmaboksi kyllä tulee jäämään konetilaan toimivuuden takia. Tuo siistiminen ei kuitenkaan vaikuta ihan helpoimmasta päästä, joten olisi sallittavaa että on kerralla tyytyväinen.
Tänään sain jarrujen puuttuvat osat, jotenka enään ilmaus mätänetin nesteillä ja sitten saapi seistä pikkasen aikaa ja imasta kaiken veden itseensä ennen kunnon nesteitä. Oli muuten harvinaisen pyllystä laittaa ne jarruputket niihin puristimiin. Toivotavasti ei enään koskaan. Tosiaan jarruissa oli kaikki pultit yms sinkittyjä ja nehän oli jumahtanut. Ostin sitten kaikki mitä sain niin rst kamana, vaihdoin kiinnityksen pultit 8.8->12.9 koviin. En oikein tykännyt ajatuksesta että kannakkeet olivat olka-akselissa molemmista kiinnityksistään 8.8 pulteilla. Johan vakio VW pultitkin on 10.9. Ainoa tenkka på tuli banjojen, ilmausruuvien ja puristimien putkissa, ne kun ovat jotakin ihme kokoja mitä ei mistään löytänyt. Piti sitten tilata suoraan Taroxilta. Siinä menikin 1,5kk.
Syksyllä ostin alumiinisen Fidanza vauhtiksen golfiin. Villiveikkaus miksei kytkin ole pitänyt on se, että olen saanut ehkä 2.8 vauhtiksen 3.2 sijasta tai sitten master sylinterin. Noh saapi nähä millainen kalkattaja tuosta tuleepi, kevyt ainakin on 8.5lbs eli alle 4kg vp.
Vielä pitäisi jossain kohin hommata IE:n huohotin säiliö, öljyjäähdytin, jakoketjun osat, kampuran stefa ja forgen letkusetti. Sitten olisi tuo VR6 tekniikan huoltokitti valmis. Se on sitten eriasia mihin autoon se tulee istumaan. Kesällä pitäisi muutenkin aloittaa toinen BFH projekti, mikäli suunnitelmat pitävät paikkansa.
Tuo 1.8t BAM vain olisi jotenkin niin kiva tuohon golfiin, paljon kevyempikin, sopisi siihen hyvin kun on muutenkin jo hieman kevennelty autoa. Voisi pitää sitä hieman korkeampanakin ja "talviautona" . Sedan boran taas voisi rakentaa ihan alusta ja lätkästä siihen tuon VR6:sen. Saisi sitten toimia " sunnuntain kirkkoautona".
Viime kesänä löydetyt ultraleggerat (3kpl) ja sitten pari aikaisempaa ultraleggeraakin pitäisi käydä jossain kohin hakea pulveroinnista. Väriksi niihin tuli Ral 9003 eli kirkkaan valkoinen. Jos nyt pääsisi aikaisemmista valumista eroon.
20.3 lisäsin vähän enemmän vaimennusta Boraan:
Samalla eksyi R:n pedaalit paikalleen, pet net, flektien ohjausboksi ja etukajarit. Samalla hieman boostasin borsasta varkauksen varalta. Koodailin muutaman bitin ettei ole niin helposti vietävissä ja hälyt pysyy viimeiseen asti päällä.
Vanteetkin sain Lahdesta pulveroinnista:
Ensinmäiselle parille kietasin kumit päälle ja laitoin boran allekkin. Tiistaina sitten toinen kumiepisodi ja samalla voisi golfin tiputtaa maanpäälle pukeilta. Vihdoinkin.
Se mitä sain aikaiseksi tässä jokusen tovin sitten tutkittua oli, että nuihin R32 koneellisiin ei ole oikein poikkitukia saatavilla. Ottaa kaasuläppään kiinni. Tuossa on vielä se paha kun olen nostanut konetta aika reippaasti niin on entistä vaikeampaa.
Olen kuitenkin tässä välillä hieman suunnitelut näitä asioita ja vakoillut muita harrastajia maailmalla. Esim Kliketi klik. Toisaalta ei se paisarikaan vielä huonolta näytä konehuoneessa. Alkuperäinen ilmaboksi kyllä tulee jäämään konetilaan toimivuuden takia. Tuo siistiminen ei kuitenkaan vaikuta ihan helpoimmasta päästä, joten olisi sallittavaa että on kerralla tyytyväinen.
Tänään sain jarrujen puuttuvat osat, jotenka enään ilmaus mätänetin nesteillä ja sitten saapi seistä pikkasen aikaa ja imasta kaiken veden itseensä ennen kunnon nesteitä. Oli muuten harvinaisen pyllystä laittaa ne jarruputket niihin puristimiin. Toivotavasti ei enään koskaan. Tosiaan jarruissa oli kaikki pultit yms sinkittyjä ja nehän oli jumahtanut. Ostin sitten kaikki mitä sain niin rst kamana, vaihdoin kiinnityksen pultit 8.8->12.9 koviin. En oikein tykännyt ajatuksesta että kannakkeet olivat olka-akselissa molemmista kiinnityksistään 8.8 pulteilla. Johan vakio VW pultitkin on 10.9. Ainoa tenkka på tuli banjojen, ilmausruuvien ja puristimien putkissa, ne kun ovat jotakin ihme kokoja mitä ei mistään löytänyt. Piti sitten tilata suoraan Taroxilta. Siinä menikin 1,5kk.
Syksyllä ostin alumiinisen Fidanza vauhtiksen golfiin. Villiveikkaus miksei kytkin ole pitänyt on se, että olen saanut ehkä 2.8 vauhtiksen 3.2 sijasta tai sitten master sylinterin. Noh saapi nähä millainen kalkattaja tuosta tuleepi, kevyt ainakin on 8.5lbs eli alle 4kg vp.
Vielä pitäisi jossain kohin hommata IE:n huohotin säiliö, öljyjäähdytin, jakoketjun osat, kampuran stefa ja forgen letkusetti. Sitten olisi tuo VR6 tekniikan huoltokitti valmis. Se on sitten eriasia mihin autoon se tulee istumaan. Kesällä pitäisi muutenkin aloittaa toinen BFH projekti, mikäli suunnitelmat pitävät paikkansa.
Tuo 1.8t BAM vain olisi jotenkin niin kiva tuohon golfiin, paljon kevyempikin, sopisi siihen hyvin kun on muutenkin jo hieman kevennelty autoa. Voisi pitää sitä hieman korkeampanakin ja "talviautona" . Sedan boran taas voisi rakentaa ihan alusta ja lätkästä siihen tuon VR6:sen. Saisi sitten toimia " sunnuntain kirkkoautona".
Viime kesänä löydetyt ultraleggerat (3kpl) ja sitten pari aikaisempaa ultraleggeraakin pitäisi käydä jossain kohin hakea pulveroinnista. Väriksi niihin tuli Ral 9003 eli kirkkaan valkoinen. Jos nyt pääsisi aikaisemmista valumista eroon.
20.3 lisäsin vähän enemmän vaimennusta Boraan:


Samalla eksyi R:n pedaalit paikalleen, pet net, flektien ohjausboksi ja etukajarit. Samalla hieman boostasin borsasta varkauksen varalta. Koodailin muutaman bitin ettei ole niin helposti vietävissä ja hälyt pysyy viimeiseen asti päällä.
Vanteetkin sain Lahdesta pulveroinnista:


Ensinmäiselle parille kietasin kumit päälle ja laitoin boran allekkin. Tiistaina sitten toinen kumiepisodi ja samalla voisi golfin tiputtaa maanpäälle pukeilta. Vihdoinkin.
Tälläinen eksyi kokoelmiin ja olisi jossain kohin tarkoitus laittaa paikalleenkin:

Porsaan kanssa on edistytty aina pikkusen kerrallaan, alkaa sisustakin miellyttämään silmää:
[url=http://s105.photobucket.com/user/alexivalimaki/media/Bora/Interior/IMG_3267_zpszekwbwly.jpg.html]


Porsaan kanssa on edistytty aina pikkusen kerrallaan, alkaa sisustakin miellyttämään silmää:


Viimeksi muokannut MTBE, 14.4.2016 19:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pääsiäisen kunniaksi mittaristokin sai vähän hauskuutta osakseen. Kuvat ovat mallia kännykkä, pahoittelut.
Updatea 14.5
Boraa olen työstänyt hieman, nyt työnalla on musiikit. Kuvia laittelen myöhemmin kun ovat asennukset lopulliset ja valmiit.
Golfissa oli pieni lammikko vappuna ja sisusta sisällä kuivamassa ja auto kuivumassa parkkihallissa.
Maski odottaa viimeistelyä. Joutuu sen verran koulun kanssa venymään, että on pakko jättää autot nyt vähän vähemmälle. Suunnitelmat ovat kyllä elossa ja kesällä voi olla että tapahtuu boran kanssa jotakin vähän teknillisempää. Suunnitelmat golfinkin henkiin herättämiseksi on tehty. Pahasti näyttää siltä, että kesällä tehdään mitä keretään autojen kanssa ja sitten harrastaminen jää tauolle ennen uutta paluuta.




Updatea 14.5
Boraa olen työstänyt hieman, nyt työnalla on musiikit. Kuvia laittelen myöhemmin kun ovat asennukset lopulliset ja valmiit.
Golfissa oli pieni lammikko vappuna ja sisusta sisällä kuivamassa ja auto kuivumassa parkkihallissa.
Maski odottaa viimeistelyä. Joutuu sen verran koulun kanssa venymään, että on pakko jättää autot nyt vähän vähemmälle. Suunnitelmat ovat kyllä elossa ja kesällä voi olla että tapahtuu boran kanssa jotakin vähän teknillisempää. Suunnitelmat golfinkin henkiin herättämiseksi on tehty. Pahasti näyttää siltä, että kesällä tehdään mitä keretään autojen kanssa ja sitten harrastaminen jää tauolle ennen uutta paluuta.
Viimeksi muokannut MTBE, 6.1.2016 9:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Joku joskus viisaasti kertoi aikoinaan että jotkut oem jutut voi heittää roskikseen. Tässä sitä nyt ollaan tarkkailtuna mitä moottorissa tapahtuu.
Coolerin speksit ovat (en siis ota kantaa onko lauhdutin tai jäähdytin) :
1/2 bsp kierteet, 25 kennoinen, 115mm leveydellä. Tarkoituksena on lisätä laippa termostaatilla ja mahdollisesti lisätä sensori ja flekti ohjaamaan tuota lisäksi. Alkuperäinen lämmitin saa lähteä, kun auto ei ole käyttis enään.
Sijoitus tulee olemaan 1.8t vakio välijäähdyttimen paikalle eli oikealle tai vasemmalle puskurinkulmaan niin että voisin käyttää välijäähdyttimien ilmanohjaimia tuolle. Mietinnässä vielä käytänkö DSG/ Jenkki R:n aux jäähdytintä apparin puolella. Näin muuten US R32 mk4 Helsingin keskustassa Suomen kilvissä, että sellainenkin tästä maasta löytyypi.
Muutamia kittejä olen tuolle katellut, mutta ei ole oikein vakuuttanut. Kertokaas mielipiteitä!
vaihtoehto #1
Vaihtoehto #2
Coolerin speksit ovat (en siis ota kantaa onko lauhdutin tai jäähdytin) :
1/2 bsp kierteet, 25 kennoinen, 115mm leveydellä. Tarkoituksena on lisätä laippa termostaatilla ja mahdollisesti lisätä sensori ja flekti ohjaamaan tuota lisäksi. Alkuperäinen lämmitin saa lähteä, kun auto ei ole käyttis enään.
Sijoitus tulee olemaan 1.8t vakio välijäähdyttimen paikalle eli oikealle tai vasemmalle puskurinkulmaan niin että voisin käyttää välijäähdyttimien ilmanohjaimia tuolle. Mietinnässä vielä käytänkö DSG/ Jenkki R:n aux jäähdytintä apparin puolella. Näin muuten US R32 mk4 Helsingin keskustassa Suomen kilvissä, että sellainenkin tästä maasta löytyypi.

Muutamia kittejä olen tuolle katellut, mutta ei ole oikein vakuuttanut. Kertokaas mielipiteitä!
vaihtoehto #1
Vaihtoehto #2
Tarkoituksenahan oli juurikin ostaa termalilla oleva laippa kuten tuossa aikaisemminkin totesin. Letkut tulevat olemaan juuri oikean pituiset jossain vaiheessa. Nyt on kuitenkin tarkoitus saada tuo systeemi jotenkin työpöydälle mistä sitten on mahdollisuus alkaa hahmottelemaan.
Tarkoituksena olisi sovittaa cupra R:n ilmanohjain ohjaamaan ilmoja tuolle. Ainakin leomissa on paljon massiivisempi kuin vw puolella. VW puolella jopa R32 ilman ohjain näyttää ja onkin vakio golfista ja näyttää hieman alimitoitetulta puskurin reikiin nähden.
Cupra R

Tarkoituksena olisi sovittaa cupra R:n ilmanohjain ohjaamaan ilmoja tuolle. Ainakin leomissa on paljon massiivisempi kuin vw puolella. VW puolella jopa R32 ilman ohjain näyttää ja onkin vakio golfista ja näyttää hieman alimitoitetulta puskurin reikiin nähden.
Cupra R


Tässä ideani öljy"coolerin" sijoituksesta. Alunperin tuo kehikko on audi TT 3.2:sta.
Hieman sai tuota trimmailla että sopi. Voileipäpelliksi tilasin Racimexin R32:seen tarkoitetun version termostaatilla.
Kliketiklik
Ilmeisesti vain tuli vähän tenkkapåå noiden liittimien ja letkun suhteen. Racimex käyttää M18 ja mocali taas on 1/2bsp. Tuli myös mieleen että onko nuo lähdöt liian pienet öljyn virtaukselle? Neuvokaa tyhmää uuden asian ääressä.









Hieman sai tuota trimmailla että sopi. Voileipäpelliksi tilasin Racimexin R32:seen tarkoitetun version termostaatilla.
Kliketiklik
Ilmeisesti vain tuli vähän tenkkapåå noiden liittimien ja letkun suhteen. Racimex käyttää M18 ja mocali taas on 1/2bsp. Tuli myös mieleen että onko nuo lähdöt liian pienet öljyn virtaukselle? Neuvokaa tyhmää uuden asian ääressä.
Bortsa on hieman edistynyt ja spoikkakin on kiinni. Varmasti tulee jakamaan mielipiteitä, mutta sanottakoon, että MINUN mielestäni keventää peräpäätä, etenkin massiivista takapuskinta.

Hifejäkin on hieman mietitty. Ei vielä viimeistelty:

Golfiin taas laskeutui pari pakettia:

Haluisin kiittää muutamaa harrastajaa myös, jotka auttoivat viime yönä boran vetarin kanssa. Se fiilis kun jotkut viittivät auttaa kun itseltä on voimat ihan pihalla ja valmis!! Kiitos!

Hifejäkin on hieman mietitty. Ei vielä viimeistelty:

Golfiin taas laskeutui pari pakettia:



Haluisin kiittää muutamaa harrastajaa myös, jotka auttoivat viime yönä boran vetarin kanssa. Se fiilis kun jotkut viittivät auttaa kun itseltä on voimat ihan pihalla ja valmis!! Kiitos!
Viimeksi muokannut MTBE, 14.4.2016 19:56. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Vanteenkin sain L-weldiltä takaisin. Surullisen kuuluisastaa pinkistäkin saatiin taas setti:
Tosin, lähtivät sitten samalla uudelleen maalaukseen. EIKÄ väri tule olemaan pinkki, vaan valkoinen.
Golfiin on nyt tullut korjattua:
-Apparinpuolen ovien mikrokytkin- mallia halpa ebay. Toimii toistaiseksi kun vähän silikonilla läträsi lisää vesieristettä mikroille/johdoille.
-Apparin oveen samalla lisää pehmeää vaimennusmattoa ulkopeltiin ja uudet erillissarjat.
-Peilikolmioiden rusteiden poisto peilien alta ja väri päälle.
Etu-umpioiden lasien vaihto:
Lisäksi tuli hommattua R32 mk4 kojelauta golfiin viimeistelemään R32 lookin. Tarkoituksena on tehdä kaikki kojelaudan alta sähköt uusiksi kun nyt on koko kokoonpano saatu vihdoinkin päätettyä.
Porsaaseen taas tuli hieman jotain kivaa ja edullista haalittua kun sopivasti löytyi:
Pitäisi vain hieman muuttaa tuota vaimentimen paikkaa tuossa. Tuo kun on suunniteltu R32 ja poikittaiselle vaimentimelle. Ihania nämä leikkaa liimaa kitit :)

Tosin, lähtivät sitten samalla uudelleen maalaukseen. EIKÄ väri tule olemaan pinkki, vaan valkoinen.
Golfiin on nyt tullut korjattua:
-Apparinpuolen ovien mikrokytkin- mallia halpa ebay. Toimii toistaiseksi kun vähän silikonilla läträsi lisää vesieristettä mikroille/johdoille.
-Apparin oveen samalla lisää pehmeää vaimennusmattoa ulkopeltiin ja uudet erillissarjat.

-Peilikolmioiden rusteiden poisto peilien alta ja väri päälle.


Etu-umpioiden lasien vaihto:

Lisäksi tuli hommattua R32 mk4 kojelauta golfiin viimeistelemään R32 lookin. Tarkoituksena on tehdä kaikki kojelaudan alta sähköt uusiksi kun nyt on koko kokoonpano saatu vihdoinkin päätettyä.
Porsaaseen taas tuli hieman jotain kivaa ja edullista haalittua kun sopivasti löytyi:


Pitäisi vain hieman muuttaa tuota vaimentimen paikkaa tuossa. Tuo kun on suunniteltu R32 ja poikittaiselle vaimentimelle. Ihania nämä leikkaa liimaa kitit :)
Wesfalin koukkukin tuli asennettua Boraan. Ihan hyvältä tekeleeltä vaikutti, mutta johtosarja oli mitä oli-- vasemmalle takavalolle vähän liian lyhyt ja sitten pistokeeseen piti ruuvien alle laittaa 14 johtoa. Ei herättänyt oikein pitkän eliniän toiveita.

R-linen suojaläpyskä tulee aina tuohon kun koukun ottaa pois käytöstä, eli normaaliin tilanteeseen koukun käyttö ei vaikuttanut mitenkään ulkonäöllisesti.



R-linen suojaläpyskä tulee aina tuohon kun koukun ottaa pois käytöstä, eli normaaliin tilanteeseen koukun käyttö ei vaikuttanut mitenkään ulkonäöllisesti.
Viimeksi muokannut MTBE, 14.4.2016 19:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Eli tälläinen VAKIO fööni löytyi tähän hätään. Eli ongelmana oli, että moottorista alkoi kuulumaan "remmin" ääni eli sellaista ujellusta, joka sitten paikannettiin turboon. Kuulemma laakeri sen verran väljä, että pääsee resonoimaan.
Sisusta näytti hieman kakkaiselta, joten pieni putsaus oli paikallaan.
Tuloksena sitten tälläistä:
Mikäli vertailette näihin kuviin (boran alkuperäisturbo 2v sitten):
Niin taitaapi olla aika paljon vähemmän kilometrejä/käyttöä tällä hyrrällä takana.
Tälläinen oli vanha turbo:
Eipä sielä paljoa ollut tilaa. Mysteeriksi hieman jäi miten tuo turbon lapa oli hajonnut. Villi veikkaus ja toivo on, että on saanut ylikierroksia ahtoputkien hyppiessä ja Helsingin mukulakivet lopuksi olisi ollut tarpeeksi tuolle. Toivottavasti ei nyt mitään ole koneesta irronnut ja hajoittanut tuota turboa jatkoa ajatellen.

Sisusta näytti hieman kakkaiselta, joten pieni putsaus oli paikallaan.



Tuloksena sitten tälläistä:

Mikäli vertailette näihin kuviin (boran alkuperäisturbo 2v sitten):



Niin taitaapi olla aika paljon vähemmän kilometrejä/käyttöä tällä hyrrällä takana.
Tälläinen oli vanha turbo:





Eipä sielä paljoa ollut tilaa. Mysteeriksi hieman jäi miten tuo turbon lapa oli hajonnut. Villi veikkaus ja toivo on, että on saanut ylikierroksia ahtoputkien hyppiessä ja Helsingin mukulakivet lopuksi olisi ollut tarpeeksi tuolle. Toivottavasti ei nyt mitään ole koneesta irronnut ja hajoittanut tuota turboa jatkoa ajatellen.
Tälläistä hieman suunnittelilla, jotta öljynlämmöt saataisiin kuriin:
Toiselle puolelle tulee R32 mk4 dsg / R32 mk4 US lisäjäähy. Siihen ei suoraan sopinut Cupra R:n ilmanohjaimet.
Bora:
alkutalvesta alkoi kuulumaan kauhea kolina takaalta, epäisin kardaanin tukilaakeria, mutta olikin tuo viimeinen "kiekko" kardaanista josta erottautui kuminen ja metallinen ulkokehä:
Samalla vähän vahvistelin keskilaakerin kumia lasiliimalla:
Ennen:
Jälkeen:
Tuo kiekko kun pääsi vähän tuola pyörimään ja aiheuttamana tuhoja pakoputkelle, niin tuli senkin aika uusiutua:
Tälläinen laippa ebayn ihmeellisestä maailmasta:
R32 mk4 milltekin keskiosa:
Konalan Fixukselta ja motonetistä vähän rst osaa:
Katti tuli racelta. Oli sopivasti poistomyynnissä dieselin metallinen katti. Tästä kuvaa mistä lähettiin:
Heppasin ydinlangalla palaset kohilleen ja kiikutin rst hitsarille. Vinkkinä, ettei kannata ydinlankaa käyttää. Kuulemma aivan kakka korvata rst hitsillä.
Lopputuloksena oli sitten tälläinen:
Tarkoituksena oli tehdä kestävä putki, ilman mitään kauheaa äänenlisäystä. Tiedossa oli, että simonssit eivät paljoa hiljennä, mutta onneksi nämä dieselit ovat aika hiljaisia muutenkin. Lopputuloksen erotusta ei kuule sisälle ollenkaan, mutta kuulemma ulospäin hieman matalampi saundi.
Tammikuun lopulta tuli pakkasten yhteydessä asennettu Viron pojan tekele:
Pikkasen sai askarrella toista poskea suojasta, että meni paikalleen, samalla tein öljynvahtoa helpoittavan reijän.
Golfin uudelleen rakentamista on mietitty nyt tovi aina hiljaisina hetkinä ja tässä olisi muistilista itsellenikin ajan koittaessa:
-Kytkin setupin vaihto Fidanza vauhtis 8,7 lbs+ SRE tai R32 alkuperäinen kytkin
-R32 kojelaudan asennus ja sähköjen uusiminen kojiksen alta (modaukset nätiksi)
-Koneen sähköjen uusiminen ja lisäsensoreiden piuhojen integrointi, laturinpiuhan uusiminen, flektien pakko-ohjaus pin 2+3
-Mocal öljyjäähdyttimen asennus ja ilmanohjaimien viimeistely
-Kuskin oven eristäminen pehmeällä+ ovinupin korjaus+ peilin nappi+ diskantit
-Vaihdelaatikon kunnostus: päätystefat ehkä wavetrac ja forkit
-Konepellin viimeistely
-Jäähdytysletkujen vaihto, kylmempi termari ja US R32 aux jäähdytin
-Akkulaturin asennus ja letkulämmitin TT-Thermo 1500KLD asennus ja mahdollisesti sähköisen vesipumpun siirto.
-Oil Catch tankin asennus, venakopan vaihto
-Sisälokareiden ilmanotot, ritilät TT:stä
-Kattiputken korjaus
-Takaspoilerin asennus
-Akun ja telineen asennus
-Loppualustanosien puhallus ja pulverointi
....
Golfi muuten alkaa olemaan asettumassa loppulliseen muotoonsa, enään siistitään kaikki kunnolla paikoilleensa. Kun golfi on valmis tehdään boraan sama homma jonka jälkeen siirrytään uuteen projektiin, joka alkaa hieman hahmottumaankin jo.
20.2 Borakin järjesti vähän ohjelmaa. Vaihteeksi. Olen parhaillaan muuttamassa, samalla päätti Arli ottaa itteensä ja tipahtaa kesken muuton. Tarkoituksena oli saada muutto samantien jatkumaan tutkinnan jälkeen ja kävin nopeasti hakemassa parisen pulttia IKH:lta m12x1,5x60mm ja orkkikset tilaukseen VW, molemmille puolille samalla jos toinenkin puoli on saanut siipeensä.
Tuossa alkuperäiset, noin 2,5v vanhat pultit. Etunmainen oli mennyt nätisti poikki ja sisältä löytyi ruostetta. Lieneekö joku maanantai.....
Yritettiin rautapalkin ja parin kaverin kanssa nostaa kone paikalleen, muttei onnistunut. Onneksi olin juuri muutama päivä sitten vaihtanut kaverille boraan 2.8 myllyn ja hänellä oli moottorinostin vielä lainassa. Onneksi!
Noh eihän se siihen päättynyt, toinen pultti kun oli katkennut väännyttyään ja kannakkeeseen oli tullut halkeama. Noh äkkiä Fiksukselta uusi kannake, oli jopa hyllyssä.
Nostettiin kone paikalleen, jotta pystyimme toteamaan että se takinmainenhan on vetänyt spooritkin paskaksi. Noh nopea huutelu ympäriinsä ja harrastajalta löytyi osa. Kiitokset siitä!
Samalla päädyin tilaamaan Fiksukselta laatikon puoleisen kannattimen, sillä ajatuksella että tehdään kunnolla ja jos se on hieman väsähtänyt niin vaihdetaan sekin uuteen ettei tule kovin suurta balanssieroa.



Toiselle puolelle tulee R32 mk4 dsg / R32 mk4 US lisäjäähy. Siihen ei suoraan sopinut Cupra R:n ilmanohjaimet.
Bora:
alkutalvesta alkoi kuulumaan kauhea kolina takaalta, epäisin kardaanin tukilaakeria, mutta olikin tuo viimeinen "kiekko" kardaanista josta erottautui kuminen ja metallinen ulkokehä:


Samalla vähän vahvistelin keskilaakerin kumia lasiliimalla:
Ennen:

Jälkeen:

Tuo kiekko kun pääsi vähän tuola pyörimään ja aiheuttamana tuhoja pakoputkelle, niin tuli senkin aika uusiutua:
Tälläinen laippa ebayn ihmeellisestä maailmasta:

R32 mk4 milltekin keskiosa:

Konalan Fixukselta ja motonetistä vähän rst osaa:

Katti tuli racelta. Oli sopivasti poistomyynnissä dieselin metallinen katti. Tästä kuvaa mistä lähettiin:

Heppasin ydinlangalla palaset kohilleen ja kiikutin rst hitsarille. Vinkkinä, ettei kannata ydinlankaa käyttää. Kuulemma aivan kakka korvata rst hitsillä.
Lopputuloksena oli sitten tälläinen:


Tarkoituksena oli tehdä kestävä putki, ilman mitään kauheaa äänenlisäystä. Tiedossa oli, että simonssit eivät paljoa hiljennä, mutta onneksi nämä dieselit ovat aika hiljaisia muutenkin. Lopputuloksen erotusta ei kuule sisälle ollenkaan, mutta kuulemma ulospäin hieman matalampi saundi.
Tammikuun lopulta tuli pakkasten yhteydessä asennettu Viron pojan tekele:


Pikkasen sai askarrella toista poskea suojasta, että meni paikalleen, samalla tein öljynvahtoa helpoittavan reijän.
Golfin uudelleen rakentamista on mietitty nyt tovi aina hiljaisina hetkinä ja tässä olisi muistilista itsellenikin ajan koittaessa:
-Kytkin setupin vaihto Fidanza vauhtis 8,7 lbs+ SRE tai R32 alkuperäinen kytkin
-R32 kojelaudan asennus ja sähköjen uusiminen kojiksen alta (modaukset nätiksi)
-Koneen sähköjen uusiminen ja lisäsensoreiden piuhojen integrointi, laturinpiuhan uusiminen, flektien pakko-ohjaus pin 2+3
-Mocal öljyjäähdyttimen asennus ja ilmanohjaimien viimeistely
-Kuskin oven eristäminen pehmeällä+ ovinupin korjaus+ peilin nappi+ diskantit
-Vaihdelaatikon kunnostus: päätystefat ehkä wavetrac ja forkit
-Konepellin viimeistely
-Jäähdytysletkujen vaihto, kylmempi termari ja US R32 aux jäähdytin
-Akkulaturin asennus ja letkulämmitin TT-Thermo 1500KLD asennus ja mahdollisesti sähköisen vesipumpun siirto.
-Oil Catch tankin asennus, venakopan vaihto
-Sisälokareiden ilmanotot, ritilät TT:stä
-Kattiputken korjaus
-Takaspoilerin asennus
-Akun ja telineen asennus
-Loppualustanosien puhallus ja pulverointi
....
Golfi muuten alkaa olemaan asettumassa loppulliseen muotoonsa, enään siistitään kaikki kunnolla paikoilleensa. Kun golfi on valmis tehdään boraan sama homma jonka jälkeen siirrytään uuteen projektiin, joka alkaa hieman hahmottumaankin jo.
20.2 Borakin järjesti vähän ohjelmaa. Vaihteeksi. Olen parhaillaan muuttamassa, samalla päätti Arli ottaa itteensä ja tipahtaa kesken muuton. Tarkoituksena oli saada muutto samantien jatkumaan tutkinnan jälkeen ja kävin nopeasti hakemassa parisen pulttia IKH:lta m12x1,5x60mm ja orkkikset tilaukseen VW, molemmille puolille samalla jos toinenkin puoli on saanut siipeensä.
Tuossa alkuperäiset, noin 2,5v vanhat pultit. Etunmainen oli mennyt nätisti poikki ja sisältä löytyi ruostetta. Lieneekö joku maanantai.....

Yritettiin rautapalkin ja parin kaverin kanssa nostaa kone paikalleen, muttei onnistunut. Onneksi olin juuri muutama päivä sitten vaihtanut kaverille boraan 2.8 myllyn ja hänellä oli moottorinostin vielä lainassa. Onneksi!


Noh eihän se siihen päättynyt, toinen pultti kun oli katkennut väännyttyään ja kannakkeeseen oli tullut halkeama. Noh äkkiä Fiksukselta uusi kannake, oli jopa hyllyssä.


Nostettiin kone paikalleen, jotta pystyimme toteamaan että se takinmainenhan on vetänyt spooritkin paskaksi. Noh nopea huutelu ympäriinsä ja harrastajalta löytyi osa. Kiitokset siitä!

Samalla päädyin tilaamaan Fiksukselta laatikon puoleisen kannattimen, sillä ajatuksella että tehdään kunnolla ja jos se on hieman väsähtänyt niin vaihdetaan sekin uuteen ettei tule kovin suurta balanssieroa.
Re: Golf mk4 Pirate .:R & Bora Farkku
Piratekin on hieman edennyt. Ensiksi meni drp aski putsaukseen ja maalaukseen.
Putsauksen tuloksena vähän puhtaampi aski:

Sitten happoväri päälle:

Ja lopullinen väri

Konetta aloin myös ottamaan pois ja huomasin, että puolat ovat vähän heikossa tilassa. Puolat ovat muutenkin akilleen kantapää näihin niin päätin että kasataan uusilla.

Samalla tuli kurkattua koneen sisälle:

Purun yhteydessä kaivoin kylmemmän termostaatin varastostani, softaajani oli sitä suositellut ja olin ostanut varastoon.

Aika alkuperäisen kaltaiselta näyttää.
Purku kuvia:
Pakosarjat tein matsäämään viilatun kannen kanssa. Oli pieni homma surrilla vetästä. Ehkä tästä on hyötyä, ehkä ei.
vs
Sitten pikkaisen väriä hapotuksen jälkeen tännekin:

Uusi kova vauhtiskin löysi paikkansa:

Tuolta moottori nyt näyttää takaalta. Ei alkuperäisestä poikkeava.

Forgen letkujen sovittelua:
Puskuriakin kerkesin sovittelemaan ja muokkaamaan ilmanohjaimia.

Sieltä sitten löysi mocalin ilmanohjain paikkansa cupra R:n ilmanohjaimen kanssa:

Ja myöskin R32 US /R32 dsg vesijäähy. Vaikka ilmaohjain on juuri r32 suunniteltu, ei ihan hyvin istu vielä...

Tuo oil catch tankki vähän mietityttää. Mietinnän aiheena on, että minne tuon alimman letkunlähdön laittaisi. Ei nyt öljypohjaan viitsisi laittaa lähtöä sille. Eikä vapaasti hengittävyys sovi, sillä voi imeä ilmaa maffin jälkeen jolloin seokset mene huonoksi.
Provent 200 video
Tuossa vielä muistilistaa:
-R32 kojelaudan asennus ja sähköjen uusiminen kojiksen alta (modaukset nätiksi) OSAT ON
-Mocal öljyjäähdyttimen asennus LETKUJEN TEKEMINEN
-Kuskin oven eristäminen pehmeällä+ ovinupin korjaus+ peilin nappi+ diskantit OSAT ON
-Konepellin viimeistely, pikakiinnikkeille OSAT ON
-Letkulämmitin TT-Thermo 1500KLD asennus EI OSIA VIELÄ
-Oil Catch tankin asennus
-Sisälokareiden ilmanotot, ritilät TT:stä
-Kattiputken korjaus
-Takaspoilerin asennus OSAT ON
-Akkutelineen asennus, päävirtakatkaisin OSAT ON
-Loppualustanosien puhallus, pulverointi, nelikon takapään powerflex puslat.
Kävin autostudiosta hakemassa muutaman sulakeblokin joka tulee korvaamaan akunpäällisen sulakerasian joka roikkui ennen ilmasuodatinboksissa nippusiteillä. Tarkoituksena on laittaa hiilikuitulevy, jonka alla kulkevat johdot, päälle oil catch tank ja sulakepesät. Vielä pitää pohtiä päävirtakatkaisijaa.

Akkutelineeksi takaluukkuun tulee tälläinen:

Tässä vielä flektien virtapiiriä, jonka löysin netistä:

20.4. Pitäisi sitten tulla lähes kaikki loput osat koneen lyömiseksi kasaan.
Bora
Hieman meni hermot KW V3 kovuuteen joten laitoin eibachin jousisarjan ja R32 mk4 orginaali iskarit boraan. Hieman pehmeämpi. Kaiketi sitä alkaa vanhaksi tulemaan.

Putsauksen tuloksena vähän puhtaampi aski:

Sitten happoväri päälle:

Ja lopullinen väri

Konetta aloin myös ottamaan pois ja huomasin, että puolat ovat vähän heikossa tilassa. Puolat ovat muutenkin akilleen kantapää näihin niin päätin että kasataan uusilla.

Samalla tuli kurkattua koneen sisälle:

Purun yhteydessä kaivoin kylmemmän termostaatin varastostani, softaajani oli sitä suositellut ja olin ostanut varastoon.

Aika alkuperäisen kaltaiselta näyttää.
Purku kuvia:



Pakosarjat tein matsäämään viilatun kannen kanssa. Oli pieni homma surrilla vetästä. Ehkä tästä on hyötyä, ehkä ei.



Sitten pikkaisen väriä hapotuksen jälkeen tännekin:

Uusi kova vauhtiskin löysi paikkansa:

Tuolta moottori nyt näyttää takaalta. Ei alkuperäisestä poikkeava.

Forgen letkujen sovittelua:


Puskuriakin kerkesin sovittelemaan ja muokkaamaan ilmanohjaimia.

Sieltä sitten löysi mocalin ilmanohjain paikkansa cupra R:n ilmanohjaimen kanssa:

Ja myöskin R32 US /R32 dsg vesijäähy. Vaikka ilmaohjain on juuri r32 suunniteltu, ei ihan hyvin istu vielä...

Tuo oil catch tankki vähän mietityttää. Mietinnän aiheena on, että minne tuon alimman letkunlähdön laittaisi. Ei nyt öljypohjaan viitsisi laittaa lähtöä sille. Eikä vapaasti hengittävyys sovi, sillä voi imeä ilmaa maffin jälkeen jolloin seokset mene huonoksi.
Provent 200 video
Tuossa vielä muistilistaa:
-R32 kojelaudan asennus ja sähköjen uusiminen kojiksen alta (modaukset nätiksi) OSAT ON
-Mocal öljyjäähdyttimen asennus LETKUJEN TEKEMINEN
-Kuskin oven eristäminen pehmeällä+ ovinupin korjaus+ peilin nappi+ diskantit OSAT ON
-Konepellin viimeistely, pikakiinnikkeille OSAT ON
-Letkulämmitin TT-Thermo 1500KLD asennus EI OSIA VIELÄ
-Oil Catch tankin asennus
-Sisälokareiden ilmanotot, ritilät TT:stä
-Kattiputken korjaus
-Takaspoilerin asennus OSAT ON
-Akkutelineen asennus, päävirtakatkaisin OSAT ON
-Loppualustanosien puhallus, pulverointi, nelikon takapään powerflex puslat.
Kävin autostudiosta hakemassa muutaman sulakeblokin joka tulee korvaamaan akunpäällisen sulakerasian joka roikkui ennen ilmasuodatinboksissa nippusiteillä. Tarkoituksena on laittaa hiilikuitulevy, jonka alla kulkevat johdot, päälle oil catch tank ja sulakepesät. Vielä pitää pohtiä päävirtakatkaisijaa.

Akkutelineeksi takaluukkuun tulee tälläinen:

Tässä vielä flektien virtapiiriä, jonka löysin netistä:

20.4. Pitäisi sitten tulla lähes kaikki loput osat koneen lyömiseksi kasaan.
Bora
Hieman meni hermot KW V3 kovuuteen joten laitoin eibachin jousisarjan ja R32 mk4 orginaali iskarit boraan. Hieman pehmeämpi. Kaiketi sitä alkaa vanhaksi tulemaan.

Re: Golf mk4 Pirate .:R & Bora Farkku
Briteistäkin tuli paketti:

Jonka voimilla sitten alettiin luomaan uutta uskoa golfiin.
Ensiksi hieno venakoppa kiinni uusilla tiivisteillä. Vnahassa oli se vika että olin maali haljennnut jne ja sain tämän ostettu 8 punnalla. Jotenka tämä valikoitui kiinnilaitettavaksi.

Harmi vain, että on niin puhdas ja blin blin, mutta jää kaiken alle piiloon. Ainakin itsellä on hyvä mieli kun tietää sen olevan sielä jemmassa.

Tälläiseltä nyt näyttää projekti:

Sitten seuraavaan murheen kryyniin eli mocalin letkujen prässäys. Eipä Porvoon mittaletku suostunut prässäämään kun heillä ei ollut oikeita välineitä. Nyt sitten etsitään pks jos jostakin saisivat prässättyä.

Tämän jälkeen pitäisikin ecu olla tullut ja letkut paikalleen ja voisi starttia yrittää. Moottoritilasta ei nyt tullut sheivattua, sillä tekniikanvaihto vaivaa vieläkin mieltä. Konehuoneen ylimääräiset piuhat yms tuli kyllä karsittua ja vähän laitettua huoltoystävällisemmäksi. Kunhan päävirtakatkaisin, virtapiuhat uusine sulakkeineen on laitettu ja konepellin pikalukot, on seuraavana vuorossa kuskin ovi ja takaluukun laitto. Takaluukun laitto valikoituu akkutelineen vuoksi ennen kojiksen vaihtoa. Viimeiseksi sitten jää kojiksen vaihto ja sen alaiset johtotehtävät :).

Jonka voimilla sitten alettiin luomaan uutta uskoa golfiin.
Ensiksi hieno venakoppa kiinni uusilla tiivisteillä. Vnahassa oli se vika että olin maali haljennnut jne ja sain tämän ostettu 8 punnalla. Jotenka tämä valikoitui kiinnilaitettavaksi.

Harmi vain, että on niin puhdas ja blin blin, mutta jää kaiken alle piiloon. Ainakin itsellä on hyvä mieli kun tietää sen olevan sielä jemmassa.

Tälläiseltä nyt näyttää projekti:


Sitten seuraavaan murheen kryyniin eli mocalin letkujen prässäys. Eipä Porvoon mittaletku suostunut prässäämään kun heillä ei ollut oikeita välineitä. Nyt sitten etsitään pks jos jostakin saisivat prässättyä.

Tämän jälkeen pitäisikin ecu olla tullut ja letkut paikalleen ja voisi starttia yrittää. Moottoritilasta ei nyt tullut sheivattua, sillä tekniikanvaihto vaivaa vieläkin mieltä. Konehuoneen ylimääräiset piuhat yms tuli kyllä karsittua ja vähän laitettua huoltoystävällisemmäksi. Kunhan päävirtakatkaisin, virtapiuhat uusine sulakkeineen on laitettu ja konepellin pikalukot, on seuraavana vuorossa kuskin ovi ja takaluukun laitto. Takaluukun laitto valikoituu akkutelineen vuoksi ennen kojiksen vaihtoa. Viimeiseksi sitten jää kojiksen vaihto ja sen alaiset johtotehtävät :).
Re: Golf mk4 Pirate .:R & Bora Farkku
Eiköhän tuo Hiflexillä onnistu tuo letkujen prässäys.
Miksi sinä askin vaihdoit? Menikö DRP ihan ilman muokkauksia paikalleen?
Miksi sinä askin vaihdoit? Menikö DRP ihan ilman muokkauksia paikalleen?
Re: Golf mk4 Pirate .:R & Bora Farkku
Kävin tänään Konalassa hyrdomarketissa prässäilemässä letkuja. Onnistui ihan hyvin sielä ilman mitään ongelmia. Hiflexistä lueskelinkin jonkin verran, kuulemma ovat sielä prässäileet ilmastoinnin putkia hyvällä menestyksellä.
Aski meni ihan raakana kiinni. Ollut hieman ongelmia tuolla ärrän askilla, että tahtoi lyödä vaihteilla takaisin nopeissa vaihdoissa. Tosin voi hyvin olla ollut kytkimestä johtuva. Ainakin SRE kytkin oli ihan kakkana ja ollut sen kanssa ongelmia alusta asti. Ei ilmeisesti puristanut sopivasti paineasetelma ja vp, niin pääsi luikastelemaan. Tuollainen 2.8 aski kun oli nurkissa, niin sain siihen uuden maalipinnan ja oli helppo laittaa paikalleen niin laitoinpa vain. Ei suurempia syitä.
Kojiksen kimppuun kävinkin ennen takaluukkuhommia. Oli kyllä aikamoinen johtoviidakko työn alla.
Tässä kuva puolivalmiina:

Samalla vaihdoin sulakeboksit eteen:

Kuskin oven lukonkin korjasin samalla kun lisäsin pehmeää mattoa oveen. Oli ennestään liimalla kiinni. Hieman sai miettiä miten tuo "kello" sujahtaa paikalleen.

Tuossa on nyt R32 mk4 kojis kiinnitettynä:

Ja tuossa vielä kuva ilmanohjaimista toiselle jäähdyttimelle ja mocalille.

Boraan vaihdoin motonetistä sinkkunopeuksiset flektit. Pienempi pyörii ns puoliteholla ja isompi täydellä. Vakioflektithän olivat kaksi nopeuksisia.
Seuraavaksi onkin takaluukun vuoro. Sinne tarvitsisi akku, vahvi ja subbari jemmata fiksusti.
Tässä nyt kun oli hieman aikaa (lopputyöaiheen odottelua koulussa, saa tarjota dippapaikkaa) aloin taas vähän golfia tekemään. Takaluukun suunnittelu alkoi ja siihen upposikin pieni tovi. On tuo lankku sen verran iso, että oli hankala sijoittaa.
Lähtökohtana oli, että luukussa oli jo dynamatit ja laitoin päälle 4mm pehmyttä, jopa Porvoon motonetistä löytyi.
Subbarin ( ei mtn älytöntä ämpäriä) ajattelin sijoittaa tuohon laatikkoon missä nyt tota roinaa on vahvistimen viereen. Samalla tuli sitten bensafiltteri vaihdettua, ajovalojen lasit, jarrut ilmattua vaihteeksi, parkkitutkan piuhat valmiuteen ja monenmoista pikkuhommaa.
Konepeltiin aloin laittamaan aerocatching flush lukkoja. Ei ihan mennyt kuin elokuvissa, dremeli hyytyi kesken kaiken. Ilmeisesti oli lämmin päivä liikaa sille kalulle.

Melkein vuorokauden mittailin ja mallailin lukkojen paikkoja,
spoikkaakin tuli kokeiltua:

Ja vaimennettua lisää.

Golfia on duunattu pikkuisen tasaisin väliajoin ja alkaisi kohta olemaan valmiina liikenteeseen. Kunhan muutamia pikkuosia tuleepi maailmalta kuten vdo öljynpainesensori. Vanha meni mystisesti pimeeksi.
Pikalukkojen telineet on rakennettu, yllätyin jopa kuinka vahvat niistä tuli. Odotin huteroita, mutta parempi näin.
Samalla tuli kontti rakennettua:

Tein tälläisen investoinnin motonetistä 5,9€ ja helpottaa huomattavasti boran öljynvaihtoa:

Nyt on sitten aika tehdä Boran alkuperäinen kone kuntoon...

On nää volkkarit vähän tälläisiä, läpsystä vaihto. Heti kun toinen on valmis niin toisen kimppuun.
Golfikin on toiminut vaihtelevasti, hieman alkukankeutta. Kuitenkin tuntuu, että kaikki lastenviat joita tekniikan vaihdossa oli, on tullut korjattua.

Tuossa se nyt möllöttää.
Mocalin lisääminen auttoi ihmeen paljon, enään ei ole öljyt lähtenyt yli 90C ajossa. Ruuhkassa sitten nousee, eli pieni tuuletin voisi olla paikallaan termostaatin kanssa. Vielä pitää miettiä vesilämppäri talveksi, olen miettinyt pumpulla toimivaa mallia.
Aski meni ihan raakana kiinni. Ollut hieman ongelmia tuolla ärrän askilla, että tahtoi lyödä vaihteilla takaisin nopeissa vaihdoissa. Tosin voi hyvin olla ollut kytkimestä johtuva. Ainakin SRE kytkin oli ihan kakkana ja ollut sen kanssa ongelmia alusta asti. Ei ilmeisesti puristanut sopivasti paineasetelma ja vp, niin pääsi luikastelemaan. Tuollainen 2.8 aski kun oli nurkissa, niin sain siihen uuden maalipinnan ja oli helppo laittaa paikalleen niin laitoinpa vain. Ei suurempia syitä.
Kojiksen kimppuun kävinkin ennen takaluukkuhommia. Oli kyllä aikamoinen johtoviidakko työn alla.
Tässä kuva puolivalmiina:


Samalla vaihdoin sulakeboksit eteen:

Kuskin oven lukonkin korjasin samalla kun lisäsin pehmeää mattoa oveen. Oli ennestään liimalla kiinni. Hieman sai miettiä miten tuo "kello" sujahtaa paikalleen.

Tuossa on nyt R32 mk4 kojis kiinnitettynä:

Ja tuossa vielä kuva ilmanohjaimista toiselle jäähdyttimelle ja mocalille.



Boraan vaihdoin motonetistä sinkkunopeuksiset flektit. Pienempi pyörii ns puoliteholla ja isompi täydellä. Vakioflektithän olivat kaksi nopeuksisia.

Seuraavaksi onkin takaluukun vuoro. Sinne tarvitsisi akku, vahvi ja subbari jemmata fiksusti.
Tässä nyt kun oli hieman aikaa (lopputyöaiheen odottelua koulussa, saa tarjota dippapaikkaa) aloin taas vähän golfia tekemään. Takaluukun suunnittelu alkoi ja siihen upposikin pieni tovi. On tuo lankku sen verran iso, että oli hankala sijoittaa.
Lähtökohtana oli, että luukussa oli jo dynamatit ja laitoin päälle 4mm pehmyttä, jopa Porvoon motonetistä löytyi.



Subbarin ( ei mtn älytöntä ämpäriä) ajattelin sijoittaa tuohon laatikkoon missä nyt tota roinaa on vahvistimen viereen. Samalla tuli sitten bensafiltteri vaihdettua, ajovalojen lasit, jarrut ilmattua vaihteeksi, parkkitutkan piuhat valmiuteen ja monenmoista pikkuhommaa.
Konepeltiin aloin laittamaan aerocatching flush lukkoja. Ei ihan mennyt kuin elokuvissa, dremeli hyytyi kesken kaiken. Ilmeisesti oli lämmin päivä liikaa sille kalulle.




Melkein vuorokauden mittailin ja mallailin lukkojen paikkoja,
spoikkaakin tuli kokeiltua:


Ja vaimennettua lisää.

Golfia on duunattu pikkuisen tasaisin väliajoin ja alkaisi kohta olemaan valmiina liikenteeseen. Kunhan muutamia pikkuosia tuleepi maailmalta kuten vdo öljynpainesensori. Vanha meni mystisesti pimeeksi.
Pikalukkojen telineet on rakennettu, yllätyin jopa kuinka vahvat niistä tuli. Odotin huteroita, mutta parempi näin.


Samalla tuli kontti rakennettua:


Tein tälläisen investoinnin motonetistä 5,9€ ja helpottaa huomattavasti boran öljynvaihtoa:

Nyt on sitten aika tehdä Boran alkuperäinen kone kuntoon...



On nää volkkarit vähän tälläisiä, läpsystä vaihto. Heti kun toinen on valmis niin toisen kimppuun.
Golfikin on toiminut vaihtelevasti, hieman alkukankeutta. Kuitenkin tuntuu, että kaikki lastenviat joita tekniikan vaihdossa oli, on tullut korjattua.

Tuossa se nyt möllöttää.
Mocalin lisääminen auttoi ihmeen paljon, enään ei ole öljyt lähtenyt yli 90C ajossa. Ruuhkassa sitten nousee, eli pieni tuuletin voisi olla paikallaan termostaatin kanssa. Vielä pitää miettiä vesilämppäri talveksi, olen miettinyt pumpulla toimivaa mallia.
Palaa sivulle “Projektiosasto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 57 vierailijaa