Karttunen Bros.tallilla
Valvoja: ffp jäsenet
No,nyt menee kokoajan tosi ohvitopikiks,mut menköön:
Itelläni ei ole ollut kuin yks auto (-78 Derby) jota en madaltanut,eikä varmaan tule jatkoa tolle listalle.Enkä ole katunut ikinä rahanmenoa alustoihin,vaikkakin joutuu välillä jarruttelemaan ja ajamaan vastaatulijoiden kaistalla monttujen takia.
Auton kun auton pitää olla tontissa :)
Itelläni ei ole ollut kuin yks auto (-78 Derby) jota en madaltanut,eikä varmaan tule jatkoa tolle listalle.Enkä ole katunut ikinä rahanmenoa alustoihin,vaikkakin joutuu välillä jarruttelemaan ja ajamaan vastaatulijoiden kaistalla monttujen takia.
Auton kun auton pitää olla tontissa :)
Vanne häröilyä tullu harrastettua hallilla taas oikein urakalla:
Toinen 8" winterfelgeneistä kiillotettu
Urakka kusee ku kuvia pitää ottaa :)
Ton verran lähtee alumiini yms. "paskaa" yhdestä vanteesta,ku vingun kanssa hioo.
Ahvenistoa varten fiksailtiin menopelejä "ratakuntoon" ;)
Jettalle en ole kerenny tekemään mitään :(
Toinen 8" winterfelgeneistä kiillotettu
Urakka kusee ku kuvia pitää ottaa :)
Ton verran lähtee alumiini yms. "paskaa" yhdestä vanteesta,ku vingun kanssa hioo.
Ahvenistoa varten fiksailtiin menopelejä "ratakuntoon" ;)
Jettalle en ole kerenny tekemään mitään :(
No nyt on 16" Possun Fukit kiillotettu:
Koko sarrrja,7" ja 6" on leveydeltään.
Janne taas leikkiny takavanteilla :)
Janne taas leikkiny etuvantehilla :)
Ja noikin joudutaan palauttamaan (per....) takas omistajalle,mut omia etitään kuumeisesti sopivaan hintaan.
Jetalle ei ole tehty mitään :(
Koko sarrrja,7" ja 6" on leveydeltään.
Janne taas leikkiny takavanteilla :)
Janne taas leikkiny etuvantehilla :)
Ja noikin joudutaan palauttamaan (per....) takas omistajalle,mut omia etitään kuumeisesti sopivaan hintaan.
Jetalle ei ole tehty mitään :(
Seuraava rojekti on 15" Fuchsit:
Toisesta jo maalit poistettu,ja eiku hiomaan.
Noita ei onneks tarvii kokonaan kiillottaa,puolat ja kehät vaan.
Toisesta jo maalit poistettu,ja eiku hiomaan.
Noita ei onneks tarvii kokonaan kiillottaa,puolat ja kehät vaan.
Jetalle tuli tehtyä jotain pitkästä aikaa.
Aloittelin konehuoneen siloittelua :)
Tosta on hyvä jatkaa,kunhan jaksaa jatkaa.
Sit Bor44n hommasin krominkiiltoa.
Ovat Sharaniin tarkoitetut vaateripustimet,ihan vw hyllyltä saksasta saanu vissiin.
Suomesta ei saanu mistään,joitain samankaltaisia löytyi joissa oli muovi kiinnikkeet tai jotain muuta muovipaskaa,mut löytyhän noita ebaystä.
Hiljennyn pohtimaan vannejutskia boraan....:)
Aloittelin konehuoneen siloittelua :)
Tosta on hyvä jatkaa,kunhan jaksaa jatkaa.
Sit Bor44n hommasin krominkiiltoa.
Ovat Sharaniin tarkoitetut vaateripustimet,ihan vw hyllyltä saksasta saanu vissiin.
Suomesta ei saanu mistään,joitain samankaltaisia löytyi joissa oli muovi kiinnikkeet tai jotain muuta muovipaskaa,mut löytyhän noita ebaystä.
Hiljennyn pohtimaan vannejutskia boraan....:)
Nyt on sit molemmat kasituumat "talvivanteet" kiillotettu,pitää vaan käydä laitattamassa kumit päälle ku kerta talvikin on tulossa :)
Janne laitto jo alle uudet HP4:set,saa nähä onko jo huomenna lunta maassa,ja mie liukastelen uhalla vielä kesäkumeilla.
Janne laitto jo alle uudet HP4:set,saa nähä onko jo huomenna lunta maassa,ja mie liukastelen uhalla vielä kesäkumeilla.
"possun" vanteen keskilätkät..
Oiskohan tuollasia keskilätkiä 4kpl ylimääräsiä..Olis kiva koriste talvivanteissa :)
Normi
Luenko oikein, mutta mielestäni 205 renkaan vanneleveyssuositus päättyy kokoon 7.5". Tosin, nämähän ovat vain suosituksia.
Luenko oikein, mutta mielestäni 205 renkaan vanneleveyssuositus päättyy kokoon 7.5". Tosin, nämähän ovat vain suosituksia.
Aika kapoiset alut ne oli tuossakin 205/60R13 renkaalle. Armon vuonna -89.
Janne käytti 8" winterfelgenejä savotassa,ja nyt on sit kaikissa possun vanteissa kiiltoa pinnassa ja kumia venytetty laittomasti.
Tossa koko läjä (taas).
Tossa koko läjä (taas).
-
- -
- Viestit: 928
- Liittynyt: 31.7.2003 1:45
- Viesti:
Heheeiii, ette varmaan tiijäkkään millä se huippukiilto on saatu aikaan. Sormia ei tarvitakkaan ja aineetkin löytyy omasta takaa, tarpeeksi vaan hinkkausta... sellaisia vannepervoja :)) joo, olen kateellinen tuollaisesta sarjasta ja unelmoin että pääsis edes mallaamaan Roccoon tollaisia. Aina vieraillessa kuola valuu noiden äärellä.
-
- ffp jäsen
- Viestit: 286
- Liittynyt: 26.12.2003 15:38
-
- ffp jäsen
- Viestit: 286
- Liittynyt: 26.12.2003 15:38
Tuli hommattua nahkaratti F&I:siin, mutta tuollaisena ei laiteta paikoilleen kabiiniin. Vaan sisustuksen kanssa sopivaa väritystä ratin puoliin tarkoitus laittaa ensin.
http://koti.mbnet.fi/hezuks/kuvat/148_4813.JPG
edit:muutin kuvan linkiksi
http://koti.mbnet.fi/hezuks/kuvat/148_4813.JPG
edit:muutin kuvan linkiksi
Tänään laitoin stereo vwehkeet paikoilleen,kajareita ei ole eikä tulekkaan,musiikki on tässä autossa vain haitaksi.
Ainoa musiikki korville on tuplien murahtelu.
Moottoria purettu raadosta poes,kohta myynnissä iso kasa 16venasen ruisku osia.
Ainoa musiikki korville on tuplien murahtelu.
Moottoria purettu raadosta poes,kohta myynnissä iso kasa 16venasen ruisku osia.
-
- -
- Viestit: 928
- Liittynyt: 31.7.2003 1:45
- Viesti:
Kyllä,etulevyä tässä ollaan etitty jo n.2 vuotta,ei niinkään radiota.
Radio on Blaubunkt ("mallin" nimeä en muista mut joku sakemannien kaupungin nimi se on) niinku kaikki vanhemmat vw:n ensiasennus raadiot ovat,ja vuosimalli ei ole kyllä 60-lukua paremminkin -79-82.
Kyseinen radio on Golf I/Jetta I:seen ollu ihan VAG:n lisävaruste listalla,jonka vuoksi siinä toi etulevykiin oikean värinen.
Radio on Blaubunkt ("mallin" nimeä en muista mut joku sakemannien kaupungin nimi se on) niinku kaikki vanhemmat vw:n ensiasennus raadiot ovat,ja vuosimalli ei ole kyllä 60-lukua paremminkin -79-82.
Kyseinen radio on Golf I/Jetta I:seen ollu ihan VAG:n lisävaruste listalla,jonka vuoksi siinä toi etulevykiin oikean värinen.
Joku tuollainen.
Tässä näyttöni yläpuolella hyllyssä on noita Blaupunktin kaupunkimalleja seuraavasti: London SQM37, pari Stockholm 21:stä, Kingston DJ cd -boxilla ja sitten on perheen äpärä eli Audi Gamma
Tässä näyttöni yläpuolella hyllyssä on noita Blaupunktin kaupunkimalleja seuraavasti: London SQM37, pari Stockholm 21:stä, Kingston DJ cd -boxilla ja sitten on perheen äpärä eli Audi Gamma
Niin ne ajat muuttuu: -85 asennettiin Volsuihin nuppiviritteisten tilalle tällaisia digivehkeitä.
Jos oikein muistan, vanhalla kojetaululla varustetuissa golffeissa oli vain yksi kaiuttimen paikka -keskellä kojetaulua. Vuonna -80 tuli kaksi lisää takahyllyn sivuille. Lisävarusteena on saanut ovikoteloa, jossa on kaiuttimen paikka. Sellaista yritin kesällä täälläkin kaupata, mutta ei kelvannut kellekään.
Jos oikein muistan, vanhalla kojetaululla varustetuissa golffeissa oli vain yksi kaiuttimen paikka -keskellä kojetaulua. Vuonna -80 tuli kaksi lisää takahyllyn sivuille. Lisävarusteena on saanut ovikoteloa, jossa on kaiuttimen paikka. Sellaista yritin kesällä täälläkin kaupata, mutta ei kelvannut kellekään.
Minun passatissa on tämmönen radio, ihan toimiva kampe. Kaiuttimia on kojelaudassa yksi keskellä, samaten hattuhyllyn keskellä on kaiutinkotelo. '74 passatin käyttöohjekirjassa on kuvat ja tiedot viidestä eri lisävarusteradiotyypistä (Blaukkareita kaikki, eli Wolfsburg, Emden, Hannover, Ingolstadt-Mono ja Neckarslum), omani on vissiin sitten joku vakiomalli, vaikka toisaalla kyllä lukee että radio on lisävaruste. Kasettisoitinta ei nuista ollu ku tuossa Neckarslumissa, muiden lueteltujen takaseinässä on sentään nauhasoittimen liitännät ;) Neckarslumissa myös ulavirittimien liitäntä.
Näitä volkkarin alkuperäissoittimia varmaan löytää jostain vanhojen pappojen entisistä volkkareista, keräävätköhän romuttamoilla talteen näitä antiikkisoittimia? Uudet joulukuusisoittimet ei istu vanhan volkkarin kojelautaan... Näistä radioista olis mielenkiintosta tehä joku "selonteko", minä voisin vaikka ottaa kuvat nuista ohjekirjan soittimista tietoineen ja koottas sitten vastaavat tiedot eri volkkareiden soitinvaihtoehdoista jonnekin, kuvien kera...?
Näitä volkkarin alkuperäissoittimia varmaan löytää jostain vanhojen pappojen entisistä volkkareista, keräävätköhän romuttamoilla talteen näitä antiikkisoittimia? Uudet joulukuusisoittimet ei istu vanhan volkkarin kojelautaan... Näistä radioista olis mielenkiintosta tehä joku "selonteko", minä voisin vaikka ottaa kuvat nuista ohjekirjan soittimista tietoineen ja koottas sitten vastaavat tiedot eri volkkareiden soitinvaihtoehdoista jonnekin, kuvien kera...?
Pystyy.
Minulla oli aikanaan coupeaudissa valmistajan perusradio kasettisoittimella. Istui tosi nätisti kojetauluun, äänenvoimakkuus muuttui nopeuden mukaan ja tehoa oli riittävästi normaalikuunteluun. Lisäksi AutoCheck näytti kuunneltavan aseman taajuuden.
Pioneerin makasiiniCD oli kytketty antennijohdon väliin liitettävään adapteriin. CD:n karkkiaskin kokoinen ohjauspaneeli oli tarralla kiinni kojetaulussa. CD -kuuntelua varten varattiin yksi radiokanava.
Ei mitään huippuhifiä, mutta tuohon autoon tyydyttävän äänentoiston rakentaminen olisi muutoinkin vaatinut mittavia rakennemuutoksia.
Minulla oli aikanaan coupeaudissa valmistajan perusradio kasettisoittimella. Istui tosi nätisti kojetauluun, äänenvoimakkuus muuttui nopeuden mukaan ja tehoa oli riittävästi normaalikuunteluun. Lisäksi AutoCheck näytti kuunneltavan aseman taajuuden.
Pioneerin makasiiniCD oli kytketty antennijohdon väliin liitettävään adapteriin. CD:n karkkiaskin kokoinen ohjauspaneeli oli tarralla kiinni kojetaulussa. CD -kuuntelua varten varattiin yksi radiokanava.
Ei mitään huippuhifiä, mutta tuohon autoon tyydyttävän äänentoiston rakentaminen olisi muutoinkin vaatinut mittavia rakennemuutoksia.
Joo nuita radiojutun kautta toimivia cd-vaihtajia on ainakin ollut olemassa joitain vuosia sitten. Liekö vielä tänäpäivänäkin? Kun menetelmä on tuo niin vaihtaja ja radio voi olla aivan erimerkkisiä. Toisaalta joku mp3-viritelmä olis varmaan kohta mielekkäämpi...vie vähemmän tilaa jne. Tekis vaikka niin että auton oma antiikkiradio toimis parin orggiskaiuttimen kautta, ja sitten jossain olis se sytkärin kokoinen mp3-soitin radiolla ja se toimis sitten vahvistimen ja kunnon kaiuttimien kautta, ja ne kauittimet ja suppari ois vaikka asennettu mahdollisimman piiloon, mutta kuitenkin jossain määrin järkeville paikoille. Etukajarit jonnekki ovipahvin ohuen verhoilukankaan alle tms. Että tämmönen visio :)
edit: Tuosta
edit: Tuosta
No joo, mutta noiden pienten MP3-soittimien radioista kuulee lähinnä vain rätinää kun ollaan liikkeessä. Toki hyvä antenni saattaisi hieman auttaa tilannetta, ongelma on vaan se että kuulokejohto toimii antennina.^ Mutta pointtihan oli että orggissoitin kaiuttimineen on lähinnä vaan koriste. Tietysti säätiedotuksen kuulee siitäkin...
Kommentti ihan vaan yleisellä tasolla kun kerran tähän kulkineeseen ei lisää ääntä tarvita :)
Parhaillaan tässä keskustelua seurailen ja kuuntelen samalla studioluokan kelanauhurilla 10" alumiinikeloilta jazzia, joka on nauhoitettu LP -levyltä. Täten totean, että MP3 on äänentoiston raiskaamista -ellei sen neitsyyttä vienyt jo CD aikoinaan.
OT: Kokeilin nauhoittaa MP3 musiikkitiedostoja hyvälaatuiselle nauhalle korkealla nauhanopeudella. Totesin, että rätisevä ja pätkivä lopputulos ei ole kuuntelemisen arvoista. Syy ei ollut analogisessa laitteessa.
Useimmiten hiljaisuus on tosiaan parempaa kuin digitaalinen ääni.
OT: Kokeilin nauhoittaa MP3 musiikkitiedostoja hyvälaatuiselle nauhalle korkealla nauhanopeudella. Totesin, että rätisevä ja pätkivä lopputulos ei ole kuuntelemisen arvoista. Syy ei ollut analogisessa laitteessa.
Useimmiten hiljaisuus on tosiaan parempaa kuin digitaalinen ääni.
Asiassa on myös semmonen puoli, että jos puhutaan 30 vuotta vanhasta volkkarista, niin ajomelu siinä on sitä luokkaa ettei siitä mitään hifiautoa tule ikinä ilman jotain aivan järkyttävää vaimennustyötä. Hifiautot ja kotimööpelit erikseen, ainaki minun puolesta. Meille monelle riittänee uudemmassakin autossa perinteinen mp3-laatu. Ideahan tässä on saada siihen vanhaan harrasteautoon edes jonkinlainen äänentoisto ja mahdollisuus kuunnella muutakin kuin radiota, ilman että kojelautaa rumentaa joku välkkyvä joulukuusisoitin. Käsittääkseni jenkkiautopuolella on harrastettu jo pitkään sitä että alkuperäinen 50-60-luvun soitin ohjaa uudempaa, piilossa olevaa soitinta.
Niin no ei sen kelanauhurin ääni (varsinkaan LP:ltä kopioituna) varmastikaan CD:tä parempi ole, mutta ehkäpä luonnollisempi. En ole mikään hifisti, mutta en erota mitään eroa hyvälaatuisen MP3:n ja CD-levyn välllä.Parhaillaan tässä keskustelua seurailen ja kuuntelen samalla studioluokan kelanauhurilla 10" alumiinikeloilta jazzia, joka on nauhoitettu LP -levyltä. Täten totean, että MP3 on äänentoiston raiskaamista -ellei sen neitsyyttä vienyt jo CD aikoinaan.
Jotta keskustelu ei harhautuisi sivuraiteille, totean, että huolella toteutettu digitaalinen ääni on hyvin laadukasta.
Kyse on ehkä jostakin muusta: itse nauhoitan tarkoituksella musiikkia laadukkaista digitaalisistakin lähteistä 10" alumiinikeloille, joissa lukee Revox ja soitan niitä studioluokan nauhurilla 19 cm/s nauhanopeudella ihan sen takia, että on pirun mukava katsella äänen liikettä nauhalta kuuntelijan korviin. Varsinkin, kun tietää, että ketjussa ei juuri ole heikkoja lenkkejä.
Tuossa Jonen autoradiossakaan ei ole tärkein pointti sen (mahdollisesti) tuottama ääni, vaan sen kullanvärinen etulevy, joka sointuu interiööriin ja tuottaa katselijalleen visuaalista nautintoa.
Kyse on ehkä jostakin muusta: itse nauhoitan tarkoituksella musiikkia laadukkaista digitaalisistakin lähteistä 10" alumiinikeloille, joissa lukee Revox ja soitan niitä studioluokan nauhurilla 19 cm/s nauhanopeudella ihan sen takia, että on pirun mukava katsella äänen liikettä nauhalta kuuntelijan korviin. Varsinkin, kun tietää, että ketjussa ei juuri ole heikkoja lenkkejä.
Tuossa Jonen autoradiossakaan ei ole tärkein pointti sen (mahdollisesti) tuottama ääni, vaan sen kullanvärinen etulevy, joka sointuu interiööriin ja tuottaa katselijalleen visuaalista nautintoa.
Elikkä clubsportit (eli noi perimmäiset) ja winterfelgenit (etummaiset) on saksasta huudettu,muut on suomen kamaralta "löydetty".
Olihan mulla noi winterfelgenit 7x16 4kpl jotka löysin kans suomesta,mut ku ne möin pois ja halusin kasit taakse,nii ei noita 8" leveitä ollu ku saksassa.
Suomesta löytyy helposti D90 ja Telephone mallit,Flatit (S4) on jo hieman vaikeampi ja noi Clubsportit ja Winterit onkin sit jo ihan "kivien ja kantojen" nostelua.
Olihan mulla noi winterfelgenit 7x16 4kpl jotka löysin kans suomesta,mut ku ne möin pois ja halusin kasit taakse,nii ei noita 8" leveitä ollu ku saksassa.
Suomesta löytyy helposti D90 ja Telephone mallit,Flatit (S4) on jo hieman vaikeampi ja noi Clubsportit ja Winterit onkin sit jo ihan "kivien ja kantojen" nostelua.
Palaa sivulle “Projektiosasto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 42 vierailijaa