Golf mk4 Pirate .:R & Bora Farkku
Valvoja: ffp jäsenet
Itse otin varman päälle silloin omassa ketjurempassa sen yläkerran ajoituksen, laitoin sen yläkopan kiinni ilman liimaa ja pyöräytin, jako oli ok -> koppa irti ja loput asennukset.
Tuleepas ihan muistot mieleen omasta projektista, kun noita kuvia katselee. Hienolta näyttää! Laitoitko nuo lohkon ylemmät kaksi ratasta uusia, vai kenties muitakin rattaita?
Alaketjun kiristimestä kannattaa ottaa se kiristintä kasassa pitävä pinni pois ennen alakopan laittoa/koepyöräytyksiä.. ;)
Tuleepas ihan muistot mieleen omasta projektista, kun noita kuvia katselee. Hienolta näyttää! Laitoitko nuo lohkon ylemmät kaksi ratasta uusia, vai kenties muitakin rattaita?
Alaketjun kiristimestä kannattaa ottaa se kiristintä kasassa pitävä pinni pois ennen alakopan laittoa/koepyöräytyksiä.. ;)
Ylempinä tarkoitat nokan säädettäviä rullia? Ne on vanhat, kun maksavat sen 600€ kipale, samoin kampuran ratas on vakio, mutta muut on vaihdettu.
Kaiketi se on katottava niin että pyöräyttäys ja kattoisi nokkienrullista jos ajotus on ok. Osia on nyt tilattu, ja odotellaan niitä ja ensiviikolla olisi tarkoitus alkaa maratooni...
Kaiketi se on katottava niin että pyöräyttäys ja kattoisi nokkienrullista jos ajotus on ok. Osia on nyt tilattu, ja odotellaan niitä ja ensiviikolla olisi tarkoitus alkaa maratooni...
Laitoin sinne 2kpl :) Alunperin on siis 1kpl. Helpompi vaihtaa liikintä jos/kun toinen hajoaa.
2.8 bensapumpun tuotto ei riitä 3.2:lle. Siksi meni vaihtoon. R pumppu pitäisi riittää 350hp mikäli on VF sivuja uskomista. 2.8 pumppu 280hp. Olishan se riittänyt mutta tuli koneen mukana niin vaihdoin. Eipä tarvitse ihmetellä jatkossa :)
2.8 bensapumpun tuotto ei riitä 3.2:lle. Siksi meni vaihtoon. R pumppu pitäisi riittää 350hp mikäli on VF sivuja uskomista. 2.8 pumppu 280hp. Olishan se riittänyt mutta tuli koneen mukana niin vaihdoin. Eipä tarvitse ihmetellä jatkossa :)
2-massa.....Ei viitsi laatikon pään laakeria hajoittaa. Sen verran noista yksmassasista olen lukenut. Tuntuu olevan yleinen pulma niissä.
Tuosta näkyy pohjapanssarin madallus.
Tänään tuli laitettua konehuoneen puolelle muutama johto, R vaatii releen kautta kannelle vähän virtaa ja samalla tuli vedettyä flapperin vakuumi ja ecupiuha. Jännä huomio tuli huomattua. 2001 vw on vaihtanut sulakkeen 37 ja 10 paikkoja päittäin....
Tuon valkoisen läpivientiboxin muutan vastaamaan oem tyyliä eli lisäliittimillä toteutan nuo, mutta myöhemmin....
Tulis vaan ne pirun vesiletkut......
Vesiletkut tuli...Tosin tenttiviikolle.
Toisaalta aloin tekemään johdotusta ja huomasin alimman maton olevan märkä. Otin sen ulos ja kuivattelen sitä nyt kunnolla.
Nyt tulee varmaankin samalla laitettua home coming valot.
Suberbin releellä toteutan. Lisäksi varmaankin lisään takaluukun pop up valmiuden...
TK- kuskin oven kontaktijohto (1c0 T23/1)
56a---T32/17
56b---T17/4¨
30-30A sulake
15--sulake....
Releen alusta 443 937 527
rele 3U0 941 597 A
...Lisäksi vedettyä kaikki johdotukset paremmin, paljon helpompi kun ei ole penkkejä paikallaan.
Tuosta kasasta voisikin etsiä sopivaa johtoa...
Korjataan nyt pikkasen miten tuo flapperin kytkentä menee
Eli ECUlta se saa maan, ja sulakeboxista plussan.
Nyt on kaikki liitännät tehty, pitäneen vain niputtaa nätiksi nipuksi ja siistiä pikkasen ja lyödä osat kasaan :)
Tuollanen on tuo bifuelin nappulakotelo...
Tulipahan pyörähdettyä VW-openissakin, ihan kivat oli menot. Tosin noita jenkkejä taisi olla 80% autokannasta. Tie oli kyllä ihan hanurista.
TT:n nostopalat tuli tänään asennettua, ihan mukavat on. Eka osa piti vain tunkata hylsyllä, että sai kunnolla sisään.
http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=38818
Tuli sitten Porvoo-Hki motarilla osuttua hirveen, onneksi vain hipaisi. Peili sai osumaa ja jouduin sitä korjaamaan.
Viime yönä ja tänä aamuna (26.5) tuli korjattua oven lukkomoduulin kytkin ja tinaukset


Tuosta näkyy pohjapanssarin madallus.

Tänään tuli laitettua konehuoneen puolelle muutama johto, R vaatii releen kautta kannelle vähän virtaa ja samalla tuli vedettyä flapperin vakuumi ja ecupiuha. Jännä huomio tuli huomattua. 2001 vw on vaihtanut sulakkeen 37 ja 10 paikkoja päittäin....
Tuon valkoisen läpivientiboxin muutan vastaamaan oem tyyliä eli lisäliittimillä toteutan nuo, mutta myöhemmin....





Tulis vaan ne pirun vesiletkut......
Vesiletkut tuli...Tosin tenttiviikolle.

Toisaalta aloin tekemään johdotusta ja huomasin alimman maton olevan märkä. Otin sen ulos ja kuivattelen sitä nyt kunnolla.

Nyt tulee varmaankin samalla laitettua home coming valot.
Suberbin releellä toteutan. Lisäksi varmaankin lisään takaluukun pop up valmiuden...
TK- kuskin oven kontaktijohto (1c0 T23/1)
56a---T32/17
56b---T17/4¨
30-30A sulake
15--sulake....
Releen alusta 443 937 527
rele 3U0 941 597 A
...Lisäksi vedettyä kaikki johdotukset paremmin, paljon helpompi kun ei ole penkkejä paikallaan.
Tuosta kasasta voisikin etsiä sopivaa johtoa...

Korjataan nyt pikkasen miten tuo flapperin kytkentä menee
Eli ECUlta se saa maan, ja sulakeboxista plussan.




Nyt on kaikki liitännät tehty, pitäneen vain niputtaa nätiksi nipuksi ja siistiä pikkasen ja lyödä osat kasaan :)
Tuollanen on tuo bifuelin nappulakotelo...

Tulipahan pyörähdettyä VW-openissakin, ihan kivat oli menot. Tosin noita jenkkejä taisi olla 80% autokannasta. Tie oli kyllä ihan hanurista.
TT:n nostopalat tuli tänään asennettua, ihan mukavat on. Eka osa piti vain tunkata hylsyllä, että sai kunnolla sisään.
http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=38818
Tuli sitten Porvoo-Hki motarilla osuttua hirveen, onneksi vain hipaisi. Peili sai osumaa ja jouduin sitä korjaamaan.
Viime yönä ja tänä aamuna (26.5) tuli korjattua oven lukkomoduulin kytkin ja tinaukset






En halua kuulostaa pessimistiltä tai vihaajalta, mutta paljon tohon R32 kone versioon on uponnut rahaa?
Pois lukien jarrut ja alusta, koske ne on aina parannusta.
Oisko remmi/turbo tullu halvemmaksi 2.8 24v koneeseen kuin vaihtaa R32 kone? Tai vaihtaa R32 kansi tohon 2.8 koneeseen?
Kuten sanoin aivan loistava projekti, mutta onko € vs Hp paras mahdollinen?
Pois lukien jarrut ja alusta, koske ne on aina parannusta.
Oisko remmi/turbo tullu halvemmaksi 2.8 24v koneeseen kuin vaihtaa R32 kone? Tai vaihtaa R32 kansi tohon 2.8 koneeseen?
Kuten sanoin aivan loistava projekti, mutta onko € vs Hp paras mahdollinen?
German muscle :) Jos tehoja olisi halunnut halvalla niin 2.8 turbolla, muttei olle tässä projektissa se pääasia. Alunperin mietin farkkugolfia R32 koneella, mutta luotettavaa kunpania ei hylätä. Lisäksi tiedän autoni sisällön jokaista pulttia myöden. Joskus se oppiminen ja harrastaminen menee edelle.
Kulmavaihteesta puuttuu yksi tiiviste joten saa jäädä projekti sitä odottelemaan...Sähköt tein tänään, apurunko odottelee kulmavaihteen asentamista, samoin putket, kuten kone myös...







Kulmavaihteesta puuttuu yksi tiiviste joten saa jäädä projekti sitä odottelemaan...Sähköt tein tänään, apurunko odottelee kulmavaihteen asentamista, samoin putket, kuten kone myös...
Nyt tarvitsisinkin pieniä apuja... Tarvitsen T-kappaleen vw öljypaine ja mfa xp öljynpaine sensoreille, molemmat m10. Yksi T-kappale minulla olikin jo mutta osottaitui liian korkeaksi...Ideoita mistä löytäisi? Nopeasti pitäisi lisäksi saada.
Tuo on siis liian korkea...
Mikäli joltakulta löytyisi tuollanen o-rengas voisin ostaa pois pikaisesti:


Tuo on siis liian korkea...
Mikäli joltakulta löytyisi tuollanen o-rengas voisin ostaa pois pikaisesti:

Itse laitoin tuohon omaan corradoon tuollaisen t-haaran, kierre on 1/8 joka kuitenkin on aika lähellä tuota M10 ja ainakin vielä toistaiseksi liitokset on pitäny..Ostin paikallisesta hydraulikkaliikkeestä, kailatecista ja maksoi muutaman euron.
Hajoaa muuten varmasti jostain kun messinki rupeaa väsymään tärinään, tuo anturi painaa kumminki jonnin verran.
Paras olisi laittaa tuohon paineanturin ja T-haaran väliin letku.
Eli tarkkaile tuota.
m10x1 ja 1/8" menee keskenään ja tosimies ostaa sen m10x1 kierretapin ja vetää sillä kierteen oikeaksi. ;)
Nimittäin paikallisessa hydrauliikka liikkeessä töissä. ;)
Kone alkaa olemaan kasassa, ohjaustehostimen letkuja, vesiletkuja, imusarjaa, alipaineletkuja ja osaa sähköjä lukuunottamatta. Ainoa ongelma on työt, ei millään aika riitä etsimään tietoa. Olisiko jollakin mahdollisesti kuvia R32 mk4 USA mallin ohjaustehostimen letkuista, etenkin siitä joka tekee U-käänöksen säiliön jälkeen. Minne tulee kiinni? Sitten pitäisi viedä ammattilaiselle tuo T-kappale, niin saa tehdä pienemmän siitä...
Etenkin tämän kiinnitys siis hukassa:
http://www.ebay.com/itm/POWER-STEERING- ... 494wt_1050
Etenkin tämän kiinnitys siis hukassa:
http://www.ebay.com/itm/POWER-STEERING- ... 494wt_1050
Address 01: Engine Labels: Redir Fail!
Part No SW: 022 906 032 CP HW: 05. 08. 03
Component: MOTRONIC ME7.1.1G 6463
Coding: 0000132
Shop #: WSC 00706 210 04716
VCID: 5BBF7CC7993EA11
No fault code found.
Readiness: 0110 1101
-------------------------------------------------------------------------------
Address 03: ABS Brakes Labels: 1J0-907-37x-ESP-A.lbl
Part No: 1J0 907 379 AB
Component: ESP 20 CAN V005
Coding: 00214
Shop #: WSC 31414
VCID: 71E33E6F3BB23B1
2 Faults Found:
00283 - ABS Wheel Speed Sensor; Front Left (G47)
35-00 - -
00285 - ABS Wheel Speed Sensor; Front Right (G45)
35-00 - -
-------------------------------------------------------------------------------
Address 08: Auto HVAC Labels: 3Bx-907-044.lbl
Part No: 3B1 907 044 C
Component: CLIMATRONIC C 0.7.0
Coding: 01000
Shop #: WSC 31414
VCID: 21430E2FABD2CB1
No fault code found.
-------------------------------------------------------------------------------
Address 15: Airbags Labels: 6Q0-909-605-VW5.lbl
Part No: 6Q0 909 605 A
Component: 02 AIRBAG VW5 0003
Coding: 12338
Shop #: WSC 31414
VCID: 356BCA7F0F5A571
No fault code found.
-------------------------------------------------------------------------------
Address 17: Instruments Labels: 1J0-920-xx5-17.lbl
Part No: 1J0 920 846 F
Component: KOMBI+WEGFAHRSP VDO V16
Coding: 21120
Shop #: WSC 00000
VCID: 2E59E513EA0C649
WVWZZZ1JZYD421025 VWZ7Z0B6561300
No fault code found.
-------------------------------------------------------------------------------
Address 19: CAN Gateway Labels: 6N0-909-901-19.lbl
Part No: 6N0 909 901
Component: Gateway K<->CAN 0001
Coding: 00006
Shop #: WSC 31414
VCID: F0E5BB6BB0B8B29
No fault code found.
-------------------------------------------------------------------------------
Address 22: AWD Labels: 02D-900-554.lbl
Part No: 02D 900 554 B
Component: HALDEX LSC ECC 0006
VCID: 1F4708D79DA6FD1
1 Fault Found:
01316 - ABS Control Module
79-10 - Please Check Fault Codes - Intermittent
-------------------------------------------------------------------------------
Address 46: Central Conv. Labels: 1C0-959-799.lbl
Part No: 1C0 959 799 B
Component: 7J Komfortgerát HLO 0003
Coding: 00065
Shop #: WSC 12345
VCID: 3669CD73125C5C9
Subsystem 1 - Part No: 1C0959801B
Component: 3E Tõrsteuer.FS KLO 0003
Subsystem 2 - Part No: 1C0959802C
Component: 3E Tõrsteuer.BF KLO 0004
No fault code found.
-------------------------------------------------------------------------------
Address 75: Telematics Labels: mfaxp.lbl
Part No: MFA XP
Component: MFA XP_F V2.11
Coding: 0003593
Shop #: WSC 00000 000 00000
VCID: 7CFD1F5B3CF0469
3 Faults Found:
00773 - Engine Oil Pressure Sensor (G10)
008 - Implausible Signal
17862 - Exhaust Gas Temp Sensor 1 (G235)
P1454 - 008 - Short to Ground
17866 - Exhaust Gas Temp Sensor 2 (G236)
P1458 - 008 - Short to Ground
Jostakin syystä startti ei edes inahtanut... Akkua tuntui olevan, pitäneen putsata liittimet ja kontaktipinnat...

Part No SW: 022 906 032 CP HW: 05. 08. 03
Component: MOTRONIC ME7.1.1G 6463
Coding: 0000132
Shop #: WSC 00706 210 04716
VCID: 5BBF7CC7993EA11
No fault code found.
Readiness: 0110 1101
-------------------------------------------------------------------------------
Address 03: ABS Brakes Labels: 1J0-907-37x-ESP-A.lbl
Part No: 1J0 907 379 AB
Component: ESP 20 CAN V005
Coding: 00214
Shop #: WSC 31414
VCID: 71E33E6F3BB23B1
2 Faults Found:
00283 - ABS Wheel Speed Sensor; Front Left (G47)
35-00 - -
00285 - ABS Wheel Speed Sensor; Front Right (G45)
35-00 - -
-------------------------------------------------------------------------------
Address 08: Auto HVAC Labels: 3Bx-907-044.lbl
Part No: 3B1 907 044 C
Component: CLIMATRONIC C 0.7.0
Coding: 01000
Shop #: WSC 31414
VCID: 21430E2FABD2CB1
No fault code found.
-------------------------------------------------------------------------------
Address 15: Airbags Labels: 6Q0-909-605-VW5.lbl
Part No: 6Q0 909 605 A
Component: 02 AIRBAG VW5 0003
Coding: 12338
Shop #: WSC 31414
VCID: 356BCA7F0F5A571
No fault code found.
-------------------------------------------------------------------------------
Address 17: Instruments Labels: 1J0-920-xx5-17.lbl
Part No: 1J0 920 846 F
Component: KOMBI+WEGFAHRSP VDO V16
Coding: 21120
Shop #: WSC 00000
VCID: 2E59E513EA0C649
WVWZZZ1JZYD421025 VWZ7Z0B6561300
No fault code found.
-------------------------------------------------------------------------------
Address 19: CAN Gateway Labels: 6N0-909-901-19.lbl
Part No: 6N0 909 901
Component: Gateway K<->CAN 0001
Coding: 00006
Shop #: WSC 31414
VCID: F0E5BB6BB0B8B29
No fault code found.
-------------------------------------------------------------------------------
Address 22: AWD Labels: 02D-900-554.lbl
Part No: 02D 900 554 B
Component: HALDEX LSC ECC 0006
VCID: 1F4708D79DA6FD1
1 Fault Found:
01316 - ABS Control Module
79-10 - Please Check Fault Codes - Intermittent
-------------------------------------------------------------------------------
Address 46: Central Conv. Labels: 1C0-959-799.lbl
Part No: 1C0 959 799 B
Component: 7J Komfortgerát HLO 0003
Coding: 00065
Shop #: WSC 12345
VCID: 3669CD73125C5C9
Subsystem 1 - Part No: 1C0959801B
Component: 3E Tõrsteuer.FS KLO 0003
Subsystem 2 - Part No: 1C0959802C
Component: 3E Tõrsteuer.BF KLO 0004
No fault code found.
-------------------------------------------------------------------------------
Address 75: Telematics Labels: mfaxp.lbl
Part No: MFA XP
Component: MFA XP_F V2.11
Coding: 0003593
Shop #: WSC 00000 000 00000
VCID: 7CFD1F5B3CF0469
3 Faults Found:
00773 - Engine Oil Pressure Sensor (G10)
008 - Implausible Signal
17862 - Exhaust Gas Temp Sensor 1 (G235)
P1454 - 008 - Short to Ground
17866 - Exhaust Gas Temp Sensor 2 (G236)
P1458 - 008 - Short to Ground
Jostakin syystä startti ei edes inahtanut... Akkua tuntui olevan, pitäneen putsata liittimet ja kontaktipinnat...

Kone keulilla, käynnistetty ja vedet pihalla. Öljysensori kantaa poikkiputkea ja vuotaa sieltä välistä.
Kuvia tulee sit joskus. Mittaristossa palaa moottorivalo, mutta vdcs ei läydä vikaa:
Address 01: Engine Labels: Redir Fail!
Part No SW: 022 906 032 CP HW: 05. 08. 03
Component: MOTRONIC ME7.1.1G 6463
Coding: 0000132
Shop #: WSC 00706 210 04716
VCID: 5BBF7CC7993EA11
No fault code found.
Readiness: 0110 1101

Kuvia tulee sit joskus. Mittaristossa palaa moottorivalo, mutta vdcs ei läydä vikaa:
Address 01: Engine Labels: Redir Fail!
Part No SW: 022 906 032 CP HW: 05. 08. 03
Component: MOTRONIC ME7.1.1G 6463
Coding: 0000132
Shop #: WSC 00706 210 04716
VCID: 5BBF7CC7993EA11
No fault code found.
Readiness: 0110 1101







Viimeksi muokannut MTBE, 10.6.2012 11:58. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Flektit palanu, flektejä ohjaava boxi mennyt, valojen pesurin sylinteri ja suutin, etukehikko sulannut/palanut myös. Xenonia en ole kokeillut vielä. Huomenna pitäisi saada flektit ja sitten kasaan. Ennen käyntiin laittamista käyn hakemassa uuden sammuttimen. Tästä lähtien pidän sammutinta aina matkassa.
Päivitellääs.
Auto on toiminut vaihtelevasti. Öljyä pistänyt ulos joka paikasta lähes, ohjaustehostimen banjosta, kulmavaihteesta ja ketjukopan välistä.
Tuonne ei laitettu tiivisteliimaa, joten jouduin sen tänään ottamaan auki.
Parkkipaikka ropaaminen on kyllä kivaa pienen vesisateen maustamana. Nyt annetaan liiman kuivua ja katsellaan sitten tulevaa. Oljysensorille ostin saab 9000 jarruletkun ja nostin tuon pisteen tonne ylös mikä noista kuvista näkyykin...
Ennen kuin joku avautuu sinisistä letkuista niin ne on nyt väliaikaisia....
Auto on toiminut vaihtelevasti. Öljyä pistänyt ulos joka paikasta lähes, ohjaustehostimen banjosta, kulmavaihteesta ja ketjukopan välistä.

Tuonne ei laitettu tiivisteliimaa, joten jouduin sen tänään ottamaan auki.




Parkkipaikka ropaaminen on kyllä kivaa pienen vesisateen maustamana. Nyt annetaan liiman kuivua ja katsellaan sitten tulevaa. Oljysensorille ostin saab 9000 jarruletkun ja nostin tuon pisteen tonne ylös mikä noista kuvista näkyykin...
Ennen kuin joku avautuu sinisistä letkuista niin ne on nyt väliaikaisia....
Täytyy kyllä nostaa hattua MTBElle.
Itsellä on mahdollisuus päästä nosturilla varustettuun talliin, jossa on työkaluja vaikka kuinka. Ainakin perus auton ropaamiseen kaikki tarpeellinen löytyy ja en siltikään ryhtyisi noin mittavaan rojektiin. Ja itse en edes vanteita jaksa vaihdella parkkipaikalla, jonkun polttimon voi juuri ja juuri jaksaa parkkiksella vaihtaa.
On myös ollut hieno seurata topicci kun kuvia ja infoa tekemisistä löytyy.
Eli peukut ylös prokkikselle ja jaksamisia uusien ominaisuuksien kanssa, kyllä siitä vielä toimiva paketti tulee :)
Itsellä on mahdollisuus päästä nosturilla varustettuun talliin, jossa on työkaluja vaikka kuinka. Ainakin perus auton ropaamiseen kaikki tarpeellinen löytyy ja en siltikään ryhtyisi noin mittavaan rojektiin. Ja itse en edes vanteita jaksa vaihdella parkkipaikalla, jonkun polttimon voi juuri ja juuri jaksaa parkkiksella vaihtaa.
On myös ollut hieno seurata topicci kun kuvia ja infoa tekemisistä löytyy.
Eli peukut ylös prokkikselle ja jaksamisia uusien ominaisuuksien kanssa, kyllä siitä vielä toimiva paketti tulee :)
Lasi halkes kun kori oli kierossa vai kun lepäs pukeilla. Oliko ovet yms auki etc vai miten hajos?
Itsellä kanssa tuli parivuotta sit sellanen "mitä vittua mä oikeen teen" fiilis, kun olin Golffin alla selällään. Pakkasta -24°c, alustana 2cm styroksi, pilkkihaalirit päällä ja kynsikkäät kädessä. Eukko kiikuttaa 1,5l Mehukatti tonkkaa täytettynä kuumalla vedellä, missä saa lämmitellä käsiä.
Siinä kun katteli konehuoneen läpi tähtikirkasta taivasta, niin tuli sellanen, onko tän pakko olla näin fiilis :)
Itsellä kanssa tuli parivuotta sit sellanen "mitä vittua mä oikeen teen" fiilis, kun olin Golffin alla selällään. Pakkasta -24°c, alustana 2cm styroksi, pilkkihaalirit päällä ja kynsikkäät kädessä. Eukko kiikuttaa 1,5l Mehukatti tonkkaa täytettynä kuumalla vedellä, missä saa lämmitellä käsiä.
Siinä kun katteli konehuoneen läpi tähtikirkasta taivasta, niin tuli sellanen, onko tän pakko olla näin fiilis :)
Lepäs pukeilla, ovet oli kiinni, eikä ollut ongelmia edes avata ovia. Ei siis ottanut kiinni karmit tms.. No tuo lasi on nyt pienin ongelma ja vähäpätöisin tässä hommassa nyt :) Jos huomenna pääsis testailee tuleekos sitä öljyä vielä pihalle :)
Sulla sentään pelas palvelu :) Muistan itse kanssa kun vaihdoin mukavuusmoduulia ja tein johdotuksia 20 pakkasessa, pääalaspäin kojetaulun alla. Pariin otteeseen tuli jo mietittyä harrastuksen lopettamista.... Ne on niitä heikkoja hetkiä välillä :)
Sulla sentään pelas palvelu :) Muistan itse kanssa kun vaihdoin mukavuusmoduulia ja tein johdotuksia 20 pakkasessa, pääalaspäin kojetaulun alla. Pariin otteeseen tuli jo mietittyä harrastuksen lopettamista.... Ne on niitä heikkoja hetkiä välillä :)
Ei ole muuta kuvaa kuin tää, senkin mukaan olisi väärin päin....
http://www.jbsautodesigns.co.uk/product ... lutch-disc
"The disc will be install into the flywheel with the log hub."
MIkäs tuo log hub tässä yhteydessä on`?
http://www.jbsautodesigns.co.uk/product ... lutch-disc
"The disc will be install into the flywheel with the log hub."
MIkäs tuo log hub tässä yhteydessä on`?
eikös siellä vauhtipyörän puolella ole semmoine patti tuossa levyssä joka menee vauhtiksen koloon. keskittyy alustavasti sillai. jotta saapi kasaan.
ja vaikka sen tukkisi väärin päin niin tuskin kytkinpolkimen liikeeseen vaikuttaisi.
tai sitten asetelman pitäis olla läjässä kokoajan eikä kytkin myöskään irrottaisi ollenkaan.
paitsi toki jos on jääny kantamaan vauhtiksen puolelta eikä kosketa ollenkaan vauhtipyörään levy.
näin mitä moisia kytkyttimiä pari ropanneena muistelen.
onhan pultit varmasti mennyt kiinni asti ja asetelma oikein vauhtikseen?
EDIT: aloin nyt vielä katsoon kuvia netistä ja muisteleen niin olikohan kuitenkin niin että se tappi jääpi näkyviin. ettei olis edes toisin päin mennyt paikoilleen eli että vauhtipyörän keskiosa jää kantamaan jos väärinpäin tarjoaa sitä levyä.
ja vaikka sen tukkisi väärin päin niin tuskin kytkinpolkimen liikeeseen vaikuttaisi.
tai sitten asetelman pitäis olla läjässä kokoajan eikä kytkin myöskään irrottaisi ollenkaan.
paitsi toki jos on jääny kantamaan vauhtiksen puolelta eikä kosketa ollenkaan vauhtipyörään levy.
näin mitä moisia kytkyttimiä pari ropanneena muistelen.
onhan pultit varmasti mennyt kiinni asti ja asetelma oikein vauhtikseen?
EDIT: aloin nyt vielä katsoon kuvia netistä ja muisteleen niin olikohan kuitenkin niin että se tappi jääpi näkyviin. ettei olis edes toisin päin mennyt paikoilleen eli että vauhtipyörän keskiosa jää kantamaan jos väärinpäin tarjoaa sitä levyä.
vagcatti ei pelannu mutt venäjän sivu pelas ja kyllä olet voittanut ilmaisen uusinnan laatikon asennuksessa.
http://audi.vag-zapchasti.ru/pic/AU_Bil ... 141200.gif
tuossa 3,2 TT kuva aiheesta ja tappi näkyy selvästi ulospäin.
näin se omakin muisti pettää kun ensin katsoin kuvaa että on se oikein päin.
ei muuta siis kuin uutta irroita asenna ennästystä tekeen ;D
4-5h on jo hyvä.
ja jos sulla se kulmavaihdekin valutti öljyä. toki sitähän ei tarvi laatikosta erottaa jotta saapi tehtyä tuon laatikon irrotuksen.
http://audi.vag-zapchasti.ru/pic/AU_Bil ... 141200.gif
tuossa 3,2 TT kuva aiheesta ja tappi näkyy selvästi ulospäin.
näin se omakin muisti pettää kun ensin katsoin kuvaa että on se oikein päin.
ei muuta siis kuin uutta irroita asenna ennästystä tekeen ;D
4-5h on jo hyvä.
ja jos sulla se kulmavaihdekin valutti öljyä. toki sitähän ei tarvi laatikosta erottaa jotta saapi tehtyä tuon laatikon irrotuksen.
Viimeksi muokannut veksu, 23.6.2012 16:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Tuollanen kaiketi toiselta puolelta.




Kulmavaihde pitäneen irroittaa että saa laatikon vedettyä pois. Tai niin jouduin tekemään aikasemminkin, muuten antaa osille runtua kun ei saa kuin hinkkaamalla irti. Noiden elsan ja etkan kujvien mukaan ei oikein voi mitään asentaa, tuppaavat laittaa vaikka minkälaisia kuvia :)
Olisko jollakin tallia ja apua lainata ensiviikonlopulle mikäli tuo on väärin päin? Pitäisi tuolla nyt ensiarki ajella ja vaihtaa kun saan tiivisteitä ja öljyjä taas.
kyllä ainakin 2,8 tuli ihan nätisti pois. jopa nätimmin kuin TDI koneen kyljestä.
TDI:ssä ahdisti se peltisuoja kun siinä ei ollut koloa.
jos se levy siellä väärinpäin on niin pitäis kyllä kohtuu nopsaan saada pois ja toisaalta ei sillä kansis kyllä ajaa. koska se levy ei ota kunnolla kiinni. meneepi piloille koko levy.
TDI:ssä ahdisti se peltisuoja kun siinä ei ollut koloa.
jos se levy siellä väärinpäin on niin pitäis kyllä kohtuu nopsaan saada pois ja toisaalta ei sillä kansis kyllä ajaa. koska se levy ei ota kunnolla kiinni. meneepi piloille koko levy.
Ongelmana on vain se että tarvitsen autoa töissä arkisin, ja ensiviikolla tuleepi toinen 1000km mittariin. Lisäksi tuohon on nyt tulossa:
1. kytkimen kääntö http://forums.vwvortex.com/showthread.p ... ck-Version
2. laatikon puolen sisävetarin kumin uusinta (taas)
3. pakokäyrien vaihto, sensorin reijät antautunut....
Auto on taas levällään parkkipaikalla ja vettä tulee kun esterin ******...
1. kytkimen kääntö http://forums.vwvortex.com/showthread.p ... ck-Version
2. laatikon puolen sisävetarin kumin uusinta (taas)
3. pakokäyrien vaihto, sensorin reijät antautunut....
Auto on taas levällään parkkipaikalla ja vettä tulee kun esterin ******...
vetarit irti sisäpäistä, akkukotelo ja imukotelo pois. sit kumikytkimestä pultit irti kartaanilta.
en muista otinko sit kuskinpuolen alapallon pois ja sit kuskinpuolen vetarin mut saatto olla.
sit lisäilmasysteemit edestä siellä koneen etupuolella, startti pois kytkin letku liitoksesta.
sit kait se oli laatikon pultit pois ja sähkövinssin avustamana laskin lootan latttialle.
en muista otinko sit kuskinpuolen alapallon pois ja sit kuskinpuolen vetarin mut saatto olla.
sit lisäilmasysteemit edestä siellä koneen etupuolella, startti pois kytkin letku liitoksesta.
sit kait se oli laatikon pultit pois ja sähkövinssin avustamana laskin lootan latttialle.
Ihan tälleen sivu kommenttina niin suosittelen kaikille autoharrastajille jotka ei halua tuhota (myydä avk:lle) autoaan pikku palon takia eli tyhjentää jauhesammutinta autoon niin suosittelen ostamaan hiilidioksidi sammuttimen, maksaa n.160-230€ paikasta riippuen (prestolla tais olla 200€) tuntuu eka paljolta rahaa mutta se on ainakin omasta mielestä pieni investointi siitä että ei mene työtunnit ihan kokonaan hukkaan jonkun pikku palon takia jonka takia hätäpäissään tuuppaa 12kg jauhoo autoon.
Niin juu ja hiilarisammuttimet voi siis täyttää ja ei maksa kun n.20-40€ jos pullon leima voimassa. =)
Niin juu ja hiilarisammuttimet voi siis täyttää ja ei maksa kun n.20-40€ jos pullon leima voimassa. =)
Ite olen pikkasen vierastanut noita happea syrjäyttäviä aineita. Olisihan tuollanen varmasti kätevä ja hyvä tietyissä paloissa, mutta mites esimerkiksi ulkona moottoripalo ja vaikku myrsky samaan yhtälöön? Eriasia jonkinlainen putkistosysteemi konepellin alle ja sammutin sisälle. Palaessa vain vetäis sokasta.
Mitäköhän tollanen pulveri tekisi sisätiloille? Varmaan olisi entinen?
Mitäköhän tollanen pulveri tekisi sisätiloille? Varmaan olisi entinen?
Missä holkissa?
Kyllä oikein asennetun kytkimen keskittämiseen riittää silmämääräinen keskitys asetelman reikään nähden, jonka jälkeen loput hoituu kytkintä painamalla.
edit: Jos sulla tosiaan se kytkinlevy on TÄMÄN kuvan kaltainen, niin se on sulla vieläkin sielä väärinpäin, jolloin on riskinä että tuo väärälle puolelle ulkoneva booritkin sisältävä keskiö kantaa vauhtipyörään.
edit2. Onkos tuossa muuten 2-massa vauhtis?
Kyllä oikein asennetun kytkimen keskittämiseen riittää silmämääräinen keskitys asetelman reikään nähden, jonka jälkeen loput hoituu kytkintä painamalla.
edit: Jos sulla tosiaan se kytkinlevy on TÄMÄN kuvan kaltainen, niin se on sulla vieläkin sielä väärinpäin, jolloin on riskinä että tuo väärälle puolelle ulkoneva booritkin sisältävä keskiö kantaa vauhtipyörään.
edit2. Onkos tuossa muuten 2-massa vauhtis?
sulla on vissiin se ns uudempi malli se kytkimenletku
käytä se tiiviste pois ja paina oikesti kunnolla, se on kohtuu vmäinen saada paikoilleen.
sen pitää mennä niin pitkälle että tiivisteen läpi tulee se metalliputken osa näkyviin.
oikeen mitään ohjetta sille ei ollut missään mut pitää painaa oikeesti pohjaan saakka.
vaatii vähän ihmettelyä.
käytä se tiiviste pois ja paina oikesti kunnolla, se on kohtuu vmäinen saada paikoilleen.
sen pitää mennä niin pitkälle että tiivisteen läpi tulee se metalliputken osa näkyviin.
oikeen mitään ohjetta sille ei ollut missään mut pitää painaa oikeesti pohjaan saakka.
vaatii vähän ihmettelyä.
Meni hieman ohi, mutta on se nyt ainakin pitänyt. Siinä on sellanen hevosenkengän muotoinen rautalanka jota taivuttelin kireämmälle ja toistaiseksi pitää.
Putkikin vuotaa katin jälkeen, uus kiristin tilattu. 2.8 putken koko on 2,75" ja R32 2,5" jos oikein muistan.
Putkivuodon jälkeen päästötestiin ja sitten jos uskaltaisi käydä muutoskatsastamassa.
Putkikin vuotaa katin jälkeen, uus kiristin tilattu. 2.8 putken koko on 2,75" ja R32 2,5" jos oikein muistan.
Putkivuodon jälkeen päästötestiin ja sitten jos uskaltaisi käydä muutoskatsastamassa.







Eli Rs4 b7 pumpusta aloitin. Halusin varmuusvaraa tulevaisuutta ajatellen, mikäli vr6 koneet on herkkiä paineille niin nyt pitäisi riittää. Eikä sitä tiedä mitä tulevaisuudessa tapahtuu.
Eli pumppa paskaksi, sitten purin ton mk4 pumpun ja huomasin että rs4 pumppa on pienenmpi. Räjäytin mk4 pumpun palasiksi josta sain sopivat kuoret sille ja vähän näytin dremeliä kaikkialla. Tuloksena toimiva systeemi, vaikken olisi itse uskonut. Ainoastaan että pumpussa oli naaraspikaliitin kun mk4 oli uros. Nyt sielä on lesbot tankin sisällä eikä siirrä tankin toiselta puolelta tavaraa pumpulle.
Nyt pitäis pumppu olla kunnossa. Tyhjäkäynnillä 3.7bar ja 2-vaihteella kiihdyttäessä kävi 4.4bar.
Mikäli joku tuntee jotakin metallimiestä/cnc ukkoa niin tarvis tollasen uros-uros palan asap.

Turha on Destialle valittaa. ELY-keskukset vastaavat alueensa yleisten teiden kunnosta. Destia on nykyisin palveluntuottaja muiden joukossa, ja tietenkin pyrkii pysäyttämään kaikki reklamaatiot puhumalla, jottei mitään menisi tilaajan, ELY-keskuksen, korviin. Näin siis mm. auraukseen liittyvissä ongelmissa toimitaan. Linkistä lisätietoa:
http://www.ely-keskus.fi/fi/Liikenne/Vahingonkorvaukset/Sivut/default.aspx
Katujen kunnossapidosta vastaavat kunnat ja kaupungit. Niiden osalta yhteydenotot on kohdistettava tietenkin kuntaan.
http://www.ely-keskus.fi/fi/Liikenne/Vahingonkorvaukset/Sivut/default.aspx
Katujen kunnossapidosta vastaavat kunnat ja kaupungit. Niiden osalta yhteydenotot on kohdistettava tietenkin kuntaan.
ELY-keskukseen valittaminenkin on sangen turhaa, ellei ole älyttömän hyvää todistemateriaalia tapahtuneeseen liittyen. Ei liity varsinaiseen aiheeseen, pahoittelen, mutta kerron silti omakohtaista kokemusta.
Pari vuotta sitten meni firman iso (ja vanha) pakettiauto metsään, kun piti maantiellä väistää vastaan tullutta, tuntemattomaksi jäänyttä tukkirekkaa. Tiealueella oli ollut koko kesän tietyöt käynnissä ja homma oli muuten tehty mutta tiemerkinnät oli maalaamatta, tien alkupäässä oli kyltti meneillään olevista tietöistä mutta nopeusrajoituskylttejä ei ollut joten 80km/h oli voimassa. Tien penkka oli niin pehmeä, että se petti välittömästi pyörän mentyä pois asfaltilta ja imi koko auton mennessään. Paikalle tullut pelastuskalusto jäi niin ikään jumiin pehmeään penkaan. Se oli jopa niin pehmeä, että siihen jäi kävellessä kengästä painaumia.
Ely-keskus vastasi tähän muutaman tonnin arvoiseen onnettomuuteen jotakuinkin näin: Koska tieosuuden alkupäässä oli tietöistä varoittava liikennemerkki, se tarkoittaa sitä, että kuljettajan on kuljetettava ajoneuvoaan erityistä varovaisuutta noudattaen. Tämä tulkittiin siis kuljettajan virheeksi, vaikka mielestäni vika oli puuttuvissa tiemerkinnöissä, aivan liian pehmeässä pientareessa ja liikennemerkeissä (koska ei ollut alennettua nop. rajoitusta vaikka reunaviivat puuttuivat). Valitin asiasta kaksi kertaa kuvallisen todistusmateriaalin kera, mutta korvausta ei herunut. Vastauksessa mainittiin myös, että pientareen täyttö oli tehty asianmukaisesti ja että se oli tarkistettu. Harmi vaan, että tarkastuksen on tehnyt sama lafka joka teki sen täytön, eikä mikään ulkokpuolinen taho. Homma jäi sitten siihen kun ei ollut enempää mitään materiaalia johon viitata valituksessa.
Kaiken lisäksi käsittelyaika oli todella pitkä.
Kannattaa toki yrittää, mutta syytä miettiä kaikki porsaanrei'ät joista ne voisivat siellä keskuksessa ryömiä läpi.
Pari vuotta sitten meni firman iso (ja vanha) pakettiauto metsään, kun piti maantiellä väistää vastaan tullutta, tuntemattomaksi jäänyttä tukkirekkaa. Tiealueella oli ollut koko kesän tietyöt käynnissä ja homma oli muuten tehty mutta tiemerkinnät oli maalaamatta, tien alkupäässä oli kyltti meneillään olevista tietöistä mutta nopeusrajoituskylttejä ei ollut joten 80km/h oli voimassa. Tien penkka oli niin pehmeä, että se petti välittömästi pyörän mentyä pois asfaltilta ja imi koko auton mennessään. Paikalle tullut pelastuskalusto jäi niin ikään jumiin pehmeään penkaan. Se oli jopa niin pehmeä, että siihen jäi kävellessä kengästä painaumia.
Ely-keskus vastasi tähän muutaman tonnin arvoiseen onnettomuuteen jotakuinkin näin: Koska tieosuuden alkupäässä oli tietöistä varoittava liikennemerkki, se tarkoittaa sitä, että kuljettajan on kuljetettava ajoneuvoaan erityistä varovaisuutta noudattaen. Tämä tulkittiin siis kuljettajan virheeksi, vaikka mielestäni vika oli puuttuvissa tiemerkinnöissä, aivan liian pehmeässä pientareessa ja liikennemerkeissä (koska ei ollut alennettua nop. rajoitusta vaikka reunaviivat puuttuivat). Valitin asiasta kaksi kertaa kuvallisen todistusmateriaalin kera, mutta korvausta ei herunut. Vastauksessa mainittiin myös, että pientareen täyttö oli tehty asianmukaisesti ja että se oli tarkistettu. Harmi vaan, että tarkastuksen on tehnyt sama lafka joka teki sen täytön, eikä mikään ulkokpuolinen taho. Homma jäi sitten siihen kun ei ollut enempää mitään materiaalia johon viitata valituksessa.
Kaiken lisäksi käsittelyaika oli todella pitkä.
Kannattaa toki yrittää, mutta syytä miettiä kaikki porsaanrei'ät joista ne voisivat siellä keskuksessa ryömiä läpi.
Et10 tulee aika ulos.. Itellä oli edessä 8.5x18 et20 ja hieman tuli kaaresta vanne pihalle, takana samanlevynen vanne ja et15 oli just sopivasti ulkona.. Renkaana oli 215/40 joka ei juurikaan veny noin kapeelle vanteelle, mutta renkaan kuvio oli kaaren sisällä. Maun mukaan tietysti nää menee..
Kumiks sopis varmaa joku 215/40.. tai vaikka 225/40, vaihtoehtoja on monia..
Kumiks sopis varmaa joku 215/40.. tai vaikka 225/40, vaihtoehtoja on monia..
Olis mietinnässä Beetle RSI vanteet jotka sopis seat motorsport vanteiden kanssa jolloin eteen tulisi 8x18 et 38-X ja taakse 9x18 et 10.....Mut näyttää siltä että 9x18 et 25 olis maksimia +- muutama milli
Kuinkakohtan helppoa olisi sorvauttaa 10-15mm pois ja täyttää pikkasen että sais pultitkin tartuntaa?
HPAn versiota samoista
Liian ulos tuleepi....
Kuinkakohtan helppoa olisi sorvauttaa 10-15mm pois ja täyttää pikkasen että sais pultitkin tartuntaa?
HPAn versiota samoista
Liian ulos tuleepi....
Kliketi klik
Tuossa on 10x18 ET 13. Rengas 225/40. Kaarta on hiukan rullattu. Että kyllä se ysi sinne varmaan mahtuu ihan jouhevasti..
Tuossa on 10x18 ET 13. Rengas 225/40. Kaarta on hiukan rullattu. Että kyllä se ysi sinne varmaan mahtuu ihan jouhevasti..
Palaa sivulle “Projektiosasto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 56 vierailijaa