Pohja tietoina voidaan kertoa että auto on ollut aikaisemmin nimimerkkillä Torspo. Mittarissa 171tkm mutta ajettu on noin 365tkm. Ostin auton Liikkeestä salosta viime huhtikuussa. Heikko kuntoiset Keskin kt5 7,5x17" alla. Ruoste on päässyt nakertelemaan vähän sieltä ja täältä. Yleisilme hieman jo ehtoon puolella. mutta kukapa ei haasteista tykää. Kiesin ostin kärrynvetoa varten talon remontoinnin yhteydessä. Tän piti lähteä kiertoon mutta että aikanäyttää.
Auton varusteet kohtalaisen kattavat. Climatronic, 4xsähköikkunat, varashäly kaukolukolla, Puolinahka penkit edessä Sport istuimet Beigesisusta, MFA, Jalopuu ratti ja nuppi (en tiedä onko alkuperäiset) Värikoodia en muista mut lila metalli väri. Sitten on valmiiksi jo Jenkkiparkit, merkitön maski.
Asennuksia tottakai: ensin tuli soitin Pioneer p88rsII kohtuu ikäinen DSP soitin jossa säädöt monipuoliset, takaluukkuun koristeeksi ts-wx77 Aktiivisubwoofer. Alkuperäiset (8 oikein HiFisetti) kaiuttimet vielä ovissa sekä tuulilasilla mutta pioneeria sinnekin tiedossa. Paripäivää sitten asensin ta technixin coilover alustan ja sekään ei mennyt ongelmitta. Tällä hetkellä tilanne on että spacereita odotellaan completokselta (eilen tilattu) että saadaan keskinit alle.
Vuoden sisällä tehtyä: Alkuun perushuolto Moottori öljyt ja suodatin, ilman suodatin ja tulpat. oikea etulaakeri ja ulompi nivel josta puuttui jo yksipallo (ei ihme että äänteli kääntäessä) Keskinien kunnostus kiillotus reunoihin ja keskiöiden maalaus öö jäi tekemättä tietty uudet renkaat 215/40x17". Kärvähtäneen pyyhkijä viiksen vaihto. Kesän 2014 jälkeen kaikki öljyt joka paikkaan ja Koliseva etupää kaikki uusiksi Alatatuet raidetangot iskareiden ylälaakerit + joitain pisteosia suojakumeja ja ovien avaukseen liittyviä osia sekä lukkojen ja kahvojen säätö. Takaperän vuotava stefa tammikuussa 2015.
Haalittua osaa etulokarit kohtuu ruosteettomat+ sisälokarit (vanhoista puuttu suurin osa) sekä kuskin ovi (nykyisessä on reikä helmassa). Takaluukun kansi vanhakin laitettavissa mutta katsotaan. Haaveena olis rh zw3 mutta joku viissaampi voisi valaista että voiko/saako syncroon laittaa erilevyiset vanteet?
Varmasti jäi mainitsematta jotain mutta tässä nyt alkua. Hitaasti ja varmasti edistyvä käyttis projekti. Kuvia laitan heti kun opin sen tekemään.
Minulla on varaosa auto pihalla josta osia on tullu otettua joka myös osina myynnissä.
Sandun Passat 2.0 -95 syncro Highland
Valvoja: ffp jäsenet
http://www.ffp.fi/index.php?mid=4&pid=45
Onko sama auto?
Siinähän sitä mallikuvaa, millaiseksi voit hieroa :D
Onko sama auto?
Siinähän sitä mallikuvaa, millaiseksi voit hieroa :D
Voi p....ka.
Nyt sitte reilusti takapakkia projektille. Alkoi tänään virpomislenkillä käydessä risteyksiin tullessa kuulua pauketta etupäästä kun kytkin on pohjassa ja auto rullaa. Ajattelin et joku ottaa jossain kiinni mut ei ilmentynyt käännellessä. Ajelin kotiin ja meinasin et tutkitaan tarkemmin ja kun koti pihaan on reilumpi alamäki niin pauke alkoi taas kuulua ja olikin sitten voimakasta jytinää. Auto ylös ja ihmettelemään lopuksi tulin tulokseen et laatikosta joko vetopyörästö taikka jako laatikko on tullu matkansa päähän. Että jos joku foorumilainen tietää saksasta tai miksei suomesta jonkun hyvän paikan josta käytettyä vastaavaa voisi haeskella niin tackså mycket. Eli vika ilmenee joko tasaisesti ajettaessa taikka vapaasti rullaavana.
Projekti siis menee talli prokkikseksi ja täytyy miettiä et viittiikö autoa sitten enempi laitella jos edukasta laatikkoa ei jostain löydy.
Koria voisi laitella kuntoon ja ottaa laatikon irti ja pistää vaikka reeraukseen mutta kannattaako 365tkm ajettua laatikkoa kunnostaa??
Hyviä ideoita vastaanotetaan.
Projekti siis menee talli prokkikseksi ja täytyy miettiä et viittiikö autoa sitten enempi laitella jos edukasta laatikkoa ei jostain löydy.
Koria voisi laitella kuntoon ja ottaa laatikon irti ja pistää vaikka reeraukseen mutta kannattaako 365tkm ajettua laatikkoa kunnostaa??
Hyviä ideoita vastaanotetaan.
Kannattaa katsella uutta laatikkoa Saksan suunnalta. Saksan Ebayssa noita näyttää olevan, hinnat kylläkin 300-600€ jakolaatikon kanssa. Saattaapa noita löytyä ihan täältä Suomestakin jostain purkaamolta tai harrastajalta.
Itselläni kohta 300tkm mittarissa omassa '92 syncro gt:ssä ja mielessä käynyt hommata "uusi" laatikko ja perä jo valmiiksi. Ei noita syncrojakaan puissa kasva niin parempi varautua jos meinaa ajossa pitää.
Itselläni kohta 300tkm mittarissa omassa '92 syncro gt:ssä ja mielessä käynyt hommata "uusi" laatikko ja perä jo valmiiksi. Ei noita syncrojakaan puissa kasva niin parempi varautua jos meinaa ajossa pitää.
Tutkitaan.
Tarkemmin tuota vikaa ihmetellessäni heräsi kysymys että eikö jos jakolaatikko olis kakkina niin vedolla kuuluis jotain häiritseviä kolinoita myös? ajoin pasuunalla lenkin eilen ja en saanut ääntä ilmentymään edes revittämällä. Minkälaista ääntä pitää jos sisempi vetonivel on rikki?? Muistelisin kun vaihdoin hantinpuolen ulomman vetonivelen ei meinannu sisempi mennä paikoilleen kirveelläkään ja nyt vaihdoin juuri alustan autoon niin muuttuihan se kulma siellä vetonivelessäkin et hhhhmm... mites toi moottorin tukikummit jos kone elää yli tiettyjen rajojen ja pääsee resoomaan jonnekin?? Laitampa kyselyä tonne yleisen lätinän puolelle...
-
- uusi tulokas
- Viestit: 1
- Liittynyt: 10.3.2015 20:33
Käväisin paikallisessa mätänetissä ja mukaan tarttui skf sisempi vetonivel apparinpuolelle. nyt päästiäis lauantaina intoa puhkuen vaihtelemaan. Saapi nähdä et vaikuttaako kolinaan. Toi tuominiemen touaregissa oleva ominaisuus kuullostais tutulta kun just madalluksen pasuunaan heitin ja heti seuraavana maanantaina ääni jo ilmoitteli lyhyesti itsestään. Toivottavasti ei sen ihmeellisempää nyt löytyis.
Tuli vaihdettua nivel ja oletin että oli rikki. Irroituksen yhteydessä ei ilmennyt ongelmia mutta kun vetarin sain pöydälle niin alkoi ihmettely kun uudessa oli enemmin osia kuin vanhassa. Sitten aloin tutkia oikeen urakalla niin ilmeni että vetari oli ollu kokoajan sisäpäästä irti ja jumitti yhteen kohtaan kun yritin käännellä sitä "ympäri". Vanha vetarin lukitus rengas löytyi vetarin laipasta laatikon kyljestä. Oli liimautunu vaseliinilla senämään kiinni. Uusi nivel vetariin ja vetari lukituksilla kiinni ja paikoilleen. Nyt kotiin ajettua noin 20km oli reilusti hiljaisempi hantin puoli ei kuulunut tuttua jurinaa eikä hassuja kirskuvia ääniä eikä klonksotusta. Tarvinnee varmaan lähitulevaisuudessa ottaa kuskinpuolen vetari pöydälle ja katsella sekin kuntoon ja vaihtaa vaikka samalla pyöränlaakerikin semmonen kun sattuu hyllystä löytymään. Ovat sitten ne ainakin kunnossa Ja niinkuin ripa laittoin alkaa metsästämään valmiiksi laatikkoa jos vanha kuitenkin nyörtyy "voiman" edessä jossain kohtaa.
Palaa sivulle “Projektiosasto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 56 vierailijaa