Räikein väriläiskä huoltokirjan ohjelmassa on aikaväli huhti-toukokuu 2002. Kilometrejä kertynyt 60 000km. Tarkoittaa siis noin 1tkm päivä vauhtia. Normaalisti ajoa kertynyt kuitenkin hieman tavallista enemmän.
Ja tämä malli on tuolla 90 koninvoiman koneella. Ja siihen se melkein sitten jääkin. Tavoitteena tekniikan kannalta seuraavat asiat:
- Lastu (uudelleen ohjelmointiin en raaski laittaa montaa sataa)
- Vapari konehuoneen koristeeksi
- Peräpönttö
- Alumiiniset ahtoputket sinisillä silikoni letkuilla
Jos näin sais moottoriin n.120hv niin olisin kiitollinen.
Alla olevat kuvat kolmisen kuukautta vanhoja:

Auton maalipinta katosta, konepellistä, puskureista ja takaluukusta ei todellakaan niin hyvä miltä näyttää. Monesta kohtaa lakka kesinyt pois ja takaluukussa ruostekukkasia monessa kohtaa.

20.4.2009:
Pientä paikkamaalailua..
Vikakohteita:
- Katossa laikkuja + appelsiinipinta
- Peräluukun kannesta lakka hilseilee pois ja alareunassa muutama ruostekukkanen
- Etupuskuri talven jäljiltä huonossa kunnossa
- Takapuskurissa pahoja naarmuja ja jälkiä
- Listat ja alahelmat korin väriseksi

Pitää vielä puskurin alahelmaan tehdä kolo peräpöntön ulostulolle. Tuli myös Volkkari merkki otettua pois.
11.05.2010:
Aloittelin viime viikolla hifiasennuksa, ja tuli sitä laitettua kiinni uus peräpönttökin ulkonäön vuoksi ja virtaahan se vähän paremmin, eri asia onko sillä merkitystä tässä tapauksessa...
Etupuskurin maalailin toissa päivänä:

Loput autosta maalailen lauantaina.
Tarkoitus siis vetää kokonaan uudet piuhat mankalta vahvarille peräkonttiin ja vahvarilta kaiuttimille. On ainakin sitten sähkösykähdyksille hyvät kulkuväylät 2.5mm2 piuhaa pitkin.
Ovipahvissa sovitettuna Focalin suojaritilä, täytyy viedä koko auto sisäpesuun niin saa ovipahvitki puhtaaks:

Ja suojaritilöiden alle etu- ja takaoviin äänen toistosta tulee huolehtimaan Focalin Access 165 A1 erkkasarjat.

Diskantin vaihto kuvasta kuvaan:
Aloitus vaihe
Alkuperänen vs. Focal
Paikka uudelle diskantille
Valmis, likasena työn jäljiltä
15.5.2010:
Purin aamulla takapenkit, peräkontin verhoilut ja ovipahvit pois. Äänieristelyä ja tärinän poistoa tuli aloteltua bitumimatolla. En ottanut oven peltejä pois, koska ei siellä ole mitään rämisevää tähän mennessä ollut, kaiuttimien takaa kyllä vuorasin bitumimatolla niin paljon aluetta, kun sain kaiuttimen reiästä laitettua. Laitoin pehmeää vaahtokumia lisäksi, jottei äänet "karkaa peltiin".
Eteen hain korokkeet kaiuttimille, jottei ikkunan mekanismi ota kaiuttimeen kiinni. Etukaiuttimille tuleva vahvistin myös samassa kuvassa. Ainakin toistaiseksi taakse tulee virta mankalta..